Etävanhemman tapaaminen

Mumminteri

Miten teillä hoidetaan etävanhemman kanssa lapsen noudot ja palaututtamiset? Meillä menee niin, että etä poimii kotimatkalla pojan päiväkodista, ja minä haen bussilla pojan etän kotoa. Olen sanonut, että vois tuoda pojan kotiin autollaan
mutta ei kuulemma tee mitään hyväkseni. Eli miten teillä? Välimatka on 5km.

55

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isä

      Miellä lähi joutuu hoitamaan kuskaukset. Itsellä ei autoa, yhteydet huonot, välimatkaa 40 km.

    • näin meillä

      Minä vien isälle ja isä tuo takaisin minulle. Alusta asti ollut tuo systeemi ja toimii hyvin.

    • meillä ei tap

      viranomaisten ja äidin valehdellessa lapsen olosuhteet ja toiveet..

      • ei pöpeille tapaamis

        Hyvä.


      • eikä ruikuille
        ei pöpeille tapaamis kirjoitti:

        Hyvä.

        yhäreille lapsia-


      • ei pöpeille mitään
        eikä ruikuille kirjoitti:

        yhäreille lapsia-

        Ei tarvitsisi exäsi ruikuttaa, jos sinä olisit terve.


      • ei pöpeille mitään
        ei pöpeille mitään kirjoitti:

        Ei tarvitsisi exäsi ruikuttaa, jos sinä olisit terve.

        ei tarvitsisi ruikuttaa, jos viranomaiset olisivat terveitä..


      • jos totta puhutaan
        ei pöpeille mitään kirjoitti:

        ei tarvitsisi ruikuttaa, jos viranomaiset olisivat terveitä..

        Epätodennäköistä, että teidän lukuisat viranomaiset, kaikki olisivat pöpejä. Paljon todennäköisenpää, että sinä olet se pöpi.


      • jos totta puhutaan
        jos totta puhutaan kirjoitti:

        Epätodennäköistä, että teidän lukuisat viranomaiset, kaikki olisivat pöpejä. Paljon todennäköisenpää, että sinä olet se pöpi.

        Epätodennäköistä minun olevan pöpi.., Paljon todennäköisenpää, että sinä olet
        viranomaisten kanssa se ainoa pöpi. kerros ketä asiat koskevat ja keitä ovat nämä
        lukuisat viranomaiset ja kukas sinä olet...nimiä pöytään..


      • sinä tosin valehtele
        jos totta puhutaan kirjoitti:

        Epätodennäköistä minun olevan pöpi.., Paljon todennäköisenpää, että sinä olet
        viranomaisten kanssa se ainoa pöpi. kerros ketä asiat koskevat ja keitä ovat nämä
        lukuisat viranomaiset ja kukas sinä olet...nimiä pöytään..

        Miten sinun pöpiys olisi jotenkin epätodenäköistä? Sinun kirjoituksesikin ovat täysin outoja.


    • heittopussilapsia

      Karmasee kun lukee.. ihan kuin lapset olisivat kirjoja, nouto ja palautus...no kai ne nykyisin ovatkin heittopussi tavaraa... heitellään sinne ja tänne, kun toinen vanhempi kyllästyy lapsiin niin on hyvä päästä lapsista eroon kun heittää ne toiselle. Pidä sää kun mää en jaksa... tuo sitten kun kylläsyt nii mie voin hoitaaaaaaaaaaaaaa.....vähän aikaa... on nii rasittavaa...

      • p9yp9u898

        Öö... Jos lapsen oikeus on olla sekä etävanhemman että lähivanhemman kanssa, niin eikö heidän viennistä ja takaisin tulosta sitten pidä sopia? Yksinkö se lapsi laitetaan kulkemaan, jos ei saa miettiä sitä, kumpi vanhemmista kuskaa? Hohhoijaa. Arkisista asioista täytyy sopia ydinperheissäkin, esimerkiksi siitä, kuka hakee lapsen tarhasta, vie harrastuksiin tms. Ei siinä sen kummampaa. Samalla tavalla sovitaan, että kumpi vanhemmista milloinkin kuskaa, jos ollaan erottu.


    • isäpä isä

      Minä työtön tällä hetkellä eikä varaa autoon ja asun vuokrayksiössä.
      Erossa äiti vei kolme lastamme mukanaan väkipakolla sossujen avulla yli 400km päähän.
      Pakkosaumassa allekirjoittamani tapaamissopimus voimassa mutta mitempä haen ja vien lapsiani työttömän tuloilla edes kertaakaan saatika joka toinen viikonloppu?
      Taksi juna taksi perjantaina ja sunnuntaina olisi sama ruljanssi!
      Exä ei edes neuvottele että hän voisi kuskata lapsia edes joskus omalla autollaan luokseni, on ilmeisen tyytyväinen kun sai vieraannuttamisen toimimaan täydellisesti.
      Sossusta yritin saada rahallista apua jotta saisin edes kerran hakea lapseni viikonlopuksi luokseni mutta kun sossutantta räknäili laskimellaan niin sai harkinnanvaraiseksi toimeentulotueksi matkakustannuksia varten niinkin huikean summan kuin 34€! JIPPIII!!!!
      Kyllä tuntuu erittäin reilulta olla etäisä joka kylpee rahassa eikä ole lastenkasvatusvastuuta ja rilluttelen joka hetki baarittelemassa.
      Ei voi kuin surkutella aloituksen tehnyttä lähiäitiä kun hänen tilanteensa on noin kestämättömän surkea kokonaisen yhden lapsen kanssa ja on noin hirvittävän pitkä välimatkakin. (itse teen tuplaten pidempiä kävelylenkkejäkin päivittäin!)
      Pakko sanoa että tunnen suoranaista vihaa tuollaisia foorumilla alati kitiseviä yhäreitä kohtaan kun edes ilkeävät valittaa aivan tyhjästä, eivät tiedä vaikeasta elämästä hevonvittujakaan!

      • Isä

        Jos olet työtön, niin mikset muuta? Työttömälle muutto on sentään helppo homma (itse olen muuttanut kaksikin kertaa lapseni äidin muuton vuoksi).


      • isäpä isä
        Isä kirjoitti:

        Jos olet työtön, niin mikset muuta? Työttömälle muutto on sentään helppo homma (itse olen muuttanut kaksikin kertaa lapseni äidin muuton vuoksi).

        Vai miksi et muuta!????
        Kerro mitä on ne taikatemput miten pystyn muuttamaan?
        Et todellakaan ole isä vaan yksi foorumin kitisevistä yhäreistä kun noin älyttömiä höpötät!
        Jo yksistään tavaroiden muuttokustannukset on aivan ylivoimaisia minun tuloillani maksaa ja mieti yhäri että kun yksin asuva mies etsii vuokrakämppää niin yksityisestä asunnosta on turha haaveilla hintatason ja takuuvuokrien vuoksi.
        Kaupungin vuokrajonossa olisin viimeisistä viimeisin asunnontarvitsija koska ensinnäkin ulkopaikkakunnalta asuntoa hakeva menee automaattisesti jonon viimeiseksi ja toisekseen minulla on nyt asunto eli senkään puolesta en edes nousisi asuntojonossa vaan kaikki muut hakijat menee heittämällä eteeni jonossa.
        Sillä on "hiukan" eroa asuntojonossa oletko työtön yksinäinen mies vaiko esimerkiksi lasten kanssa asuntoa hakeva yhäriäiti!


      • maksa ite vaan

        Ei yhteiskunnan tarvi maksa sun reissuja. Kyllä kaikkea voi vaatia, mutta men töihin, lomamatkat ei oo kalliita, mutta kun lapsen tapaamisreisu on.... voi jumijammi.


      • Isä
        isäpä isä kirjoitti:

        Vai miksi et muuta!????
        Kerro mitä on ne taikatemput miten pystyn muuttamaan?
        Et todellakaan ole isä vaan yksi foorumin kitisevistä yhäreistä kun noin älyttömiä höpötät!
        Jo yksistään tavaroiden muuttokustannukset on aivan ylivoimaisia minun tuloillani maksaa ja mieti yhäri että kun yksin asuva mies etsii vuokrakämppää niin yksityisestä asunnosta on turha haaveilla hintatason ja takuuvuokrien vuoksi.
        Kaupungin vuokrajonossa olisin viimeisistä viimeisin asunnontarvitsija koska ensinnäkin ulkopaikkakunnalta asuntoa hakeva menee automaattisesti jonon viimeiseksi ja toisekseen minulla on nyt asunto eli senkään puolesta en edes nousisi asuntojonossa vaan kaikki muut hakijat menee heittämällä eteeni jonossa.
        Sillä on "hiukan" eroa asuntojonossa oletko työtön yksinäinen mies vaiko esimerkiksi lasten kanssa asuntoa hakeva yhäriäiti!

        Fatta auttaa ainakin osittain. He korvaavat muuttokustannukset ainakin osittain, sekä avustavat vielä uudessakin paikassa vuokranmaksussa vähän aikaa (ovat näet tyytyväisiä kun pääsevät yhdestä työttömästä eroon).

        Asunnon löytäminen sit onkin vähän hankalampaa, muttei sekään nyt mitään mahdotonta ole, jollei nyt ole älyttömät vaatimukset.

        Myös se, miksi muutat, vaikuttaa sijaintiisi asuntojonossa. Ja on muitakin vuokra-asuntoja kuin kaupungin vuokra-asunnot.
        Itse olen siis kaksikin kertaa muuttanut lapsen perässä, joten tiedän kyllä missä mennään.

        Ja isä kyllä olen, en yhäri enkä nainen.


      • isäpä isä
        Isä kirjoitti:

        Fatta auttaa ainakin osittain. He korvaavat muuttokustannukset ainakin osittain, sekä avustavat vielä uudessakin paikassa vuokranmaksussa vähän aikaa (ovat näet tyytyväisiä kun pääsevät yhdestä työttömästä eroon).

        Asunnon löytäminen sit onkin vähän hankalampaa, muttei sekään nyt mitään mahdotonta ole, jollei nyt ole älyttömät vaatimukset.

        Myös se, miksi muutat, vaikuttaa sijaintiisi asuntojonossa. Ja on muitakin vuokra-asuntoja kuin kaupungin vuokra-asunnot.
        Itse olen siis kaksikin kertaa muuttanut lapsen perässä, joten tiedän kyllä missä mennään.

        Ja isä kyllä olen, en yhäri enkä nainen.

        Höpö höpö!
        Sossu ei anna latiakaan kun en ole tt-asiakas ja kuten kerroin niin yksityiset vuokranantajat on pois suljettu älyttömien hintojen takia.
        Ja kun haen kaupungilta asuntoa sillä perusteella että haluan muuttaa lähemmäksi lapsiani niin asunnontarpeeseen se ei todellakaan vaikuta, syystä että minulla on jo asunto ja tuonne etelän suuriin kasvukeskuksiin ei tosiaan ole mikään hakukriteeri se että haluan päästä lähemmäs lapsiani! (asunnottomia on jonossa vaikka kuinka eikä siellä hakemukseni paina mitään!)
        Olet yhäri joka ei tiedä asioista mitään taikka todellakin isä joka surffailee jossain itärajan tai lapin muuttotappiokunnissa puoli-ilmaisten asuntojen perässä, muuten tuota höpötystäsi ei voi selittää!


      • Isä
        isäpä isä kirjoitti:

        Höpö höpö!
        Sossu ei anna latiakaan kun en ole tt-asiakas ja kuten kerroin niin yksityiset vuokranantajat on pois suljettu älyttömien hintojen takia.
        Ja kun haen kaupungilta asuntoa sillä perusteella että haluan muuttaa lähemmäksi lapsiani niin asunnontarpeeseen se ei todellakaan vaikuta, syystä että minulla on jo asunto ja tuonne etelän suuriin kasvukeskuksiin ei tosiaan ole mikään hakukriteeri se että haluan päästä lähemmäs lapsiani! (asunnottomia on jonossa vaikka kuinka eikä siellä hakemukseni paina mitään!)
        Olet yhäri joka ei tiedä asioista mitään taikka todellakin isä joka surffailee jossain itärajan tai lapin muuttotappiokunnissa puoli-ilmaisten asuntojen perässä, muuten tuota höpötystäsi ei voi selittää!

        Läntisellä Uudellamaalla asun. Etäisä ja työtön.

        Yksityiseltä minäkin tän nykyisen vuokrasin, ja ihan pikkukaupungin keskustasta vielä.


      • isäpä isä
        Isä kirjoitti:

        Läntisellä Uudellamaalla asun. Etäisä ja työtön.

        Yksityiseltä minäkin tän nykyisen vuokrasin, ja ihan pikkukaupungin keskustasta vielä.

        Kerro nyt sitten mitä on ne taikatemput jolla pääsen muuttamaan edes lähellekkään kehä kolmosta kun työttömyyden ja elatusmaksujen summana olen luottotiedoton, omaisuus on sitä vanhat huonekalut ja perintöfillari kolmella vaihteella??
        Minulla siis EI ole suka tai ystäviä jotka voisi auttaa taloudellisesti yhtään! (sinulla selvästi aivan toisin asiat kokonaisen yhden lapsen isänä!!!!)


      • VAI MITÄ?
        isäpä isä kirjoitti:

        Vai miksi et muuta!????
        Kerro mitä on ne taikatemput miten pystyn muuttamaan?
        Et todellakaan ole isä vaan yksi foorumin kitisevistä yhäreistä kun noin älyttömiä höpötät!
        Jo yksistään tavaroiden muuttokustannukset on aivan ylivoimaisia minun tuloillani maksaa ja mieti yhäri että kun yksin asuva mies etsii vuokrakämppää niin yksityisestä asunnosta on turha haaveilla hintatason ja takuuvuokrien vuoksi.
        Kaupungin vuokrajonossa olisin viimeisistä viimeisin asunnontarvitsija koska ensinnäkin ulkopaikkakunnalta asuntoa hakeva menee automaattisesti jonon viimeiseksi ja toisekseen minulla on nyt asunto eli senkään puolesta en edes nousisi asuntojonossa vaan kaikki muut hakijat menee heittämällä eteeni jonossa.
        Sillä on "hiukan" eroa asuntojonossa oletko työtön yksinäinen mies vaiko esimerkiksi lasten kanssa asuntoa hakeva yhäriäiti!

        Mitenkä nää asiat eivät mahtaneetkaan tulla mieleen ennen eroamista?

        Eksäsi ei todellakaan tykkää sinusta, ja hänellä taitaa olla siihen syynsä. Pakkoko se oli olla niin vvv-mäinen eksää kohtaan aikanaan?

        Lapsillehan se vain on etu, ettei tarvitse olla vvv-ttumaisten ihmisten kanssa tekemisissä.


      • Äit
        isäpä isä kirjoitti:

        Kerro nyt sitten mitä on ne taikatemput jolla pääsen muuttamaan edes lähellekkään kehä kolmosta kun työttömyyden ja elatusmaksujen summana olen luottotiedoton, omaisuus on sitä vanhat huonekalut ja perintöfillari kolmella vaihteella??
        Minulla siis EI ole suka tai ystäviä jotka voisi auttaa taloudellisesti yhtään! (sinulla selvästi aivan toisin asiat kokonaisen yhden lapsen isänä!!!!)

        Ja kaltaisesi luuserin oli sitten ihan pakko siittää kolme lasta? Onko sinun päätäsi koskaan tutkittu?


      • tai sinun
        Äit kirjoitti:

        Ja kaltaisesi luuserin oli sitten ihan pakko siittää kolme lasta? Onko sinun päätäsi koskaan tutkittu?

        persoonallisuuttasi ja narsismiasi


      • ....
        tai sinun kirjoitti:

        persoonallisuuttasi ja narsismiasi

        Sinut, itsesi plussaaja on todettukin narsistiksi. Mutta totuutta sinä et hyväksy.


      • kenet sinut
        .... kirjoitti:

        Sinut, itsesi plussaaja on todettukin narsistiksi. Mutta totuutta sinä et hyväksy.

        ja kukas sinä sitten olet?..ja kukas minut on todennut narsistiksi sinun lisäksesi?


      • vastaus kysymykseesi
        kenet sinut kirjoitti:

        ja kukas sinä sitten olet?..ja kukas minut on todennut narsistiksi sinun lisäksesi?

        Psykiatrisi.


      • et vastannut kysymyk
        vastaus kysymykseesi kirjoitti:

        Psykiatrisi.

        ja kukas sinä sitten olet?..ja kukas minut on todennut narsistiksi sinun lisäksesi?


      • etkö osaa lukea?
        et vastannut kysymyk kirjoitti:

        ja kukas sinä sitten olet?..ja kukas minut on todennut narsistiksi sinun lisäksesi?

        Sinun psykiatrisi on todennut.

        Se kuka minä olen ei kuulu sinulle.


      • etkö itse osaa lukea
        etkö osaa lukea? kirjoitti:

        Sinun psykiatrisi on todennut.

        Se kuka minä olen ei kuulu sinulle.

        ja kukas sinä sitten olet?..ja kukas minut on todennut narsistiksi sinun lisäksesi?
        Ei ole psygiatria ollut minulla.. sinulla taitaa olla vieläkin.


      • kyllä minä tiedän
        etkö itse osaa lukea kirjoitti:

        ja kukas sinä sitten olet?..ja kukas minut on todennut narsistiksi sinun lisäksesi?
        Ei ole psygiatria ollut minulla.. sinulla taitaa olla vieläkin.

        Sinä kävit psykiatrilla todistaaksesi olevasi hyvä isä, mutta psykiatri totesi sinut narsistiksi.


    • huhhah1

      Välimatka 5km ja sitä et jaksa kulkea? Kasaappa ittes...

    • KoooKOOO

      Ymmärrän että sua tympii, kun etä on noin joustamaton. Toisaalta, ei sinullakaan kovin hankala tilanne ole, joten älä valita pienestä.

      Teidän molempien kannattaisi vetää syvään henkeä ja miettiä että minkälainen toiminta on LAPSELLENNE paras ratkaisu. Äiti joka valittaa pienestä bussimatkasta? Isä joka ei kuskaa lasta äidin luo? Niin, ei kumpikaan.

    • Mumminteri

      Lastenvalvoja soitti aamulla, asia kuten ounastelinkin. Tapaava vanhempi hoitaa kuljetukset molempiin suuntiin.

      • huhhah1

        No niinhän se menee järki nyt käteen, tapaava vanhempi hoitaa. Ja arvaa miksi? No siksi että matka on vaivaiset 5km! Sen käveleekin ihan hepposesti! Voithan toki oikeudesta hakea tapaamisia ja "lupaa" siihen että lähi tuo ja hakee, mutta tiedät että siitä et mitään hyödy kun vastaus on sama..


      • tai ei hoida
        huhhah1 kirjoitti:

        No niinhän se menee järki nyt käteen, tapaava vanhempi hoitaa. Ja arvaa miksi? No siksi että matka on vaivaiset 5km! Sen käveleekin ihan hepposesti! Voithan toki oikeudesta hakea tapaamisia ja "lupaa" siihen että lähi tuo ja hakee, mutta tiedät että siitä et mitään hyödy kun vastaus on sama..

        ja lapset kärsii toimimattomasta lainsäädännöstä ja viranomaismenettelystä!


      • Olen kokeillut

        Paitsi, jos asia viedään oikeuteen. Siellä lakia tulkitaan niin, että on lapsen edun mukaista, että vanhemmat huolehtivat kuljetuksista yhdessä, eli puoliksi. Kokeile.


      • Ainakin Raisiossa
        tai ei hoida kirjoitti:

        ja lapset kärsii toimimattomasta lainsäädännöstä ja viranomaismenettelystä!

        Nehän toimivat.


      • toimivatko he varmas
        Ainakin Raisiossa kirjoitti:

        Nehän toimivat.

        enpä usko heidän toimivan lain mukaisesti...ja lapset kärsii toimimattomasta lainsäädännöstä ja viranomaismenettelystä!


      • ei kärsi lapset
        toimivatko he varmas kirjoitti:

        enpä usko heidän toimivan lain mukaisesti...ja lapset kärsii toimimattomasta lainsäädännöstä ja viranomaismenettelystä!

        Eivät kärsi. Hehän saavat kerrankin olla rauhassa.


      • toimivatko he varmas
        ei kärsi lapset kirjoitti:

        Eivät kärsi. Hehän saavat kerrankin olla rauhassa.

        enpä usko heidän toimivan lain mukaisesti...ja lapset kärsii toimimattomasta lainsäädännöstä ja viranomaismenettelystä!


      • Raisiossa toimii
        toimivatko he varmas kirjoitti:

        enpä usko heidän toimivan lain mukaisesti...ja lapset kärsii toimimattomasta lainsäädännöstä ja viranomaismenettelystä!

        Kyllä varsinkin Raisiossa on toimivat viranomaiset.


      • toimivatko he varmas
        Raisiossa toimii kirjoitti:

        Kyllä varsinkin Raisiossa on toimivat viranomaiset.

        enpä usko heidän toimivan lain mukaisesti...ja lapset kärsii toimimattomasta lainsäädännöstä ja viranomaismenettelystä!


      • hyvä Raisio
        toimivatko he varmas kirjoitti:

        enpä usko heidän toimivan lain mukaisesti...ja lapset kärsii toimimattomasta lainsäädännöstä ja viranomaismenettelystä!

        No ei ainakaan sinun lapset, kun saavat olla rauhassa sun ampumis jutuilta.


      • Näin se vaan menee..
        huhhah1 kirjoitti:

        No niinhän se menee järki nyt käteen, tapaava vanhempi hoitaa. Ja arvaa miksi? No siksi että matka on vaivaiset 5km! Sen käveleekin ihan hepposesti! Voithan toki oikeudesta hakea tapaamisia ja "lupaa" siihen että lähi tuo ja hakee, mutta tiedät että siitä et mitään hyödy kun vastaus on sama..

        Tässä taas yksi palstan perus-intoista josta palstan yhäriruikkuäipät jaksavat jankuttaa lapsen parasta ja etua VASTAAN!
        Tämä lapsen kuljetus tapaavan vanhemman ja lähivanhemman välillä on yksi niistä räikeistä epäoikeudenmukaisuuksista jota tapaava vanhempi (eli käytännössä aina isä) ja lapsi joutuvat nielemään!

        Tapaavalle vanhemmalle eli isälle ei anneta muuta vaihtoehtoa kuin se että hän itse joutuu hoitamaan ja kustantamaan KAIKKI lapsen tapaamisesta aiheutuvat kulut ja matkanjärjestelyt, siitäkin huolimatta että vaikka äityli on muuttanut toiselle puolelle suomea omien itsekkäiden syidensä vuoksi! (siis vanhempien asuntojen välimatkan pituudella ei ole merkitystä, isä joutuu hoitamaan ja maksamaan aina kuljetukset, asuttiimpa kilometrin tai 1000km päässä!)

        Palstan yhäriruikkuäippien mielestä tuo on ainoa oikea järjestely, syystä että yhäriruikkuäipät tietävät tasan tarkkaan ettei etäisällä ole useinkaan taloudellisesti ja ajallisesti mitään mahdollisuutta toteuttaa tapaamisia oman lapsensa kanssa.
        Yhäriruikkuäipälle ei edes korkein oikeus voi määrätä mitään velvollisuutta osallista lapsen ja isän tapaamiskuluihin saatika tapaamismatkojen toteuttamiseen käytännössä sillä yhäriruikkuäippä luistaa tuosta velvollisuudestaan edesauttaa lapsen ja isän tapaamista vedoten siihen kun "ei ole rahaa, ei autoa, ei pieni lapsi voi matkustaa yksin julkisilla jne..."

        Mitäpä tuumivat palstan yhäriruikkuäipät jos olisitte itse etävanhempia ja saisitte kokea tuon etävanhemman kadehditun elämän jossa hoidatte yksin lapsen kuljetuksen käytännössä ja maksatte sen itse kokonaan?
        Siis siitäkin huolimatta kun lähi-isä olisi itsekkäästi muuttanut lapsi mukanaan 1200km päähän!?????

        Olisiko mukava lukea palstalta heittoja jossa teitä haukuttaisiin luusereiksi jotka ette välitä omista lapsistanne ja joissa teitä syytetään kitsaiksi itsensä aina lapsen edelle laittaviksi ja olette rahassa kylpeviä alkoholisteja kaljankittaajia ja baarissa hyppääviä vaikka eläisitte elämää ilman omia lapsia vaikka kuinka haluaisitte olla lastenne kanssa mahdollisimman paljon???????

        (ja nyt voitte palstan yhäriruikkuäipät todellakin unohtaa ne omat surkuhupaista puolustuhöpötyksenne jossa haukutte lastenne isiä noilla edellisillä mainitsemillani argumenteilla, ne on suurimmaksi osaksi keksimäänne puolustusta itsellenne, ei mitään muuta!)


      • voi voin sua
        Näin se vaan menee.. kirjoitti:

        Tässä taas yksi palstan perus-intoista josta palstan yhäriruikkuäipät jaksavat jankuttaa lapsen parasta ja etua VASTAAN!
        Tämä lapsen kuljetus tapaavan vanhemman ja lähivanhemman välillä on yksi niistä räikeistä epäoikeudenmukaisuuksista jota tapaava vanhempi (eli käytännössä aina isä) ja lapsi joutuvat nielemään!

        Tapaavalle vanhemmalle eli isälle ei anneta muuta vaihtoehtoa kuin se että hän itse joutuu hoitamaan ja kustantamaan KAIKKI lapsen tapaamisesta aiheutuvat kulut ja matkanjärjestelyt, siitäkin huolimatta että vaikka äityli on muuttanut toiselle puolelle suomea omien itsekkäiden syidensä vuoksi! (siis vanhempien asuntojen välimatkan pituudella ei ole merkitystä, isä joutuu hoitamaan ja maksamaan aina kuljetukset, asuttiimpa kilometrin tai 1000km päässä!)

        Palstan yhäriruikkuäippien mielestä tuo on ainoa oikea järjestely, syystä että yhäriruikkuäipät tietävät tasan tarkkaan ettei etäisällä ole useinkaan taloudellisesti ja ajallisesti mitään mahdollisuutta toteuttaa tapaamisia oman lapsensa kanssa.
        Yhäriruikkuäipälle ei edes korkein oikeus voi määrätä mitään velvollisuutta osallista lapsen ja isän tapaamiskuluihin saatika tapaamismatkojen toteuttamiseen käytännössä sillä yhäriruikkuäippä luistaa tuosta velvollisuudestaan edesauttaa lapsen ja isän tapaamista vedoten siihen kun "ei ole rahaa, ei autoa, ei pieni lapsi voi matkustaa yksin julkisilla jne..."

        Mitäpä tuumivat palstan yhäriruikkuäipät jos olisitte itse etävanhempia ja saisitte kokea tuon etävanhemman kadehditun elämän jossa hoidatte yksin lapsen kuljetuksen käytännössä ja maksatte sen itse kokonaan?
        Siis siitäkin huolimatta kun lähi-isä olisi itsekkäästi muuttanut lapsi mukanaan 1200km päähän!?????

        Olisiko mukava lukea palstalta heittoja jossa teitä haukuttaisiin luusereiksi jotka ette välitä omista lapsistanne ja joissa teitä syytetään kitsaiksi itsensä aina lapsen edelle laittaviksi ja olette rahassa kylpeviä alkoholisteja kaljankittaajia ja baarissa hyppääviä vaikka eläisitte elämää ilman omia lapsia vaikka kuinka haluaisitte olla lastenne kanssa mahdollisimman paljon???????

        (ja nyt voitte palstan yhäriruikkuäipät todellakin unohtaa ne omat surkuhupaista puolustuhöpötyksenne jossa haukutte lastenne isiä noilla edellisillä mainitsemillani argumenteilla, ne on suurimmaksi osaksi keksimäänne puolustusta itsellenne, ei mitään muuta!)

        Eli viisi kilometriä on mielestäsi täysin mahdoton matka? Iseillä ei myöskään ole polkupyöriä tai he eivät osaa kävellä ja työntää lasta rattaissa? Ymmärrän kyllä, jos matka olisi pitempi kuten minulla ja ex-miehelläni, mutta ap:llä se on vain se 5km. Isommat lapset osaavat tuon matkan itsekkin ajaa pyörällä.

        Olisiko mukava lukea....kappaleeseesi sen verran, että mitä sinä luulet meidän joutuvan lukemaan täältä? Täällähän vihjataan vähän väliä, miten äiti käyttää elatusmaksut baareihin ja ulkomaan matkoihin.... Vaaditaan oikeutta nähdä toisten tilitapahtumat, että elarit olisivat menneet sinne mihin etä haluaa. Lisäksi on usein suoranaisia solvaamisia, joita varsinkin sinun ongelmainen fanisi täällä harrastaa.

        Minulla ei ole mitään syytä haukkua entistä miestäni. Hän ei ollut hyvä puoliso minulle, mutta hän oli, ja on erittäin hyvä isä lapsille. Se, että minulla on tällainen kokemus ja hyvät välit exään ja hänen vaimoonsa, ei poista sitä tosiasiaa, että kaikki eivät ole niin onnekkaita. En ole mikään nuori äiti, vaan nähnyt elämässä jo kaikennäköistä. Olen nähnyt sellaisia liittoja, joissa toinen osapuoli ei ole kykenevä vanhemmuuteen. Minusta on outoa, ettet sinä ole tavannut sellaisia isejä ja äitejä.


      • ja sinä et ole..
        voi voin sua kirjoitti:

        Eli viisi kilometriä on mielestäsi täysin mahdoton matka? Iseillä ei myöskään ole polkupyöriä tai he eivät osaa kävellä ja työntää lasta rattaissa? Ymmärrän kyllä, jos matka olisi pitempi kuten minulla ja ex-miehelläni, mutta ap:llä se on vain se 5km. Isommat lapset osaavat tuon matkan itsekkin ajaa pyörällä.

        Olisiko mukava lukea....kappaleeseesi sen verran, että mitä sinä luulet meidän joutuvan lukemaan täältä? Täällähän vihjataan vähän väliä, miten äiti käyttää elatusmaksut baareihin ja ulkomaan matkoihin.... Vaaditaan oikeutta nähdä toisten tilitapahtumat, että elarit olisivat menneet sinne mihin etä haluaa. Lisäksi on usein suoranaisia solvaamisia, joita varsinkin sinun ongelmainen fanisi täällä harrastaa.

        Minulla ei ole mitään syytä haukkua entistä miestäni. Hän ei ollut hyvä puoliso minulle, mutta hän oli, ja on erittäin hyvä isä lapsille. Se, että minulla on tällainen kokemus ja hyvät välit exään ja hänen vaimoonsa, ei poista sitä tosiasiaa, että kaikki eivät ole niin onnekkaita. En ole mikään nuori äiti, vaan nähnyt elämässä jo kaikennäköistä. Olen nähnyt sellaisia liittoja, joissa toinen osapuoli ei ole kykenevä vanhemmuuteen. Minusta on outoa, ettet sinä ole tavannut sellaisia isejä ja äitejä.

        tainnut tavata mielenvikaisuudessa ja katkeruudessa rypeviä äitejä ja viranomaisia; jotka haluavat tarkoitushakuisesti mustamaalata lapsille hyvän isän; isän ja lapsen suhteen, lapsen oikeudet.


      • ja sinä et ole...:)
        ja sinä et ole.. kirjoitti:

        tainnut tavata mielenvikaisuudessa ja katkeruudessa rypeviä äitejä ja viranomaisia; jotka haluavat tarkoitushakuisesti mustamaalata lapsille hyvän isän; isän ja lapsen suhteen, lapsen oikeudet.

        Tainnut tavata mielenvikaisuudessaan ja katkeruudessaan rypeviä isejä ja "turvakodin" työtekijää, jotka haluavat tarkoitushakuisesti mustamaalata lapsille hyvän äidin, äidin ja lapsen suhteen , lapsen oikeudet.


    • Pyhä yksinkertaisuus

      Isä on aika yksinkertainen, jos hänen mielestään lapsen kuskaaminen on ÄIDIN palvelemista... lastahan hän siinä kuljettaisi eikä äitiä. Eikö jokainen kunnon eroisä halua auttaa ja hoivata lapsiaan? Autolla kuljettaminen on yksi tapa toteuttaa tuota. Taas on menny parisuhdepissa päähän, ettei osata erottaa lapsen ja äidin asioita toisistaan.

      • Pyhä yksinkertaisuus

        Äiti on aika yksinkertainen, jos hänen mielestään lapsen kuskaaminen on ISÄN palvelemista... lastahan hän siinä kuljettaisi eikä ISÄÄ. Eikö jokainen kunnon eroäiti halua auttaa ja hoivata lapsiaan? Autolla kuljettaminen on yksi tapa toteuttaa tuota. Taas on menny parisuhdepissa päähän, ettei osata erottaa lapsen ja ISÄN asioita toisistaan.


      • näin se vaan menee
        Pyhä yksinkertaisuus kirjoitti:

        Äiti on aika yksinkertainen, jos hänen mielestään lapsen kuskaaminen on ISÄN palvelemista... lastahan hän siinä kuljettaisi eikä ISÄÄ. Eikö jokainen kunnon eroäiti halua auttaa ja hoivata lapsiaan? Autolla kuljettaminen on yksi tapa toteuttaa tuota. Taas on menny parisuhdepissa päähän, ettei osata erottaa lapsen ja ISÄN asioita toisistaan.

        Taas plussaa itseään :):):)


      • näin se vaan menee
        näin se vaan menee kirjoitti:

        Taas plussaa itseään :):):)

        siis viranomaiset ja narsku ruikut plussaa itseään..


      • seliseli Kari
        näin se vaan menee kirjoitti:

        siis viranomaiset ja narsku ruikut plussaa itseään..

        Ai sinä vai... No sehän jo todettin :)


      • Hyvä systeemi?
        näin se vaan menee kirjoitti:

        Taas plussaa itseään :):):)

        Kyllä täältä ilmoittautuu aivan ulkopuolinen plussaaja vaikka kyseisestä kielestä ei niin välitäkään. Kyllä varsinainen asia on kuitenkin juuri noin. Katkeruus kirjoituksista paistaa, sen ymmärrän oikein hyvin koska katkera systeemille olen itsekin. Outo kuvio, että äiti voi muuttaa yhteisestä kodista ja ottaa lapset mukaan omalla ilmoituksella. Sitten äiti jää kotiin hoitamaan lapsia yhteiskunnan tuella. Isän apu ja huolto ei lapsille kelpaa koska lasten on haitallista olla erossa äidistä. Äiti ei kuitenkaan omin voimin pärjää niin yhteiskunnan tukemana käy perhetyö kotona. Äiti ei suostu mihinkään sopimuksiin ja riitautta asian itse oikeuteen. Koska äiti on kotona ja varaton niin saa verorahoista kustannetun ilmaisen oikeusavun. Isä käy töissä ja joutuu maksamaan omat oikeudenkäyntikulunsa ja maksamaan elatusmaksua niin paljon, että itselle ja lapsille isän luona jää käytettäväksi maksimissaan ns. omatarve eli 590 euroa kuukaudessa. Siinä sitten lyhennät lainaa ja ostat lapsille tuplana kaiken kun niillä ei ole mitään mukana kun tulevat isälleen. Hyvä systeemi! Ymmärrän katkeruuden täysin.


      • no näin
        Hyvä systeemi? kirjoitti:

        Kyllä täältä ilmoittautuu aivan ulkopuolinen plussaaja vaikka kyseisestä kielestä ei niin välitäkään. Kyllä varsinainen asia on kuitenkin juuri noin. Katkeruus kirjoituksista paistaa, sen ymmärrän oikein hyvin koska katkera systeemille olen itsekin. Outo kuvio, että äiti voi muuttaa yhteisestä kodista ja ottaa lapset mukaan omalla ilmoituksella. Sitten äiti jää kotiin hoitamaan lapsia yhteiskunnan tuella. Isän apu ja huolto ei lapsille kelpaa koska lasten on haitallista olla erossa äidistä. Äiti ei kuitenkaan omin voimin pärjää niin yhteiskunnan tukemana käy perhetyö kotona. Äiti ei suostu mihinkään sopimuksiin ja riitautta asian itse oikeuteen. Koska äiti on kotona ja varaton niin saa verorahoista kustannetun ilmaisen oikeusavun. Isä käy töissä ja joutuu maksamaan omat oikeudenkäyntikulunsa ja maksamaan elatusmaksua niin paljon, että itselle ja lapsille isän luona jää käytettäväksi maksimissaan ns. omatarve eli 590 euroa kuukaudessa. Siinä sitten lyhennät lainaa ja ostat lapsille tuplana kaiken kun niillä ei ole mitään mukana kun tulevat isälleen. Hyvä systeemi! Ymmärrän katkeruuden täysin.

        MIssä tuossa noin luki?
        Katkeruusko paistaa? Minusta tuossa paistaa läpi mielenterveysongelmat, enkä lainkaan ihmettele, että Raisiossa on päädytty siihen ratkaisuun, ettei lapsia anneta hänelle.


    • turrelii

      Siis oikeesti!!! Kyseessä on viiden kilometrin matka!!!!!! Ja joku sanoo että saa oikeutta oikeuden kautta, ei se mene niin. Exä yritti hanakasti että minun eli lähin tulisi viedä lapsi hänelle tapaamisiin hän tuo. Välimatkaa n.70km. Minulla ei autoa. Ei mennyt oikeudessa läpi, koska matka ei ole "mahdoton". Ja eihän se ole, etenkään kun tilanne on aivan selkeä että toisella sitä autoa ei ole.

      mutta te mesoatte täällä viidestä kilometristä????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe