koeviikko

mitenhgdgt

Onko huonosti menneellä koeviikolla merkitystä ylioppilaskirjoitukset/päättötodistus?

10

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abi2014

      Yo-kokeessa millään arvosanalla tai keskiarvolla ei ole merkitystä. Päättötodistuksessa se näkyy mahdollisesti huonompina numeroina ja sitä kautta keskiarvona riippuen huonojen tulosten määrästä lukion aikana. Jokainen kuitenkin alisuoriutuu lukiossa jossain vaiheessa ja siksi en olisi sinuna huolissani. Itsellänikin meni ensimmäinen koeviikko penkin alle, mutta E:n paperit tuli ja paikka yliopistosta irtosi. Muutenkin, jos sinua jokin tietty numero hävettää, voit aina kysyä opettajalt numeron korotusta lisätehtävien tai uusinnan kautta.

      Jatko-opintojen kannalta keskiarvolla on väliä vain amikseen ja AMK:hon hakiessa. Yliopistoon hakiessa painotetaan vielä nykyään pääsykoetta ja yo-kokeista saa vain lisäpisteitä joita ilmankin voi päästä sisään. Tulevaisuudessa tilanne saattaa tosin muuttua, sillä esim. Jyväskylän yliopistolla ei ollut historian pääsykoetta, vaan valinnat tehtiin yo-kokeiden ja motivaatiohaastattelun perusteella.

      Keskity siis lukioon pitkällä aikavälillä äläkä vain hetkellisenä tavotteina. Tähtää opinnoissasi yo-kokeisiin ja yritä pitää keskiarvoa yllä.

      • Abi2014

        Ps. Jos tiedät mitä haluat tehdä tulevaisuudessa, tähtää suoraan jatko-opintopaikkaan.


    • ;__;

      Abi2014, ei millään pahalla, mutta eikö sinulla ole mitään muuta elämää kuin roikkua täällä? Siis oikein hyviä ja ystävällisiä vastauksia kirjoitat, ei siinä, mutta sääliksi käy sinua, koska ilmeisesti sinulla ei ole lainkaan ystäviä/harrastuksia/mitään :(

      • Abi2014

        Nyt on ollut juu vähän tylsää :D Yliopistossa työmäärä on nyt yllättävän vähäinen eikä mitään yliopiston bileitä tai muita ole vähään aikaan tiedossa. Kaverisuhteita on mutta nekin ovat vasta alkutekijöissä kun muutin kaus toiselle paikkakunnalle vajaat neljä kuukautta sitten. Siksi olenkin joo roikkunut täällä jo jonkin aikaa neuvoen muita. Saan siitä hyvän mielen ja autan samalla muita. Minulla ei siis ole hätää ja tämä on väliäaikaista. Kiitos kuitenkin huolenpidostasi :)


      • meiköööaasd
        Abi2014 kirjoitti:

        Nyt on ollut juu vähän tylsää :D Yliopistossa työmäärä on nyt yllättävän vähäinen eikä mitään yliopiston bileitä tai muita ole vähään aikaan tiedossa. Kaverisuhteita on mutta nekin ovat vasta alkutekijöissä kun muutin kaus toiselle paikkakunnalle vajaat neljä kuukautta sitten. Siksi olenkin joo roikkunut täällä jo jonkin aikaa neuvoen muita. Saan siitä hyvän mielen ja autan samalla muita. Minulla ei siis ole hätää ja tämä on väliäaikaista. Kiitos kuitenkin huolenpidostasi :)

        hienoa vaan että autat muita. yliopistossa kavereiden saanti on muutenkin kuulemani mukaan hieman vaikempaa kun ei ole mitään luokkia yms. tsemii


      • abi14
        Abi2014 kirjoitti:

        Nyt on ollut juu vähän tylsää :D Yliopistossa työmäärä on nyt yllättävän vähäinen eikä mitään yliopiston bileitä tai muita ole vähään aikaan tiedossa. Kaverisuhteita on mutta nekin ovat vasta alkutekijöissä kun muutin kaus toiselle paikkakunnalle vajaat neljä kuukautta sitten. Siksi olenkin joo roikkunut täällä jo jonkin aikaa neuvoen muita. Saan siitä hyvän mielen ja autan samalla muita. Minulla ei siis ole hätää ja tämä on väliäaikaista. Kiitos kuitenkin huolenpidostasi :)

        Kuinka abi2014 voi olla jo yliopistossa? Itsekin olen vuoden 2014 (ja samalla toki 2015) abi, mutta tietysti vasta lukion kolmas vuosi menossa. Vai onko abi2014 ollut abina vuosina 2013-2014? :)

        Pahoittelut, että tämä lähti vähän ohi aiheen, mutta enhän minä aloittanut! :D


      • amkamkamakamka
        abi14 kirjoitti:

        Kuinka abi2014 voi olla jo yliopistossa? Itsekin olen vuoden 2014 (ja samalla toki 2015) abi, mutta tietysti vasta lukion kolmas vuosi menossa. Vai onko abi2014 ollut abina vuosina 2013-2014? :)

        Pahoittelut, että tämä lähti vähän ohi aiheen, mutta enhän minä aloittanut! :D

        no ollu abina 2013-2014 keväälle. syksylla 2014 alottanu sitte yliopiston.
        ryhdistäydy ny abi


      • abi14
        amkamkamakamka kirjoitti:

        no ollu abina 2013-2014 keväälle. syksylla 2014 alottanu sitte yliopiston.
        ryhdistäydy ny abi

        Eikö tuolloin olisi abi2013?


      • amkamakmakma
        abi14 kirjoitti:

        Eikö tuolloin olisi abi2013?

        ei


    • asdfdsadfdf

      Olkaa iloisia että se on nimenomaan ABI neuvomassa, kuvitelkaas jos oliskin Amis2014. Hyhhyh.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe