Taitaa esim. TM:n levikki olevan laskusuunnassa kun nyt pitää jo jaella 59:n euron matkalaukkua tilauksen kylkiäisenä jotta tilaa lehden (hinta 48 e). Epätoivoiseksi on meno mennyt. No tietäähän sen kun testivoittajiksi valitaan aina vikaherkimmät VAG ryhmän autot tai vuoden talviautoksi kaikkein huonoimmalla lämmityslaitteella varustettu auto (Golf) ja totuus laadukkaista autoista on ihan toinen sillä testien ja vertailuiden uskottavuus on mennyt jo aikoja sitten. Ei vaan voi ymmärtää miksi autonostajat vuodesta toiseen lankeavat noihin autolehtien testeihin ja ostavat sen volkkarin tai skodan vaikka niissä on todettu viime vuosina esim. kalliita moottori ja vaihteisto-ongelmia
No onneksi on netti joka kertoo miten asiat todellisuudessa ovat. Netistä foorumeita seuraamalla voi valistunut kuluttaja löytää ne oikeasti laadukkaat autot ja muut tuotteet. Tavallisten käyttäjien kokemukset ovat ne kaikkein arvokkaimpia sillä siellä ei mainosraha puhu.
Uskotteko autolehtien testejä ja vertailuja puolueettomiksi?
54
304
Vastaukset
- HSD - 10
Onhan tuosta Golfin talvitestivoitosta jo kymmenen vuotta ja pikkuhiljaa usko alkaa palautumaan todellisten talviautojen suhteen, pääpaino on nykyisin juurikin lämmityslaitteessa, etenemisessä ja talviajamisessa.
En usko. Kaikki talvirengas testit on asfalttifirmat maksaneet, että saadaan nastat voittajiksi
- Vainoharhaisuutta
autoilija kirjoitti:
En usko. Kaikki talvirengas testit on asfalttifirmat maksaneet, että saadaan nastat voittajiksi
Et ole tullut ajatelleeksi, että nastat voittavat talvirengastestit ylivoimaisuutensa takia? Melkoinen lahjontaoperaatio asfalttifirmoilla olisi lahjoa joka ainoa talvirengastestaaja ympäri maailmaa ja joka ainoa vuosi niin kauan kuin talvirengastestejä on tehty. Eli kymmeniä vuosia.
Et taida ihan uskoa tuohon väitteeseesi itsekään....
Aika vainoharhaista kuvitella aina salaliitto tai lahjonta syyksi, jos oman vahvan uskomuksen ja asenteen mukainen juttu ei osoittaudukaan tosiasiaksi.
- Kestotilaaja
VAG-ryhmä mainostaa aika rouheesti TM:ssä. Sen ymmärrän, että TM julkaisee keskimääräistä enemmän juttuja VAG-autoista (etenkin Audi, VW ja Skoda...). Viimesimmässä numerossa oli Skoda dieselin käyttötestin yhteenveto. Luin sen aika hutasten, mutta herrasiunaa mitä suitsutusta. Siinä oli kyllä toimittaja(t) ottaneet asiallisen kommentoinnin sijaan niitä kaikkein maireimpia markkinamisten termejä ja lauseita.
Mutta mitäpä noista kun muistaa hiukan suodattaa niin sinänsä ihan sopivan viihteellinen lukulehti.- gs birotor
Kun otat huomioon VW-konsernin merkkien markkina osuudet ja vertaat maibosten määriin, niin kerro onko se suuri verrattuna muihin merkkeihin?
Jos kieleä ossaat ja luet ulkolaisia lehtiä, niin miksi se sama hehkutus jatkuu niissäkin? - Kestotilaaja
gs birotor kirjoitti:
Kun otat huomioon VW-konsernin merkkien markkina osuudet ja vertaat maibosten määriin, niin kerro onko se suuri verrattuna muihin merkkeihin?
Jos kieleä ossaat ja luet ulkolaisia lehtiä, niin miksi se sama hehkutus jatkuu niissäkin?Ei sitä silti tarttis Skodaa hehkuttaa toimitetussa jutussa markkinointimiesten tyylillä ja termeillä. Se maistuu vähän liikaa myynninedistämiseltä.
En juuri lueskele muita autolehtiä kuin TM:ää. Jos niin on, että muissa lehdissä toimituksen linja on saman kaltainen, syykin voi olla sama kuin TM:ssä.
Kumpi muuten tuli ennen markkinaosuus vai tehokas markkinointi, mitä luulet? - t-ford
Kestotilaaja kirjoitti:
Ei sitä silti tarttis Skodaa hehkuttaa toimitetussa jutussa markkinointimiesten tyylillä ja termeillä. Se maistuu vähän liikaa myynninedistämiseltä.
En juuri lueskele muita autolehtiä kuin TM:ää. Jos niin on, että muissa lehdissä toimituksen linja on saman kaltainen, syykin voi olla sama kuin TM:ssä.
Kumpi muuten tuli ennen markkinaosuus vai tehokas markkinointi, mitä luulet?Mikäs merkki ja malli onkaan maailman myydyin? Ford Fokus. Vuoden auto kisassa oli vain yksi kunnollinen auto. Ford Mondeo.
- Tyhmien Markkinat
Irtisanoin kestotilauksen sen jälkeen kun volkkarista oli taas tehty testivoittaja.
- ettäs kehtaat
ossss et ole ollut koskaan kestotilaaja, se vaatii tuloja.
- osssss
ettäs kehtaat kirjoitti:
ossss et ole ollut koskaan kestotilaaja, se vaatii tuloja.
Olenkohan sittenkin varakas.Tuhansilla remppaan tourania joka vuosi?
- miksi olet tyhmä?
osssss kirjoitti:
Olenkohan sittenkin varakas.Tuhansilla remppaan tourania joka vuosi?
Täytyy olla tyhmä jos samaan vanhaan kolaroituun romuun hassaa tuhansia remontteihin, vai olisikohan sairaan mielen kehittämää tuotosta?
- osssss
miksi olet tyhmä? kirjoitti:
Täytyy olla tyhmä jos samaan vanhaan kolaroituun romuun hassaa tuhansia remontteihin, vai olisikohan sairaan mielen kehittämää tuotosta?
Laittaako osamaksuun tuhansia vuodessa?Mitä järkee on ostaa jokatoinen vuosi uusi auto?Arvonalennustakin kymppitonni vuodessa?
Mietippä asioita... - nimimerrrkki
osssss kirjoitti:
Olenkohan sittenkin varakas.Tuhansilla remppaan tourania joka vuosi?
osta dacia...ei tartte rempata tuhansilla =)
- EiYmmarra?
Mikis volkkari ei saa olla testivoittaja, jos se on testin paras?
- nolon aloitus
Aloittaja on tyypillinen loppupisteiden ja sijoitusten lukija joka ei ymmärrä vertailla testien ja vertailujen sisältö ja eri osa-alueita.
Ihan mitattuja arvoja siellä vertaillaan, eikä käytetä tunneasioita. Laatuvaikutelma onkin sitten paha rasti monelle lukijalle, koska aasialaiset ym. halpikset eivät pärjää niissäkään.No jos laadusta puhutaan nii vokkeloilla ja skeidoilla ei pitäisi olla mitään asiaa ensimmäisille sijoille.
- kova paikka myöntää?
kertzul kirjoitti:
No jos laadusta puhutaan nii vokkeloilla ja skeidoilla ei pitäisi olla mitään asiaa ensimmäisille sijoille.
Kumma juttu kun mittausten ja laatuvaikutelman vuoksi ovat kuitenkin kärjessä ihan maailmanlaajuisesti.
Olisiko vika kuitenkin sinun päässäsi? kova paikka myöntää? kirjoitti:
Kumma juttu kun mittausten ja laatuvaikutelman vuoksi ovat kuitenkin kärjessä ihan maailmanlaajuisesti.
Olisiko vika kuitenkin sinun päässäsi?Eihän tässä ole mitään kovaa paikkaa minulla myöntää, että volkkarikonsernin tekeleet ovat perseestä. Sinulla sen sijaan tuntuu olevan ongelmia asian myöstämisen kanssa.
- Das Romu
kova paikka myöntää? kirjoitti:
Kumma juttu kun mittausten ja laatuvaikutelman vuoksi ovat kuitenkin kärjessä ihan maailmanlaajuisesti.
Olisiko vika kuitenkin sinun päässäsi?No ei ole Klonkswagen tai Skodilac kärjessä maailmanlaajuisesti, ota asioista selvää ennen kun tulet palstalle nolamaan itsesi.
- TSI+DSG=skeidaa
Nimimerkille "nolon aloitus" Et kai vaan ole TM:ään yhteyksissä kun noin puolustelet VAGniikan maailman testejä? :)
- mites Tuulari
Jaaha, eli teku vetää VAG-konsernin hyväksi mainoseurojen takia.
Mitäs Tuulilasi tekee?
Entäs "riippumaton" kilpailija Auto-Bild, arvatenkin saksalaisuudesta saa pari lisäpojoa joka "testissä"?
Mitä autoja sieltä Teknarin testeistä sitten tulee keulille jos raapaisee kaikilta VAG-inaisilta autoilta pari pinnaa pois?
Entä muuttuuko AutoPiltin testitulos jos kaikilta saksalaisilta ottaa pari pinnaa pois?
Yksi joka todella vetää himaanpäin on suosittu englantilainen auto-ohjelma. Jos vain tilaisuus tulee niin ilkutaan italiaa, ranskaa ja japania. Saksalaisille haukotellaan. Jaggesta ja Lotuksesta ja Rangesta riittää hyvää sanottavaa, jopa caterhamista tehdään ohjelmia.
Kyllä minä olen vertailutestit ja koeajot lukenut. Ainahan ne on sellaisia suuntaa antavia. Ja Volkkarit on aina olleet kelpo kärryjä, mitä nyt viime aikoina nämä moottorin ja voimansiirron ongelmat ovat olleet pontevasti esillä.- puolueetonta on sano
Kyllä se huulilasikin saa aikas paljon sponssia VAGin suunnalta. Ja ihan siitä riippumatta tottakai VAGin tuotteet usein menestyy testeissä.
- Uusi Premium
OK, täytyy siis suodattaa jokaiselta saksalaiselta yksi piste pois ja VAG-inaisilta vielä toinen piste. Ja kun amerikkalaisia ei enää kannata ottaa vakavasti tällä vuosituhannella niin valinta tapahtuu jatkossa Japanin ja Ranskan välillä.
- ihan ok
Ensinnäkin pitää ymmärtää että vertailutesteissä mitattavat autojen ominaisuudet (ajettavuus, suorituskyky, kulutus jne.) ovat eri asia kuin auton pitkän aikavälin tekninen toimivuus tai viattomuus. Osa myös vaihtaa autoa parin vuoden välein jolloin on ihan sama kestääkö auto 200 tkm vai 300 tkm. Moneen kertaan on myös korostettu että vertailutestien osa-alueiden painotusta kokonaissummasta voi muuttaa oman maun mukaiseksi jos joku tietty ominaisuus (esim. lämmityslaite) on itselle erityisen tärkeä tai täysin merkityksetön.
Sinänsä tuollainen luotettavuuden tai teknisen kestävyyden testaaminen olisi mielenkiintoista, mutta käytännössä mahdoton toteuttaa. Monen vuoden ns. normaalia käyttöä vastaavaa testiä kun ei pysty nopeutetusti toteuttamaan eikä tuollainen testi palvele auton ostajaa jos se julkaistaan esim. 5 vuoden kuluttua mallin markkinoilletulosta kun koko mallin myynti on jo loppunut. Lisäksi tuossa testissä pitäisi olla useita samanlaisia autoja, muuten satunnaiset yksilöviat voivat vääristää tuloksia.
Netistä kyllä periaatteessa saa tietoa käyttäjätasolla, mutta niitäkin pitää osata lukea ja suodattaa. Muutoin tiedon kanssa tulee myös äkkiä vainoharhaiseksi kun mistä tahansa merkistä/mallista löytyy vikoja.
Yleisesti ottaen nuo TM:n mittaukset ovat mielestäni ihan asiallisia, muutamassa yksittäistapauksessa ehkä sanavalinta olisi voinut olla vähän neutraalimpaa. Lisäksi jotkut asiat ovat aina hieman subjektiivisia, esim. pehmeä alusta voi olla jonkun mielestä mukava ja toisen mielestä taas löysä ja epätäsmällinen.
Maksettuihin vertailuihin en usko, tuo tulisi ennemmin tai myöhemmin julki. Niinhän se vaan on että kun ns. oma merkki ei pärjää vertailussa eikä mitään faktaa enää löydy tulosten kumoamiseksi niin sitten viimeisenä oljenkortena voi väittää vertailua puolueelliseksi.- Kunnon testit TM!
Jep, asiallinen teksti, toisaalta ihmetyttää välillä, että noissa testeissä saattaa olla "testiryhmän" ajoneuvojen hinnoissa 10.000€ hintaero ja ihan varmasti vaikuttaa lopputulokseen, eroja on varusteissa niin paljon, mutta maahantuojat nämä autot TM:lle antaa, eli lähtökohta voi olla jo pielessä.
- lehdistöautot
Kunnon testit TM! kirjoitti:
Jep, asiallinen teksti, toisaalta ihmetyttää välillä, että noissa testeissä saattaa olla "testiryhmän" ajoneuvojen hinnoissa 10.000€ hintaero ja ihan varmasti vaikuttaa lopputulokseen, eroja on varusteissa niin paljon, mutta maahantuojat nämä autot TM:lle antaa, eli lähtökohta voi olla jo pielessä.
Noin se kyllä on, toisaalta ymmärrettävää että maahantuoja mielellään esittely/lehdistöautoihin ottaa runsaat lisävarusteet.
Toisaalta osa maahantuojista tuntuu suhtautuvan testeihin aika välinpitämättömästi. Esim. johonkin perus-perheautovertailuun toimitetaan auto 18" lisävarustevanteilla kun siitä takuuvarmasti tulee vaan moitteet rengasmelusta ja epämukavuudesta. Ei olisi kovin iso tai vaikea homma vaihtaa autoon perusrengastus alle.
- on se maasuraha
Makeeta ja autotehtaan korruptioedut!
- epäilevätuomas
No uskoisin kyllä että maahantuojien mainosrahat painavat jonkin verran. Ehkä ne ilmenevät pienenä varovaisuutena, niin että pääjohtajan intresseissä ei ole tehdä vaikkapa isoa artikkeliä VAG-konsernin parista vakavasta laatuongelmasta. Varmasti myös muut maahantuojat nauttivat samanlaista etua.
Mutta mikä olisi tilanne jos on huonossa hapessa olevaan lehteen on tulossa vertailutesti jossa toisen ennakkosuosikin pomo ilmoittaa etukäteen että lähikuukausina mietitään mediastrategia uusiksi? Voisiko olla että päätoimittaja haluaa tarkistaa ainakin subjektiiviset arvioit lehden linjaan sopiviksi? Vai voiko olla että senioritoimittaja "käy läpi" mittausaineiston ja hylkää helposti "väärinä" osan tuloksista niin että jopa puolueettomat testitulokset ovat lehden linjan mukaisia? Kyllähän ne testit aina ihan uskottavia on, ja monet havainnot ovat yhtäpitäviä omieni kanssa. Mutta ei voi olla pohtimatta että mikähän se "toimituksen linja" mahtaa olla. - Kunnon testit TM!
TM:n testeissä testataan uusia autoja ja niitten ominaisuuksia, ei 60tkm testissä vielä niitä vikoja tule ilmi mistään autosta, pitäisi testata siten, että otetaan 100tkm ajettu auto ja sillä ajetaan sitten se 60tkm testi (100tkm -> 160tkm), niin johan alkaisi "jyvät erottumaan akanoista", muuten nuo testit ovat vain suuntaa-antavia.
- vaikea toteuttaa
Tuossa on ainakin pari ongelmaa. Ensinnäkin sen 100 tkm ajetun auton alkukunto voi olla ihan mitä tahansa uudenveroisen ja loppuunajetun romun väliltä, riippuen miten autoa on pidetty ja huollettu. Tuo vaikuttaa aika paljon siihen mitä seuraavan 60 tkm:n aikana autolle joutuu tekemään.
Toinen on se että kun testi päättyy, ko. autoa ei enää todennäköisesti ole myynnissä uutena jolloin testi hyödyttäisi lähinnä käytetyn auton ostajia ja niitäkin lähinnä siltä osin mikäli autosta löytyy selkeästi tunnistettavia tyyppivikoja. - osssss
Juuri noin!
Me köyhät halutaan auto josta arvonalennus on mennyt ja kestää vuosia ilman suuria vikoja.
Taitaa siinä olla kia ,hyandai ja toyota vahvoilla. - korealaiset jyrää
osssss kirjoitti:
Juuri noin!
Me köyhät halutaan auto josta arvonalennus on mennyt ja kestää vuosia ilman suuria vikoja.
Taitaa siinä olla kia ,hyandai ja toyota vahvoilla.Juuri tuon arvonalennuksen takia korealaiset Hyundai ja KIA ovat hyviä ostoksia käytettynä kun ovat lisäksi vielä hyvin luotettavia tekniikaltaan ja hyviä ajaakin. Todellisia hinta-laatutietoisten kuluttajien autoja. Mm. autobildin 100 tonnin käyttöteissä hyvin menestyneitä toisin kuin esim volkkari joka on viihtynyt noissa siellä loppupäässä.
- osssss
korealaiset jyrää kirjoitti:
Juuri tuon arvonalennuksen takia korealaiset Hyundai ja KIA ovat hyviä ostoksia käytettynä kun ovat lisäksi vielä hyvin luotettavia tekniikaltaan ja hyviä ajaakin. Todellisia hinta-laatutietoisten kuluttajien autoja. Mm. autobildin 100 tonnin käyttöteissä hyvin menestyneitä toisin kuin esim volkkari joka on viihtynyt noissa siellä loppupäässä.
Hyvä on etsiä tietoa ja tehdä päätelmät.
- Ei se TM osaa mitään
vaikea toteuttaa kirjoitti:
Tuossa on ainakin pari ongelmaa. Ensinnäkin sen 100 tkm ajetun auton alkukunto voi olla ihan mitä tahansa uudenveroisen ja loppuunajetun romun väliltä, riippuen miten autoa on pidetty ja huollettu. Tuo vaikuttaa aika paljon siihen mitä seuraavan 60 tkm:n aikana autolle joutuu tekemään.
Toinen on se että kun testi päättyy, ko. autoa ei enää todennäköisesti ole myynnissä uutena jolloin testi hyödyttäisi lähinnä käytetyn auton ostajia ja niitäkin lähinnä siltä osin mikäli autosta löytyy selkeästi tunnistettavia tyyppivikoja.Niinpä, mutta silloin selviäisi mitä ne on paljon ajettuna, joka on varmaankin monen käytettynä ostavan kannalta tärkeä tieto ja laatu tulisi selville, ihan sama onko se viimeisin versio enää samaa sarjaa (kyllä vuoden vanhoja löytyy 100tkm ajettuna), mutta kivaa se on testaajallekin, kun saa sitä uusinta/viimeisintä testata, tämmöistä tää elämä vaan on.
- VAG-autoliitto
Autoliiton moottori-lehdestäkin on tullut VAG-äänenkannattaja. Useita täysin kritiikittömiä VW-juttuja. Kerrottiin mm miten Touaregilla on vedettu boeingiä. "Jalosukuisen auton konepellin alle ei neloskoneella ollut asiaa". Mikä tekee volkkarista jalosukuisen?
Samassa lehdessä juttu Phaentontehtaasta otsikolla "maailman hienoin autotehdas". Kuvassa VW:n "pieni päiväuni". Esitelty Passat ja kehuttu eri jutussa vuoden autoksi. Polo GTI esitelty. Audista kaksi sivun juttua ja Seatin parivertailu 6 sivua.
Lounaat on tarjottu ja hyvin on maistunut.
Ei autoliittoon kannata kuulua vain julkaisun takia.- osssss
Millätavalla se autoliitto ajaa asioita?
- liittolainen
osssss kirjoitti:
Millätavalla se autoliitto ajaa asioita?
Autollahan se autoliitto ajaa. Kävelyliitto kävelee. Tiedätkö miten pyöräilyliitto asioitaan ajaa?
- Uno Mirafiori
Huomasin itsekkin tuota kun lehti tipahti luukusta. Mondeaon koeajon lisäksi ei juuri muuta ollut kuin VW groupin vehkeitä.. Onhan ne osa ihan hienoja pelejä. Mutta hyvin kritiikitöntä on testit. Esim sisustusmateriaalit tavallisessa VW:ssä suitsutaan taivaisiin, kun toisen merkkinen missä samanlaatuinen sisusta mainitaan "hyväksi yritykseksi" :D
- hupilehti
https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=vagniikan maailma
Vagniikan Maailmalle irvaillaan näköjään yleisesti automiesten keskuudessa :)- osssss
Lienee VW makkaralla voidellut testit?
- P e n t t i
Kannattaa ajatella järkevästi ja säästää hermojansa.
Sillä asia vain on niin, että paras voittaa testin.- bbsdgh
Se paras on vain niin subjektiivinen asia. Joku arvostaa esim. auton ajettavuutta ja joku luotettavuutta eli vähävikaisuutta ylitse toisten ominaisuuksien. Hinta (tai väliraha) on monesti se ratkaisevin asia autokaupassakin.
- Pentti on
Toyota-palstan ylivoimaisesti pahin provo-Petteri joka on keskittynyt trollaamaan ja solvaamaan Toyotaa aamuvarhaisesta seuraavaan yöhön. Pentti on vielä mopopoika, ainakin lapsellisten juttujensa perusteella. Autoista se ei ymmärrä yhtään mitään mutta lukee kyllä kaikenmaailman "testejä" joita linkittää pää märkänä kaikkialle missä arvelee oksennuksistaan olevan hyötyä.
- HÖÖNÄÄTETYT
KENEN LEIPÄÄ SYÖT, SEN LAULUJA LAULAT. Noi Saksalaisten autojen suosiminen alkaa mennä naurettavuuksiin noissa autolehtien jutuissa. Ovat ominaisuuksiltaan muka parhaimmistoa, vaikka oikeasti alakouluikäinenkin tajuaa mitä skeidaa ne oikeasti ovat. Etenkin VAG- autojen markkinointi on aggressiivista aivopesua ja herkkäuskoiset lukevat sitten niitä lehtien testejä kuin raamattua. Tietysti kyllähän se totuus sitten käytön myöta tulee ilmi, mutta sitten on jo myöhäistä katua, DSG ja tsi vikapesät vain paukkuu. En kehtaisi autolehden toimittajana toitottaa että ovat puolueettomia, ei mene ainakaan mulle se vale läpi. Naurattaa kun ennen hehkuttivat DSG- vaihteistoa, joka on täysi susi, niin nyt eivät mainitse jutuissaan DSG: stä mitään, vaan nyt nimittävät sitä kaksoiskytkinvaihteiston nimellä. Ikäänkuin yrittävät häivyttää DSG:n saamaa ikävää mainetta uudella hokemalla, vaikka sama sätös on kyseessä. Tietysti eihän se mainostaja ole hölmö, vaan se joka niihin vedätyksiin uskoo.
- Testaajat
Taksikuskeja tuntevana kummasti ne vaan kovaan työajuun dsg vaihteistoja ostavat. Taitaa niiden vikatiheys vaan olla varsin marginaalista luokkaa. Itseni tsi koneisella autolla on ajettu 102tkm ilman mitään ongelmia ja kaverini skodalla 1.4tsi jo 180tkm. Eikä mitään vikaa. Jonkun tohjon moottorissa on aina vikaa, kun sen käynnistää. Kuten täydellinen tehottomuus ja väännöttömyys. Mitä tulee lehtien testeihin, niin kummasti vaan voi olla samaa mieltä esim ajettavuudesta, ohjaustunnosta (tai tunnottomuudesta). Osa taas on kylmästi mitattuja asioita kuten kulutus, kiihtyvyys tai sisätilat. Niistä ne esim skodan lukemattomat vertailuvoitot tulevat. Ei muutu musta valkeaksi, vaikka jotkut niin kovin yrittävät vääntää...
- 10+16
Testaajat kirjoitti:
Taksikuskeja tuntevana kummasti ne vaan kovaan työajuun dsg vaihteistoja ostavat. Taitaa niiden vikatiheys vaan olla varsin marginaalista luokkaa. Itseni tsi koneisella autolla on ajettu 102tkm ilman mitään ongelmia ja kaverini skodalla 1.4tsi jo 180tkm. Eikä mitään vikaa. Jonkun tohjon moottorissa on aina vikaa, kun sen käynnistää. Kuten täydellinen tehottomuus ja väännöttömyys. Mitä tulee lehtien testeihin, niin kummasti vaan voi olla samaa mieltä esim ajettavuudesta, ohjaustunnosta (tai tunnottomuudesta). Osa taas on kylmästi mitattuja asioita kuten kulutus, kiihtyvyys tai sisätilat. Niistä ne esim skodan lukemattomat vertailuvoitot tulevat. Ei muutu musta valkeaksi, vaikka jotkut niin kovin yrittävät vääntää...
Ei muutu musta valkeaksi ei. Eli Skoda on paskaa ja pysyy paskana. Sitä on ihan turha selitellä.
- 17+18
"Noi Saksalaisten autojen suosiminen alkaa mennä naurettavuuksiin noissa autolehtien jutuissa. Ovat ominaisuuksiltaan muka parhaimmistoa, vaikka oikeasti alakouluikäinenkin tajuaa mitä skeidaa ne oikeasti ovat."
Sinä et tunnu ymmärtävän että koeajoissa/vertailuissa mitattavat auton ominaisuudet, kuten ajettavuus, suorituskyky jne. ja pitempiaikainen luotettavuus/viattomuus ovat kaksi täysin eri asiaa.
Jos haluaa mahdollisimman viattoman auton niin kannattaa sitten vertailutestien sijaan tutkia vaikka katsastustilastoja tai jotain ADACin raportteja. - Provo-Petteri
Testaajat kirjoitti:
Taksikuskeja tuntevana kummasti ne vaan kovaan työajuun dsg vaihteistoja ostavat. Taitaa niiden vikatiheys vaan olla varsin marginaalista luokkaa. Itseni tsi koneisella autolla on ajettu 102tkm ilman mitään ongelmia ja kaverini skodalla 1.4tsi jo 180tkm. Eikä mitään vikaa. Jonkun tohjon moottorissa on aina vikaa, kun sen käynnistää. Kuten täydellinen tehottomuus ja väännöttömyys. Mitä tulee lehtien testeihin, niin kummasti vaan voi olla samaa mieltä esim ajettavuudesta, ohjaustunnosta (tai tunnottomuudesta). Osa taas on kylmästi mitattuja asioita kuten kulutus, kiihtyvyys tai sisätilat. Niistä ne esim skodan lukemattomat vertailuvoitot tulevat. Ei muutu musta valkeaksi, vaikka jotkut niin kovin yrittävät vääntää...
asialla jälleen. Tekstistä ja todellisesta tietämättömyydestä helppo tunnistaa poju.
- Hönötys ärsyttää
Tässäpä lainaan omakirjoittamaani toisella palstalla muutaman päivän takaa;
Mielenkiintoista että seuraavat asiat ovat TM:n mielestä ihan ok, kun puhuvat että Octavia pitäisi olla referenssiauto..
Turhan jäykkä alusta. Pahat rengasäänet. Menneen ajan kojelauta ja sisusta. Huonot ksenonit. Älykkäiden valojen näennäisälykkyys. Heikkotasoinen kaukovaloavustin. Nykivä ja ärsyttävä liikkeellelähtö DSG:llä. Peruuttaminen siististi seinän viereen on mahdotonta tai ärsyttävää. DSG:n kytkin luistaa hiljaa ajettaessa. Sammutusautomatiikan toiminta ärsyttää, koska käynnistyminen normaalia äänekkäämpää. Jos jälkipoltto päällä, hirveä puhallusmeteli minuutteja pysäköinnin jälkeen, ja kesällä heinikossa tulipalovaara, josta kyllä ohjekirja varoittaa. Huono näkyvyys. Pieleen kalibroitu polttoainetankin mittari. Pätkivä valojen ohjaus. Vikamerkkivalojen haamuilmoitukset. Levoton kaistavahti. CD-soitin jolla ei mitään virkaa, mutta asennettu. Narisevat kääntyvät peilit. Yliherkät parkkitutkat. Moottori tietysti valinta-asia, mutta tässä skodassa 77kW on TM:n mielestä ihan riittävä.
Hyvää TM totesi mm. polttoaineluukkuun kiinnitetty jääkaavin, joka on keskimääräistä parempilaatuinen. Hyvät kassikoukut. Pysäköintiavustimen toiminnan onnistumisprosentti on lähellä sataa.
Ajo-ominaisuuksien osalta "ei ole esiteltävänä mitään sirkustemppuja tai erityisiä bravuurinumeroita, mutta kaikki perusasiat ovat kunnossa." - TSG on susi
Mm. Tukholman takseissa ovat luopuneet TSG vaihteisista autoista niiden liian suuren vikaherkkyyden takia.
- Atsiih ja ketjuvenyy
TSG varmaankin, entä DSG?
- totuus esiin
"No onneksi on netti joka jne". -Just joo, täälläpä hyvinkin se totuus ja kaikki viisaus onkin. Ja nimenomaan suoli24 palstalla. Anna mun kaikki kestää. Ihan pokkanako oot tuta mieltä?
- skol
Koeajoissa ja vertailuissa on tietty aina omat painopisteensä. Ajettavuudesta koitetaan ruotia esiin pienimmätkin erot, hifistellään jollain ohjauksen keskialueen teennäisellä tunnolla. Jousitusmukavuudelle taas ei anneta juuri mitään arvoa, miten kovaa rynkytintä tahansa koetetaan ymmärtää. Kun jossain testissä haukuttaisiin jonkun auton ajettavuus pystyyn, että tämä on täysin tunnoton lötkö kuin vanha jenkkiauto, niin minä säntäisin heti tilaamaan sen auton.
Kestävyyteen on autolehden kokeilujen aikavälillä vaikea ottaa kantaa, huonompikin kestää pari tuhatta kilometriä ehjänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.2083377Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242161- 242071
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901945Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?701598Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241371- 81261
Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361247Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351217Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61198