Kuolinviesti perille???yse

Pulmallista

Olisiko kenelläkään ideaa, miten saada lapsen kuolemasta viesti perille?

Kyseessä on avioero, joka tapahtunut vuosikymmeniä sitten. Avioliitosta yksi vammainen lapsi, joka on ollut hoitolaitoksessa koko ikänsä. Lapsi on nyt kuollut, mistä tieto pitäisi saada äidille.

Äiti on käynyt katsomassa lastaan viimeksi 1990-luvulla ja ollut lmeisesti silloin hyvin heikossa psyykkisessä kunnossa.

Olen jäljittänyt äitiä sen verran, että todennäköisesti tiedän hänen asuinpaikkansa ja puhelinnumeronsa. Hänelle on yritetty soittaa ja lähettää tekstiviestiä. Soittoyrityksiin tulee vastauksena, että puhelimeen ei juuri nyt saada yhteyttä. Ei ole saatu viikkoon, minkä ajan on soittoyrityksiä tehty.

Ei ole tietoa siitä, onko puhelin vain syystä tai toisesta poissa päältä, puhelinlasku maksamatta tai sitten akku loppu esim. siksi, että henkilö makaa kuolleena asunnossaan - kyse on iäkkäästä ihmisestä. Voi olla myös jossain hoidoassa.

Pojan hoitolaitos on ilmoittanut, ettei heillä ole oikeutta jäljittää äitiä. Olen ollut yheydessä huoltomieheen, taloyhtiön toimistoon ja poliisiin sekä sairaalaan. Kaikki vain pyörittelevät käsiään. Auttaisi, jos olisin lähisukulainen, vaan kun heidänkään asuinpaikasta ei ole tietoa. Olen ex-miehen vaimon sukulainen.

Kokemus on vähän sellainen, että enpä ihmettele, että Suomessa voi ihminen maata kuolleena vuosikausia asunnossaan.

Olen ajatellut kysellä vielä edunvalvonnasta, josko hänellä on ollut edunvalvoja. Vaan eiköhän tuossakin yrityksessä käy niin, ettei mitään vastausta heru. Kyse olisi kuitenkin hautaukseen kutsuminen ja aikanaan perunkijan teossakin auttaisi yhteys äitiin.

8

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JätäJo

      Mikset anna asian olla? Joskus vaikeneminen on paras vaihtoehto.

    • wertgawerg

      jos kerta tiijät osoitteen niin mene sinne. Kyllä se on sen tekstarin lukenut. Lähetä kirje postitse.

    • Keepo

      Soita paikkakunnan poliisille ja kysy voivatko he välittää kuolinviestin perille.

    • lissupiisa

      tässä on imiselvästi exx puolison yritys jäljittää vaimoaan joka hakenut osotetietojen luovutuksen kieltoa.. jätä se ex jo rahaan..

    • hushus

      Kyllä ne ilmoitukset menevät viranomaisteitä. Ei siihen kumminkaimoja tarvita. Älä työnnä nokkaasi joka asiaan. Rikollinen meininki mielessä.

      • meissi

        no empä sanois noinkaan jos siel onkin ruumis niin miten sit suu pannaa hei. terveisin Hyvää päivän-jatkoa


      • eisorkita

        Väestörekisteri ja poliisi selvittää, ei ulkopuolinen


    • prn23

      Käy poliisilla niin kaikista paras vaihtoehto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe