saako kirkkoon mennä kuka vain...koska vain?

häpeän

saako kirkkoon mennä.....en ole käynyt ikinä...en ole uskovainen.en kuulu kirkkoon....mutta olen kohta 30 vuotias eroamassa oleva nainen, ja mun sairaudet käy yli voimien.....oon ettinyt voimia"Pimeältä puolelta" jolta oon niitä ettinyt jo 15 vuoden ajan....mutta alan olla jo väsynyt.eräs ystävä sanoi et kirkossa käyminen rauhoitti häntä.....itse pelkään että ahdistun mutta saako sinne mennä vaikka näytän miltä näytän, oon sairas ja väsynyt anorektikko jolla on kaameet arvet ja tikit ranteissaan yms...oon niin väsynyt enkä jaksa...mun tuttu sanoi et häntä rauhoitti kirkko...mut toisaalta hän ei ollut näin pohjalla.minä juon paljon alkoholia, laihdun taas kokoajan oon yli vuoden kärsinyt anoreksiasta ja itsetuhoisista teoista..nyt kun yritin päästä pois maailmasta tajusin et se niin sanottu pimeä puoli johdattaa minut vain niin syvälle sinne että hajoan..tulipa pitkää selostusta mutta pointti oli et koska kirkkoon saa mennä jos edes KOKEILEN? Jos siel on joku mitä ne aattelee tämmösestä nuutuneesta sairaasta ihmisestä joka menee sinne ja joka ny selkeesti näyttää sille et on siel pimeydes...pelkään mennä..häpeän ajatusta kirkkoon menosta, jossa en oo käynyt koskaan.häpeenkö turhaan.....? oon aatellut et aina voi kokeilla kaikkea..minä kuitenkin oon niin heikos kunnos etten jaksa kohta........voinko minä niellä sen ylpeyteni ja astua kirkkoon? jos voin voinko tehdä sen koska vain?

26

1346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häpeän(langennut)

      tunnen oloni noloksi koska olen enemmän Saatanan puolella, minua ei hyväksytä kirkon sisäpuolelle....olen langennut takaisin sinne mistä kerran nousin ja oon miettinyt oikeesti et päätän päiväni.paino vain putoaa ja mä en vois olla pahemmin arpinen..oli pakko erota miehestä koska hän pahoinpiteli kaikintavoin minua ja silloinkin tunsin että menkööt henki hänen käsissään.....hän taisi ollakki saatanapalvoja vaikkei sitä suoraan sanonut.Tunnen että minä rikon periaatteet ja ylpeyteni ja tunnen että minut käännytetään kirkon ovelta pois......kai se on yksi syy miksen ole koskaan siellä käynyt.

      • Pilar.

        Jeesus ei torju ketään joka Hänen luokseen tulee, näin Hän on itse kertonut.

        Toki voit kirkkoon mennä. Väärin tekevät, jos sinut sieltä pois ajavat.

        Me kaikki olemme syntisiä, mutta Jeesus on sovittanut syntimme.


    • hgjfs

      Meillä kaikilla on ollut syntimme, joillain vielä paljon pahemmat kuin sinulla.
      Mutta kuka tahansa haluaa kääntyä ja seurata Jeesusta, niin hänet otetaan avosylin vastaan.

      Alku saattaa tuntua hassulta tai vaikealta, mutta voin vakuuttaa, että se armon runsaus, mitä kääntynyt saa on jotain niin suurta...

      Sinuakin rakastetaan

    • häpeän(langennut)

      musta tuntuu ettei minua rakasteta ja olen valmis kuolemaan... :( mä oon toki iloinen siitä et oon lahjakas laujajana ja kuvataitelijania sekä runoilijana mutta se on kaikki mitä mulla on :( mun perhe rakastaa mua kai mutta en minä voi rasittaa heitä tällä miten sairas olen.mun piti laulu esiintyminen perua kun en jaksanut tässä kunnossa mennä.vaik ääntä piisaisi kuten sopraanolla kuuluukin piisata mut rankka elämä vaatinut veronsa ja tuntuu et vetelen viimeisiäni :( kirkko tuli siitäkin mieleen kun teimme joulun aikaan cover kappaleen tarja turusen kappaleesta"kuin henkäys ikuisuutta" kirkkohan siitäkin tuli mieleen sanoista.....huomasin sen äsken kun kuuntelin meidän oman tuotoksen kyseisestä kappaleesta minun laulamana.kaunista mutta satuttavaa koska pelkään itse liikaa kirkkoon astumista..mut mun laulajankin homma on pilalla jos minä jatkan näin...alkoholia, tupakkaa, ei ruokaa, ei unta.....anoreksiaa, mielenterveysongelmia, Saatananpalvontaa, pimeydessä oon tämmöinen olevinaan vahva mutta oon todella laihtunut paljon ja alipainoinen taas ja mul on haavat jaloissa, käsissä, vatsassa.....jotka tein itse ja niis on tikkejä joo...jotkut sukulaiset ovat olleet ylpeitä kun pääsin irti suhteesta jossa koin väkivaltaa ja jatkoin vielä laulajan hommia...en tiedä saako maailma koskaan kuulla minulta kappalettakaan mutta rakastan laulamista....haluisin jaksaa jatkaa enkä skipata enää ensikuun laulukeikkaani :( oon luvannut tulla, ja laulaa....on ihanaa olla sopraano vaikka tuntematon, mutta nää sairaudet syö senkin minusta pois kun voimat ei riitä lavalle eikä treeneihin..... :'( kaikki haaveeni tuppaa kaatumaan.

      • Liberaali kristitty

        Kyllä sun kannattaa olla varovainen minne seurakuntaan menet, näin aluksi. Jos saat ja pystyt olemaan rauhassa kämpälläsi, niin ota ensin selvää paikkakuntasi seurakunnallisista mahdollisuuksista. Soita tai netin kautta tee tiedusteluja, ja kun saat paikan papin tai vastaavan kiinni, niin ole häneen vaikka puhelinyhteydessä ensin.

        Tai voisit soittaa valtakunnalliseen seurakunnalliseen puhelimeen anonyymisti aluksi.

        Tiedän nimittäin tapauksia että ovat lähteneet typerälle tuomitsemisen linjalle saatanapalvonnan kanssa, ja se rikkoisi sinua vaan lisää. Mutta ei sinua tietenkään pidä torjua. Minä olen tätä mieltä ;-)


      • Lib. kristitty
        Liberaali kristitty kirjoitti:

        Kyllä sun kannattaa olla varovainen minne seurakuntaan menet, näin aluksi. Jos saat ja pystyt olemaan rauhassa kämpälläsi, niin ota ensin selvää paikkakuntasi seurakunnallisista mahdollisuuksista. Soita tai netin kautta tee tiedusteluja, ja kun saat paikan papin tai vastaavan kiinni, niin ole häneen vaikka puhelinyhteydessä ensin.

        Tai voisit soittaa valtakunnalliseen seurakunnalliseen puhelimeen anonyymisti aluksi.

        Tiedän nimittäin tapauksia että ovat lähteneet typerälle tuomitsemisen linjalle saatanapalvonnan kanssa, ja se rikkoisi sinua vaan lisää. Mutta ei sinua tietenkään pidä torjua. Minä olen tätä mieltä ;-)

        Alla linkki seurakunnan puhelimeen, tänne voit soittaa nimettömänä:

        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?OpenDocument&lang=FI

        - suomeksi 01019 0071 su-to kello 18-01, pe ja la kello 18-03


      • Lib. kristitty
        Lib. kristitty kirjoitti:

        Alla linkki seurakunnan puhelimeen, tänne voit soittaa nimettömänä:

        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?OpenDocument&lang=FI

        - suomeksi 01019 0071 su-to kello 18-01, pe ja la kello 18-03

        Tämä ylläolevasta vielä:

        "Palveleva puhelin

        Palveleva puhelin tarjoaa soittajalle mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita puhelimitse nimettömänä. Kun elämä tuntuu raskaalta tai huolet liian suurilta, usein riittää, että joku kuuntelee. Kirkon ylläpitämän palvelun päivystäjät ovat tehtävään valittuja koulutettuja vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä.

        Päivystäjä tukee soittajaa kuuntelemalla ja pyrkii yhdessä löytämään soittajan elämäntilanteeseen parhaiten sopivia ratkaisuja. Päivystäjää sitoo vaitiolovelvollisuus."

        Mutta hyvää jatkoa sulle(olen taiteilija itsekin), Muista että Jeesuksen nimessä on voima, tämä nimi on pelastanut minutkin kolme tai neljä kertaa autokolarista, hiuskarvakaan ei taittunut minusta, vaikka auto meni kahdessa rysäyksessä melkein paalaamokuntoon!


      • uskossa vaeltava
        Lib. kristitty kirjoitti:

        Alla linkki seurakunnan puhelimeen, tänne voit soittaa nimettömänä:

        http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DC0158A5AD979807C225748000295138?OpenDocument&lang=FI

        - suomeksi 01019 0071 su-to kello 18-01, pe ja la kello 18-03

        Soita ihmeessä tuonne.
        Luulen, että olisi ehkä viisasta soittaa huomenna myös terveyskeskukseen. Toivon todella, että haet apua jostain. Sinä olet arvokas ihminen ja ansaitset olla onnellinen. Usko mua, mä tiedän miltä susta tuntuu...
        Haethan apua?


      • ..........
        uskossa vaeltava kirjoitti:

        Soita ihmeessä tuonne.
        Luulen, että olisi ehkä viisasta soittaa huomenna myös terveyskeskukseen. Toivon todella, että haet apua jostain. Sinä olet arvokas ihminen ja ansaitset olla onnellinen. Usko mua, mä tiedän miltä susta tuntuu...
        Haethan apua?

        Ap on ehkä turhautunut, hiukan väsynyt. Keskustelu koski kuitenkin kirkossa käymistä, mennyt kauniisti. Muistakaa että on oltava vahva kestääkseen nämä vapaat liikkeet, en menisi yksinäni. Älkää toki loukatko etsivää ihmistä.


      • klpo

        Kyllä taiteilija voi olla kristitty! "Alastomuuskaan ei eroita Jumalan Valtakunnasta!" Uuden Testamentin mukaan.
        Kannattaisi käydä kirkkoherran tai tuomiorovastin kanssa juttelemassa! Soita ja sovi ajasta!


    • Liberaali kristitty

      Kuule mene ihmeessä! Jeesus on väsyneiden, kiusattujen, sorrettujen, pelkäävien paras ystävä, vähemmistöjen ja syrjittyjen lohduttaja!

      Ja jos et jaksa heti kirkkoon tai seurakuntaan mennäkään, koska voi olla hankala aluksi löytää se oikea ja sopiva seurakuntayhteys-paikka, (etsin nimittäin itsekin sopivaa seurakuntaa), niin lueskele aluksi Raamattua uuden testamentin puolelta aluksi, alla minun käyttämä, netin kautta:

      Hakukone toimii vaivattomasti tällä sivulla, jonka avulla löydät nopeasti oikean paikan ja sivun, suosittelen kaikkia evankeliumeja aluksi sulle luettavaksi, lue sitten vaikka Paavalin 1. Korintolaiskirje, ja 13. luvun kohdalta on hyvä ja pehmeä ja lämmin tapa aloittaa :

      1. Korinttolaiskirje 13
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=1. Kor. 13:1&rnd=1421675441775

      Kaikki kirjeet ovat hyviä, Heprealaiskirje on mielenkiintoinen, Jaakob puhuu uskosta ilman tekoja, Johannesta on tituleerattu "rakkauden apostoliksi", Paavali on Roomalaiskirjeessä aika vaikeaselkoinen, mutta hyviä ajatuksia löytyy seasta.

      Suosittelen ev-lut. seurakuntaa, "vapaista" suunnista ei aina tiedä, millaista huuhaata siellä päivystävät paimenet on keksineet.

      Itse luen paraikaa Apostolien tekoja jonka lääkäri Luukas kirjoitti evankeliuminsa lisäksi, siinä on mielenkiintoista tarinan kerronnallisuus, Paavalin seikkailut ym ym, alkuseurakunnan tapahtumat:
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 1:1&rnd=1421676149901

      • Näin on

        ""vapaista" suunnista ei aina tiedä, millaista huuhaata siellä päivystävät paimenet on keksineet"

        Huh Huh....mitenkä se luterilaisella puolella onkaan....Raamatun vastaista opetusta homoliittoioneen, naispappeineen, kaikkinen sekoiluineen.....se on HUUHAATA.

        Aloittajalle. Jeesus Kristus Sinua rakastaa, ja tahtoo pelastaa sinua kohdata.
        Etsi Häntä koko sydämestäsi. Hankkiudu uskovien ihmisten seuraan, ja lue Raamattua.

        Hän ei sinua heitä pois, kun Hänen luokseen tulet.


    • häpeän(langennut)

      en minä noita voi lukea...ne ei ainakaan auta minun oloani millään tavalla mutta tuo ei ole hullumpi "soittaa valtakunnalliseen seurakunnalliseen puhelimeen anonyymisti aluksi"
      niin en vaan tiiä mitä sanoa siihen.... :( kyl mä kai netistä numeroita yms.löydän joo..oon koton yksin nytkin, oon vaan laulanut tunnin jotta ääni saa treeniä...huoh....kun siitäki saan"voimaa" kun laulan kovaa ja korkeelta vaik oon poikki ja väsynyt ja olin jo valmis kuolemaan...... :/ se kun laulaa kunnon oopperaa olkoonkin hevityylistä semmoista se helpottaa oloani hiukan...en tiiä miksi...kotona jaksaa.lavalle ei jaksanut......

      mikähän numero mun pitäs eka ettii.asun itä-suomen puolella......savolainen.....

      tulipa tostaki mieleen kuka Paavali.kuka Jaakob.....hmm..Johannes????? minulle vain nimiä joista en ole kuullut kun en tunne ton nimisiä....mitä noi on...en ole koskaan lukenut raamattua tms.muutakaan Jumalaan jne.liittyvää jotenka olen hiukan tietämätön mistä näis on kyse.

      • Lib kristitty

        Lepuuttelehan itseäs ihan rauhassa. Toi puhelin aukee 18.00, soittele sinne. Tärkeintä sulle varmaan on nyt, että pidät huolen terveydestäsi tällä hetkellä. Sun tilanteessa nyt lepo on tärkeintä sulle. Muista syödä kunnolla, nestettä riittävästi.

        Ja jos sä haluat, niin kyllä mä voin rukoilla sun puolestasi, ihan nyt heti. Kyllä Jumala kuulee(parempi on kuunnella!).


      • Lib. Krist.

        "tulipa tostaki mieleen kuka Paavali.kuka Jaakob.....hmm..Johannes?????"

        Paavali oli vähän samassa tilanteessa kuin sinäkin, vielä nuorena Saulus-nimisenä miehenä hän vainosi seurakuntia, sen ajan kristittyjä, ja kun hän sitten kohtasi Jeesuksen, salamana kirkkaalta taivaalta, hän kääntyi kristinuskoon, mäpä etin sulle sen kappaleen, niin voit lukea mitä tapahtui:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ap. t. 9:1&rnd=1421679031550


    • Lib. Krist.

      "niin en vaan tiiä mitä sanoa siihen..."

      Ei sun varmaan heti kannata puhua sun saatananpalvonnoista, meillä kaikilla on pimeät puolemme, pimeä ja paha tuntuu vaan paljon kiehtovammalta jostain syystä. Ja seurakunnista löytyy hevareita myös, on aivan laidasta laitaan porukkaa.

    • Lib. Krist.
    • ..........

      Olen käynyt noin 4 vuotta kirkossa, en joka sunnuntai, aika on ollut siunauksellista.
      Ajan mittaan opit tunnistamaan henkilöt, joku tykkää istua yksin ja hiljaa, toiset juttelevat.
      Kirkossa käymistä ei tähän asti kukaan ole pyrkinyt estämään.
      Siellä on hyvä paikka itsetutkistelulle.

    • mukaan vain

      Tervetuloa kirkkoon. Minä olen käynyt tutustumassa koko valikoimaan. Tilaisuuksiin voi hyvin mennä pelkästään kuuntelemaan. Ei tarvitse hävetä. Etukäteisvaatimuksia ei ole. Jumalan kasvojen valossa sielu paranee. Kaikissa on ollut hienoja kristittyjä, vaikka tilaisuudet ovat eri ryhmillä erilaisia. Lopulta päädyin katolilaiseksi.

    • Lib. Krist.

      Kysynpä vielä miten sulla aloittaja meni, pystyitkö soittamaan jo?

      Blue Note 5 - Thank You Jesus
      www.youtube.com/watch?v=wMeaeVp9zNY&list=

      Hallelujah Natasha Khan
      www.youtube.com/watch?v=c0eoHMEPj2g

      Hyvää jatkoa, joka tapauksessa!

    • muistan rukoillen

      Aloittaja, ota yhteyttä johonkin vapaaseen seuraluntaa, helluntai- tai vapaa kirkkoon. Liberaalikristitityt eivät voi auttaa, koska he eivät itsekkään tunne ja koe Jumalan voimaa.

      • Lib. Krist.

        Mikä sinä olet sanomaan miten minä koen Jumalan? Ethän edes tunne minua? Tässähän on tehty töitä jo kohta viimeisen vuorokauden ajan kun on yritetty avittaa ihmistä hädässä, lue ylempää linkit, ja sano, missä muka en ole oikein neuvonut!


    • saat tietoa

      Tutustu www.uskotv.fi ja TV7:n lähetyksiin.

      • klpo

        Kyllä taiteilija voi olla kristitty! "Alastomuuskaan ei eroita Jumalan Valtakunnasta!" Uuden Testamentin mukaan.
        Kannattaisi käydä kirkkoherran tai tuomiorovastin kanssa juttelemassa! Soita ja sovi ajasta! Ovat mitä ystävällisimpiä ihmisiä, papit!


    • Sydämeni neuvoja

      Toivon sydämestäni, että löydät elämääsi onnen ja ilon! Toivon myös kovasti, että et joutuisi törmäämään kirkossa tai seurakunnassa tuomitseviin ihmisiin, niitäkin siellä valitettavasti on. Kannattaa etsiä ja käydä tutustumassa eri paikkoihin, myös muihin, kuin kristinuskoa tunnustaviin. Netti on myös tietoa pullollaan ja useimmilla uskonsuunnilla on kotisivut, puhelinnumerot ja yhteyshenkilöt. Muista, ettei sinun koskaan ole pakko liittyä mihinkään sellaiseen, mitä et koe omaksi ja hyväksi paikaksi. Toivotan sinulle kaikkea mahdollista hyvää, joko uskonnollisen yhdyskunnan jäsenenä tai ilman sitä!

    • totta 1

      Kysyjälle

      Kirkossa ja kaikkialla muuallakin Jumala kutsuu sinua nyt ja aina paikka ei ole määräävä tekijä vaan sinun halusi uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4040
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3912
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      607
      3814
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2548
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      77
      2401
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      334
      2036
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      2015
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1859
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1539
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe