Kyllästynyt siivoukseen

stadila

Olen tehnyt siivoustyötä jo niin kauan että olen kurkkuani myöten täynnä kyseistä. Lisäksi minulle on sattunut muutama sekopäinen esimies kohdalle ja olenkin sairastellut työuupumusta. Olen saanut kaikenlaista hoitoa mutta aina jonkin ajan kuluttua kun tilanne on rauhoittunut uupumus palaa takaisin. Olen kouluttautunut toiseen ammattiin vasta ja odotan että saisin alan töitä. On ihailtavaa miten jotkut jaksavat siivoustyötä vuosikymmeniä, mistä he saavat siihen kipinän kun siivoustyövoimaa kohdellaan nykypäivänä kuin sontaa. Ei merkkaa oletko hyvä työntekijä, saat paskaa silti aina niskaan. Kysyisinkin teiltä kanssatoverit että mitä minun kannattaisi tämän asian kanssa tehdä?? En voi näinkään jatkaa että heti kun voin paremmin ja palaan töihin olen hetken päästä taas siipi maassa ja kun en ole niitä oman alan töitäkään vielä onnistunut saamaan.

9

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orjuus kunniaan
      • voihan nenä

        Olen siivonnut 35v ja tälläiseksi paikat tulee menemään koska otetaan töihin kouluttautomatona työvoimaa ja yleensä maahan muuttajia , hotellin hukkuu pas.......ja sairaaloissa leviää bakteerit , siivous on sellaista että pomot luulee että sen voi tehdä hetkessä ja kuka vaan.


      • lattialuuttu

        Hyvin sanottu, pitää paikkansa. Raskasta ja aliarvostettua työtä pienellä palkalla.


      • totuusesii
        lattialuuttu kirjoitti:

        Hyvin sanottu, pitää paikkansa. Raskasta ja aliarvostettua työtä pienellä palkalla.

        Niin, nollakoulutuksella yleensä pärjää ja päivän perehdytyksellä. Et tuota mitään, olet palvelu. Mistä peruste isolle palkalle?


      • Siivoooja

        Vitsiä lähentelevän palkan kritisointi ei minusta ole ihan sama kuin ison palkan vaatiminen.


    • Siivoooja

      Siivoustyön parissa tuntuvat parhaiten pärjäävän ne, jotka eivät ota sitä kovin vakavasti. Ne, jotka osaavat jättää moitteet huomioimatta eivätkä pelkää haukkuja tai varoituksia. Itse en ole sitä koskaan oppinut ja siksi voin jatkuvasti huonosti. Eli joko opettelee siihen tai sitten jättää siivoustyön niille jotka siellä pärjäävät. Harmi, koska muuten pidin itsekin työstä kovasti. Ja harmi se on myös siksi, että nykylaatu pistää näin vanhana siivoojana silmään kaikenlaisissa julkisissa tiloissa ihan jatkuvasti. Pahaa tekee katsoa kun pinnat pinttyvät ja rapistuvat hoidon puutteessa, mutta minkäs teet, kun tehokkuus on muotia ja ahneus jyllää. Yksi vaihtoehto on myös ryhtyä yrittäjäksi, mutta aivan ymmärrettävästi siihenkään ei kaikilla ole halua/resursseja. Pidän vilpittömästi peukkuja, että uuden koulutuksen mukaisen työpaikan kanssa tärppää!

      • Siivoooja

        Herranjestas! Onneksi ei sentään ollut oikeasti vajonnut niin alas. Nolosti meinasi käydä kun joku näki, mutta luojan kiitos tilanne päästiin kuittaamaan naurulla.


    • SissiSiistijä

      Älä ota töissä painetta. Negatiivista on siivoustyössä aina. Niin kuin joku mainitsi aiemmin, siellä pärjää se joka osaa sivuuttaa negatiiviset asiat (oikealla tavalla) ja ottaa rennosti. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Tsemppiä työnhakuun! Kyllä se siitä! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe