Palaa Kanaalinkin tunnelissa

äkkiä ulos !

21

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet vajakki

      Rantatunneli on rakenteeltaan ja käytöltään täysin erilainen kuin eurotunneli joka on junatunneli.

      Rantatunnelissa liikenne molempiin suuntiin kulkee eri tunneleissa. Molemmissa tunneleissa on hätä- ja huoltokaista. Tunnelien välillä on määrävälein yhteystunneleita.

      Evakuointi rantatunnelissa olisi todella helppoa.

      En tiedä miten savun poisto on järjestetty, mutta oletan että yhtä hyvin kuin kaikki muu.

      • on paha paikka

        Höh, kun ihmiset paniikissa juoksevat toiseen tunneliin niin heti ensitöikseen ne jää siellä auton alle. Ja kun väliovi on auki niin savu ja kuumuuus tulevat toiseenkin tunneliin. Paikallaan palava auto 1000 asteen kuumuuksineen tuhoaa tunnelin tekniikan pitkältä matkalta ihan totaalisesti eli tulee 2 kuukauden sulku ja remontti.

        Liikuntavammaisten ja rollaattorimummojen on aika vaikeaa päästä yleisessä paniikissa mihinkään turvapaikkaan. Kuolleita tulee vakavassa palossa aivan varmasti, savu kun leviää nopeasti ja sokaisee sekä tukahduttaa. Erilaisin turvajärjestelyin pyritään vain vähentämään uhrien lukumäärää mutta sitä ei kyetä täysin estämään.


      • oot niin oikeessa
        on paha paikka kirjoitti:

        Höh, kun ihmiset paniikissa juoksevat toiseen tunneliin niin heti ensitöikseen ne jää siellä auton alle. Ja kun väliovi on auki niin savu ja kuumuuus tulevat toiseenkin tunneliin. Paikallaan palava auto 1000 asteen kuumuuksineen tuhoaa tunnelin tekniikan pitkältä matkalta ihan totaalisesti eli tulee 2 kuukauden sulku ja remontti.

        Liikuntavammaisten ja rollaattorimummojen on aika vaikeaa päästä yleisessä paniikissa mihinkään turvapaikkaan. Kuolleita tulee vakavassa palossa aivan varmasti, savu kun leviää nopeasti ja sokaisee sekä tukahduttaa. Erilaisin turvajärjestelyin pyritään vain vähentämään uhrien lukumäärää mutta sitä ei kyetä täysin estämään.

        Kanaalin tunnelipalossakin kuoli paljon ihmisiä.


    • Olet vajakki

      Ja kuten varmasti huomasit, niin tässäkään tunnelipalossa ei kukaan edes loukkaantunut. Kyse on sentään junatunnelista, jossa junissa kuljetetaan paljon ihmisiä ja raskaita kuljetusajoneuvoja.

      • on paha paikka

        Junassa kulkeva auto, vaikka se palaisikin, ei jää palamaan siihen paikalleen eikä siis tuki tunnelia ja aiheuta pakokauhua. Myöskään tästä ei tiedetä kuinka paha palo oli kyseessä ja kuinka lähellä tunnelin päätä se alkoi. Ei tästä voi tehdä turvallisuuden vakuuttelua. Ainoa mitä opimme on se, että tunneleissa syttyy autopaloja.


      • Olet vajakki
        on paha paikka kirjoitti:

        Junassa kulkeva auto, vaikka se palaisikin, ei jää palamaan siihen paikalleen eikä siis tuki tunnelia ja aiheuta pakokauhua. Myöskään tästä ei tiedetä kuinka paha palo oli kyseessä ja kuinka lähellä tunnelin päätä se alkoi. Ei tästä voi tehdä turvallisuuden vakuuttelua. Ainoa mitä opimme on se, että tunneleissa syttyy autopaloja.

        Jos tietäisit asiasta jotain, niin kanssasi voisi edes keskustella. Nyt esität väitteitä perehtymättä asiaan lainkaan.

        Englannin tunnelin palo aiheutti junan pysäyttämisen tunneliin ja junan evakuoimisen. Kuorma-auto paloi kauan tunneliin pysähtyneessä junassa. Juna pysähtyi tunnelin kohtaan josta oli kolmannes matkaa tunnelin lähimpään päähän. Kaikki kaksi tunnelia evakuoitiin ja suljettiin.


      • emme usko sinua
        Olet vajakki kirjoitti:

        Jos tietäisit asiasta jotain, niin kanssasi voisi edes keskustella. Nyt esität väitteitä perehtymättä asiaan lainkaan.

        Englannin tunnelin palo aiheutti junan pysäyttämisen tunneliin ja junan evakuoimisen. Kuorma-auto paloi kauan tunneliin pysähtyneessä junassa. Juna pysähtyi tunnelin kohtaan josta oli kolmannes matkaa tunnelin lähimpään päähän. Kaikki kaksi tunnelia evakuoitiin ja suljettiin.

        Älä höpötä, tuo kaikki on keksintöäsi. Ei junaa pysäytetä tunneliin jos sen kyydissä auto palaa, tärkeintä on saada se pois tunnelista.

        Trollaat taas !


      • mutku se on oikeassa
        emme usko sinua kirjoitti:

        Älä höpötä, tuo kaikki on keksintöäsi. Ei junaa pysäytetä tunneliin jos sen kyydissä auto palaa, tärkeintä on saada se pois tunnelista.

        Trollaat taas !

        Ainakin tuossa palossa juna pysäytettiin. Lähteenä Ylen uutiset. Mistä sait tietää että junaa ei pysäytetty?


      • logiikka
        emme usko sinua kirjoitti:

        Älä höpötä, tuo kaikki on keksintöäsi. Ei junaa pysäytetä tunneliin jos sen kyydissä auto palaa, tärkeintä on saada se pois tunnelista.

        Trollaat taas !

        millä logiikalla juna voi jatkaa pysähtymättä kun vaunussa palaa täysperävaunullinen kuorma-ajoneuvo?

        ei tullut mieleen että se rekka on palaessaan epävakaa ja voi jopa räjähtää. jolloin juna voi suistua raiteilta. palo voi myös levitä vaunuissa. ei kauhean hyvä tilanne tunnelissa.

        luojan kiitos sinä et vastaa liikenteen turvallisuudesta.


      • ykkösvaihtoehto
        logiikka kirjoitti:

        millä logiikalla juna voi jatkaa pysähtymättä kun vaunussa palaa täysperävaunullinen kuorma-ajoneuvo?

        ei tullut mieleen että se rekka on palaessaan epävakaa ja voi jopa räjähtää. jolloin juna voi suistua raiteilta. palo voi myös levitä vaunuissa. ei kauhean hyvä tilanne tunnelissa.

        luojan kiitos sinä et vastaa liikenteen turvallisuudesta.

        -----millä logiikalla juna voi jatkaa pysähtymättä kun vaunussa palaa täysperävaunullinen kuorma-ajoneuvo?-----

        Pitää kysyä että millä logiikalla sen voisi pysäyttää. Jos auto saa palaa valtoimenaan niin kuumuus on laajalla alueella kohta 1000 astetta ja savu koko tunnelin matkalla niin mustaa ja sakeaa, että ei kukaan siellä omaa kättänsäkään näkisi. Miten luulet sammuttajien voivan työskennellä sellaisessa tilanteessa jos ei näe edes 10 cm eteensä? Tai miten siellä yksikään paloauto voisi liikkua? Jos sinne joku menisi niin ei hengissä ulos tulisi. Palo leviäisi kaikessa rauhassa koko junan mitalle eli aika kurja olisi tilanne sen jälkeen.


      • logiikka
        ykkösvaihtoehto kirjoitti:

        -----millä logiikalla juna voi jatkaa pysähtymättä kun vaunussa palaa täysperävaunullinen kuorma-ajoneuvo?-----

        Pitää kysyä että millä logiikalla sen voisi pysäyttää. Jos auto saa palaa valtoimenaan niin kuumuus on laajalla alueella kohta 1000 astetta ja savu koko tunnelin matkalla niin mustaa ja sakeaa, että ei kukaan siellä omaa kättänsäkään näkisi. Miten luulet sammuttajien voivan työskennellä sellaisessa tilanteessa jos ei näe edes 10 cm eteensä? Tai miten siellä yksikään paloauto voisi liikkua? Jos sinne joku menisi niin ei hengissä ulos tulisi. Palo leviäisi kaikessa rauhassa koko junan mitalle eli aika kurja olisi tilanne sen jälkeen.

        - tunnelin moderni savunpoisto
        - tunnelin pelastus- ja sammutusvarusteet (oletan että mm paloposteja letkuineen)
        - suojanaamarit siviileille (junatunnelissa varauduttu tähänkin)
        - pelastustiet ja -suunnitelmat
        - savusukellus ja muu palomiesten ammattitaito välineet
        - junan suistuminen raiteilta vs palovauriot junassa ja tunnelissa


      • mieti tätäkin
        logiikka kirjoitti:

        - tunnelin moderni savunpoisto
        - tunnelin pelastus- ja sammutusvarusteet (oletan että mm paloposteja letkuineen)
        - suojanaamarit siviileille (junatunnelissa varauduttu tähänkin)
        - pelastustiet ja -suunnitelmat
        - savusukellus ja muu palomiesten ammattitaito välineet
        - junan suistuminen raiteilta vs palovauriot junassa ja tunnelissa

        -------- tunnelin moderni savunpoisto-----

        Heh, Kanaalissa ei ole yhtään ainoaa savunpoistopiippua ja tunneli on 30 km pitkä. Mieti sitä, laivat ajaisivat ne nurin. Savu poistetaan vain tunnelin päistä mantereella.

        ------- tunnelin pelastus- ja sammutusvarusteet (oletan että mm paloposteja letkuineen)-----

        Paljonkohan kyetään vettä pumppaamaa Kanaalin tunnelin keskelle, 15 km päähän mantereesta. Eikä vedestä ole hyötyä jos savun takia ei näe eteensä ja kuumuus on aivan hirveä. Usein käy niinkin, että palavia öljy- ja kemikaalijunia tai säiliöitän ei saada ulkoilmassakaan sammumaan vaan ne palavat niin kauan kuin palavaa ainesta riittää.

        ------ suojanaamarit siviileille (junatunnelissa varauduttu tähänkin)----

        Se voi pelastaa ihmishenkiä mutta ei niillä paloa sammuteta.

        ----- pelastustiet ja -suunnitelmat----

        Juu, Kanaalin tunnelin keskeltä on juoksemista 15 km että on aika rankka pelastustie.

        ------- savusukellus ja muu palomiesten ammattitaito välineet-----

        Savusukelluksellakin on rajansa, ei sillä ihan mihin tahansa kyetä. Tunnelissa palavan öljyvaunun lähelle ei paljon sukellella olkoot varusteet ihan mitä tahansa.

        ------ junan suistuminen raiteilta vs palovauriot junassa ja tunnelissa -----

        Jos palon annetaan rauhassa levitä seisovassa junassa koko junan mitalle niin palovauriot ovat aivan käsittämätöntä luokkaa. Kyllä vakavan palon sattuessa Kanaalin tunnelissa on tärkeintä saada palava juna ulos missä sitä voidaan alkaa sammuttaa ja estetään koko tunnelin tuhoutuminen. Sekä saadaan tunneli tuuletettua ja avattua taas liikenteelle. Palo siellä ahtaassa tilassa ja huonolla hapella voi kestää vaikka viikon.

        En tiedä tarkalleen miten tunnelin muodostava kalkkikivi reagoisi jos siellä annettaisiin esim. öljyjunan tai vastaavan palaa loppuun. Tulisiko poltettua kalkkia joka ei kärsi vähääkään vettä. Eikös se jotenkin näin menekin? Tunnelin seinämät muuttuisivat sammuttamattomaksi kalkiksi eikä siihen ole hyvä mennä ruiskuttelemaan vettä edes palaneen junanraadon jäähdyttämiseksi tai tapahtuu ihan hirveitä. Mutta mikä olisi tunnelin seinämien lujuus jos ne olisivat laajalti sammuttamatonta kalkkia?


      • mäen tajua
        mieti tätäkin kirjoitti:

        -------- tunnelin moderni savunpoisto-----

        Heh, Kanaalissa ei ole yhtään ainoaa savunpoistopiippua ja tunneli on 30 km pitkä. Mieti sitä, laivat ajaisivat ne nurin. Savu poistetaan vain tunnelin päistä mantereella.

        ------- tunnelin pelastus- ja sammutusvarusteet (oletan että mm paloposteja letkuineen)-----

        Paljonkohan kyetään vettä pumppaamaa Kanaalin tunnelin keskelle, 15 km päähän mantereesta. Eikä vedestä ole hyötyä jos savun takia ei näe eteensä ja kuumuus on aivan hirveä. Usein käy niinkin, että palavia öljy- ja kemikaalijunia tai säiliöitän ei saada ulkoilmassakaan sammumaan vaan ne palavat niin kauan kuin palavaa ainesta riittää.

        ------ suojanaamarit siviileille (junatunnelissa varauduttu tähänkin)----

        Se voi pelastaa ihmishenkiä mutta ei niillä paloa sammuteta.

        ----- pelastustiet ja -suunnitelmat----

        Juu, Kanaalin tunnelin keskeltä on juoksemista 15 km että on aika rankka pelastustie.

        ------- savusukellus ja muu palomiesten ammattitaito välineet-----

        Savusukelluksellakin on rajansa, ei sillä ihan mihin tahansa kyetä. Tunnelissa palavan öljyvaunun lähelle ei paljon sukellella olkoot varusteet ihan mitä tahansa.

        ------ junan suistuminen raiteilta vs palovauriot junassa ja tunnelissa -----

        Jos palon annetaan rauhassa levitä seisovassa junassa koko junan mitalle niin palovauriot ovat aivan käsittämätöntä luokkaa. Kyllä vakavan palon sattuessa Kanaalin tunnelissa on tärkeintä saada palava juna ulos missä sitä voidaan alkaa sammuttaa ja estetään koko tunnelin tuhoutuminen. Sekä saadaan tunneli tuuletettua ja avattua taas liikenteelle. Palo siellä ahtaassa tilassa ja huonolla hapella voi kestää vaikka viikon.

        En tiedä tarkalleen miten tunnelin muodostava kalkkikivi reagoisi jos siellä annettaisiin esim. öljyjunan tai vastaavan palaa loppuun. Tulisiko poltettua kalkkia joka ei kärsi vähääkään vettä. Eikös se jotenkin näin menekin? Tunnelin seinämät muuttuisivat sammuttamattomaksi kalkiksi eikä siihen ole hyvä mennä ruiskuttelemaan vettä edes palaneen junanraadon jäähdyttämiseksi tai tapahtuu ihan hirveitä. Mutta mikä olisi tunnelin seinämien lujuus jos ne olisivat laajalti sammuttamatonta kalkkia?

        Tuo palo siis sammutettiin ihan väärin, jos sinua on uskominen. Miten siellä ei sitten kukaan kuollut eikä autojakaan tainnut räjähdellä?


      • katsos on näin
        mäen tajua kirjoitti:

        Tuo palo siis sammutettiin ihan väärin, jos sinua on uskominen. Miten siellä ei sitten kukaan kuollut eikä autojakaan tainnut räjähdellä?

        Riippuu ihan palosta. Katsos kun paloja on isoja ja pieniä.


      • mäen tajua
        katsos on näin kirjoitti:

        Riippuu ihan palosta. Katsos kun paloja on isoja ja pieniä.

        Nyt puhutaan tuosta Kanaalin palosta. Vastaisitko?


      • 6+8
        mäen tajua kirjoitti:

        Nyt puhutaan tuosta Kanaalin palosta. Vastaisitko?

        Emme vastaa. No, vastaatko Emme?


      • pieni oli, pieni
        mäen tajua kirjoitti:

        Nyt puhutaan tuosta Kanaalin palosta. Vastaisitko?

        Oli pieni palo.


      • järki käteen, hei
        mäen tajua kirjoitti:

        Tuo palo siis sammutettiin ihan väärin, jos sinua on uskominen. Miten siellä ei sitten kukaan kuollut eikä autojakaan tainnut räjähdellä?

        Et sitten kauheesti tajuu. Jos juna on vain muutaman minuutin päässä tunnelin suusta niin olisi se sekopäistä jättää juna palamaan tunneliin valtoimenaan palon levitessä vaunusta toiseen ja missä sitä ei kohta voisi edes sammuttaa. Äkkiä vain ulos tunnelista jotta savu nousee ylös ja ympärille mahtuu kymmeniä paloautoja. Johan tämän sanoo terve järkikin.


      • logiikka
        järki käteen, hei kirjoitti:

        Et sitten kauheesti tajuu. Jos juna on vain muutaman minuutin päässä tunnelin suusta niin olisi se sekopäistä jättää juna palamaan tunneliin valtoimenaan palon levitessä vaunusta toiseen ja missä sitä ei kohta voisi edes sammuttaa. Äkkiä vain ulos tunnelista jotta savu nousee ylös ja ympärille mahtuu kymmeniä paloautoja. Johan tämän sanoo terve järkikin.

        siinä muutamassa minuutissa junan liikkuessa ehtii tapahtua katastrofi. viisainta evakuoida juna heti. sitä varten on hyvät pelastussuunnitelmat.

        näin kanaalitunnelissa toimittiinkin.


    • Ihan sama mulle

      Kun kerran osa täälä pelkää tulevaa tunnelia ja toiset ihannoi ja melkein rakastaa sitä niin on niihin ratkaisut. Vihaajat ajakaa pispalan valtatien kautta. Ihannoijat kysykää kaupungilta voitteko vuokrata sieltä oman tilan niin voitte osittain asua siellä kun se kerran on niin hieno ja nykyaikainen.

      • serkkusi Onni

        Pispalan valtatie on kavennettu ja pilattu että kaikkien olisi pakko ajaa tunneliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe