kuinka kertoa pomolle..

sakum

Kuinka te olette kertoneet työnantajalle alkavan palkan ulosmittauksen? Minulla se olisi edessä huomenna ja hieman pelottaa kuinka hän sen ottaa. Olen pienessä kaupassa töissä mutta en kassalla.

17

1174

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjklf

      Ei sun tartte sille kertoa. Miksi kertoisit? Eikai se sun palkkaa laske?

    • sakum

      Mutta ulosottomies kertoi että menee se kielto lappu pomolle joka ilmoittaa palkanlaskijalle....

      • 25*8

        no eihän sun siinäkään tapauksessa tartte kertoa yhtään mitään


      • gmoomg

        Mä en kertonut mitään ulosotosta pomolle, palkasta työnantaja ulosmittasi osuuden. Eikä pomo ottanut asiaa esille mitenkään.


      • zx11
        gmoomg kirjoitti:

        Mä en kertonut mitään ulosotosta pomolle, palkasta työnantaja ulosmittasi osuuden. Eikä pomo ottanut asiaa esille mitenkään.

        Jos pomosi myös hoitaa palkka-asiasi niin toki hän maksukiellon saa tiedoksi mutta sun ei tarvi selitellä yhtää mitään jos et halua. Jos palkka-asiasi hoitaa joku muu niin hänellä myös asiassa vaitiolovelvollisuus eli tietoa ei saa levitellä esim työpaikalla.


    • sakum

      Kiitos teille asiallisista vastauksista. Ajattelin kertoa, vaikka ei hänelle kuulu. Eikai se ainakaan ole syy irtisanomiselle?

    • zx11

      Onko vakkaripaikka? Mitä hyödyttää kertoa? Toisaalta pomosikin saattaa olla ulosotossa...

    • sakum

      Kyllä on vakituinen työpaikka ja täydet tunnit. Ajattelin että tykkääkö pomo huonoa jos ei kerro ja menee vaan postista kirje..

    • 15+14

      Todennäköisesti saat potkut jonkun kuukauden sisään, koska pomo alkaa pelkäämään että alat syömään hänen kuormasta. Jos näin käy, pääset käsiksi isoihin rahoihin, koska voit haastaa hänet oikeuteen vääristä potkuista.

      • kommunisti2

        Luottotiedottomuus ei ole laillinen irtisanomissyy. Joten jos pomo sattuisi irtisanomaan, kannattaa hakea oikeudessa maksimikorvaukset tuollaiselta lahtarifirmalta. Oikeusaputoimiston ja ammattiliittojen juristit auttavat myös.


    • sattui hyvä pomo

      Kerroin suoraan pomolle miten on. Pomo sanoi puolitetaan palkka ja annan erotuksen pimeänä käteen.

    • Odotetaan

      Miten sun työhösi vaikuttaa sun raha asiat.?
      Mitä tIetoa esimies tekee työntekijän velalla tai palkka tuloilla ?
      Sairaslomat, velat, lääkitys , yleensä oma elämä ei kuulu työhön.
      Työssä käydään koska saadaan rahaa elämiseen....

      • poiuyhghjkl

        Maksuongelmainen on aina riski työpaikalla, etenkin kaupassa, jossa on suuri houkutus alkaa varastamaan, maksamattomat velat kun kertovat omaa kieltään luotettavuudesta, tai sen puutteesta. Työnantaja palkkaa työntekijän saadakseen voittoa, ei siksi, että duunari saa rahaa elämiseen, jos töissä on varasteleva työntekijä, ei voittoa synny ja se on loppatili.


    • alfamies666

      Minä teen vain lyhyitä kahden tai kolmen kuukauden pätkäduuneja. Siten vouti ei ehdi ulosmittaamaan yhtään mitään ja pystyn elämään mukavaa elämää. Hehehe, toissa viikolla se pelle lähetti kirjeen palkan ulosmittauksesta mutta se liittyi työhön joka loppui jo ennen joulua.

      Jatkan pätkien tekemistä toukokuun lopulle, sen jälkeen menen hakemaan työmarkkinatukea ja pidän kolmen kuukauden kesäloman, jonka vietän Espanjassa. Syyskuussa aloitan taas pätkien teon.

      Elää voi mukavasti vaikka olisikin ulosotossa.

      • dkdslfglwekgkwpg

        Joudut nyt kuitenkin tulemaan omillasi toimeen, mihin et ole elämäsi varrella oikein tottunut.


      • dkdslfglwekgkwpg

        "Elää voi mukavasti vaikka olisikin ulosotossa."

        Joudut nyt kuitenkin tulemaan omillasi toimeen, mihin et ole elämäsi varrella oikein tottunut.


    • Yr2002

      Olen yrittäjä/työnantaja ja vuosien aikana on tullut useampi ulosmittauspyyntö, joka laitetaan täytäntöön heti seuraavasta palkasta. Muutama henkilö on tullut kertomaan ulosotosta ja toiset eivät ole puhuneet mitään. Yrittäjänä/työnantajana ei ole minulle merkitystä tuleeko henkilökohtaisesti kertomaan vai ulosoton kautta kirjeellä.
      Työntekijä tasolla ulosotosta ei ole minkäänlaista vaikutusta ja esimiespuolella katsotaan tapauskohtaisesti.

      Ulosotto nykyään aika yleistä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe