Tarpeeksi kokenut omaan hevoseen?

Moivaankaikille :D

Olenko tarpeeksi kokenut omaan hevoseen? Olen 13v tyttö ja ratsastanut kohta 6v. Olen melkein koko ratsastus harrastukseni ajan ratsastanut itsenäisesti poneilla ja hoitanut päivittäin tallihommia. Lisäksi olen käynyt aina kerran viikossa tunneilla. Tällä hetkellä vuokraan ponia jonka ruokinnat, ratsastuksen ja karsinan hoidan koska omistaja ei itse jaksa. :D Osaan katsoa millon pitää levätä tai esimerkiksi kylmätä jalkaa. Osaan loimittaa sun muuta.. Poni on todella kuumuva ja haastava joten osaan käsitellä sellaisiakin hevosia.Käyn siis myös edelleen kerran viikossa tunneilla. Perheelläni oli ennen hevonen mikä oli ns. siskoni omistuksessa joten siskoni osaa myös tarvittaessa auttaa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lollypoplover

      Olet tarpeeksi kokenut omaan hevoseen. Osaathan huolehtia hevosesta esim. Kun käärme puree tai kun sen jalka menee pois paikoiltaan. Pienetkin asiat on hyvä osata.

      • yritääautaa

        Kuulostaa siltä että olisit. Olisi hyvä myös saada kokeneelta apua tarvittaessa.


    • h0rsegirlf0rever

      Minusta kuulostaa siltä että olet. Hyvä, jos perheelläsikin on hevostaustaa: he voivat auttaa sinua, eikä ratsastuskoulumajoitus välttämättä ole aivan pakollinen, mutta se on kannattava että saat muilta apua jos tulee ongelmia. En kuitenkaan usko että pärjäisit vielä vuokraponisi tasoisen hevosen kanssa täysin itsenäisesti, vaan kannattavinta olisi hankkia vähintään 10-vuotias, helpohko hevonen jonka kanssa ei ole ongelmia tarhauksessa, hoitamisessa, lastaamisessa, kengityksessä jne. Muista, että on hyvä pyytää opettaja mukaan ostamaan hevosta, teettää eläinlääkärin tarkastus ja niin edespäin ennen kuin kirjoitetaan paperit. Voit vaikka pyytää myytävän hevosen aluksi ylläpitoon esim.kuukaudeksi niin saat tutustua siihen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe