Auriksen ajettavuus on hyvallä tasolla. Ohjaus on kevyt mutta tarkka, eikä autoa tarvitse paimentaa kulkemaan suoraan. Ajo-ominaisuudet keskittyvät rauhallisuuteen. Auris Hybrid on parhaimmillaan suomalaisilla korkeamman pään tasaisilla ajonopeuksilla. Hyvä suuntavakaus auttaa myös talviajossa ja toimiva ajonvakautus helpottaa liukkaalla ajamista.
Auris TM:n kestotestissä
43
505
Vastaukset
- HSD - 10
Ehkäpä nyt arvoisat foorumin lukijat ymmärtävät että autosta saadaan sellainen kuva lukijoille kuin toimittaja haluaa siitä saavan. Jos auto olisi oikeasti noin huono ajettava kuin Lauri Larmela Tuulilasissa sanoo sen olevan niin tuskinpa Suomessa Auris yltäisi neljänneksi myydyimmäksi automalliksi. Ja ei se moottori/vaihteisto yhdistelmäkään ominaisuuksiltaan noin huono ole, eihän tuolla kukaan viitsisi ajaa mikäli se tuollainen olisi.
- kestotilaaja since..
Juuri näin. Ja jotta "oikea" kuva saadaan, pitää sopivasti voidella oikeita ihmisiä ja ostaa muutenkin heidän palveluitaan, kuten Toyota Tekniikan Maailman suurimpana tukijana yksittäisistä automerkeistä tekee. Lehti palkitsee Toyotaa uskollisuudesta siloittelemalla sopivasti subjektiivisia arvioitaan esim. ajettavuudesta ja käyttöominaisuuksista ja suomalla merkille palstatilaa huomattavasti enemmän kuin markkinaosuus ja kiinnostavuus edellyttäisi. Näin voin rehellisesti monikymmenvuotisena kestotilaajana ja useita Toyotiakin omistaneena sanoa.
- HSD - 10
kestotilaaja since.. kirjoitti:
Juuri näin. Ja jotta "oikea" kuva saadaan, pitää sopivasti voidella oikeita ihmisiä ja ostaa muutenkin heidän palveluitaan, kuten Toyota Tekniikan Maailman suurimpana tukijana yksittäisistä automerkeistä tekee. Lehti palkitsee Toyotaa uskollisuudesta siloittelemalla sopivasti subjektiivisia arvioitaan esim. ajettavuudesta ja käyttöominaisuuksista ja suomalla merkille palstatilaa huomattavasti enemmän kuin markkinaosuus ja kiinnostavuus edellyttäisi. Näin voin rehellisesti monikymmenvuotisena kestotilaajana ja useita Toyotiakin omistaneena sanoa.
Unohdat vaan sen tosiasian että TM ei koskaan ole edes koettanut saada Toyotaa testivoittajaksi, ainahan se on käytännössä jumbona ollut (talvitestejä lukuunottamatta). Talvitestissä kun pääpaino on lämmityslaitteessa, etenemisessä ja talviajossa niin Toyota nousee silloin palkintosijoille. Joten kyllä nyt "kestotilaaja since" on lukenut huonosti Tekniikan Maailmaa.
- kestotilaaja since..
HSD - 10 kirjoitti:
Unohdat vaan sen tosiasian että TM ei koskaan ole edes koettanut saada Toyotaa testivoittajaksi, ainahan se on käytännössä jumbona ollut (talvitestejä lukuunottamatta). Talvitestissä kun pääpaino on lämmityslaitteessa, etenemisessä ja talviajossa niin Toyota nousee silloin palkintosijoille. Joten kyllä nyt "kestotilaaja since" on lukenut huonosti Tekniikan Maailmaa.
En unohtanut yhtään mitään.
Sanoin, "siloittelemalla sopivasti subjektiivisia arvioitaan...". Jos et ole aivan tomppeli, ymmärrät mitä tuo käytännössä tarkoittaa!
Ei ne TM:ssä sentään niin tyhmiä ole, että vaarantaisivat puolueettomuusimagoaan tulkitsemalla selvää dataa miten sattuu. Lämmin auto on lämmin auto ja sillä selvä. Mutta surkeasta ajettavuudesta voidaan vääntää minkä kuuloista arviota tahansa tai huonosti vääntävän moottorin ja ylipitkäksi välitetyn voimansiirron päivittäiseen ajoon tuoma tuska voidaan jättää mainitsematta tai sivuuttaa hyvin lievällä ilmaisulla syyllistymättä suoranaiseen petokseen. Tästä on kyse.
Tuulilasin Larmela osoitti melkoista riskinottoa ja siviilirohkeutta tuomalla Auriksen puutteet rohkeasti esiin, vaikka Tuulilasinkin tulevaisuus on vankasti kytköksissä Toyota Finlandiin. - lämppäri= hyppynaru
kestotilaaja since.. kirjoitti:
En unohtanut yhtään mitään.
Sanoin, "siloittelemalla sopivasti subjektiivisia arvioitaan...". Jos et ole aivan tomppeli, ymmärrät mitä tuo käytännössä tarkoittaa!
Ei ne TM:ssä sentään niin tyhmiä ole, että vaarantaisivat puolueettomuusimagoaan tulkitsemalla selvää dataa miten sattuu. Lämmin auto on lämmin auto ja sillä selvä. Mutta surkeasta ajettavuudesta voidaan vääntää minkä kuuloista arviota tahansa tai huonosti vääntävän moottorin ja ylipitkäksi välitetyn voimansiirron päivittäiseen ajoon tuoma tuska voidaan jättää mainitsematta tai sivuuttaa hyvin lievällä ilmaisulla syyllistymättä suoranaiseen petokseen. Tästä on kyse.
Tuulilasin Larmela osoitti melkoista riskinottoa ja siviilirohkeutta tuomalla Auriksen puutteet rohkeasti esiin, vaikka Tuulilasinkin tulevaisuus on vankasti kytköksissä Toyota Finlandiin.TL:ssa ei se lämmityslaitteen mittaus ollut niin selvä.
Kun oli golf tsi:n loppuraportin aika ja piti mitata lämmityslaite, niin kas kummaa mittalaitteisto oli epäkunnossa, niillähän tietysti oli vain yksi päivä aikaa mitata lämmityslaie...:))
Kokemuksesta tiedän että tsi koneiset kävisivät talvella hyvin jääkaapista - joku tolkku sentään
lämppäri= hyppynaru kirjoitti:
TL:ssa ei se lämmityslaitteen mittaus ollut niin selvä.
Kun oli golf tsi:n loppuraportin aika ja piti mitata lämmityslaite, niin kas kummaa mittalaitteisto oli epäkunnossa, niillähän tietysti oli vain yksi päivä aikaa mitata lämmityslaie...:))
Kokemuksesta tiedän että tsi koneiset kävisivät talvella hyvin jääkaapistaMitä ihmettä tero horisee?
Tässä on suora lainaus Tuulilasin nettisivulta, kestotesti Golfin loppuraportista, teksti Tapio Ketosen:
"Tulimme jossain vaiheessa esittäneeksi epäilyjä Golfin lämpimyydestä. Siihen olivat syynä kokemukset edellismalleista. Tilanne on kuitenkin parantunut oleellisesti. Laboratoriomittauksemme näytti, että lämpöä tulee nyt riittävästi. Automaattinen ilmastointi ei tosin saa lämpöä ainakaan alussa jakautumaan tasaisesti, mutta käsisäädöillä lämpöä saa jalkatiloihinkin."
Ei vaikuta kovinkaan kylmälle autolle tuo uusi Golf kestotestin valossa. Samaa kertoi Tekniikan Maailman käyttötestikin. - SuorastaanHotti
joku tolkku sentään kirjoitti:
Mitä ihmettä tero horisee?
Tässä on suora lainaus Tuulilasin nettisivulta, kestotesti Golfin loppuraportista, teksti Tapio Ketosen:
"Tulimme jossain vaiheessa esittäneeksi epäilyjä Golfin lämpimyydestä. Siihen olivat syynä kokemukset edellismalleista. Tilanne on kuitenkin parantunut oleellisesti. Laboratoriomittauksemme näytti, että lämpöä tulee nyt riittävästi. Automaattinen ilmastointi ei tosin saa lämpöä ainakaan alussa jakautumaan tasaisesti, mutta käsisäädöillä lämpöä saa jalkatiloihinkin."
Ei vaikuta kovinkaan kylmälle autolle tuo uusi Golf kestotestin valossa. Samaa kertoi Tekniikan Maailman käyttötestikin.Samoin myös nykyiset Wolkkarit pienelläkin dieselillä (ja johdannaiset) ovat lämpimiä.
Tässä esimerkiksi kommentti 1.6 TDI Octavian 60tkm kestotestistä:
"Lämmityslaitteen testillä todettiin käytännön kokemukset paikkansa pitäviksi. Fiksulla jäähdytysveden kierrolla varustettu ja tehokkaalla sähkövastuksella tuettu lämmityslaite on erittäin nopeatoiminen. Vastuksia toivoisi käytettävän myös bensiinimoottorisissa malleissa. Istuinlämmittimetkin ovat ansainneet kehut."
Ja jos ei riitä, niin webastoa peliin ... - palaa sitten asiaan
joku tolkku sentään kirjoitti:
Mitä ihmettä tero horisee?
Tässä on suora lainaus Tuulilasin nettisivulta, kestotesti Golfin loppuraportista, teksti Tapio Ketosen:
"Tulimme jossain vaiheessa esittäneeksi epäilyjä Golfin lämpimyydestä. Siihen olivat syynä kokemukset edellismalleista. Tilanne on kuitenkin parantunut oleellisesti. Laboratoriomittauksemme näytti, että lämpöä tulee nyt riittävästi. Automaattinen ilmastointi ei tosin saa lämpöä ainakaan alussa jakautumaan tasaisesti, mutta käsisäädöillä lämpöä saa jalkatiloihinkin."
Ei vaikuta kovinkaan kylmälle autolle tuo uusi Golf kestotestin valossa. Samaa kertoi Tekniikan Maailman käyttötestikin.Lue se edellinen golfin mallin kestotesti!
- Voiko tero olla...
palaa sitten asiaan kirjoitti:
Lue se edellinen golfin mallin kestotesti!
..noin helvetin tyhmä?
Minkä ihmeen takia pitäisi lukea edellisen mallin kestotesti? Ei sitä valmisteta eikä myydä enää. Ei tässä keskustelussa ole kyse edellisen mallin Auriksestakaan. - huhhuh!
palaa sitten asiaan kirjoitti:
Lue se edellinen golfin mallin kestotesti!
Nyt tuli varsinainen rimanalitus johon vain aito tojotero kykenee!
- herätys petteri
Voiko tero olla... kirjoitti:
..noin helvetin tyhmä?
Minkä ihmeen takia pitäisi lukea edellisen mallin kestotesti? Ei sitä valmisteta eikä myydä enää. Ei tässä keskustelussa ole kyse edellisen mallin Auriksestakaan.No kyllähän tekin täällä pohdittu about 1998 mallin aven alustasta kuuluu kolinaa?
Pohditte myös jos joskus diesel avessa olevia kansivikoja, jotka ovat menneen talven lumia jo vuosia, toki ymmärrän sen että teillä näitä avauksia piisaa kun aika vähän probleemia on Toyotoissa, ai niin täytyyhän teidän myös muistaa josko 2001-2002 mallin ave söi öljyä, toki vielä tänä päivänäkin sitä tekee uudet volkkarit.
Ei kait se lämpöisyyteen ole vaikuttanut vaikkei sitä enää valmisteta, eikä kyseessä loppujen lopuksi kauhean pitkä aika ole. - Auriksen omistaja
herätys petteri kirjoitti:
No kyllähän tekin täällä pohdittu about 1998 mallin aven alustasta kuuluu kolinaa?
Pohditte myös jos joskus diesel avessa olevia kansivikoja, jotka ovat menneen talven lumia jo vuosia, toki ymmärrän sen että teillä näitä avauksia piisaa kun aika vähän probleemia on Toyotoissa, ai niin täytyyhän teidän myös muistaa josko 2001-2002 mallin ave söi öljyä, toki vielä tänä päivänäkin sitä tekee uudet volkkarit.
Ei kait se lämpöisyyteen ole vaikuttanut vaikkei sitä enää valmisteta, eikä kyseessä loppujen lopuksi kauhean pitkä aika ole.Pysyisit vaan asiassa, etkä miettisi joutavia.
Häpäiset meidät kaikki tyhmyydelläsi. - Sinä ja kaltaisesi
Voiko tero olla... kirjoitti:
..noin helvetin tyhmä?
Minkä ihmeen takia pitäisi lukea edellisen mallin kestotesti? Ei sitä valmisteta eikä myydä enää. Ei tässä keskustelussa ole kyse edellisen mallin Auriksestakaan.ette pysty uutta autoa koskaan ostamaan. Siihen ei sosiaalihuollolta saatu korvaus riitä. Pystytte säästeliäästi elämällä hankkimaan 3-koppaisen Golfin, ette enempää. Uusista Golfeista tai Auriksista ette tiedä mitään kuten ette vanhemmistakaan. Se ei riitä että tavaa kirjastossa autolehtien testejä ymmärtämättä asioista tai niiden taustoista mitään. Tyhmyytesi käy ilmi jo siitä että vetoat aina autolehtien testeihin. Sinulla ei ole siis mitään omakohtaista kokemusta mistään.
- dsg tsi HAJOAA VARMA
palaa sitten asiaan kirjoitti:
Lue se edellinen golfin mallin kestotesti!
Turbo hajosi testin edetessä GOLF BUAHAHAAAAA
Niitä tehdään edelleen! - Tietäjä
herätys petteri kirjoitti:
No kyllähän tekin täällä pohdittu about 1998 mallin aven alustasta kuuluu kolinaa?
Pohditte myös jos joskus diesel avessa olevia kansivikoja, jotka ovat menneen talven lumia jo vuosia, toki ymmärrän sen että teillä näitä avauksia piisaa kun aika vähän probleemia on Toyotoissa, ai niin täytyyhän teidän myös muistaa josko 2001-2002 mallin ave söi öljyä, toki vielä tänä päivänäkin sitä tekee uudet volkkarit.
Ei kait se lämpöisyyteen ole vaikuttanut vaikkei sitä enää valmisteta, eikä kyseessä loppujen lopuksi kauhean pitkä aika ole.Avensikseen ei vaihdeta kansia, koska ne menevät aina uusiksi. KOne menee vaihtoon, jos kansi prakaa.
- LatelaLarme
Kyllä paskalaatu myy vai miten selvität VAG-autojen myynnin?
- aidan_seipäät
HSD - 10 kirjoitti:
Unohdat vaan sen tosiasian että TM ei koskaan ole edes koettanut saada Toyotaa testivoittajaksi, ainahan se on käytännössä jumbona ollut (talvitestejä lukuunottamatta). Talvitestissä kun pääpaino on lämmityslaitteessa, etenemisessä ja talviajossa niin Toyota nousee silloin palkintosijoille. Joten kyllä nyt "kestotilaaja since" on lukenut huonosti Tekniikan Maailmaa.
> Unohdat vaan sen tosiasian että TM ei koskaan ole edes koettanut saada Toyotaa testivoittajaksi, ainahan se on käytännössä jumbona ollut
Otapa ne tojolasit silmiltä! Tollolootan jättäminen raa'asti jumboksi on varsin uusi piirre. Vielä muutamaa vuotta sitten ei rohkeus moiseen riittänyt / toimituksessa työskenteli virallinen tojokomissaari, joka piti huolen, että a) tojosta etsittiin vaikka väkisin joku hyvä puoli b) jokin "kehnompi" (ei saksalainen) merkki puoliväkisin tiputettiin jumbosijalle. Siis tojo sai olla toiseksi viimeinen, muttei ikinä viimeinen.
Oiva esimerkki asiasta on taannoinen pienten perheautojenvertailu, jossa yhtä lukuunottamatta kaikki autot olivat näillä "downsizing" turbokoneilla varustettuja. Verrokiksi oli otettu Nauris - olihan siinäkin ennakkoon kovin rummutettu 1,3 litrainen uutuus...
Vertailun ennakkomainostus & vielä varsinaisen vertailun otsikko antoivat ymmärtää, että pääpaino olisi moottoritekniikassa. Siis kepityksen tarve, ohituskiihtyvyydet yms. Mutku tojo oli näissä ihan heittoriepuna, niin sitten nouskikin runsaasti palstatilaa saaneiksi jutuiksi ajovalojen kuvio / hajavalon määrä, takapenkin mitat yms. "Ihan sattumalta" nämä olivat niitä harvoja ominaisuuksia, joissa tojo pärjäsi. Ja kas, näin saatii perusteltua se, ettei tojoa jätetty jumboksi.
Eikä muuten ole tämä vertailu ainoa lajiaan, vastaavia tapauksia on muitakin.
- 5+4
Ei yllätä, että Terot lukevat testejä taas erittäin valikoidusti. Tarvittaessa jopa Valitut Palat on laadukas ja asiantunteva autolehti, jos siinä kehutaan Tojotaa. Jopa 7 päivää olisi Teroille raamattu, jos siinä olisi Tojotaa kehuva artikkeli.
(Siinäpä oiva ja ihan ilmainen vinkki kaikille lehtikustantamoille, painakaa joka lehteen Tojon ylistysartikkeli, lehtien myynnin nousu on taattu. Tarvittaessa Terot jopa kirjoittavat sen artikkelin ilmaiseksi, joten kustannuksia ei juuri synny.)- HSD - 10
Eli 5 4 tarkoittaa että jos Toyotaa kehutaan niin se ei ole hyvä juttu laisinkaan mutta jos Toyotaa moititaan, se on hyvä juttu se. Hohhoijaa sun kanssa "ysi".
- Tuo ylempihän
HSD - 10 kirjoitti:
Eli 5 4 tarkoittaa että jos Toyotaa kehutaan niin se ei ole hyvä juttu laisinkaan mutta jos Toyotaa moititaan, se on hyvä juttu se. Hohhoijaa sun kanssa "ysi".
oli tyypillistäkin tyypillisempi palstan provo-Petterin kommentti joten sen voi jättää samantien omaan arvoonsa.
- Leit
Tuo ylempihän kirjoitti:
oli tyypillistäkin tyypillisempi palstan provo-Petterin kommentti joten sen voi jättää samantien omaan arvoonsa.
missä ovat kaikki skoda- ja volkkarimiehet ? Kyllä Tuulilasin negativiisia juttua Aurisista tuli mielin määrin mutta taisi olla yllätys tämä, lähes puoli vuotta vanha TM:n kestotestin jutut Aurisin ajettavuudesta. Kyllä, kannattaa olla avoin myös kommenteille kuin vain negatiivisiin, on niitä positiivisiakin. Kuvittelin että tämä ketju tuo pitkät ihmettelyt ja väittelyt että tuo ei voi pitää paikkansa mutta kiva kuulla että usko on tällä foorumilla myös Tekniikan Maailmaan, ainakin mitä näihin kommentteihin on uskomista, tai paremminkin siitä kun niitä vw-miehet, skodamiehistä puhumattakaan ei ole kommentoinut.
- Hyvä auto
Tuo ylempihän kirjoitti:
oli tyypillistäkin tyypillisempi palstan provo-Petterin kommentti joten sen voi jättää samantien omaan arvoonsa.
Aivan sama ,onko Valitut Palat,Helsingin Sanomat tai mikä muu tahansa
lehti, kun se ei ollut ollenkaan mikään testi vaan Lehden kysely tyytyväisyydestä
lukijoiltaan omaan automerkkiinsä. Toyota tuli ykköseksi.
Oliko kysymys asetettu väärin vai oliko väärät lukijat?
Kuten Hesarikin joka teetti konsulttiyhtiöllä luotettavuustutkimuksen,
huom. Lehti ei sitä itse tehnyt ja taas tuli Toyota ykköseksi
Samoin se tutkittiin parhaiten arvonsa säilyttäväksi merkiksi.
Mikään näistä ei ole minkään toimittajan mieltymys tai makuasia
vaan todettua faktaa. Aika outoa ettei sitä tajuta tai oikeammin
ei haluta ymmärtää! - SkoTero
No nyt on osunut TODELLA arkaan paikkaan SkoTEROlla ajavaa, kun auris vähän kerää kehuja. Heti leipoo kasetti kiinni ja alkaa ulina ja rageaminen netissä :D :D :D!!!1 Mahtaa siellä itäauton puikoissa olla tuulipuvun suhina ja kahina melkoista, kun tojotaa menee ohi oikealta vasemmalta. BANG! Käkäkä!
- Tällä tasolla
on palstan nolon Petterin kirjoittelun taso. Sitä ei siis ole lainkaan. Nolo tapaus kertakaikkiaan.
- Leit
Tällä tasolla kirjoitti:
on palstan nolon Petterin kirjoittelun taso. Sitä ei siis ole lainkaan. Nolo tapaus kertakaikkiaan.
Toyota tuntuu vihdoinkin löytäneen oikean ajamisen iloon johtavan juonen. Ohjaus on yhtä aikaa tunnokas, nopea ja rauhallinen, ja auto kulkee juuri siihen suuntaan, johon kuljettaja sitä käskee. Ohjaus ei hae turhaan matka-ajossa, eivätkä uratkaan tunnu haittaavan. Tästä voitaneen kiittää ohjaustehostinta, joka osaa lisätä keskitysmomenttia nopeuden kasvaessa. Tehostin myös suodattaa ohjauksesta turhat tienpinnasta välittyvät värinät.
Lisää auris juttua löytyy TM 10/2013
- cecconen
Käykää kunnolla koeajamassa autot ennen hankintaa. Silloin näette minkälainen se on ajaa, miten tilat riittää, ajoasento, jne. Testejä tekee aina ihminen, jolla on oma mielipide, motiivi tai joku taustatekijä joka vaikuttaa kommentteihin. Samaa tyhjänpäivästä eipäs/juupas väittelyä näillä keskustelupalstoilla.
Nykypäivän suomalainen voisi pikkuhiljaa luottaa omiin mielipiteisiin eikä laput silmillä lukea ja uskoa lehtien testejä.- Korttelipoliisi
Aika hyvin pressa sanoi tuossa sen oleellisemman. Mutta eihän sitä toyota-terot, vokkelo-villet provo-pettereistä puhumattakaan ymmärrä.
- saksanseisojasoikoon
Näimpä.
Ajettavuus on pitkälti mielipideasia, toisin kun TSi ja DSG hajoamiset.. - ei nyt ihan
saksanseisojasoikoon kirjoitti:
Näimpä.
Ajettavuus on pitkälti mielipideasia, toisin kun TSi ja DSG hajoamiset..Ajettavuus on mielipideasia tiettyyn rajaan saakka, esim. niin, että arvostaako vaikka nopeasti reagoivaa ohjausta, pientä kääntöympyrää vai onko toisentyyppinen ohjausvälitys mieleisempi.
Mutta mikään makusasia ei ole esim. huono suuntavakavuus maantieajossa eli se, että autoa saa jatkuvasti paimentaan menemään suoraan, eikä siinä auta hellimmätkään sormet. Yhtä vähän makuasia on vaikka kuormalla romahtava ajokäytös laajoinen luisuineen.
Mutta en ole Toyotaa mollaamassa, ajettavuudeltaan huonoja autoja löytyy vähän joka merkiltä tai siis on joskus löytynyt, vaikka nyt olisikin asiat kunnossa.
Sen sijaan kuski, joka kirkkain silmin sanoo, että täysin tunnoton ohjaus on juuri se, mitä hän arvostaa, ei voi olla ihan täysillä mukana. Tai tyyppi, joka väittää pitkän matkan olevan nautinnollista, jos autoa saa koko ajan ohjailla on yhtä lailla täysin kuutamolla. Uskomatonta, että tällaisiakin autoilijoita löytyy. - helppo nakki
ei nyt ihan kirjoitti:
Ajettavuus on mielipideasia tiettyyn rajaan saakka, esim. niin, että arvostaako vaikka nopeasti reagoivaa ohjausta, pientä kääntöympyrää vai onko toisentyyppinen ohjausvälitys mieleisempi.
Mutta mikään makusasia ei ole esim. huono suuntavakavuus maantieajossa eli se, että autoa saa jatkuvasti paimentaan menemään suoraan, eikä siinä auta hellimmätkään sormet. Yhtä vähän makuasia on vaikka kuormalla romahtava ajokäytös laajoinen luisuineen.
Mutta en ole Toyotaa mollaamassa, ajettavuudeltaan huonoja autoja löytyy vähän joka merkiltä tai siis on joskus löytynyt, vaikka nyt olisikin asiat kunnossa.
Sen sijaan kuski, joka kirkkain silmin sanoo, että täysin tunnoton ohjaus on juuri se, mitä hän arvostaa, ei voi olla ihan täysillä mukana. Tai tyyppi, joka väittää pitkän matkan olevan nautinnollista, jos autoa saa koko ajan ohjailla on yhtä lailla täysin kuutamolla. Uskomatonta, että tällaisiakin autoilijoita löytyy.Talvirenkain uraisella motarilla tuollaiset 150-160 mittariin, siinä saa jo hyvän tuntuman auton ohjauksesta, alustasta ja melusta.
- itseohjautuva
helppo nakki kirjoitti:
Talvirenkain uraisella motarilla tuollaiset 150-160 mittariin, siinä saa jo hyvän tuntuman auton ohjauksesta, alustasta ja melusta.
Kyllä mun bemari hakee uria matalilla läskeillä ihan pergeleesti
- Avensis kuin juna
helppo nakki kirjoitti:
Talvirenkain uraisella motarilla tuollaiset 150-160 mittariin, siinä saa jo hyvän tuntuman auton ohjauksesta, alustasta ja melusta.
Rajoitus Suomessa on 120. Ei mitään ongelmaa millään merkillä.
Petterien höpötystä ! - Ei uskalla ei
helppo nakki kirjoitti:
Talvirenkain uraisella motarilla tuollaiset 150-160 mittariin, siinä saa jo hyvän tuntuman auton ohjauksesta, alustasta ja melusta.
Ei millään vikavakenilla saa noin kovin ajaa. Jakoketju ei kestä ja
DSG porsii - junailija
Avensis kuin juna kirjoitti:
Rajoitus Suomessa on 120. Ei mitään ongelmaa millään merkillä.
Petterien höpötystä !Junaukko on huumoriveikko. Huono suuntavakavuus tulee esiin vaikka 80 nopeudessa. Tietysti, jos on aina tottunut korjaamaan suuntaa, niin ei se mikään ongelma ole silloin ja jos siitä vielä tykkää, niin mikäs siinä
- tojomän
kylläpä tuo suoraan kulkee..ainaki uus corolla..olipa joku skodapelle tientukkona tänään..aina muka toyota keulilla..hah..uudenkarhea octavia ja 100 alueella 90 vauhtia.ei tainnu uskaltaa ajaa kovempaa..vai eikö kulkenut kun pakkastaki -23c
- Tyytyväinen.Tojotaan
Toyota Auris on niin toimintavarma ja hyvä ajaa että meillä lun on 4 autoa ollaan ostettu jo kolme Auris farkkua.
Aiemmin oli 4 autoa eri merkkiä, 5v takaperin ostimme 2 tojotaa ja nyt kolmas tojota.
Ehkä joku on hieman parempi, tilavempi, mutta ongelmattomampaa ja helpommin myytävää ei ole vastaan tullut.
TMon aivan oikeassa, tietysti ne jotka ei ole huomannut ajatella tojotaa ovat katkeria- Aurispower
Toyota on ollut edelläkävijä herkän, tunnokkaan ja mukavan ajettavuuden kehittäjänä. Jo 80-luvun Corollat oli miellyttäviä ajaa, vaikka niissä ei ollut edes tehostinta. Saman aikakauden eurooppalaiset tekeleet olivat ihan kammottavia, ohjausta sai vääntää kaksin käsin ja sitten se palautti äkäisesti pyörät suoraan, tuntui kuin traktorilla olisi joutunut ajamaan. Tämmöinen oli mm. kakkoskoppaisen Golfin ohjaus. Nykyiset Toyotat ovat edelleen hienoja pelejä ajella, niin Auris kuin muutkin ja eurovalmistajat eivät vieläkään tehdä japanilaistyyppistä herkkää ajettavuutta.
- herkkä_pyörähtämään
Aurispower kirjoitti:
Toyota on ollut edelläkävijä herkän, tunnokkaan ja mukavan ajettavuuden kehittäjänä. Jo 80-luvun Corollat oli miellyttäviä ajaa, vaikka niissä ei ollut edes tehostinta. Saman aikakauden eurooppalaiset tekeleet olivat ihan kammottavia, ohjausta sai vääntää kaksin käsin ja sitten se palautti äkäisesti pyörät suoraan, tuntui kuin traktorilla olisi joutunut ajamaan. Tämmöinen oli mm. kakkoskoppaisen Golfin ohjaus. Nykyiset Toyotat ovat edelleen hienoja pelejä ajella, niin Auris kuin muutkin ja eurovalmistajat eivät vieläkään tehdä japanilaistyyppistä herkkää ajettavuutta.
Joo, olihan ne 80-luvun laitteet "herkkiä" ajettavia. Kesällä vielä menetteli, jos ei ollut tuulinen sää, mutta talvi... enempi sellaista "varsi edellä heitetty vasara" meininkiä. Melkoinen saavutus tehdä etuvetoinen auto, joka haluaa spinnailla.
Joskus myöhemmin, kun olin kahdesta tollolootasta eroon päässyt (eka ja vika) osui silmään kelpo selitys moiselle. Tojot on tehty nurkkapyöritykseen kaupungissa ja kevytperäisyys on ihan haluttu juttu, se tekee autosta kadunkulmissa ketterästi kääntyvän.
Mutta liukkaalla pinnalla tuo herkkä kääntyvyys menee överiksi ja pahimmillaan tuli tehtyä suoralla tiellä 180° käännös, kun takarengas muksahti johonkin jääkokkareeseen.
Ei tainnut olla sen yhden ainoan mallin ominaisuus. Kyllä lehdissäkin taannoin esiintyi kommentteja, että liukkailla keleillä on tienposkessa autoja ja tojot yleensä perse menosuuntaan... - Aurispower
herkkä_pyörähtämään kirjoitti:
Joo, olihan ne 80-luvun laitteet "herkkiä" ajettavia. Kesällä vielä menetteli, jos ei ollut tuulinen sää, mutta talvi... enempi sellaista "varsi edellä heitetty vasara" meininkiä. Melkoinen saavutus tehdä etuvetoinen auto, joka haluaa spinnailla.
Joskus myöhemmin, kun olin kahdesta tollolootasta eroon päässyt (eka ja vika) osui silmään kelpo selitys moiselle. Tojot on tehty nurkkapyöritykseen kaupungissa ja kevytperäisyys on ihan haluttu juttu, se tekee autosta kadunkulmissa ketterästi kääntyvän.
Mutta liukkaalla pinnalla tuo herkkä kääntyvyys menee överiksi ja pahimmillaan tuli tehtyä suoralla tiellä 180° käännös, kun takarengas muksahti johonkin jääkokkareeseen.
Ei tainnut olla sen yhden ainoan mallin ominaisuus. Kyllä lehdissäkin taannoin esiintyi kommentteja, että liukkailla keleillä on tienposkessa autoja ja tojot yleensä perse menosuuntaan...Osaavan kuljettajan käsissä Toyotat olivat nautittavia ajaa jo 80-luvulla. Monelle on jäänyt päähän se autolehtien toimittajien vääntävä virsi siitä, että "ohjaus on tunnoton, ei palauta tms", joka yleensä kirjoitettiin joka ainoan japsien koeajossa tai vertailussa. Jos osaat ajaa, niin voimakkaasti palauttava ohjaus kuten vaikka siinä Golfissa, on todella rasittava. Joudut kaksin käsin pitämään ratista kiinni kurvissa, kun taas vaikka Toyotalla pystyi aikanaa ajamaan kurvat yhdellä kädellä ja varmasti vielä nopeammin kuin europeleillä. Mitä tästä opimme. Autolehtien toimittajat (vaikka epäilemättä ovatkin rattimiehiä) näyttävät arvostavan ajettavuutta, joka sopii hyvin hissukseen ja varovaisesti ajavalle papalle tai juuri kortin saaneelle nuorelle tytölle. Kokenut ja varmaotteinen kuski taas kokee juuri sen japsityylisen ajettavuuden miellyttävänä, koska auto ohjautuu herkällä kädellä juuri sinne minne haluaa. Jos nyt vaikka ajettaisiin mutkaista asfalttitietä ihan kovaa, niin kyllä silloin perinteisellä japsityylisellä ohjauksella ja ajettavuudella jätettäisiin tehokkaammatkin euroautot katselemaan perävaloja.
- vain_kesäkeliin
Aurispower kirjoitti:
Osaavan kuljettajan käsissä Toyotat olivat nautittavia ajaa jo 80-luvulla. Monelle on jäänyt päähän se autolehtien toimittajien vääntävä virsi siitä, että "ohjaus on tunnoton, ei palauta tms", joka yleensä kirjoitettiin joka ainoan japsien koeajossa tai vertailussa. Jos osaat ajaa, niin voimakkaasti palauttava ohjaus kuten vaikka siinä Golfissa, on todella rasittava. Joudut kaksin käsin pitämään ratista kiinni kurvissa, kun taas vaikka Toyotalla pystyi aikanaa ajamaan kurvat yhdellä kädellä ja varmasti vielä nopeammin kuin europeleillä. Mitä tästä opimme. Autolehtien toimittajat (vaikka epäilemättä ovatkin rattimiehiä) näyttävät arvostavan ajettavuutta, joka sopii hyvin hissukseen ja varovaisesti ajavalle papalle tai juuri kortin saaneelle nuorelle tytölle. Kokenut ja varmaotteinen kuski taas kokee juuri sen japsityylisen ajettavuuden miellyttävänä, koska auto ohjautuu herkällä kädellä juuri sinne minne haluaa. Jos nyt vaikka ajettaisiin mutkaista asfalttitietä ihan kovaa, niin kyllä silloin perinteisellä japsityylisellä ohjauksella ja ajettavuudella jätettäisiin tehokkaammatkin euroautot katselemaan perävaloja.
> Kokenut ja varmaotteinen kuski taas kokee juuri sen japsityylisen ajettavuuden miellyttävänä, koska auto ohjautuu herkällä kädellä juuri sinne minne haluaa.
Niin... alhaisilla nopeuksilla, sileällä ja pitävällä pinnalla.
Mutta "herkän ohjautuvuuden" kääntöpuolia olivat
- uraherkkyys
- tuuliherkkyys (tuulisella säällä sai moottoritiellä tosissaan puristaa rattia)
- jääpolanteisella tiellä auto oli koko ajan menossa milloin mihinkin suuntaan, todella rasittavaa ajaa pitkiä matkoja
- risteyksissä, liikenneympyröissä yms. oli tosi kivaa, "lappu lattiassa" auto kulki jokseenkin loogisesti, mutta kaasun löysääminen aiheutti perseen sinkoamisen sivulle
Jääradalla kävin joskus kokeilemassa ja siellä oli kieltämättä kivaa, kun etuveto kulki koko ajan nätissä nelipyöräluisussa ja ohjaus tapahtui kaasulla.
Mutta arkiajossa, talviliukkailla, vehje oli hengenvaarallinen pommi. Kaareessa (risteyksessä käännyttäessä, liikenneympyrässä tms.) jos kaasua löysäsi (kun joku toinen auto tumpuloi edessä, jalankulkija oli astumassa suojatielle tms) niin autohan halusi heti pyörähtää poikittain.
Kaiken kruunasi paska lämmityslaite. Kun liikennevaloissa seistessä konepellille satoi lunta, niin liikkeellelähdän jälkeen viima työsi kaiken lumen lämppärin ilmanottoon -> pum, tuulilasi pamahti täysin huurteeseen. - kestääkin
Kyllä Tojokuskit itse arvostaa Tojon ajettavuutta aika korkealle, sanokoot autolehdet mitä sanovat. Huonoja eivät missään nimessä ole ja toisekseen ihan oikeasti: kuka muka valitsee auton sen ajettavuuden perusteella? Eiköhän se ole kestävyys ja arvon säilyminen, mitkä ratkaisee ja siinä ei löydy Tojolle voittajaa.
- tien_päällä_tavataan
kestääkin kirjoitti:
Kyllä Tojokuskit itse arvostaa Tojon ajettavuutta aika korkealle, sanokoot autolehdet mitä sanovat. Huonoja eivät missään nimessä ole ja toisekseen ihan oikeasti: kuka muka valitsee auton sen ajettavuuden perusteella? Eiköhän se ole kestävyys ja arvon säilyminen, mitkä ratkaisee ja siinä ei löydy Tojolle voittajaa.
Kuka valitsee ajettavuuden perusteella?
Esimerkiksi minä ja kaikki tuntemani henkilöt joilla ei ole Toyotaa!
30 vuoden aikana on tullut ostettua uutena 6 autoa joilla kaikilla paitsi nykyisellä ajoin yli 300000km ennen luopumista. Joka kerran uusimisen lähestyessä koeajoin lähes kaikki saman kokoluokan ehdokkaat, myös Toyotat. Kertaakaan Toyota ei ole päässyt koeajoissani edes kolmen parhaan vakavasti harkittavan ehdokkaan joukkoon surkeiden ominaisuuksiensa vuoksi. Uuden Toyotan ajettavuus ja ohjaamoergonomia on tuntunut jopa järkyttävän huonolle kulloisenkin sillä hetkellä omistuksessani olevan auton rinnalla, puhumattakaan uusien verrokkien.
Vaikka Toyotan kestävyys olisi täysin omaa luokkaansa muihin verrattuna, se ei vaakakupissa paina minkään vertaa, koska kaikki autoni ovat olleet edullisia ylläpitää ja riittävän kestäviä, eli niitä ei ole tarvinnut käyttää korjaamolla huoltojen välissä ja kaikki matkat ovat tulleet tehtyä ilman ongelmia ja mulla on sentään ajoja kertynyt yli 1,5 milj. km.
Saatte itse arvailla, jos kiinnostaa, mikä merkki on useimmin tullut valittua.
- näillämenestykseen
Aloittajalla on ironia hallussa oikein huolella, onnea. Taitaa pyhää Teroa ahdistaa kun kultaista autoketta parjataan vuodesta toiseen ajo-ominaisuuksiensa takia tai tarkemmin niiden puutteen takia.
Onhan se herkkää kun auto päättää osittain minne mennään ja pintakova jousitus pohjaa todella helpolla, eikä kantavuutta löydy edes yhden lösöperseisen anopin kantoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2402530Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691796Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881630- 561599
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin166156190-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491289Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2601248- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56949Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62847