hidas netti

jumittaa_

mikähän läppäriini on iskenyt kun se on viime aikoina ihan hirveän hidas? Sivut pyörii vaan koko ajan eikä mene mihinkään.
Kun avaan läppärin ja yhdistän nettiin, niin yleensä jotain 30 min netti toimii hyvin ilman katkoja ja jumittamista, mutta sitten alkaa hidastelu..välillä yhteys katkeaa itsekseen myös.

Minulla on käytössä huawei nettitikku, mutta sen kanssa ei ole ennen ilmennyt ongelmia. Ja compaq läppäri 1 v vanha.
kerron lisää tietoa jos joku osaa auttaa!

18

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsafdsa

      "Minulla on käytössä huawei nettitikku"

      97% todennäköisyydellä siinä on ongelmasi...

      Nuo pienet tikut lämpenevät käytössä ja ylipäätään langaton laajakaista on aina vähän... sellainen. Koko ongelma voi johtua esimerkiksi siitä, että tiettyyn kellonaikaan monet naapurisi tai muut saman tukiaseman käyttäjät käyttävät myös nettiä, jolloin se ruuhkautuu. Toinen vaihtoehto on tosiaan tuo tikun lämpeäminen. Jos haluaa kunnolla toimivan langattoman (siis siinä määrin kuin 3G/4G voi olla "toimiva", eli ei oikeastaan koskaan kiinteän veroinen), niin tarvitset kunnollisen, viileänä pysyvän, eli käytännössä kalliimman ja kookkaamman "mokkulan" joka saisi sitten olla pöytämallia, eli ei suoraan koneeseen kiinnittyvä.

      Ne jotka noita tikkuja väenväkisin käyttävät, joutuvat yleensä vuoden-parin välein vaihtamaan uuteen. Kannattaa soittaa nettifirmalle ja vaatia uusi, paremmin toimiva tikku. Itse ei kannata moiseen rahaa laittaa. Jos itse jotain ostat, niin osta sitten kunnojn pöytämalli tai vaihda kiinteään...

      • fdsafdsa

        Jos se toimii aluksi hyvin ja sen jälkeen huonosti, nopeustesti ei paljon auta.


    • Sen kun toistaa monta kertaa tunnin aikana niin kertoo paljon nopeudesta ja mokkulan toimivuudesta.

      • hikspeedygonzales

        Ei se testaamalla nopeudu, sellainen ½-tunnin käytön jälkeen alkava hidastelu.


      • fdsafdsa

        Jos yhteys katkeaa välillä, niin se kait ei kovin hyvin toimi...


    • ...---...

      Minulla katkeaa 3G aina silloin tällöin, "rääpäleyhteydet" jäävät, joskus se palautuu melkein heti ja joskus kestää päivän pari tai jotain siltä väliltä.
      Päivän -parin ongelma vaatii ilmeisesti huoltomiehen käynnin "tolpalla" pistämässä lähettimet päälle.

    • jumittaa_

      tuli tämä:

      tein siis nopeustesti

      ping 49ms,download speed 1.41mbps,upload speed 0.29mbps

      mitä noi nyt sit tarkottaa
      netti toimii nyt taas, mut kohta jumittaa!!

      • ...---...

        Sisäänpäin 1.41 ja ulospäin 0.29.

        Kyllä tuolla selaa ja katsoo jopa videoita tuupista, ei tietystikään HD laatua.

        Kokeilin tuossa Ooklan testiä ja Windhoekista sai suuremman latausnopeuden kuin Turusta.


      • jumittaa_
        ...---... kirjoitti:

        Sisäänpäin 1.41 ja ulospäin 0.29.

        Kyllä tuolla selaa ja katsoo jopa videoita tuupista, ei tietystikään HD laatua.

        Kokeilin tuossa Ooklan testiä ja Windhoekista sai suuremman latausnopeuden kuin Turusta.

        minulla kuitenkin nettipaketti4 Mbit/s eikö sen pitäs olla nopea


      • fdsafdsa
        jumittaa_ kirjoitti:

        minulla kuitenkin nettipaketti4 Mbit/s eikö sen pitäs olla nopea

        4mbit/s pitäisi riittää hd-tason videoon niukin naukin. Tuon testituloksen perusteella jäät kyllä aika kauas siitä... Mutta tuollaisia nuo mökkylät ovat... valitan. Voit tietty yrittää neuvotella jos 4G yhteys toimisi paremmin, mutta lopullinen vastaus ongelmaan on lähinnä kiinteä yhteys.


    • Ei se nopea ole mutta välttävä paketti.

      • 0hm0

        "Ei se nopea ole mutta välttävä paketti."


        Mihin tämä oli vastaus?


      • h0m0
        0hm0 kirjoitti:

        "Ei se nopea ole mutta välttävä paketti."


        Mihin tämä oli vastaus?

        Joku on varmaan lähettänyt jotain postissa, ykkösluokassa.


    • Pärnanen

      Lataa siihen Ubuntun livelevy(jos nyt on Windows) sisään ja jos ei toimi niin on itse koneessa vikaa.

    • tuli mieleen että

      Mielenkiintoista tämä jatkuva jankutus asioista, kiinteä yhteys, kiinteä yhteys, jne

      XP:tä ei kannata käyttää verkossa, Xp:tä ei kannata käyttää verkossa, jne
      jne, jne

    • Aloittajan parasta ajattelen tämän XP kanssa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe