Miksi roikut palstalla?

Mettis ei kirj

Juolahti mieleen, kun samoja kirjoittajia näkyy olevan jatkuvasti.

Tietenkin herää kysymys, että mistä tiedät olevan samoja.

Näin kerran viikkoon tulen vilkaisseeksi ja samoja näkyy olevan.

En halua loukata ketään, mutta mikä koukuttaa tällä palstalla muutamia, että päivät kuluvat palstaillessa?

99

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikä sitten muuta

      Täällä on muutama joilla ei muuta elämää ole.

      • aina paikalla?

        Minä sentään nukun öisin, toisin kuin sinä.


      • vai kuinka?

        "Eikä sitten muuta", sinäkö sen tiedät? Taidat itse olla kaiken aikaa paikalla muita vahtimassa. Antaa toisten elää kuin haluavat, elä sinä omaasi kuten haluat.


    • kiitos..

      Kehuja kerjäämässä.

    • hermanni 1250

      En minä nyt ihan aina ole kun taitaa olle 5 v edellisestä käynnistä

      • katso itse ja usko

        hermanni 1250

        Et taida kuulua edes 60 ikäisiin, joten ymmärrän hyvin, että täällä et vieraile, mutta toisaalta lueskelin mielipiteitäsi, siis kirjoituksiasi, joista ei ollut kulunut todellakaan 5 vuotta.


    • voi sua riepua

      Mettäläinen se taas yrittää ärsyttää ;))
      Seuraavaksi voisit mennä johonkin kaljabaariin kyselemään ihmisiltä miksi te samat istutte täällä tuopin ääressä tuntikausia joka päivä.

    • Ihmisnälkä. Mikä sua täällä koukuttaa?

      • sopii miettiä

        Jos tarkemmin ajattelee ja sivusta katsottuna aika hölmöltä tuntuu, olet kiikissä samanlailla kuin tupakassa riippuvainen.


      • sopii miettiä kirjoitti:

        Jos tarkemmin ajattelee ja sivusta katsottuna aika hölmöltä tuntuu, olet kiikissä samanlailla kuin tupakassa riippuvainen.

        Ei niitä mun mielestä ihan täysin voi rinnastaa, tupakkaa ja ihmisiä.
        Jos mulla on tapana lukea Hesaria aamuisin, tekeekö se minusta lehdestä riippuvainen? Vai onko se addiktio vasta sitten kun se syrjäyttää muun elämän.

        Ihminen on laumaeläin, tarvitsee muita ihmisiä. Tai jos ei tarvitse, jokin on pahasti mennyt pieleen, ihminen on rikki, luulen. Ei ole tunteita ilman toisia ihmisiä. Toiset valitsevat olla tunnottomia. Hirveästi toitotetaan sitä ihmisten omavaraisuutta ja itsenäisyyttä. Miksei vaan hyväksytä se, että muut ihmiset tuovat meille hyvää mieltä, ja joskus pahaakin mieltä ja sen kautta kasvua.

        Ihmisillä on toinenkin tarve, itsensä nostaminen muiden yläpuolelle. "Voi kun sä oot tommoinen..." ehkä se on joku tarve tulla täydelliseksi, ja toteutuu kun näkee muiden vajaavaisuutta. Ikään kuin se paremmuus voitaisiin mitata vain suhteessa toisiin, ei suhteessa itseään ollenkaan.


    • k/k

      Etpä tietenkään halua loukata,kuhan muuten vaan kyselet typeriä.
      Siipiä vaille enkeli.
      Sinusta saaraan hyvä lisä tänne palstalle.

      • Minulta voisi joku tulla kyselemään päivittäin, jotta miksi roikut kylätiellä tai metsässä, miksi roikut sauvojesi varassa hiihtoladulla, miksi kirja kädessä istut iltaisin jopa tunteja.
        Joltain toiselta miksi hän katsoo joka päivä monta tuntia telkkaria jne.

        Yleensä vain pistäydyn palstalla, jonain päivinä innostun viestin pari kirjoittamaan. Eilen kyllä lähti lapasesta, kun muutaman "tytön" kanssa keskusteltiin.
        Se oli hyvä sessio, kun kukaan ei tullut keskeyttämään näin sanoen: "Lopettakaa jo, toistatte itseänne, turhaa jankutusta" tai puolustamaan sorrettua "tätä lemppariani ei saa kiusata".

        Mitä helkkaria kenellekään kuuluu toisten puuhastelut, en minä naapurin "Maijaltakaan" kysele mitä hän päivisin tekee ja mitä mitenkin pitkän aikaa mitäkin.


      • k/k
        Anceli kirjoitti:

        Minulta voisi joku tulla kyselemään päivittäin, jotta miksi roikut kylätiellä tai metsässä, miksi roikut sauvojesi varassa hiihtoladulla, miksi kirja kädessä istut iltaisin jopa tunteja.
        Joltain toiselta miksi hän katsoo joka päivä monta tuntia telkkaria jne.

        Yleensä vain pistäydyn palstalla, jonain päivinä innostun viestin pari kirjoittamaan. Eilen kyllä lähti lapasesta, kun muutaman "tytön" kanssa keskusteltiin.
        Se oli hyvä sessio, kun kukaan ei tullut keskeyttämään näin sanoen: "Lopettakaa jo, toistatte itseänne, turhaa jankutusta" tai puolustamaan sorrettua "tätä lemppariani ei saa kiusata".

        Mitä helkkaria kenellekään kuuluu toisten puuhastelut, en minä naapurin "Maijaltakaan" kysele mitä hän päivisin tekee ja mitä mitenkin pitkän aikaa mitäkin.

        Niinpä 13km aamulla 6km keskivaudilla melkosessa jäätikössä ja sit tääl kysellään miks teen mitäkin.
        Naapurikyttääjiä oikein,tulisivat lenkille tekemään kalluppia.
        Mä lueskelin nuukasti kun kirjottelitte, en rohjennut päästää tyttömäistä puoltani esille.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Minulta voisi joku tulla kyselemään päivittäin, jotta miksi roikut kylätiellä tai metsässä, miksi roikut sauvojesi varassa hiihtoladulla, miksi kirja kädessä istut iltaisin jopa tunteja.
        Joltain toiselta miksi hän katsoo joka päivä monta tuntia telkkaria jne.

        Yleensä vain pistäydyn palstalla, jonain päivinä innostun viestin pari kirjoittamaan. Eilen kyllä lähti lapasesta, kun muutaman "tytön" kanssa keskusteltiin.
        Se oli hyvä sessio, kun kukaan ei tullut keskeyttämään näin sanoen: "Lopettakaa jo, toistatte itseänne, turhaa jankutusta" tai puolustamaan sorrettua "tätä lemppariani ei saa kiusata".

        Mitä helkkaria kenellekään kuuluu toisten puuhastelut, en minä naapurin "Maijaltakaan" kysele mitä hän päivisin tekee ja mitä mitenkin pitkän aikaa mitäkin.

        Harvinaista herkkua tosiaan, Anceli, että sai jutella "rauhassa". Ei niin, ettei mukaan olisi sopinut enemmänkin väkeä, mutta käytiin nyt selvästi vuoropuhelua...


      • k/k kirjoitti:

        Niinpä 13km aamulla 6km keskivaudilla melkosessa jäätikössä ja sit tääl kysellään miks teen mitäkin.
        Naapurikyttääjiä oikein,tulisivat lenkille tekemään kalluppia.
        Mä lueskelin nuukasti kun kirjottelitte, en rohjennut päästää tyttömäistä puoltani esille.

        Talvisin näen niin vähän naapureitakin, nyt taitaa olla toista viikkoa, kun joku on omien poikien lisäksi minulle jutellut.
        Puhelimessa tietysti muutaman ihmisen kanssa olen kuulumisia vaihdellut.
        Tytöt usein juttelee omia juttujaan, harvoin sinne miehet mukaan sopivatkaan. Tai kyllä silloin kun malttavat kirjoittaa asiaa, eikä "kummisetämäisiä" löperryksiään. Enkä tuolla tarkoita sinua.


      • demeter1 kirjoitti:

        Harvinaista herkkua tosiaan, Anceli, että sai jutella "rauhassa". Ei niin, ettei mukaan olisi sopinut enemmänkin väkeä, mutta käytiin nyt selvästi vuoropuhelua...

        Sanos muuta, ja kaiken lisäksi ainakin melkein sovussa kirjoiteltiin. :)..


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Sanos muuta, ja kaiken lisäksi ainakin melkein sovussa kirjoiteltiin. :)..

        Juu, Anceli, sovussa, mutta ei sopuillen...))


      • demeter1 kirjoitti:

        Harvinaista herkkua tosiaan, Anceli, että sai jutella "rauhassa". Ei niin, ettei mukaan olisi sopinut enemmänkin väkeä, mutta käytiin nyt selvästi vuoropuhelua...

        Jees, palstakirjoittelua parhaimmillaan :)). Asiallista ja sopuisaa, vaikka mielipiteet erosovatkin monessa asiassa.


      • hyvähyvä
        Anceli kirjoitti:

        Minulta voisi joku tulla kyselemään päivittäin, jotta miksi roikut kylätiellä tai metsässä, miksi roikut sauvojesi varassa hiihtoladulla, miksi kirja kädessä istut iltaisin jopa tunteja.
        Joltain toiselta miksi hän katsoo joka päivä monta tuntia telkkaria jne.

        Yleensä vain pistäydyn palstalla, jonain päivinä innostun viestin pari kirjoittamaan. Eilen kyllä lähti lapasesta, kun muutaman "tytön" kanssa keskusteltiin.
        Se oli hyvä sessio, kun kukaan ei tullut keskeyttämään näin sanoen: "Lopettakaa jo, toistatte itseänne, turhaa jankutusta" tai puolustamaan sorrettua "tätä lemppariani ei saa kiusata".

        Mitä helkkaria kenellekään kuuluu toisten puuhastelut, en minä naapurin "Maijaltakaan" kysele mitä hän päivisin tekee ja mitä mitenkin pitkän aikaa mitäkin.

        Olet siis saanut kaikki sinulle sopimattomat häädettyä pois palstalta. Onnittelut !


    • reppuriika

      Jos joku eläkeläinen tai työtön, sairauslomalla oleva saa arkeensa ajankulua ja sisältöä seuraamalla tätä palstaa, niin iloitaan hänen puolestaan. Ei ajatella että hän jollakin tavoin koukuttunut.
      Joskus menee päiviä etten edes vilkaise tätä, mutta jos istuu netillä ajan kanssa, niin nopeasti tätäkin vilkaisee.
      Ja jokainen voisi miettiä innostavaa ja rakentavaa ja jopa humoristista keskusteltavaa. Aika tulee varmaan uusia mutta myös jää pois.

    • Nettini avautui 05.35
      Menin lämmittämään kahvia.
      Nostin SF-Voin lämpiämään.
      Poikkesin aamu-tarpeilla.
      Istahdin päätteen ääreen ja avasin CNN-uutiset.
      Sitten seurasi Ilta-lehti, Aftonbladet, Mirror jne.
      Muki tuoretta kahvia, WRC-uutiset, sinne jokunen kommentti.
      Toinen muki, SF-viili, SF-leipää ja S24-uutiset.
      Sinne muutama kommentti ja vastaus kysymyksiin, jotka perinteisesti näihin
      aikoihin julkaisen.
      Arki-päivänä saattaisi olla kauppa-reissu tehty.
      Netti on auki jonnekin 19.00, ralli-aikana myöhempäänkin.
      S24 sulkeutuu 13.00-15.00 jotain.
      Mukavaa rutiinia, koska 60 ei enää tarvitse juosta missään, eikä minnekään.
      Voi olla vain ihan itse.
      Tietäen että saa mennä ja juosta, jos haluaa.
      Minun nettini on vapauttava kokemus aina.

      Muistelen tämän kommenttini olevan kuudes saman-lainen, yhtä moneen tällaiseen aloitukseen.
      Uusia palstalaisia...pah!
      Pahaisia nimmari-addikteja ne on.

      H.

    • demeter1

      Roikunko minä ? Jos näin on, teen sen laiskuuttani ja seuran vuoksi. Täällä on kivoja ihmisiä ja hyviä kirjoittajia. Hauskaakin on. Tänäänkin pari repliikkiä on saanut nauramaan isoon ääneen...
      Tämä on myös hyvä korkeakoulu tämmöiselle ei-akateemiselle.
      Ihmismieli näyttäytyy hyvinkin paljaana, keskinäisiä jännitteitä on kiinnostavaa seurata. Turpiinkin saattaa tulla ja väärin ymmärretyksi tuleminen on arkipäivää. Siksi täytyy punnita sanojaan pikkuisen tarkemmin kuin muualla ja se kai nyt on rakennukseksi sekä itselle että muille?

      • .Siilimuori

        Nän on nähtävä demeter1. Minulle tämä on lähinnä viihdettä ja ajankulua, hauskuuttakin. Turpiinkin on tullut ja väärinkin ymmärretty, mutta sehän juuri tästä ehkä tekeekin sellaisen erilaisen. Olen myös huomannut senkin että valitsit niin tain näin, se ei välttämättä auta. Ymmärrys ja halu ymmärtää on täällä usein ymmärtäjän halusta lähtöisin.

        Töksäytyksilläkin tosin on hintansa.


      • .Siilimuori kirjoitti:

        Nän on nähtävä demeter1. Minulle tämä on lähinnä viihdettä ja ajankulua, hauskuuttakin. Turpiinkin on tullut ja väärinkin ymmärretty, mutta sehän juuri tästä ehkä tekeekin sellaisen erilaisen. Olen myös huomannut senkin että valitsit niin tain näin, se ei välttämättä auta. Ymmärrys ja halu ymmärtää on täällä usein ymmärtäjän halusta lähtöisin.

        Töksäytyksilläkin tosin on hintansa.

        ".Siilimuori"

        Demeter kirjoitti tuon jo.
        Olisi riittänyt:
        Ajattelen samoin kuin demeter.

        H.


      • .Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        Demeter kirjoitti tuon jo.
        Olisi riittänyt:
        Ajattelen samoin kuin demeter.

        H.

        "hunksz"

        Mites sie luulet et olet jotenkin siinä asemassa et voisit ohjailla minun kirjoituksiani?
        Etkös ole kirjoittaja kirjoittajien joukossa. Tosin ymmärrän et on semmoisiakin jotka eivät kykene muuhun. Kun ei voi itsestään mitään antaa ja ajatuksistaan muille avautua, osallistuu niillä sosiaalisilla taidoilla mihin kykenee. Joten pysyhän mukana vaan, olet paikkasi tässä yhteisössä lunastanut ;).


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        Demeter kirjoitti tuon jo.
        Olisi riittänyt:
        Ajattelen samoin kuin demeter.

        H.

        Se nyt on jo todettu hunksi, että siilirouva ja minä ajatellaan usein samalla tavalla...
        Mutta luehan vähän tarkemmin . Siilirouva painotti erilaisuuden viehätystä ja ymmärryksen halua (kilpalaulannan sijaan?).


      • .siilimuori
        demeter1 kirjoitti:

        Se nyt on jo todettu hunksi, että siilirouva ja minä ajatellaan usein samalla tavalla...
        Mutta luehan vähän tarkemmin . Siilirouva painotti erilaisuuden viehätystä ja ymmärryksen halua (kilpalaulannan sijaan?).

        Kiitos demeter1. Ihana huomata että on muutama jotka on ja pysyy samalla kanavalla :)


      • hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        Demeter kirjoitti tuon jo.
        Olisi riittänyt:
        Ajattelen samoin kuin demeter.

        H.

        hunksz

        Tuossapa tulikin sinulta oivallinen esimerkki toisten kirjoituksiin puuttumisesta.
        Onneksi et ollut eilen paikalla, kun me toisaalla keskusteltiin mm. herkkyydestä, heikkoudesta ja niiden eroista.

        YP.


      • .Siilimuori kirjoitti:

        "hunksz"

        Mites sie luulet et olet jotenkin siinä asemassa et voisit ohjailla minun kirjoituksiani?
        Etkös ole kirjoittaja kirjoittajien joukossa. Tosin ymmärrän et on semmoisiakin jotka eivät kykene muuhun. Kun ei voi itsestään mitään antaa ja ajatuksistaan muille avautua, osallistuu niillä sosiaalisilla taidoilla mihin kykenee. Joten pysyhän mukana vaan, olet paikkasi tässä yhteisössä lunastanut ;).

        ".Siilimuori"

        En minä kirjoittanut: Pitää riittää.
        Jätin vapauden ymmärtää sinulle.

        H.


      • demeter1 kirjoitti:

        Se nyt on jo todettu hunksi, että siilirouva ja minä ajatellaan usein samalla tavalla...
        Mutta luehan vähän tarkemmin . Siilirouva painotti erilaisuuden viehätystä ja ymmärryksen halua (kilpalaulannan sijaan?).

        "demeter"

        Mutkun siili tunkee niiden kirjoituksiin, joista minä tykkään :)
        MUTU että se hakee kauttasi huomiotani...
        Ettei vaa toi Ancelikin..
        Saahan ne, mutta muista nyt että en minä ikinä sitä siiliä...:)

        H.


      • Anceli kirjoitti:

        hunksz

        Tuossapa tulikin sinulta oivallinen esimerkki toisten kirjoituksiin puuttumisesta.
        Onneksi et ollut eilen paikalla, kun me toisaalla keskusteltiin mm. herkkyydestä, heikkoudesta ja niiden eroista.

        YP.

        "Anceli"

        Kyllä minä ketjun luin.
        Vaan oli se liikaa akkain-keskeinen.
        Eikä minua tuotu tarpeeksi selvästi esiin.
        Läyskillä on se sala-kielensä aina...Pah!

        YH.


      • .Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        En minä kirjoittanut: Pitää riittää.
        Jätin vapauden ymmärtää sinulle.

        H.

        "hunksz"

        Ai oikein jätit :). Täällä minä en odota että minulle jotain "jätetään" vaan otan sen minkä koen mieluisaksi ja kiinnostavaksi. Ymmärsin siis miten ymmärsin enk niillä rippeillä mitä sinä minulle jätit.


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        hunksz

        Tuossapa tulikin sinulta oivallinen esimerkki toisten kirjoituksiin puuttumisesta.
        Onneksi et ollut eilen paikalla, kun me toisaalla keskusteltiin mm. herkkyydestä, heikkoudesta ja niiden eroista.

        YP.

        Täytyy jättää diskurssit jatkossa iltaan, Anceli. Hunksi menee aikaisin tutumaan ja tuossahan hän aikataulunsa jo ilmoitteli.
        Ojentaudutaan sen mukaan..)).


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Kyllä minä ketjun luin.
        Vaan oli se liikaa akkain-keskeinen.
        Eikä minua tuotu tarpeeksi selvästi esiin.
        Läyskillä on se sala-kielensä aina...Pah!

        YH.

        hunksz

        Naiset osaavat keskustella keskenään ilman että sinun tarvitsee työntää nokkaasi sekaan. Yleensä täysin aiheettomilla ja lässytykseen suuntautuvilla höpötyksillä.

        En näe mitään syytä hakea huomiotasi, antaa muiden hoitaa se puoli, joten älä turhaan lausu nimimerkkiäni väärissä yhteyksissä.

        YP.


      • demeter1 kirjoitti:

        Täytyy jättää diskurssit jatkossa iltaan, Anceli. Hunksi menee aikaisin tutumaan ja tuossahan hän aikataulunsa jo ilmoitteli.
        Ojentaudutaan sen mukaan..)).

        Sitten seuraavana päivänä valitta ettei häntä otettu tarpeeksi huomioon. Mielestäni häntä ei eilen käsitelty millään tavalla, luojan kiitos.
        Lopetan nyt ettei tämäkin aloitus käänny käsittelemään yhden nimimerkin persoonaa. Vaikka hän sitä suunnattomasti kaipaakin.


      • .Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Mutkun siili tunkee niiden kirjoituksiin, joista minä tykkään :)
        MUTU että se hakee kauttasi huomiotani...
        Ettei vaa toi Ancelikin..
        Saahan ne, mutta muista nyt että en minä ikinä sitä siiliä...:)

        H.

        "hunksz"

        Hah, arvasin. Olet tykkäämistesi huomiosta mustasukkainen. Kyllä mie vain tungen niin kauan kuin siltä tuntuu, siis kriteeri ei ole se et kirjoitanpa niille joissa hunksz näyttää tykkäävän vaan kyllä se, keille kirjoitan ovat ihan itse aihettaneet haluni kommentoida. Mut muista että nämä tykkäämäsi saavat valita itse kommentoinitensa kohteen ja ymmärryksen. Et jääne mistään paitsi vaikka he kommentoivat muillekin.

        Kysynkin nyt ihan ystävällisesti et mikä mielestäsi sinussa on sellaista että haluaisin huomiotasi, siis mikä ominaisuus?

        "Ikinä siiliä" jää ymmärrykseni ulkopuolelle.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Mutkun siili tunkee niiden kirjoituksiin, joista minä tykkään :)
        MUTU että se hakee kauttasi huomiotani...
        Ettei vaa toi Ancelikin..
        Saahan ne, mutta muista nyt että en minä ikinä sitä siiliä...:)

        H.

        Siilimuori on valpas ja innokas. Älä häntä syytä, jos et ole yhtä nopea. hunksi..
        Että noin juonikkaita oltaisi ja että kaiken keskiössä olet aina sinä. Voi tuota narsissin määrää..)).


      • .Siilimuori kirjoitti:

        "hunksz"

        Ai oikein jätit :). Täällä minä en odota että minulle jotain "jätetään" vaan otan sen minkä koen mieluisaksi ja kiinnostavaksi. Ymmärsin siis miten ymmärsin enk niillä rippeillä mitä sinä minulle jätit.

        ".Siilimuori"

        Jätin sinulle.
        Tee parhaasi.
        Koska jätteeni otit kommentoitavaksi.

        H.


      • Anceli kirjoitti:

        Sitten seuraavana päivänä valitta ettei häntä otettu tarpeeksi huomioon. Mielestäni häntä ei eilen käsitelty millään tavalla, luojan kiitos.
        Lopetan nyt ettei tämäkin aloitus käänny käsittelemään yhden nimimerkin persoonaa. Vaikka hän sitä suunnattomasti kaipaakin.

        "Anceli"

        Seuraavana päivänä vastaan vain minuun kohdistuviin kysymyksiin, tai
        viittauksiin.
        Tai kirjoituksiin joiden uskon koskevan minua.
        Tai kirjoituksiin jotka pyrkivät kiusaamaan ihmisä joista tykkään.
        Kommentoin myös kauheita hölmöilyjä,
        Tai idioottisia idiotismeja.
        Ikinä en kommentoi muuta typerän väkinäisesti.
        Kyllä ottaa nyt nivusiin :)


        YH.


      • .Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        Jätin sinulle.
        Tee parhaasi.
        Koska jätteeni otit kommentoitavaksi.

        H.

        hunksz

        Ainahan minä panen parastani ;). Ai olet itsekin ymmärtänyt että useimmat kirjoituksesi ovat "jätettä". Otappa oppia tykkäämästsäi Demeteristä. Jos ymmärrät mitä mallioppimisella tarkoitetaan.


      • .Siilimuori kirjoitti:

        hunksz

        Ainahan minä panen parastani ;). Ai olet itsekin ymmärtänyt että useimmat kirjoituksesi ovat "jätettä". Otappa oppia tykkäämästsäi Demeteristä. Jos ymmärrät mitä mallioppimisella tarkoitetaan.

        ".Siilimuori"

        Jäljet jäävät, kuin Fingerporin oksattomille Haapa-lauteille.
        Jätti ne vaikka höylääjä..

        Rekisteröitymättömät nimi-merkit elävät omaa, vaihtelevaa elämäänsä.
        Halutessani minä elän niiden mukaisesti.
        Halutessani.

        H.


      • demeter1 kirjoitti:

        Siilimuori on valpas ja innokas. Älä häntä syytä, jos et ole yhtä nopea. hunksi..
        Että noin juonikkaita oltaisi ja että kaiken keskiössä olet aina sinä. Voi tuota narsissin määrää..)).

        "demeter"

        Luv

        H.


      • .Siilimuori
        hunksz kirjoitti:

        ".Siilimuori"

        Jäljet jäävät, kuin Fingerporin oksattomille Haapa-lauteille.
        Jätti ne vaikka höylääjä..

        Rekisteröitymättömät nimi-merkit elävät omaa, vaihtelevaa elämäänsä.
        Halutessani minä elän niiden mukaisesti.
        Halutessani.

        H.

        "hunksz"

        Olen ymmärtänyt halusi, hyväksyn sen sinun halunasi mutta kuitenkin toimin oman haluni mukaan. Minä olen rekisteröitynyt.


      • riepuparka sinä
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Luv

        H.

        Voi tuota halun ja lirkun määrää ;)


      • .Siilimuori
        .Siilimuori kirjoitti:

        hunksz

        Ainahan minä panen parastani ;). Ai olet itsekin ymmärtänyt että useimmat kirjoituksesi ovat "jätettä". Otappa oppia tykkäämästsäi Demeteristä. Jos ymmärrät mitä mallioppimisella tarkoitetaan.

        "hunkz"

        Mua alkoi nyt hieman kaduttaa, nimittäin aika ilkesäti sanottu: "useimmat kirjoituksesi ovat "jätettä". Ei ne ole vaan lähinnä sellaisia et jäävät käsityskyvyn ulkopuolelle, johtunee lukijastakin, lisäksi joskus aika provokatiivisia.


      • riepuparka sinä kirjoitti:

        Voi tuota halun ja lirkun määrää ;)

        "riepuparka sinä"

        Ei niissä aina kauheasti halua ole.
        Lirkkua kyllä on.
        Fiksuille ihmisille ei koskaan saa sanoa miltä tuntuu.
        He päättävät ihan itse.
        Ovatko he idioottina lukijoina, vai kirjoittajina.
        Ainoastaan idiootit ymmärtävät fiksujen sanailun aina väärin.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Kyllä minä ketjun luin.
        Vaan oli se liikaa akkain-keskeinen.
        Eikä minua tuotu tarpeeksi selvästi esiin.
        Läyskillä on se sala-kielensä aina...Pah!

        YH.

        Vai ei Hunksia tuotu tarpeeksi esiin. No ilmankos sitten perustitkin ketjun ihan itsestäsi.
        Kerkesin siitä otsikon lukea, kun jo oli pois.


      • pieni mies??
        eppu2 kirjoitti:

        Vai ei Hunksia tuotu tarpeeksi esiin. No ilmankos sitten perustitkin ketjun ihan itsestäsi.
        Kerkesin siitä otsikon lukea, kun jo oli pois.

        Tämänkin ketju käsittelee häntä ja naissuhteitaan kuten joku jo epäili käyvän.


      • voi per....
        hunksz kirjoitti:

        "riepuparka sinä"

        Ei niissä aina kauheasti halua ole.
        Lirkkua kyllä on.
        Fiksuille ihmisille ei koskaan saa sanoa miltä tuntuu.
        He päättävät ihan itse.
        Ovatko he idioottina lukijoina, vai kirjoittajina.
        Ainoastaan idiootit ymmärtävät fiksujen sanailun aina väärin.

        H.

        Ja kyllä minä niin nauruksi pistin kun sinä täällä muita idiootiksi nimittelet! Haahaa heehee!!


      • voi per.... kirjoitti:

        Ja kyllä minä niin nauruksi pistin kun sinä täällä muita idiootiksi nimittelet! Haahaa heehee!!

        "voi per...."

        Minkä minä sille voin?
        Niin paljon on aihetta nauruun.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Seuraavana päivänä vastaan vain minuun kohdistuviin kysymyksiin, tai
        viittauksiin.
        Tai kirjoituksiin joiden uskon koskevan minua.
        Tai kirjoituksiin jotka pyrkivät kiusaamaan ihmisä joista tykkään.
        Kommentoin myös kauheita hölmöilyjä,
        Tai idioottisia idiotismeja.
        Ikinä en kommentoi muuta typerän väkinäisesti.
        Kyllä ottaa nyt nivusiin :)


        YH.

        hunksz

        Siinäpä selonteko toimistasi, ahkerasti vaan jatkat osallistumista.
        Ohjeistusta hölmöilyjä kirjoittaville idiooteille.

        Laita pehmoinen tyyny peffasi alle ja löysemmät housut.


        YP.


    • Roikun ja koukuttaa, niissä raameissa joissa tämä kone nyt yleensäkin minua koukuttaa.. Ei suomi 24 mikään erityinen koukuttaja ole.

      Suomi 24 sattuu kuulumaan yhtenä lenkkinä siihen ketjuun, jolla aina piipahdan kun koneeni avaan. Voin kertoa, että piipahdan täällä myös paikkakunnillani, treffipalstalla, muutamissa harrastusryhmissä ja sitten jatkan matkaani.

      Olen tosin jo lukenut sähköpostini, käynyt naamakirjatuttuni tapaamassa ja lukenut suosikkiblogini ja nyt olen tässä, kohta taas menen eteenpäin: pitäisi jo kesää suunnitella...
      Viikonloput mahdollistavat rauhallisemman tahdin ja viipyilevämmän ajankäytön.

      Olen aina kirjoittanut tällä nimimerkillä ja pyörinyt jo aikoinani viisikymppisissä ja samalla nyt rekatulla kirjoittelen varmaan seitsemänkymppisissäkin jos vain eloa ja iloa suodaan.

      On mielestäni typeryyttä sanoa, ettei täällä pyörivillä ihmisillä olisi muuta elämää, päinvastoin. Virkeämpää touhua tämä on kuin telkkarin tuijotus yms. Täytyyhän tänne se ajatus, hyvä tai ei niin sopuisa etukäteen miettiä, ennen kuin näitä näppylöitä hipelöi.

    • Aloittaja kuuluu vanhoillisesti kasvatettuihin. Kaikki mikä on kivaa on häpeäksi.
      Aloitus kuvaa aloittajan omaa asennetta palstakirjoitteluun, jonka aloittaja kokee roikkumiseksi.

      Minä tiedän, että, he joiden kanssa juttelen ovat samoja ihmisiä. Kun he ilmestyvät kuvaruudulleni ilahdun ja sormet saavat vauhtia. Heillä on oma elämä kuvaruudun toisella puolen, mutta myös palstaelämä. Palstaelämän koin mielekkäämmäksi kuin pelata hedelmäpeliä Super Marketin aulassa.

      Niin ja onhan monilla kuten minullakin työ ja harrastukset, koti ja perhe.

      Tulin juuri työelämästä, istahdin persuilleni sen jälkeen kun laitoin kasviksia, pekonia, sieniä ja katkarapuja uunivuokaan ja uuniin.

      Nälkähän tuo jo on ;)

    • kerro tulos

      Tulet sitten viikon kuluttua laskemaan kirjoittaneet nimimerkit :-o

    • Mie en ainakaan roiku. :) Milloinkahan viimeeks oon kirjotellu ja ylipäätään avannu koko sivua? En muista. :)
      Täällä näköjään tapahtuu uudistuksiakin.:) Saa nähdä mitä se tuo tullessaan, jos joskus taas eksyn tänne.
      Eiköhän kirjottelijat tykkää kommunikoida täällä, tavalla jos toisellakin :) ja sitä aikaa kun jo on enemmälti, eiköhän kirjottelijat ole jo suurimmaksi osaksi eläkeläisiä. Miekii haluisin jo jäädä mut muutama vuosi pitää viel jaksaa töissä.

    • anna roikkua

      juuri tämä pitää pirteänä, jos ei ole muuta välillä, niin kummasti piristää..

    • eppu2

      Vai roikutaan. Nytkin kattelen uutisia, kun Hesalaiset on kompuroineet niin, ettei naismuistiin.

    • piip piip ahtelee

      Kyllä sitä piipahtelee vuorokauden mittään ja yleensä sanasen laittaa, että elossa on :-)

    • joopa-joop*

      En roiku. Istun kiltisti tuolillani.

      Pitäähän tännekin joskus vilkaista ja jokunen sananenkin välillä laittaa.

    • Yksi varteenotettava neuvo tällaisiin aloituksiin vastatessa on...Älkää selittäkö... ei se ole tarpeellista. Ongelma on vain aloittajalla.

    • @mettis ei kirj.:
      käytkö sinä torumassa muitakin jotka viihtyvät harrastuksensa parissa ja syyttämässä heitä esim. "pianon ääressä roikkumisesta, kuntopolulla roikkumisesta, pilkkongella roikkumisesta, kasvimaalla roikkumisesta jne". ikäänkuin heidän harrastuksensa ja mielenkiintonsa kohde olisi jotenkin ala-arvoinen tai väheksyttävä?
      Taidat olla todellakin noita korpikirjailijan kuvaamia ihmisiä jotka kokevat kaiken kivan häpeälliseksi ja inhoavat itseään kun joskus menevät mukaan johonkin sosiaaliseen ttoimintaan vaikka vain verkossa.
      Minä otin kyllä itseeni tästä aloituksesta. En ehtinyt eilen kommentoimaan, kun olimme koko päivän tyhjentämässä Lutusen taloa joka menee myyntiin. (Siis elämää on vaikka sinulle jakaa)
      En suostu ottamaan vastaan moitteita jostain "roikkumisesta" vaikka minulla on palsta auki melkein koko päivän jos vain olen kotona. Joskus vaikka en olekkaan kotona, koska tietokoneeni on auki ja tää sivu on yleensä yksi niistä seitsemästä tai kahdeksasta jotka ovat aina auki. Rakastan sosiaalista mediaa, kirjoittamista, virtuaaliystäviäni ja blogaamista.

      • demeter1

        Hyvä kirjoitus Paloma. Ja pätevä vastaus kaikille niille, jotka toistuvasti samaa asiaa ihmettelevät tai sille tuhahtelevat.

        Itse en tavoittanut aloituksessa moralisoivaa tai alentuvaa sävyä, vaikka sanavalinta "roikkuminen" siihen vähän viittasi. Ehkä kyseessä oli vain pelkkä kiinnostus, halu tietää, miten muut täällä olonsa kokevat.

        Kun itse aloin kirjoittaa täällä, esitin saman kysymyksen, tosin en puhunut roikkumisesta vaan kysyin, mikä palstalle vetää ja sain yksinomaan asiallisia vastauksia. Tosin olin jo silloin ajanut itseni sisään kuvioon ja tunsin löytäneeni oman paikkani.
        Niin, että sitkeyttä vain aloittaja. Roomaakaan ei rakennettu päivässä..))
        Tietysti voi olla niinkin, enkä nyt viittaa aloittajaan, että tälle palstalle tulee asettaneeksi liian suuria odotuksia ja silloin yleensä pettyy. Ellei odotuksia aseta, iloisia(kin) yllätyksiä voi olla luvassa...


      • "Paloma.se.co"

        Kuin minun kynästäni muutto-naiseni.
        Olisinpa yksi muutto-laatikoistasi.
        Pehmeät olisivat sinulle kahvani.

        Jotenkin minusta tuntuu että aloittaja roikkuu itse.
        Katkerana vuodattaa, koska kukaan ei hänelle vastaa...kommentoi.
        Sydän-veri aloituksiinsa/kommentteihinsa.
        Kökköihin vitsin-tekeleihinsä.
        Ei ilakoi kanssaan, ei huulta heitä.
        Ei lirkkua lipevää, ei tunnetta tuskaisaa. :)
        Livessäkin naapurit katsovat häntä pitkään.
        Ei hartaasti, vaan murhaavasti.

        H.


    • Hei kun keikuskelen

      Atsiuuuumaiset terveiset täältä. Vilunväreet väreilee ympäriämpäri mun kehoani. Jos viluväreet johtuis jonkun miehen hiipertelystä, niin ok olis, mutta tässä tapauksessa kyse on eilen saamastani kamalasta kylmyydestä, joka johti flunssaan.

      En lukenut ketjua, kun pitkäks pötköks on jo venynyt. Kelasin kuitenkin sillä silmällä, että aloittaja "Mettis ei kirj" ei ole vastannut ainoaankaan kommenttiin.

      Sinulle heräsi kysymys ja mulle kans.
      Mulle heräs kysymys, että minkä ihmeen takia teet aloituksen, etkä sitten vastaa kenellekään yhtikäs mitään?
      Mitä itua siinä on?
      Joskus oon sinulle jotakin vastannut, mutta en ole saanut koskaan vastausta takaisin. Tai voi olla, että yhden kerran olet viiitsinyt viitsiä.
      Elikkä minun herännyt kysymys onkin vimppa kommentti sulle, kun et kuitenkaan vastaa mitään.

      Itse aloituksen aiheeseen en pukahda mitään. Mitäs se sinulle kuuluu häh, miksi kukin täällä roikuskelee. Hmmm... vähän negatiivinen sana tuo roikkua-sana. Mun mielestäni.

      Atsiuuu, tulipa isooo aivastus.

      • oma asia

        Noin pitkän sepustuksen kuitenkin tekaisit, vaikket aloitukseen vastannut. En vastaa minäkään, mutta tuosta aloittajan velvoittamisesta vastaamaan olen kanssasi aivan eri mieltä.


      • Hei kun keikuskelen
        oma asia kirjoitti:

        Noin pitkän sepustuksen kuitenkin tekaisit, vaikket aloitukseen vastannut. En vastaa minäkään, mutta tuosta aloittajan velvoittamisesta vastaamaan olen kanssasi aivan eri mieltä.

        "oma asia"
        Minä olisin tehnyt paljon pitemmän sepustuksen, mikäli olisin täysissä voimissani :)
        Nyt flunssan kourissa tekstiä pukkaa niukasti.

        Moni muukin varmaan on eri mieltä kanssani siitä, pitääkö vai eikö pidä aloittajan vastata hänelle tulleisiin kommentteihin. Mutta Miksi Sinä olet kanssani aivan eri mieltä?
        Ajattelen niin, että jos joku tekee aloituksen, hän tavallaan ilmoittaa muille, että "hei minulla olisi tämmöstä asiaa, josta tahtoisin keskustella".
        Mutta jos joku vaan heittää aloituksen ja tallustaa pois, niin eihän hän edes tahdo aiheesta jutella.

        Jos vastaajat viitsivät vaivautua kommentoimaan, niin aloittaja voisi jo kohteliaisuudesta vaivotella vastaamaan.
        En ymmärrä mitä itua on tehdä aloitus ja unohtaa se sitten kokonaan.
        Tulee vähän tunne, että alottaja väheksyy muita ajattelemalla, että "ettette te kuitenkaan keksi keskusteltavaa, minäpä teen armolisesti teille aloituksen".

        Atsiuu


      • oma asia
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "oma asia"
        Minä olisin tehnyt paljon pitemmän sepustuksen, mikäli olisin täysissä voimissani :)
        Nyt flunssan kourissa tekstiä pukkaa niukasti.

        Moni muukin varmaan on eri mieltä kanssani siitä, pitääkö vai eikö pidä aloittajan vastata hänelle tulleisiin kommentteihin. Mutta Miksi Sinä olet kanssani aivan eri mieltä?
        Ajattelen niin, että jos joku tekee aloituksen, hän tavallaan ilmoittaa muille, että "hei minulla olisi tämmöstä asiaa, josta tahtoisin keskustella".
        Mutta jos joku vaan heittää aloituksen ja tallustaa pois, niin eihän hän edes tahdo aiheesta jutella.

        Jos vastaajat viitsivät vaivautua kommentoimaan, niin aloittaja voisi jo kohteliaisuudesta vaivotella vastaamaan.
        En ymmärrä mitä itua on tehdä aloitus ja unohtaa se sitten kokonaan.
        Tulee vähän tunne, että alottaja väheksyy muita ajattelemalla, että "ettette te kuitenkaan keksi keskusteltavaa, minäpä teen armolisesti teille aloituksen".

        Atsiuu

        Höpsis, voihan aloittaja seurata keskustelua, vaikkei suunapäänä siinä keikkuisikaan. Useinhan aloituksessa esitetään kysymys ja useimmiten aloittaja kertoo, mitä mieltä asiasta on ja palstalaiset hoitaa kyllä loput. Ei tarvitse väheksyä muita, vaikkei koko ajan keskustele, vaan antaa tilaa muille. Paljon mieluummin luen lyhyitä kannanottoja, joissa asiat kiteytetty, kuin kilometrin pituisia oman paremmuuden esittelyjä.


      • ent. siivoojaparka
        oma asia kirjoitti:

        Höpsis, voihan aloittaja seurata keskustelua, vaikkei suunapäänä siinä keikkuisikaan. Useinhan aloituksessa esitetään kysymys ja useimmiten aloittaja kertoo, mitä mieltä asiasta on ja palstalaiset hoitaa kyllä loput. Ei tarvitse väheksyä muita, vaikkei koko ajan keskustele, vaan antaa tilaa muille. Paljon mieluummin luen lyhyitä kannanottoja, joissa asiat kiteytetty, kuin kilometrin pituisia oman paremmuuden esittelyjä.

        Aloittaja haluaa näyttää, että hän ei roiku täällä. Kerran viikossa sanoi käyvänsä.

        On tämä vaan niin vapaata olla täysi-ikäinen ja sinkku. Ei tarvitse tehdä kenellekään tiliä tekemisistään ja roikkumisistaan.


      • kun ei kirjoita
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Aloittaja haluaa näyttää, että hän ei roiku täällä. Kerran viikossa sanoi käyvänsä.

        On tämä vaan niin vapaata olla täysi-ikäinen ja sinkku. Ei tarvitse tehdä kenellekään tiliä tekemisistään ja roikkumisistaan.

        Ja vaikka hän kävisi joka päivä, me emme sitä tiedä.


      • Hei kun keikuskelen
        oma asia kirjoitti:

        Höpsis, voihan aloittaja seurata keskustelua, vaikkei suunapäänä siinä keikkuisikaan. Useinhan aloituksessa esitetään kysymys ja useimmiten aloittaja kertoo, mitä mieltä asiasta on ja palstalaiset hoitaa kyllä loput. Ei tarvitse väheksyä muita, vaikkei koko ajan keskustele, vaan antaa tilaa muille. Paljon mieluummin luen lyhyitä kannanottoja, joissa asiat kiteytetty, kuin kilometrin pituisia oman paremmuuden esittelyjä.

        "oma asia"

        Äläs nyt sano, että "höpsis", en minäkään sinulle, vaikka olet eri mieltä.
        En ajattele niin, että jos aloittaja kommentoi hänelle tulleisiin vastauksiin, niin se on sitten "suunapäänä olemista". Mielestäni on van kohteliasta vastailla ihmisille, jotka hänelle ovat vastanneet.
        Ja jos ei ihan kaikille erikseen, niin joku "joukkovastaus" voisi olla paikallaan.

        Sinä luet paljon mieluummin lyhyitä kannanottoja ja minä taas luen mieluummn pitempää kirjoitusta. Olemme siis pikkuuusen erilaisia :)

        "kilometrin pituisia oman paremmuuden esittelyä" ? Tuota en ymmärrä. Voisi sitä ihan muutamallakin sanalla ittiään kehua. On niitä pitkiä vastauksia ilman itsensä kehumisia.


      • oma asia
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

        "oma asia"

        Äläs nyt sano, että "höpsis", en minäkään sinulle, vaikka olet eri mieltä.
        En ajattele niin, että jos aloittaja kommentoi hänelle tulleisiin vastauksiin, niin se on sitten "suunapäänä olemista". Mielestäni on van kohteliasta vastailla ihmisille, jotka hänelle ovat vastanneet.
        Ja jos ei ihan kaikille erikseen, niin joku "joukkovastaus" voisi olla paikallaan.

        Sinä luet paljon mieluummin lyhyitä kannanottoja ja minä taas luen mieluummn pitempää kirjoitusta. Olemme siis pikkuuusen erilaisia :)

        "kilometrin pituisia oman paremmuuden esittelyä" ? Tuota en ymmärrä. Voisi sitä ihan muutamallakin sanalla ittiään kehua. On niitä pitkiä vastauksia ilman itsensä kehumisia.

        Mielestäni erään lehden päätoimittaja kirjoitti fiksusti, kun sanoi, että sosiaalinen kanssakäyminen on muuttunut oman itsensä tukemiseksi.


      • demeter1
        oma asia kirjoitti:

        Mielestäni erään lehden päätoimittaja kirjoitti fiksusti, kun sanoi, että sosiaalinen kanssakäyminen on muuttunut oman itsensä tukemiseksi.

        Onko siinä jotakin pahaa "oma asia", jos hakee itselleen tukea ja mikä olisi se parempi tapa olla sosiaalisessa kanssakäymisessä ?


      • oma asia
        demeter1 kirjoitti:

        Onko siinä jotakin pahaa "oma asia", jos hakee itselleen tukea ja mikä olisi se parempi tapa olla sosiaalisessa kanssakäymisessä ?

        Oletko kuullut toisen ihmisen auttamisesta ilman, että siitä tehdään numero ja kerätään irtopisteet itselle.


      • demeter1
        oma asia kirjoitti:

        Oletko kuullut toisen ihmisen auttamisesta ilman, että siitä tehdään numero ja kerätään irtopisteet itselle.

        Olen kuullut toisen ihmisen auttamisesta, "oma asia" tehnyt sitä työksenikin ja teen parhaillaankin (vapaaehtoisesti).
        Liian vähäistä auttamistyöni tietysti on, mutta kukin voimiensa mukaan. Kevytsarjalaisiakin tarvitaan.


    • Ehdottaisin tapaa jolla MINÄ toimin.
      Minä vastaan/kommentoin kaikkeen minkä näen/oletan minua koskevan.
      Jos keskustelen livessä kahden, tiedän hänen puhuvan minulle.
      Jos palstalla joku kommentoi, on paha aina sanoa puheleeko hän itsekseen, omissa mietteissään, vai haluaako hän joltain lisää.
      Siksi joudun usein kysymään: Minulleko?
      Ongelma on myös se, että aloitukseen voi vastata osoittelematta, vaikka oli
      tarkoittanut kommentillaan aloittajaa.

      H.

    • Kirjoitin pitemmän kommentin demeterille vastaukseksi, mutta nyt teenkin täsyä nimenomaan kimppavastauksen:
      demeter1: olen edelleenkin sitä mieltä että mettiksen aloituksesta paistoi läpi moite ja moraalinen ylemmyys: ikäänkuin palsta olisi jotain huumetta tai uhkapeliä johon jää "koukkuun". Some on kiva harrastus ja ihan yhtä hyvä harrastus kuin vaikka pelargonioiden kasvatus tai lapasten kutominen pakanamaan lapsille timbuktuun. Hänellä ja monella muullakin näyttää olevan asenneprobleemia johtuuko se sitten vanhanaikaisesta kasvatuksesta, itseinhosta, kavereiden painostuksesta vai mistä, en tiedä. Mutta se on edelleenkin hänen probleemansa, ei minun.

      Heikun keikun: olen sataprossa kanssasi samalla linjalla: miksi yleensäkään tehdä keskustelunaloitusta ellei halua keskustella asiasta jota on esittänyt? Täysin epäloogista. On vain hyvien tapojen mukaista käydä kurkkaamassa ja vastaamassa omissa aloituksissaan. Ei se ole mitään omahyväistä päälläpäsmäämistä: se on NORMAALIA ihmisten välistä kanssakäyntiä.

      Hunksz: sinä vastaat kiitettävän usein sinulle kohdistettuihin kommentteihin. Näinhän sen pitäisikin mennä; valitettavasti kaikki käyttäjät eivät ole oikein perillä miten keskustelufoorumeita parhaiten hyödynnetään sosiaalisen kanssakäymisen edistämiseksi. Nyt kun vielä jaksaisit olla torumatta muita...

      • hyväte

        On se hyvä, että täällä on näitä satuilijoita, jotka tietävät, millaista on hyvien tapojen mukainen käytös ja NORMAALI ihmiste välinen kanssakäyminen. Ovat varmaan niitä oikeita immeisiä.


      • hyväte kirjoitti:

        On se hyvä, että täällä on näitä satuilijoita, jotka tietävät, millaista on hyvien tapojen mukainen käytös ja NORMAALI ihmiste välinen kanssakäyminen. Ovat varmaan niitä oikeita immeisiä.

        Kyllä kai KAIKKI tällasen perusasian hallitsee, muttakun ei huvita edes yrittää olla ihmisiksi, kun anonyymiteetin suojasta saa trollailla ja keljuilla ilman jälkiseuraamuksia. Kyllä, siinä mielessä "hyvä me" jotka otamme täyden vastuun sanomisistamme.


      • jakkiss
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä kai KAIKKI tällasen perusasian hallitsee, muttakun ei huvita edes yrittää olla ihmisiksi, kun anonyymiteetin suojasta saa trollailla ja keljuilla ilman jälkiseuraamuksia. Kyllä, siinä mielessä "hyvä me" jotka otamme täyden vastuun sanomisistamme.

        Itse en näin puskastakaan voisi levitellä oman perheeni asioita näillä huuhaa palstoilla ja mielestäni ihmiset, jotka näin tekevät ovat kaikkea muuta, kuin vastuullisia.


      • turha pyristellä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kyllä kai KAIKKI tällasen perusasian hallitsee, muttakun ei huvita edes yrittää olla ihmisiksi, kun anonyymiteetin suojasta saa trollailla ja keljuilla ilman jälkiseuraamuksia. Kyllä, siinä mielessä "hyvä me" jotka otamme täyden vastuun sanomisistamme.

        Koukussa olet kuin kapakala ja palstalla roikkuminen on sinullekin tärkeää.
        Juurihan kirjoitit, että eilen oli niin kiirettä, että et ehtinyt tänne kommentoimaan.
        Se onkin niin tärkeä asia, että pakkohan se on julkituoda.


      • rumasti kirjoitat
        turha pyristellä kirjoitti:

        Koukussa olet kuin kapakala ja palstalla roikkuminen on sinullekin tärkeää.
        Juurihan kirjoitit, että eilen oli niin kiirettä, että et ehtinyt tänne kommentoimaan.
        Se onkin niin tärkeä asia, että pakkohan se on julkituoda.

        Miksi sinä olet täällä? Muita haukkumassako?


      • demeter1
        rumasti kirjoitat kirjoitti:

        Miksi sinä olet täällä? Muita haukkumassako?

        Oletteko te "jakkkis" ja "turha pyristellä", tulleet ajatelleeksi, että palsta voi jollekulle meistä olla yhteisö, jossa haluamme vierailla säännöllisesti, jonka tapahtumissa tahdomme olla mukana ja johon annamme aikaamme ja jotakin itsestämme ?

        Onko se paheksunnan tai mollaamisen aihe niille, joille palsta ei merkitse samaa, jotka eivät tahdo olla mukana ?


    • Vieroitusoire

      Kun kysyt
      Miksi roikut palstalla?
      mikä koukuttaa tällä palstalla muutamia?

      Eivät vastauksissaan kerro todellista syytä.
      Parhain päin itselleen selittelyjä.
      Kysyjän haukkumista kysymisestä.
      Herkkähipiäiset niin pahoittivat mielensä sananvalinnasta, roikut.

      Sisuskaluissa kytee ja kutiaa eiliset palstaorkut. Kiusaamiset, flirtit ja porukoinnit.
      Riippuvainen tarttee taas päivän annoksen. Kliimaksin ja tyydytyksen suloisen.

      • vai onko ?

        Saattaa olla useimmalle kuin tupakantuska, liikaa aikaa tai varastetaan aika jostain tähellisestä, loppujen lopuksi kyse on mielihyvästä


      • demeter1
        vai onko ? kirjoitti:

        Saattaa olla useimmalle kuin tupakantuska, liikaa aikaa tai varastetaan aika jostain tähellisestä, loppujen lopuksi kyse on mielihyvästä

        Hyvin nähty "vieroitusoire" ja "vai onko".

        Ainakin itselleni palstailusta tulee helposti addikti. En kuitenkaan mielestäni laiminlyö mitään tähdellistä, mutta tietysti joku voi olla toista mieltä, Riippuu siitä, mitä hän itse harrastaa, miten itse elää.

        Eräs ystäväni inhoaa lukemista - omien sanojensa mukaan. Hänen mielestään minun ei pitäisi lukea - kirjoittamisesta hän ei onneksi tiedä - vaan tehdä käsitöitä, joissa hän itse on taitava..))

        Niinpä tässä tulee mieleen sellainen kerettiläinen ajatus, että jos palstailu ei ole jollekulle se oma juttu, sen ei pitäisi olla muidenkaan juttu. Happamia, sanoi kettu....


      • demeter1 kirjoitti:

        Hyvin nähty "vieroitusoire" ja "vai onko".

        Ainakin itselleni palstailusta tulee helposti addikti. En kuitenkaan mielestäni laiminlyö mitään tähdellistä, mutta tietysti joku voi olla toista mieltä, Riippuu siitä, mitä hän itse harrastaa, miten itse elää.

        Eräs ystäväni inhoaa lukemista - omien sanojensa mukaan. Hänen mielestään minun ei pitäisi lukea - kirjoittamisesta hän ei onneksi tiedä - vaan tehdä käsitöitä, joissa hän itse on taitava..))

        Niinpä tässä tulee mieleen sellainen kerettiläinen ajatus, että jos palstailu ei ole jollekulle se oma juttu, sen ei pitäisi olla muidenkaan juttu. Happamia, sanoi kettu....

        Ihme juttu demeter, miksi käydä täällä muita moittimassa, ellei palstailu ole oma juttu.
        Jotain omituista siinä on, saavatkohan he siitä päivän annoksensa, nämä riippuvaiset.

        En käy jäähalleissa huutamassa ihmisille, että miksi te täällä joka ottelun olette katsomassa, tai golfkentän laidalla pelaajia mollaamassa, kun en itse golfia harrasta.
        Esimerkkejä löytyisi paljon lisää.

        Eräs tuttava sanoi ettei ole ikinä lukenut yhtään kirjaa, en pitänyt sitä minään sankaritekona.
        Mutta en minäkään tee käsitöitä, tämä lukematon niitä väkertää.

        Tänään oli vilkas päivä, millään en ehtinyt nettiä tutkimaan aamupäivän jälkeen kuin nyt vasta.
        Huolestuttavaa.. :).


      • vai onko ? kirjoitti:

        Saattaa olla useimmalle kuin tupakantuska, liikaa aikaa tai varastetaan aika jostain tähellisestä, loppujen lopuksi kyse on mielihyvästä

        "vai onko" ja vieroitusoire"
        Olen kertonut todellisen syyn miksi minulla on tää sivu auki koko päivän kun olen kotona. Koska tää on rakkain harrastukseni, enkä suostu tuntemaan pätkääkään syyllisyyttä siitä. Mistä ihmeen "tähdellisestä"??? Eiköhän meidän talossa elämä jatku samaan tapaan kuin ennenkin, eli kaikki "tähellinen" hoidettu kuten ennenkin vaikka muut harrastukset on netti korvannut aika suurelta osalta? Sanotaan että paheiden kiintiö on vakio, oliskohan niiden hyveiden kiintiö samoin vakio?

        Minun ei tarvi puolustella somen harrastustani. Se on mun oma valinta ja ilman muuta tekee elämästäni mielenkiintoisemman kuin ennen internettiä.
        Että silleen :))


      • demeter1
        Anceli kirjoitti:

        Ihme juttu demeter, miksi käydä täällä muita moittimassa, ellei palstailu ole oma juttu.
        Jotain omituista siinä on, saavatkohan he siitä päivän annoksensa, nämä riippuvaiset.

        En käy jäähalleissa huutamassa ihmisille, että miksi te täällä joka ottelun olette katsomassa, tai golfkentän laidalla pelaajia mollaamassa, kun en itse golfia harrasta.
        Esimerkkejä löytyisi paljon lisää.

        Eräs tuttava sanoi ettei ole ikinä lukenut yhtään kirjaa, en pitänyt sitä minään sankaritekona.
        Mutta en minäkään tee käsitöitä, tämä lukematon niitä väkertää.

        Tänään oli vilkas päivä, millään en ehtinyt nettiä tutkimaan aamupäivän jälkeen kuin nyt vasta.
        Huolestuttavaa.. :).

        Heh, Anceli, sinä sen sanoit..))
        Täytyypä tässä harkita, mihin ja ketä lähtisi mollaamaan. Huomenna mulla olis kuntosalivuoro pitkästä aika., Taidan pysyä katsomossa ja huudella sieltä:
        "ittuuko te täällä rehkitte, sama porukka, onks teillä jokin addikti, menkään hoitoon ja hankkikaa elämä..))

        Huolestuttavaa tosiaan, ellet ole saanut "päivän annosta"
        Ei muuta kuin kliimaksia hankkimaan. Ilta on vielä nuori..))


      • Korppis*
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, Anceli, sinä sen sanoit..))
        Täytyypä tässä harkita, mihin ja ketä lähtisi mollaamaan. Huomenna mulla olis kuntosalivuoro pitkästä aika., Taidan pysyä katsomossa ja huudella sieltä:
        "ittuuko te täällä rehkitte, sama porukka, onks teillä jokin addikti, menkään hoitoon ja hankkikaa elämä..))

        Huolestuttavaa tosiaan, ellet ole saanut "päivän annosta"
        Ei muuta kuin kliimaksia hankkimaan. Ilta on vielä nuori..))

        Ehtoota tytöt@

        Lähden kohta saven pyöritykseen en taida kuitenkaan evästää kanssa harrastajia, sanomalla, että mitä tekin täällä roikutte, sormet savessa ja naama messingillä. ; ))


      • demeter1
        Korppis* kirjoitti:

        Ehtoota tytöt@

        Lähden kohta saven pyöritykseen en taida kuitenkaan evästää kanssa harrastajia, sanomalla, että mitä tekin täällä roikutte, sormet savessa ja naama messingillä. ; ))

        Heh, koppis. Antoisaa iltaa ja pidä huoli kliimaksista..))


    • L - L

      Onko "roikkumattomuus" mielestäsi jotenkin ansiokkaampaa?

      Kysymyksesi muotoilu olisi saattanut saada toisen henkisiä vastauksia.
      En tosin lukenut kuin osan.

      Mutta vakavasti. On hyvä valistaa itseään havaitsemalla miten erilailla eri ihmiset käsittävät sanallisesti ilmastuina samoja asioista.

      Kyllä kai netti koukuttaa kokonaisuudessaan painopisteen ollessa käytännön asioissa, yhteyksien pitämisessä ja harrastuksissa.
      Testasin itseni viime syksynä. Olimme vaimon kanssa kuukauden vieraassa ympäristössä ilman nettiä. Selvisimme hengissä.

    • Pirre*

      Noo, ainakin testaan olenko olemassa :)

      • liian raakaa

        Uskon monilla olisi vieroitksia, jos ei olisi nettiä tekisivät jotain ehkä hyödyllistä.
        Se on helppo testata, mutta tietsikka olisi vietävä piiloon olisi mielenkiintoista seurata sivusta kun nettari hikoilee ja kädet vapisee.


    • Pirre*

      Olisimmeko sosiaalisia luonteita, sosiaalisuuteenhan kuuluu toisen ihmisen etsiminen ja toisten ihmisten seuraan hakeutuminen; nykyäänhän tämä on helppoa näin virtuaalisesti, ennen pit lähteä naapuriin istumaan tai lähi kahvioon/ravintolaan katselemaan josku joku oisi juttu tiuulella.

      Ei tässä mitään pahaa pitäisi olla, eikä nokan koputtamista heiltä jota tämä seurustelumuoto ei kiinnosta, suvaitsevaisuutta siis..ja jos häiritsee niin voihan täältä pysyä poissa. niih..

    • palsta-akoille

      Herra, sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi.
      Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa.

      Vapauta minut haluistani järjestellä kaikkien muiden asioita.
      Tee minusta ajatteleva ihminen - ei ärtyisä, eikä ylemmyydentuntoinen.
      Ottaen huomioon viisauteni laajan varaston, on tosin sääli olla sitä kaikkea käyttämättä, mutta tiedäthän Herra, että haluan kuitenkin säilyttää muutaman ystävän itselläni elämäni loppuun saakka.

      Pidä mieleni vapaana loputtomien yksityiskohtien kertaamisesta ja anna minulle siivet, joilla voin lentää suoraan asian ytimeen.
      Sinetöi huuleni vaikenemaan kaikista kivuistani ja vaivoistani, jotka ovat lisääntymässä ja joista puhuminen on sitä miellyttävämpää mitä pidemmälle vuodet vierivät.
      Pyydän sen sijaan itselleni tarpeeksi voimaa kuunnella muiden vaivoja ja kestävyyttä ymmärtää heitä kärsivällisin mielin.

      Pidä minut suhteellisen lempeänä. En halua olla mikään pyhimys, sillä muutamien sellaisten kanssa on hyvin vaikea elää. Mutta hapan vanha ihminen on paholaisen suurimpia töitä.

      Auta minua saamaan elämästäni irti kaikki mahdollinen hauskuus. Ympärillämme on paljon hauskoja asioita, enkä haluaisi menettää ainoatakaan niistä. Aamen.

      - tuntematon

      • demeter1

        Kiitos "palsta-akoille". Miten tuo aina unohtuukin..))


    • eppu2

      Juu palstapakolaiseksi se Mettis heti rupesi, kun aloituksen teki.
      Liekö mennyt turvapaikkaa hakemaan, jostain muulta palstalta.

      Ei jäänyt kommentoimaan, vaikka hyvä tapa vaatisi.

      Pelkäsi tietysti, että palsta-akat hyökkää kimppuun.

      Vaan olin minä huomaavani, että ketunhäntä hällä oli kainalossan.

      • ssssssssss1

        Aina se on puhunut mukamas huumoria aivan tosissaan.


    • piip piip ahtelee

      Noist kommenteista, et aloittajan toivotaan ottavan osaa keskusteluun olen samaa mieltä.
      Mutta kuten aloittaja aloituksessaan mainitsi, että hän käy kerran viikossa, siksipä oletettavasti on palstalla vasta lauantaina. Vai?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe