Mietin miten tästä eteenpäin olisi parasta jatkaa...?

Pitäiskö pelätä?

Joo ihastuin ja lopulta hullaannuin itseäni vähän vanhempaan mieheen. Uutena vuotena keskustelimme minun luona koko yön ja siitä lähtien olemme nähneet melkein joka päivä, ehkä paria päivää lukuunottamatta. Kaksi kertaa hän on tullut luokseni kutsumatta. Aiemmin oli puhe, että soitan lauantaina yhdeltä ja hän saapuikin tuntia aikaisemmin oveni taakse. Tänään hän tuli juuri ennen kun olin aikeissa soittaa hänelle, suoraan ja taas kutsumatta. Näemme samassa duunissa toisiamme, vaikka emme samassa yksikössä tee töitä, emmekä yhdessä. Meidän asuntojemme välimatka on n. 1km.
Nyt on ilmentynyt piirteitä, jotka viittaavat agressioon (ei ole minuun kohdistuvaa, mutta korottaa ääntään ja olen joutunut huomauttamaan, että olemme aikusia ja aikuisten pitää osata keskustella asioista normaalilla puheäänellä ja minun asunnossani ei koroteta ääntä). Myös ihme juttuja hänellä on ja hän purkautuu minulle agressiostaan johonkin toiseen ihmiseen. Ei fyysisesti mutta uhkaa ääneen vetää turpiin jotain toista henkilöä.
Emme ole harrastaneet seksiä vielä ja olen siitä todella tyytyväinen. Hän ei ole omien sanojensa mukaan harrastanut sitä ollenkaan. Mietin vaikuttaisiko tuo miehen agressioon ja muuhun epänormaaliin käytökseen; Paine, puute ja pelko omasta miehisestä kyvystään. Tiedän, että olen saanut hänelle haluja aikaan. Hän ei ole vongannut kertaakaan vaan on halunnut tutustua ensin.
Hänen agressioonsa erästä miestä kohtaan (minulle uhkasi vetää häntä turpaan) sai minut kysymmän häneltä, että täytyykö minun nyt pelätä häntä kun hän on noin agressiivinen ja uhkaa toista henkilöä turpiin vetämisellä. Kuulemma ei, sillä minä olen viaton. Mutta kyllä se laittaa miettimään asioita. Jos joskus en olisikaan hänen mielestään viaton, vaikka olisin kuinka kunniallisesti ja kunnollisesti. Jos löytyy joku mitätön syy lyödä...?
Olen huomannut hänessä myös piirteitä narsismista, vaikka hän on myös hyvin hyvä ihminen toisaalta. Hän ostelee lahjoja jne. Hänessä onkin kaksi aivan erilaista ilmentymään/puolta. Lisäksi silläkin on varmaan osasyy kaikkeen, että hän ei nuku tarpeeksi ja kunnolla kerrallaan.
Nyt menneellä viikolla suuri pettymys oli, että hän pelasi kaikki ylimääräiset rahansa, eli on myös peliriippuvainen. Omien sanojen mukaan pelaaminen saa nyt riittää, mutta mistä sen voi tietää? Epäilen.
Alan taas harrastamaan seuroja ja käymään punttisalilla 3-4 kertaa viikossa. Ostan koko vuoden kerrallaan ja saan avaimen. Punttisalille menen töistä suoraan ja olen sen 2h salilla suihku. Näin pystyn pitämään sopivampaa etäisyyttä ja on helpompi irtautua jos tilanne menee mahdottomaksi. Voin olla salilla vaikka 7 kertaa viikossa kun on avain ja jos tulee sinne ja on agressiivinen, muut salilla käyvät auttavat varmaankin naista tarvittaessa. Jossain vaiheessa voi minunkin "viattomuus" hänen mielestään loppua ja...?
Pikkuisen arvelluttaa, vaikka voimakkaita tunteita on. Nyt katselen tilannetta ja lisään salivuoroihin ensikuusta lähtien uinnin ja myöhemmin vesijuoksun. Jos tilanne on uhkaava, lisään aina uusia aktiiviteetteja, etten ole kotona.

Kertokaa oma mielipiteenne, mitä minun kannattaisi tehdä? Vielä en osaa pelätä , mutta arvelluttaa jo...

10

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jätä urpo

      Käy tuolla sinkut palstalla. Sun tyyppi on juuri samanlainen passiivisaggressiivinen neitsyturpo mitä yli puolet palstapojuista on siellä.

      Suosittelen ottamaan etäisyyttä ja paljon. Suomeksi, jätä se. Kerro sun ystävillesi, perheenjäsenille, että on tällainen mies ja kerro hänen nimensä heille, jos sattuisi vaikka jotain.

      Tyyppi on niin saastunutta tavaraa ettei toista. Dumppaa se ja heti.

      • Pitäiskö pelätä?

        Jos en sitten olisikaan enää "viaton" ja hän tekisi mitä tekisi?
        Yksi iikävä piirre tänään hänessä ilmentyi. Hän alkoi mesomaan normaalin puheääneni päälle ihan muista asioista kun itse puheenaiheesta. Huomautin häntä tästä. Vihjailin myös hänelle siitä, että ehkä hänen olisi nyt parasta lähteä asunnostani pois kun täällä ei koroteta ääntä. Sanoin että asunnossani on sääntö että täällä ei huudeta tai korotetan ääntä.
        Toisaalta harmi kun tykkään hänestä. Joutuisin aiheuttamaan hänelle pettymyksen. Kestäisikö hän sen? Luulen että minulla on kiltin tytön syndrooma.
        Ja mitä tulee häneen, ei hän harrasta netissä surffausta ja siksi uskallankin kirjoittaa täällä asiasta.
        Huomisesta alkaen alan pitämään päiväkirjaa tapahtumista, menneestä ja sen hetkisistä.


      • ikänsä on siis suhun vrt
        Pitäiskö pelätä? kirjoitti:

        Jos en sitten olisikaan enää "viaton" ja hän tekisi mitä tekisi?
        Yksi iikävä piirre tänään hänessä ilmentyi. Hän alkoi mesomaan normaalin puheääneni päälle ihan muista asioista kun itse puheenaiheesta. Huomautin häntä tästä. Vihjailin myös hänelle siitä, että ehkä hänen olisi nyt parasta lähteä asunnostani pois kun täällä ei koroteta ääntä. Sanoin että asunnossani on sääntö että täällä ei huudeta tai korotetan ääntä.
        Toisaalta harmi kun tykkään hänestä. Joutuisin aiheuttamaan hänelle pettymyksen. Kestäisikö hän sen? Luulen että minulla on kiltin tytön syndrooma.
        Ja mitä tulee häneen, ei hän harrasta netissä surffausta ja siksi uskallankin kirjoittaa täällä asiasta.
        Huomisesta alkaen alan pitämään päiväkirjaa tapahtumista, menneestä ja sen hetkisistä.

        Miten vanha?


      • Pitäiskö pelätä?
        ikänsä on siis suhun vrt kirjoitti:

        Miten vanha?

        Muutaman vuoden vanhempi minua. Aikuisia tässä ollaan. En kerro sen tarkemmin.
        Ja taas tuli tänään kutsumatta ja jo aiemmin. Olis ollut menoa. Huomenna järjestän menoa sitten töiden jälkeen. Sanoin hänelle että ei tulisi ennen kuin annan luvan ja soittaakin voi. Ja minä kun olen tottunut olemaan jo pitkään sinkkuna.


      • Oppeliini1
        Pitäiskö pelätä? kirjoitti:

        Muutaman vuoden vanhempi minua. Aikuisia tässä ollaan. En kerro sen tarkemmin.
        Ja taas tuli tänään kutsumatta ja jo aiemmin. Olis ollut menoa. Huomenna järjestän menoa sitten töiden jälkeen. Sanoin hänelle että ei tulisi ennen kuin annan luvan ja soittaakin voi. Ja minä kun olen tottunut olemaan jo pitkään sinkkuna.

        Kuinka sinä lasket tuon miehen asuntoosi vakkei häntä ole kutsuttu?

        Jos sinä nyt jo alat pelkäämään olla omassa kodissasi, ( ylimääräiset jumppakerrat) entä sitten kun hän tulee sinne joka päivä!

        Ei ole lainkaan varmaa pystyvätkö jumppaystäväsi tarpeeksi nopeasti apuun kun apua tarvitaan. Ja sitähän sinä tulet tarvitsemaan jos annat tuon miehen tulla enää yhtään läheisemmäksi.

        Sinä et ole kiltti vaan hiukan tyhmä jatkaessasi ystävyyttä tuon miehen kanssa. Tunnista nuo valtavasti liehuvat punaiset varoitusliput! Laske mies menemään nyt vielä hyvän sään aikana ja keskittäydy omaan elämääsi ilman häntä.

        Miksi vääntää rautalangasta ongelmia itsellesi?


      • Pitäiskö pelätä?
        Oppeliini1 kirjoitti:

        Kuinka sinä lasket tuon miehen asuntoosi vakkei häntä ole kutsuttu?

        Jos sinä nyt jo alat pelkäämään olla omassa kodissasi, ( ylimääräiset jumppakerrat) entä sitten kun hän tulee sinne joka päivä!

        Ei ole lainkaan varmaa pystyvätkö jumppaystäväsi tarpeeksi nopeasti apuun kun apua tarvitaan. Ja sitähän sinä tulet tarvitsemaan jos annat tuon miehen tulla enää yhtään läheisemmäksi.

        Sinä et ole kiltti vaan hiukan tyhmä jatkaessasi ystävyyttä tuon miehen kanssa. Tunnista nuo valtavasti liehuvat punaiset varoitusliput! Laske mies menemään nyt vielä hyvän sään aikana ja keskittäydy omaan elämääsi ilman häntä.

        Miksi vääntää rautalangasta ongelmia itsellesi?

        En minä osaa pelätä, ainakaan vielä kun ei ole mitään tapahtunut minua kohtaan.
        En minä kodissani pelkää. Ja laumanvartijakoirani vielä pitää hänestä. Täällä jotkut pitävät ovia auki ja niin on itsellänikin, kun on päiväaika niin ovi on lukitsematta. Siitä hän sitten yllätyksenä tuli sisään pimputtamatta ovikelloa.

        Kertaus; En pelkää. Otsikossa onkin kysymys, että "pitäiskö pelätä?"
        Mistä vedit johtopäätöksen että pelkäisin? Vapauttani kyllä rakastan kun olen tottunt olemaan yksin omasta päätöksestäni.


      • Oppeliini1
        Pitäiskö pelätä? kirjoitti:

        En minä osaa pelätä, ainakaan vielä kun ei ole mitään tapahtunut minua kohtaan.
        En minä kodissani pelkää. Ja laumanvartijakoirani vielä pitää hänestä. Täällä jotkut pitävät ovia auki ja niin on itsellänikin, kun on päiväaika niin ovi on lukitsematta. Siitä hän sitten yllätyksenä tuli sisään pimputtamatta ovikelloa.

        Kertaus; En pelkää. Otsikossa onkin kysymys, että "pitäiskö pelätä?"
        Mistä vedit johtopäätöksen että pelkäisin? Vapauttani kyllä rakastan kun olen tottunt olemaan yksin omasta päätöksestäni.

        Sinä olet vakaasti pättänyt että " minulla täytyy olla mies, oli se sitten millainen tahaansa". Alkuperäisen kertomasi mukaan tuo mies EI lupaa hyvää tulevaisuudessa. "Mutku mies täytyy olla!" Ja niin tarinasi muuttuu, koska sinä kieltäydyt huomioimasta punaisia varoituslippuja.

        No, se on sinun elämäsi. Sinä itse valitset millaisen siitä teet.


    • 17+10

      Onpa sairas alku ihmissuhteelle, jos pitää jo alle kuukauden tutustumisen jälkeen miettiä tuollaisia. Mies on peliriippuvainen, ei nuku kunnolla ja ilmestyy ahdistavasti oven taakse miten sattuu... Huh.

    • Luota vaistoosi

      Ei tuo ihan normaalilta vaikuta. Jos jo nyt on hieman pelokas olo, niin sinuna luottaisin vaistoosi ja pistäisin välit poikki. Varaudu siihen, että mies raivostuu uutisesta :(

    • 15 + 12

      Taas kaikki varoitusmerkit ilmassa, mutta nainen ei niitä huomioi. Jos alusta asti tulee huonot vibat ja pitää suorastaan vältellä miestä niin mitä järkeä on jatkaa enää tippaakaan? Mikä ajaa naista eteenpäin tällaisessa tilanteessa? Kohta ihmetellään miten ollaan miehen kanssa suhteessa ja se alistaa ja hakkaa. Voi äly.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe