Pikavipin peruutusoikeuden käytöstä..

Minni56

Otin pikalainan n. reilu kuukausi sitten nimeltä mainitsemattomasta, luotettavana pidetystä pikavippi firmasta. Ilmoitin peruvani pikalainan, ja asia kuluikin mutkitta. Tämän jälkeen kokeilin kuukauden päästä ottaa heidän sivuiltaan uuden lainan. ''Nostin'' heiltä lainaa 2000eurolla, ja sain rahan tililleni. Ilmoitin 10 päivän päästä nostoista peruvani lainan. Lainan peruminen ei kuitenkaan onnistunut, sillä he ilmoittivat meidän sopineen luottosopimuksen jo viime vuonna. Kysehän on luottosopimuksesta, jonka viime vuonna peruutin. Kuinka he ovat ensinnäkään voineet myöntää minulle lainaa sopimuksella, joka on jo kertaalleen peruutettu? Ensimmäisessä vastauksessaan he ilmoittivat, että pikalainan peruutusoikeus koskee nimenomaan lainasopimuksen peruutusta, eikä yksittäisiä nostoja.
Kun kerroin heille peruneeni sopimuksen jo kertaalleen, he alkoivat väittämään peruutukseni koskeneen juuri nimen omaan kuukausi sitten otettua yksittäistä nostoa, ei itse sopimusta. Sopimus olisi heidän mukaansa pitänyt myös irtisanoa.
Saamassani luottosopimuksessa ei ilmoiteta irtisanomisesta mitään. He lähettivät minulle tänään luottoehdot uudestaan, jossa on mainittu irtisanomisesta. Minulla on kuitenkin tallessa heidän viime vuonna lähettämänsä luottoehdot, joissa ei tosiaan mainita mitään luottosopimuksen irtisanomisesta. Miten toimia asiassa, ja mitä mieltä olette, kumpi on oikeassa? Yrittävätkö he jotenkin väistää lakia, ja löytyneeköhän heillä keino kyniä minulta korot jollakin tapaa? Aijot jatkaa asiasta riitelyä ja viedä sen tarvittaessa kuluttaja asiamiehen ratkaistavaksi.

8

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minni56

      Heidän omissa ehdoissaankin sanotaan näin: ''Erimielisyyksien välttämiseksi selvennämme peruutusoikeuden koskevan luottosopimuksen peruutusta, eikä yksittäisiä nostoja.''
      Kuinka asianmukaisesti peruutettu luottosopimus, voi olla vielä perumisen jälkeen voimassa?Mitä eroa sitten on luottosopimuksen perumisella, ja irtisanomisella. Eikö peruminenkin muka tarkoita luottosopimuksen päättymistä?..

    • TolvanaLuuseriPelle

      TEE JULISTUS !

      Kuluttaja asiamies ei ratkaise mitään, ei yhtään mitään , eikä sillä ole oikeutta ratkaista yhtään mitään.

      Sinun kaltaiset venkoilijat pitäisi pistää saunan taakse ja tuupata parrua hanuriin niin että tiedät parruun PERUUTTANEESI

      Miten perkeleessä olet sitten mennyt nostamaan vippiä sopimuksella jonka tiesit peruneesi !?! Tolvana ! Maksat nyt vaan korot niinkuin olet luvannut ja sopimusehtoihin olet näemmä tutustunut , joten et voi väittää ettet tiennyt mihin alat . TOLVANA !

      • Minni56

        Taitaa olla itse perintä-pelle asialla, kun noin keuhkoaa.


    • Mikkomonottaa

      Voi Minni56, mitä, jos antaisit muille työrauhan (lainanantaja, kuluttaja-asiamies jne)? Olet kuukauden ajalla hakenut lainaa kahdesti ja molemmilla kerroilla peruuttanut lainan. Kuinka hel....n yksinkertainen sinä oikein olet? Jos et tarvitse lainaa, älä hae sitä. Jos taas yrität venkoilla ilmaista lainaa peruuttamalla sen, älä tule tänne valittamaan, jos sekaannuksia syntyy.

    • Minni56

      Jospa sainkin rahaa jostain muualta tänä aikana, huomasin että kuukauden laina onkin minulle tarpeeton, ja näin päätin peruttaa sen, koska en sitä tarvitsekkaan. Eipä tuohon peruutukseen lain mukaan mitään syitä tarvitse selitellä. Ja saahan luotonantaja periä luoton koron ajalta jonka laina on minulla, mutta ei todellistavuosikorkoja ym. muita nostokuluja, vaikka lainan peruisinkin. Joten eipä tuo mitään ilmaista lainaa ole siltikään.

      • Oma moka paras moka

        Kyllä sä reppana oot täysin pihalla, kun jopa noi termit on ihan kateissa . Nyt kannattaa ottaa nöyryys käteen ja maksaa omasta mokasta


    • minni56

      Ja turha minua on typeräksi haukkua, yhtä tyhmää on tulla palstalle herjaamaan anonyymia henkilöä, tai edes kommentoimaan asiaan johon ei ole mitään järkevää sanottavaa. En kuitenkaan tänne ole tullut ''vouhkaamaan'' mistään, enhän maininnut edes lainanantajan nimeä.. Ja myönnän olleeni tyhmä kun olen näin kalliin lainan mennyt ottamaan, sempä takia sen perua haluankin. (ja kuten jo mainitsin sainkin tarvitsevani rahan muualta)

      • as.palv.setä

        Kyllä mä stana oon kuunnellu niitä sun ruikutuksias ja lukenu niitä sun säälittäviä viestejäs. Mee vaikka oikeisiin töihin ja lopeta vollotus !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe