Alakerran valittaja

DF123

Olen nyt asunut viimeiset 6kk tässä asunnossa ja mitään häiriöääniä / häiritsijöitä ei ole. Tietenkin välillä joku pitää bileitä ja olen itsekkin yhdet pitänyt ja tästä naapureillekkin ilmoittanut, että melu loppuu kuitenkin viimeistään hiljaisuuden koittaessa ja niin loppuu muillakin. Nyt kuitenkin noin 1-2kk sitten alapuolelleni muutti pariskunta lapsineen (noin 3-5v).

Kyseessä on luhtitalo ja heidän asuntonsa on maantasalla ja minun ensimmäisessä kerroksessa. Hiljaisuus talossa on 23-07 välisenä aikana. Mutta itse asiaan. Tämä pariskunta tekee minusta valituksia minimissään kerran viikossa kuinka tulen illalla kotiin ja silloinkin vedän oven hiljalleen kiinni niin se häiritsee heitä, tai kuinka käyn suihkussa kello 21 illalla, koska tämä häiritsee heidän lasten unta, ja samaan aikaan tämä herra asunnostaan hakkaan kattoa jollakin ja aivan sairas kolina alkaa joka kestää noin 5min. Postiluukkuni menee kuulemma liian lujaa kiinni ja se herättää heidät aina aamuisin siinä 4-6 aikaan kun Turun-Sanomat tulee, mutta kumma kyllä itse en siihen koskaan herää. Televisioni on kuulemma aina liian kovalla, vaikka tosiassa käytän kuulokkeita koska asun yksin ja niillä saa hyvän äänenlaadun häiritsemättä naapureita. Monesti ovat tulleet hakkaamaan oveani öisin koska kävelen asunnossani kuulemma kovaäänisesti vaikka tosiassa olen nukkunut tai maanut sohvalla katsellen telkkaria. Olen myös saanut muutaman uhkauskirjeen, joissa kerrotaan, että jos en lopeta omia elämäntapojani ja elä heidän mukaan niin tulevat sitten opettamaan tai lopettamaan elämäni. Nyt sunnuntaina minulle puhkesi kunnon yskä ja tämäkös heitä myös häiritsee. Minun pitäisi kuulemma joko pidätellä yskimistä, tai tunkea aina pyyhe suuhun kun yskin, ja naapurini sivuasunnossaan edes kuule tätä paitsi kun olen suihkussa, kaakelit varmaan kaiuttavat sen verran yskän ääntä.Tätä listaa heidän valituksistaan voisi jatkaan varmaan 10 A4-arkkia fonttikoolla 12.

Jospa vielä kuitenkin kerron heidän asuintavoistaan ja miten ne häiritsevät koko naapurustoa. Taloyhtiön säännöissä on kielletty tupakoiminen luhtikäytävällä, omalla pihalla tai vastaavasti parvekkeilla, ja kaikki muut menevät tupakointipaikalle paitsi he ja näin ollen käryttävät sitten tupakansavujaan muiden asuntoihin. Usein heidän ulko-ovensa vieressä on suuri jätesäkki joka haisee aivan järkyttävältä joka on täynnä roskia ja tyhjentelevät sitä ehkä kerran kahdessa viikossa, olettaen, että linnut eivät ole nokkineet pussia paskaksi ja levittäneet roskat ympäri pihaa. He soittavat musiikkia todella kovaa jokapäivä. Monesti ollaankin ajateltu ette voi tehdä hyvää pienille lapsille. Jytinä kuuluu ylimpään eli 4:nteen kerrokseen ja koko taloon jossa on noin 30 asuntoa. Parkkipaikat ovat noin 100m päässä ja muut pitävätkin autoaan siellä, mutta tällä pariskunnalla taitaa olla etuoikeus pitää sitä ovensa edessä estäessään mahdollisten hälytysajoneuvojenkin kulkemisen. Tätäkin listaa voisin jatkaa pitkään, mutta pihinä ihmisenä näppäimistö kuluu liikaa :D

Onko teillä kellään kokemusta tällaisista naapureista ja miten heistä pääsisi eroon. Isännöitsijälle on tehty valituksia ja isännöitsijä kuulemma puhunut heille, ja yleensä voikin tämän jälkeen olla pari päivää hiljaista ja sitten jatkuu melut ja minun ahdistelu. Tämä naapurusto on todella rauhallinen muuten ja olisikin sääli jos joudun muuttamaan heidän vuoksensa pois. Tämän lähetettyäni käyn vielä kiusallakin suihkussa ja odotan, että mies alkaa hakkaamaan kattoa. Kun hän lopettaa hakkaamisen laitan suihkun päälle ihan kiusallakin uudestaan niin eipähän nuku äijä. Sen verran olen kypsynyt heidän urputukseensa

19

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielisairaita riittää

      Joka puolella:D

      • yritä kestää

        No lapset menee nukkumaan klo 20, että ehkä voisit pikkasen tehdä kompromissia tossa suihkussa. Itselläni on nuori mies alakerrassa ja aluksi oli tosi vaikeaa, kun oli ollut pikkasen erilainen nuori mies naapurina ennen. Tuosta lehdestä valittaminen on asiatonta. Ehkä heillä nyt on vaan jotain perhepaineita, jotka eivät liity sinuun mitenkään.


      • DF123
        yritä kestää kirjoitti:

        No lapset menee nukkumaan klo 20, että ehkä voisit pikkasen tehdä kompromissia tossa suihkussa. Itselläni on nuori mies alakerrassa ja aluksi oli tosi vaikeaa, kun oli ollut pikkasen erilainen nuori mies naapurina ennen. Tuosta lehdestä valittaminen on asiatonta. Ehkä heillä nyt on vaan jotain perhepaineita, jotka eivät liity sinuun mitenkään.

        Eli kun tulen töistä tai vaikka lenkiltä pitää sitten vaan mennä paskasena nukkumaan, kuulostaa hyvältä. Enkä siellä suihkussa kauaa edes ole kun pesen vain itseni, eikä siihen 5min kauempaa mene.

        Ja siis jos ihan asiallisesti tulisivat puhumaan asioista niin kyllähän siinä voisi itsekkin kompromisseja tehdä. Mutta ei se auta, että tullaan ovelle huutamaan ja lähettämällä uhkauskirjeitä.

        Ja Juu-juu, ihan suomalaisia ovat.


    • Juu-juu

      Onko jotain kaapukansalaisia tai muita pakolaistaustaisia, ainakin täällä edellämainitut joilla on asunto maantasalla jättä roskia siihen pikkupihalle linnut sitten levittää niitä. Siellä lisäksi kaikenlaista ruostunutta kodinkonetta, lastenratasta sun muuta romua siellä säilytellään. Jos joskus saisi päätöksen, että noille palautus omiin tulomaihinsa niin nobelin rauhanpalkinto heti hänelle.

    • DF123

      Tänään kun tulin töistä siinä neljän aikaan hain Sotkasta uuden työpöydän ja kirjahyllyn ja ne sitten siinä kuuden aikaan naputtelin kasaan ja tästäkin alakerrassa häiriinnyttiin. Ensin hakkasivat kattoa mutta en lopettanut kokoamista, niin eiköhän tämä äijä tullut ovea hakkaamaan ja huusi minulle kuinka heidän lapsensa ovat päiväunilla. Minä en todellakaan ala elämään heidän lasten unien mukaan ja kysymään milloin heidän saisin jotain tehdä asunnossani.

      • Saatana!

        Hiljaa siellä! Kerrostalossa kuuluu olla kuin kusi sukassa. Tulen kyllä mielelläni möykkäämään ja hermostuttamaan heikkohermoisia naapureitasi :D


    • Hulluja ne on

      Siis oikeesti. Toihan on jo ihan h**vetin sairasta! Mikä ihme siinä on, että ei voida toisten ihmisten antaa elää rauhassa, vaan sitä täytyy aloittaa joku ihan outo vainoaminen.
      Jos mulla olisi noin sairaita ihmisiä naapureina, muuttaisin jo toiselle paikkakunnalle.
      Hitto että jo jostain yskimisestäkin häiriinnytään ja sitten tullaan antamaan "hyviä ja viisaita" neuvoja: "Pidättele yskää tai tunge pyyhettä suuhun." HUH HUH mitä urpoja! Ei niillä sun alakertalaisilla ole kyllä kaikki täytteet tagossa. Mist lie ovat muuttaneet, kun on tullut noin kovana kulttuurishokkina, että naapurista voi kuulua elämisen ääniä?
      Ne tarttis kiireisesti psykiatrin apua ja vahvat lääkkeet. Ei toi ole enää normaalia, vaikka asian kuinka muotoilisi.
      Kun naapureiden suhteen käy huono säkä, niin sitten sitä käy todella huono säkä.

      • DF123

        Sitä itsekkin mietin, kun nämä asunnostani kuuluvat "meluäänet" ovat normaalia elämää ja suurimman osan he kuvittelevat. Tämä on nyt kolmas asunto jossa olen asunut ja entisistä muutin naapurien vuoksi pois. Ensimmäisessä yläkerrassa huudettiin, hakattiin pattereita, tömisteltiin niin että lasikaappien ovet tärisivät. Toisessa musiikki soi helvetin kovalla, rappukäytävässä oli lähes jokaikinen aamu kusta ja paskaa. Olen kai jotenkin kirottu kun en voi löytää asuntoa jossa elettäisiin normaalia elämää mistä kuuluu ääniä muttei häiriöääniä. Pitänee itse hankkia vaikka tuuba ja alkaa sillä töräyttelemään ja liittyä kerhoon


      • valheelliset jutut
        DF123 kirjoitti:

        Sitä itsekkin mietin, kun nämä asunnostani kuuluvat "meluäänet" ovat normaalia elämää ja suurimman osan he kuvittelevat. Tämä on nyt kolmas asunto jossa olen asunut ja entisistä muutin naapurien vuoksi pois. Ensimmäisessä yläkerrassa huudettiin, hakattiin pattereita, tömisteltiin niin että lasikaappien ovet tärisivät. Toisessa musiikki soi helvetin kovalla, rappukäytävässä oli lähes jokaikinen aamu kusta ja paskaa. Olen kai jotenkin kirottu kun en voi löytää asuntoa jossa elettäisiin normaalia elämää mistä kuuluu ääniä muttei häiriöääniä. Pitänee itse hankkia vaikka tuuba ja alkaa sillä töräyttelemään ja liittyä kerhoon

        No, jos käyt lenkillä ja töissä silloin, kun muut nukkuvat, se on varmaan sinun ongelmasi. Huonekalusi kokosit varmaan sunnuntaina. Veikkaanpa, että se olet sinä kun lähdet. Ajattelet vaan itseäsi. Kumma, kun mun työpaikoissa on ollut suihkut, mutta en kyllä hikoilemaan kuin sika.


      • DF123
        valheelliset jutut kirjoitti:

        No, jos käyt lenkillä ja töissä silloin, kun muut nukkuvat, se on varmaan sinun ongelmasi. Huonekalusi kokosit varmaan sunnuntaina. Veikkaanpa, että se olet sinä kun lähdet. Ajattelet vaan itseäsi. Kumma, kun mun työpaikoissa on ollut suihkut, mutta en kyllä hikoilemaan kuin sika.

        Jos nyt ensin opettelet suomea ja jatketaan keskustelua sitten


      • terkut stadista
        DF123 kirjoitti:

        Jos nyt ensin opettelet suomea ja jatketaan keskustelua sitten

        Kirjoittaa ihminen yöllä klo 3.04. Et taida paljoa nukkua... Ei ihme, että on kolmas asunto menossa. Kyllä se perheenisä vielä hoitaa sinut sieltä pellolle. On aika ärhäkkä jo siellä. Veikkaan, että pari kuukautta menee tollasen suihkusadistin kanssa, ja yleensä ne kyllä tulee Turusta.


      • DF123
        terkut stadista kirjoitti:

        Kirjoittaa ihminen yöllä klo 3.04. Et taida paljoa nukkua... Ei ihme, että on kolmas asunto menossa. Kyllä se perheenisä vielä hoitaa sinut sieltä pellolle. On aika ärhäkkä jo siellä. Veikkaan, että pari kuukautta menee tollasen suihkusadistin kanssa, ja yleensä ne kyllä tulee Turusta.

        Niin viikonloppuisinhan ei saa valvoa


    • milla muuttui

      Helppoahan se on sinkkuja perheellisten tai aprillistenk8n kiusata,itsekin aikanaan kärsin tällasista öykkäreitä kun asuin lapseni kanssa kahdestaan eli mulla ei ollut ukkoa siinä puolustamassa,plus se noita akka vaimonsa,jolla ääni oli kuin raastinrauta kun huutaen kommunikoit perheensä kanssa tai luhtitalon pihassa,ja samanlailla he ajoivat ystävineen autonromunsa pihaan ,vaikka parkkipaikka oli 2 metrin päästä ekakerroksensa ovesta.Ukko oli kuin teinimies ,huudatti autostereoitansa ovien edessä ja aina oli hässimässä autoaan,akkansa paasasi ja kyttäili aina oven raossa tupakalla.Karsee porukka ketä pikkukylämme muut alamaiset jumaloivat jostain kumman syystä,kaikkien mns kavreita,keiden kanssa juoruttiin ja juhlittin kesäillat yöhäs saakka.Ei heille voinut mennä sanomaan,ja kuka mua olisi puolustanut? Siroa yksinäistä naista?Muijans aoli tosin mustasukkainen minusta,kun hänen ukkonsa oli haaveillut pikkupäisssän haluavansa piip kanssani,akan kuullen,heh,Muutin pois!

      • DF123

        Näitä tuntuu aina löytyvän ja sille ei voi mitään. Kuitenkin jos miettii, että lapset menevät aikaisin nukkumaan ja heidän untansa ei saisi mikään häiritä niin miksi ylipäätään muuttaa kerrostaloon jossa tietää, että ääniä tulee kuulumaan. Ja "äänet" joita asunnostani tulee on on täysin normaalin elämisen ääniä ja niistä on turha valittaa. Tietenkin jos tulisivat ystävällisesti kysymään ja puhumaan asioista niin saataisiin ehkä jotain kompromisseja tehtyä. No minä nyt lähetin kuitenkin valituksen heidän ahdistelusta isännöitsijälle, ja en ole kuulemma ainut joita he ahdistelevat.

        Minä en kuitenkaan tästä asunnosta enää häiriköivien idioottien takia muuta, kun on muuten vihdoin löytänyt täydellisen asunnon ja taloyhtiön jossa on muuten mukavia ihmisiä ja piha-aluekin on mukava ja heidän sotkujaan lukuunottamatta todella siisti.


      • töpseli

        Niin, sinähän olet virheetön. Odotas kun olet suurperheen isä ja sun pitäs nukuttaa ne lapsesi.


      • DF123
        töpseli kirjoitti:

        Niin, sinähän olet virheetön. Odotas kun olet suurperheen isä ja sun pitäs nukuttaa ne lapsesi.

        Olenko jossain kohtaan sanonut että olen virheetön? Jos talossa alkaa hiljaisuus 23:00 ja minulle tullaan valittamaan suihkussakäynnistä 20:00 - 21:00 välisenä aikana jo niin eiköhän se lapsiperhe ole sitten valinnut väärän asumismuodon. Ei se minun ongelmani ole silloin jollei saa


    • megamanner

      Ota yhteyttä isännöitsijään ja tarvittaessa poliisiin.. Tuo on jo häiriköintiä pahimmillaan.. Paras ratkaisu olisi,et hakisit toista asuntoa,niin pääsisit pois tuollaisten idioottien lähettyviltä..

      • Hiljaistentalo

        Ei tuollaisia voi paeta minnekään. Siellä uudessa paikassa on taa samanlaista.
        ,,,
        Ratkaisu on perustaa hiljaisten talo, jonka asukkaat tekevät selkeät yhteiset säännöt jotka sopivat kulloisen paperiseinäisen talon asetuksii. Sovitaan mitä remontteja saa tehdä ja miten ne tehdään, ettei esim pilata laminaatilla seinänaapureiden rauhaa.

        Otetaan selvää.mikä rakenteissa aiheuttaa, muuttaa melutasetta.

        Klo 18. pitää voida nikkaroida huonekalut kasaan, mutta jos asunnossa on tapanikkari joka ulisuttaa poraa ja hiomakonetta jopa sunnuntaisin niin yleinen sietotaso laskee. Nahka palaa, kamelin selän katkeaminen - tajuatteko?
        Nää asunnot on paskoja - täällä tapellan melusta. Ja mitä sille voi tehdä?


    • NaapuriKuuleeAjatukset

      Jos jollekin on syytä valittaa, niin rakennuttajalle joka on tehnyt ne ohuen ohuet seinät.
      On säästämällä säästetty väärässä paikassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe