Taiderintamalla tapahtuu!

Brobell

14

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on...

      ...niitä ostamalla saatuja arvonimiä ilman tutkintoo. Kuuluu ns. jokamiehen oikeuksiin mikäli prosessiin on varaa laittaa rahaa kattamaan kuluja.
      Hienoo että miehellä on ollut viitseliäitä ystäviä ja entisii asiakkaita jotka ovat viitsineet pistää tuon keräyksen pystyyn.
      Kun on edes tällainen mahdollisuus ostaa jollekin arvostusta niin miksi kummassa tuota mahdollisuutta ei sitten käytettäisi! Sehän korreloi suoraan myös jo taiteilijan- ja taiteilijalta hankittuihin teoksiin ja niiden arvoon, jonka luulen olevan tässä keräyksen järjestäneiden suurinpana päämääränä. Suomessa tällainen on sallittuu. Tohtorin arvonimiä on aina voitu meillä ostaa ilman tutkintoo.
      Onneksi olkoon vaan Palmu!

      • Brobel

        Mitäpä olet mieltä Riitta Nelimarkan tekemästä tohtoorinväitöskirjasta ja saamasta tohtorinhatusta, joka toki on virallisia, niin sanottuja oikeita teitä, saatu?


      • Se on...
        Brobel kirjoitti:

        Mitäpä olet mieltä Riitta Nelimarkan tekemästä tohtoorinväitöskirjasta ja saamasta tohtorinhatusta, joka toki on virallisia, niin sanottuja oikeita teitä, saatu?

        ...täysin ansaittu eikä siitä ole epäilystäkään. Vai oletko eri mieltä?


      • Brobell
        Se on... kirjoitti:

        ...täysin ansaittu eikä siitä ole epäilystäkään. Vai oletko eri mieltä?

        Olen toki eri mieltä, koska väitöskirjassa Variaation variaatio ei esitetä yhtään väitettä mistään asiasta, kuten väitöskirjan pitäisi esittää. Näin väitöskirja on hyväksytty ja tohtorin titteli annettu jotakuinkin samoilla perusteilla kuin sinä esität Palmun saaneen kunniatohtorin tittelin.

        Tosin kunniatohtorin titteli voidaan myöntää perusteilla joilla se Palmulle myönnettiin, eikä ole minkäänlaisia perusteita olla sitä myöntämättä. Enkä usko että sinäkään asianmukaisia perusteita omalle kannallesi löydät? Kateusperuste taitaa olla ainoa jolla Palmun saama kunnianosoitus voitaisiin kumota!

        En myöskään usko että pystyt ottamaan asianmukaisesti esille minkälaisen väitteen Riitta Nelimarkka esittää omassa väitöskirjassaan, jotta voisit puolustaa näkemystäsi esille ottamillasi tosiasioilla? Ja mielelläni kuulen asianmukaiset vastaukset kysymyksiini?


      • Nomutta hei...
        Brobell kirjoitti:

        Olen toki eri mieltä, koska väitöskirjassa Variaation variaatio ei esitetä yhtään väitettä mistään asiasta, kuten väitöskirjan pitäisi esittää. Näin väitöskirja on hyväksytty ja tohtorin titteli annettu jotakuinkin samoilla perusteilla kuin sinä esität Palmun saaneen kunniatohtorin tittelin.

        Tosin kunniatohtorin titteli voidaan myöntää perusteilla joilla se Palmulle myönnettiin, eikä ole minkäänlaisia perusteita olla sitä myöntämättä. Enkä usko että sinäkään asianmukaisia perusteita omalle kannallesi löydät? Kateusperuste taitaa olla ainoa jolla Palmun saama kunnianosoitus voitaisiin kumota!

        En myöskään usko että pystyt ottamaan asianmukaisesti esille minkälaisen väitteen Riitta Nelimarkka esittää omassa väitöskirjassaan, jotta voisit puolustaa näkemystäsi esille ottamillasi tosiasioilla? Ja mielelläni kuulen asianmukaiset vastaukset kysymyksiini?

        ....varmemmaksi vakuudeksi voisit katsoa nelimarkan cv: tä. Hän väitteli itsensä "taiteen tohtoriksi"...muun muassa ja siitäkin huolimatta vaikka mielestäsi hän ei mitään väittänytkään tuossa väitöstilaisuudessa missä nähtävästi olet ollut mukana yleisössä. ;) Kysynkin sitten, oletko tutustunut asian tiimoilta siihen hänen kirjoittamaansa pamflettiin "väitösfarssi" jossa hän selventää noita asioita?

        Nelimarkka on täysin ansainnut tuon arvonimensä jonka "Lönnrot-yliopisto" hyväksyi hänen ansaituksi arvonimeksi eikä vaatinut siitä tietenkään mitään maksua niinkuin oikein onkin. Se on tosiasia.
        Kun taas jokainen tahollaan voi hiukan miettiä niitä syitä miksi "Palmun asiakkaat ja bisneskumppanit" pistivät pystyyn rahakeräyksen hänen kunniatohtorin arvonimeä varten. Eiköhän tuo ole täysin ilmeistä miksi. ;)

        Kun kerran tunnut olevan tuota mieltä niin voinet hiukan valaista jotain niistä Palmun ansioista joiden vuoksi sitä ei olisi voitu olla myöntämättä? Minä puolestani väitän että juuri toi 20.00 euroo. Jos asiassa ei olisi tuota rahasummaa käytetty niin titteli olisi jäänyt saamatta.

        Lopuksi vielä, sinulla on ikävä tapa jatkuvasti leimata eri mieltä sun kanssasi olevat kateellisiksi! Kuitenkaan et sitä kerro mistä voisin olla Palmulle kateellinen? Vai onko tuo fraasi jäänyt sinun sanavarastoosi hallitsemattomaksi "troijan hevoseksi"?


      • Brobell
        Nomutta hei... kirjoitti:

        ....varmemmaksi vakuudeksi voisit katsoa nelimarkan cv: tä. Hän väitteli itsensä "taiteen tohtoriksi"...muun muassa ja siitäkin huolimatta vaikka mielestäsi hän ei mitään väittänytkään tuossa väitöstilaisuudessa missä nähtävästi olet ollut mukana yleisössä. ;) Kysynkin sitten, oletko tutustunut asian tiimoilta siihen hänen kirjoittamaansa pamflettiin "väitösfarssi" jossa hän selventää noita asioita?

        Nelimarkka on täysin ansainnut tuon arvonimensä jonka "Lönnrot-yliopisto" hyväksyi hänen ansaituksi arvonimeksi eikä vaatinut siitä tietenkään mitään maksua niinkuin oikein onkin. Se on tosiasia.
        Kun taas jokainen tahollaan voi hiukan miettiä niitä syitä miksi "Palmun asiakkaat ja bisneskumppanit" pistivät pystyyn rahakeräyksen hänen kunniatohtorin arvonimeä varten. Eiköhän tuo ole täysin ilmeistä miksi. ;)

        Kun kerran tunnut olevan tuota mieltä niin voinet hiukan valaista jotain niistä Palmun ansioista joiden vuoksi sitä ei olisi voitu olla myöntämättä? Minä puolestani väitän että juuri toi 20.00 euroo. Jos asiassa ei olisi tuota rahasummaa käytetty niin titteli olisi jäänyt saamatta.

        Lopuksi vielä, sinulla on ikävä tapa jatkuvasti leimata eri mieltä sun kanssasi olevat kateellisiksi! Kuitenkaan et sitä kerro mistä voisin olla Palmulle kateellinen? Vai onko tuo fraasi jäänyt sinun sanavarastoosi hallitsemattomaksi "troijan hevoseksi"?

        Sinullakin on ikävä tapa leimata kaikki sinulle ikävät ja erimieltä kanssasi olevat viestit yhden palstalla tunnetun taiteilijan tekemäksi, koska palstallahan ei ole kuin yksi taiteilija joka tunnetaan. Näin et keskustele palstan sääntöjen, anonyymiteetin mukaisesti!

        Mutta itse asiaan! Olen täysin perillä mitä Tohtoriksi väittelemisen tulee sisältää ja mitkä ovat perusteet Tohtorin tittelin hyväksymiselle. Eikä Nelimarkan väitöskirja täytä mielestäni minkäänlaisia laatuvaatimuksia. Etkä muuten itsekään kyennyt ottamaan sellaisia esille!

        Sen sijaan otit esille Nelimarkan CV:n, sen jota pystyy kasvattamaan taiteen virallisella kentällä ihan minkälaatuisilla teoksilla tahansa, vaikka kuinka isoksi. Tämä mikä onkin yksi taiteen virallisten piirien heikkous ja epäkohta, sen sijaan että pyrittäisiin tekemään mahdollisimman hyvää taidetta, tehdäänkin taidetta vain CV:n kasvattamisen takia!

        Mitä taas tulee Palmun mesenaatteihin, he ovat ostaneet aivan omilla rahoillaan Palmun teoksia ja maksaneet tämän kunniaTohtorin tittelin. He eivät ole ostaneet Palmun teoksia verottajan muilta väkisin ottamilla rahoilla kaveripiireissään keskenään, eivätkä maksaneet kunniaTohtorin titteliä julkisella rahalla. Näin ovat taidemesenaatit aina toimineet historian valossa katsoen.

        Se mikä tosiaan on hämärtynyt siellä virallisen taidekentän puolella, on juuri se että saa tehdä uraansa Ihmis- ja Perusoikeuksien vastaisesti, estämällä vapaan ammatillisen järjestäytymisen taiteen kentällä, kuten muillakin ammattialoilla on! Ja kun samalla saa estää muiden uran tekemistä, saa itse tehdä uraansa julkisella rahalla rahoitettuna!

        Ja kun yksi taiteilija maassamme virallisten taidepiirien ulkopuolelta menestyy paremmin kuin yksikään virallisten piirien taiteilija, vaikka on kaikki viralliset tuet takana, aiheuttaa se tietenkin valtavan kateuden. Kuvitellaan että Palmu on mennyt jotenkin ohituskaistaa ohittaen muut jollain vilpillä, kun ei ole kulkenut virallisia teitä ja odottanut jonossa vuoroaan. Sitä että joku oikein kovalla nuolaisulla huomaisi ja antaisi virallisen arvostuksen!

        Mutta eipä tässä sen enempää, jos sinulla on itse aiheesta jotain sanottavaa, eli löydät jonkun väitteen Nelimarkan väitöskirjasta, niin jatketaan keskustelua. Mutta jos sinulla ei ole muuta jauhettavaa kuin se mitä olet esittänyt tähän mennessä, niin lopetetaan keskustelu, tästä ei ole kummallekaan hyötyä! Pidä sinä omat arvostuksesi ja minä pidän omani!


    • Koska noin...

      ....näytät esittelevän itsesi kuka olet, ei minullakaan ole mitään intressiä ryhtyä iskemään päätäni karjalan mäntyyn varsinkin kun näen noi sun väsyttävän tutut "maneerisi" mitä käytät aseenasi. Tähän palatakseni vielä:

      "Sinullakin on ikävä tapa leimata kaikki sinulle ikävät ja erimieltä kanssasi olevat viestit yhden palstalla tunnetun taiteilijan tekemäksi, koska palstallahan ei ole kuin yksi taiteilija joka tunnetaan. Näin et keskustele palstan sääntöjen, anonyymiteetin mukaisesti!"

      Tuo mitä sanot "leimaamiseksi" on vain pelkästään sun oma johtopäätöksesi ja lopun esittelysi sä kyllä teet ihan itse. Teet sen jopa niin hyvin että viimeistäänkin nyt jok'ikinen palstan lukija nyt tietää kuka sinä olet. ;) Ikävä kyllä! Kyllä se sanonta. "koira ei pääse karvoistaan" pätee varsinkin sinuun varsin hyvin.
      Muuten, se CV yleensä ei kata pelkästään vaan kuvataidetta niinkuin näytät luulevan. Neuvon tutustumaan Nelimarkan Cv:hen ihan aikuisten oikeasti niin näet todella että hän on ollut varsin monessa mukana.

      • Voi yksinkertaisuus!

        Ei tuo urpo kykene täällä kirjoittamaan mitään niin etteikö hän jollain tavalla itseänsä paljastaisi. Sillä on niin suuret itsetunto-ongelmat että hän ei kykene pistämään "salaustaan" päälle. XD On kuin jänis pää pensaassa mutta perukset näkyy. Aika huvittavaa!


      • Brobell

        Kyllä se sinä olit ensin joka esitteli vastakirjoittajan, tai ainakin luulemansa vastakirjoittajan, vaikka kovasti yritätkin laistaa tekemisistäsi. Ja nuo mainitsemasi maneeritkin ovat taidealan epäkohtia, jotka pitäisi korjata.

        En ole väittänyt ettei Nelimarkka olisi ollut monessa mukana ja että hänen CV:nsä kattaisi pelkkää kuvataidetta, tokihan taidealaa seuraavana tiedän suunnilleen mihin hän on osallistunut ja mitä tehnyt. Vaikkei hän olekaan taiteilija jota seuraisin mielenkiinnolla!

        Olen vain ottanut esille hänen väitöskirjansa ja sen ettei se mielestäni ole asianmukainen väitöskirja, koska siinä ei esitetä mitään väitettä, kuten väitöskirjassa pitäisi esittää. Ja koko jutun otin esille, koska sinä ensin otit esille Palmun kohdalla hiukan vastaavia asioita, kuin minä Nelimarkan kohdalla!

        Asiat eivät kuitenkaan ole verrattavissa, koska kunniatohtorin titteli on aivan eri asia kuin normaali tohtorin titteli, jossa pitäisi esittää jonkinlainen väite!

        Sanonta "koira ei pääse karvoistaan" pätee mielestäni enemmän sinuun, joka ketjusta toiseen otat ja mainostat yhtä taiteilijaa, vain tarkoituksena mustamaalata tätä!


      • Brobell
        Voi yksinkertaisuus! kirjoitti:

        Ei tuo urpo kykene täällä kirjoittamaan mitään niin etteikö hän jollain tavalla itseänsä paljastaisi. Sillä on niin suuret itsetunto-ongelmat että hän ei kykene pistämään "salaustaan" päälle. XD On kuin jänis pää pensaassa mutta perukset näkyy. Aika huvittavaa!

        Oho, tulit siis jatkamaan kateutesi kohteen epätoivoista vainoamista!


      • Luehan uudelleen!!!
        Brobell kirjoitti:

        Kyllä se sinä olit ensin joka esitteli vastakirjoittajan, tai ainakin luulemansa vastakirjoittajan, vaikka kovasti yritätkin laistaa tekemisistäsi. Ja nuo mainitsemasi maneeritkin ovat taidealan epäkohtia, jotka pitäisi korjata.

        En ole väittänyt ettei Nelimarkka olisi ollut monessa mukana ja että hänen CV:nsä kattaisi pelkkää kuvataidetta, tokihan taidealaa seuraavana tiedän suunnilleen mihin hän on osallistunut ja mitä tehnyt. Vaikkei hän olekaan taiteilija jota seuraisin mielenkiinnolla!

        Olen vain ottanut esille hänen väitöskirjansa ja sen ettei se mielestäni ole asianmukainen väitöskirja, koska siinä ei esitetä mitään väitettä, kuten väitöskirjassa pitäisi esittää. Ja koko jutun otin esille, koska sinä ensin otit esille Palmun kohdalla hiukan vastaavia asioita, kuin minä Nelimarkan kohdalla!

        Asiat eivät kuitenkaan ole verrattavissa, koska kunniatohtorin titteli on aivan eri asia kuin normaali tohtorin titteli, jossa pitäisi esittää jonkinlainen väite!

        Sanonta "koira ei pääse karvoistaan" pätee mielestäni enemmän sinuun, joka ketjusta toiseen otat ja mainostat yhtä taiteilijaa, vain tarkoituksena mustamaalata tätä!

        Minä en esitellyt sua, vaan kuten tapanasi on, teet sen tasan joka kerta itse! Minä en myöskään luullut mitään, vaan panin merkille hanakkuutesi kerta toisensa jälkeen leimata eri mieltä sinun kanssa olevat kateellisiksi. Mietippä tuota! Kuinka moni tällä palstalla käyttää tuota fraasia? Eikä tarvii olla edes mikään ruudin keksijä oivaltaakseen kuka on asialla kun tuntee palstan tavat ja tottumukset. Eikö tuo jo vihdoin sinne sinun kaljupäähäsi mahdu!? Vai onko se sitä kusta niin täynnänsä?


      • Brobell
        Luehan uudelleen!!! kirjoitti:

        Minä en esitellyt sua, vaan kuten tapanasi on, teet sen tasan joka kerta itse! Minä en myöskään luullut mitään, vaan panin merkille hanakkuutesi kerta toisensa jälkeen leimata eri mieltä sinun kanssa olevat kateellisiksi. Mietippä tuota! Kuinka moni tällä palstalla käyttää tuota fraasia? Eikä tarvii olla edes mikään ruudin keksijä oivaltaakseen kuka on asialla kun tuntee palstan tavat ja tottumukset. Eikö tuo jo vihdoin sinne sinun kaljupäähäsi mahdu!? Vai onko se sitä kusta niin täynnänsä?

        Oho, näemme siis taas normaalin tapasi vainota kateutesi kohdetta jälleen kerran. Taitaa ottaa koville kun ei asiakeskustelussa pysty pärjäämään, niin aletaan yrittää sitä kepulikonstein?!


      • Niin, sun...
        Brobell kirjoitti:

        Oho, näemme siis taas normaalin tapasi vainota kateutesi kohdetta jälleen kerran. Taitaa ottaa koville kun ei asiakeskustelussa pysty pärjäämään, niin aletaan yrittää sitä kepulikonstein?!

        ...tapasihan aina on ollut toitottaa noitakin fraaseja "pärjääminen" ja "voittaminen" näissä keskusteluissa niinkuin narsistilla on tapana. Et kuitenkaan huomaa itse noita omia "kepulikonstejasi"- joten eiköhän tämä ollut tässä.
        Et kuitenkaan huomaa kuka tästäkin keskustelusta poistuu "voittajana"....tai huomaathan sinä mutta kun se luonto ei anna periksi prkl! ;) Kaikkee hyvää kuitenkin sinulle ja koeta kerrankin avata keskustelu missä sä aikuisten oikeasti edes itsekin uskot olevasi vahvoilla. Et sä näin noita plussiasi kartuta!

        Palataan hei!


      • Brobell
        Niin, sun... kirjoitti:

        ...tapasihan aina on ollut toitottaa noitakin fraaseja "pärjääminen" ja "voittaminen" näissä keskusteluissa niinkuin narsistilla on tapana. Et kuitenkaan huomaa itse noita omia "kepulikonstejasi"- joten eiköhän tämä ollut tässä.
        Et kuitenkaan huomaa kuka tästäkin keskustelusta poistuu "voittajana"....tai huomaathan sinä mutta kun se luonto ei anna periksi prkl! ;) Kaikkee hyvää kuitenkin sinulle ja koeta kerrankin avata keskustelu missä sä aikuisten oikeasti edes itsekin uskot olevasi vahvoilla. Et sä näin noita plussiasi kartuta!

        Palataan hei!

        Keskustelun voittajana sinun olisi pitänyt esittää jotain näyttöä Nelimarkan tohtorintittelin väitteestä, tai Palmun kohdalla esittää jotain väitteitä kunniatohtorin titteliä vastaan, mutta kummankaan kohdalla et kyennyt näitä tekemään. Samoin voittaaksesi jotain, sinun olisi pitänyt saada jotain itsellesi, mutta tätäkään et ole saanut koska esiinnyt nimimerkkisi suojassa!

        Ainoa mihin pystyit oli paljastamaan vastakeskustelijasi nimen ja jatkamaan näin pitkäaikaista kateellista vainoamistasi häntä kohtaan palstalla. Ja näin vastakeskustelijasi vie voiton joka suhteessa tässä keskustelussa ja saa kaiken maineen tästä itselleen sinun hölmöytesi ansiosta!

        Tuo että sanot lopuksi, palataan hei, kertoo että vahtaat kateutesi kohdetta jatkossakin ja aiot jatkaa hänen vainoamistasi! Neuvoisin kuitenkin että kannattaisi lopettaa kateutesi kohteen vainoaminen ja jättää hänet rauhaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe