Asunto-osakkeiden hallitukset

mielivallan pelko

Tyhmyyskö vai mikä ymmärtämättömyys on levinnyt kun asuntoyhtiöiden hallitukset ovat rahvasta pullollaan. On parturia, laboranttia, automyyjää, putkimiestä, kotirouvaa, puhelinvaihteen hoitajaa ja sekatyömiestä. Ei yhtään alan tuntijaa. Kuten dip.ins. . RI. juristi tai jotakin sinne päin.
Viisas ei ryhdy ja tyhmä ei osaa olla ryhtymättä. Näilläkö mennään?

16

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puuseppä

      Meinaatko, että valta siirtyy tai on jo siirtynyt isännöitsijätoimistoille? Vai meinaatko, että omistajat ei itse osaa päättää omistamastaan omaisuudesta? Vai oletko provo?

      • Mitä RL§ soveltais

        Isännöitsijät ja rahvaasta koostuvat hallitukset. Siinäpä totta tosiaan tuppuraiset ovat tappuraisten takuumiehinä.


    • kyllä onkin tyhmää

      Onko dipl.ins tai juristi jotenkin ko. hallitusalan ammiattilaisia ??

      • Hommat itse kullakin

        No on enemmän kuin koiria työkseen kusettavat.


    • 17+17

      Rahvaslistasta puuttuu 70 mummelit ja ukkelit. Lisätään ne vielä. Eivät muista kunnolla edes omaa nimeä niin mitenkä se talon asioiden hoito mahtaa onnistua, kun oman nimen muistaminenkin on siinä ja siinä.

    • 19+19

      Meillä taloyhtiössä hallitus päätti varmaankin isännöitsijä suosituksesta laittaa konellisen ilmanvaihdon eräänä talvena kiinni. Seuraavana vuotena korjailtiin eräästä asunnosta hajuhaittoja, lienee kosteudesta tulleet? Maksoi muuten aika paljon. Terveisä vaan sinne ####kusetukseen. Osakkeenomistajat maksoivat.

    • jotain tietävä

      Kuopiossa on joitakin isännöitsijätoimistoja, joiden "liepeillä" on ns. remppafirmoja. Ovat sopineet keskenään jotain, jota kukaan ei tiedä tai tunnusta. Mutta AINA ko. isännöitsijätoimiston isännöimiin taloyhtiöihöin tulee isännöitsijän kutsumana sama remppafirma ns. nopeissa jutuissa. Putkiremppa kytkökset on jo juttu sinänsä, siinä liikkuu jo isot rahat, mutta minkäs teet? Taloyhtiön hallitukset ovat pääsääntöisesti koostumukseltaan täysin tietämättömiä ja palkaamansa isännöitsijän mielistelijöitä.

      • osallistu ja vaikuta

        Jokainen osakkeenomistajahan voi itse vaikuttaa siihen ketä hallitukseen valitaan. Ainakin meidän talossa on se ongelma että yli 50 osakkeenomistajasta kokoukseen tulee 8-10 henkilöä, ja siis aina ne samat ihmiset. Ei siinä ole paljon vara valita ketä hallitukseen valitaan. Joten jos haluat muutosta asiaan niin osallistu kokoukseen ja rupea itse ehdolle hallitukseen, ja mielellään houkuttele myös ne naapurisi sinne kokoukseen.


      • Suomut silmillä

        Minäkin olen havainnut tuon isännöitsijöiden ja remppafirmojen kytkökset. Ei siinä isännöitsijä uhraa ajatustakaan taloyhtiön eduksi. Omaksi edukseen ja remppafirman eduksihan ne toimivat. Isännöitsijät pukkeja kaalimaan vartijoina. Tosin tyhmien hallitusten syystä.


      • Sitä saa mitä tilaa
        Suomut silmillä kirjoitti:

        Minäkin olen havainnut tuon isännöitsijöiden ja remppafirmojen kytkökset. Ei siinä isännöitsijä uhraa ajatustakaan taloyhtiön eduksi. Omaksi edukseen ja remppafirman eduksihan ne toimivat. Isännöitsijät pukkeja kaalimaan vartijoina. Tosin tyhmien hallitusten syystä.

        Helpottaisiko yhtään jos muuttaisit ok-taloon? Voisit luottaa itseesi tai palkata jonkun Hartikaisen neuvomaan.


      • hallituksen pj
        Suomut silmillä kirjoitti:

        Minäkin olen havainnut tuon isännöitsijöiden ja remppafirmojen kytkökset. Ei siinä isännöitsijä uhraa ajatustakaan taloyhtiön eduksi. Omaksi edukseen ja remppafirman eduksihan ne toimivat. Isännöitsijät pukkeja kaalimaan vartijoina. Tosin tyhmien hallitusten syystä.

        Miksikö isännöitsijä käyttää usein samaa remppafirmaa ?

        - hyväksi todettu, ei kannata alkaa "randomina" kokeilemaan useita firmoja. Jos joku seppä tekee hyvää jälkeä, isännöitsijä käyttää hänen palveluitaan useissa taloyhtiöissä.

        - joku pienempi, vaikka yhden miehen remppafirma voi olla kokonaan tai lähes kokonaan yhden isännöintitoimiston työllistämä. Isännöitsijä käyttää remppafirmaa useiden taloyhtiöiden pieniin remontteihin ja saa näin "kokonaiskustannuksen" alhaisemmaksi.

        Esimerkiksi moni isännöitsijä kilpailuttaa kaikkiin hallinnoimiinsa taloyhtiöihin sähkösopimukset niin, että laskee kulutuksen yhteen ja pyytää tarjouksen sähkön kokonaismäärälle, joka voi olla vaikka 100 000 mWh. Sitten sovittua sähkön hintaa sovelletaan jokaisen taloyhtiön laskutuksessa sähköyhtiön puolelta. Ja näin isännöitsijä hankki edullisen sähkön kaikkiin yhtiöihin. Sama vakuutuksissa, ym. ja remppafirmoissa.

        terveisin hieman nuorempi hallituksen pj.


      • Ei helmiä sioille
        osallistu ja vaikuta kirjoitti:

        Jokainen osakkeenomistajahan voi itse vaikuttaa siihen ketä hallitukseen valitaan. Ainakin meidän talossa on se ongelma että yli 50 osakkeenomistajasta kokoukseen tulee 8-10 henkilöä, ja siis aina ne samat ihmiset. Ei siinä ole paljon vara valita ketä hallitukseen valitaan. Joten jos haluat muutosta asiaan niin osallistu kokoukseen ja rupea itse ehdolle hallitukseen, ja mielellään houkuttele myös ne naapurisi sinne kokoukseen.

        Vois mennäkin, jos nuo vakkarit 8-10 rahvasta ymmärtäis jäädä pois niistä kokouksista. Mutkun ei ne edes niin paljoo ymmärrä. Lusikalla ovat saaneet. Nyt ei voi kauhalla vaatia.


    • Naapurit-peli

      Voihan sitä osakkeenomistaja vaikuttaa hallituksen muodostumiseen, mutta yleensä se menee kuitenkin niin, että siellä on se sisäpiiri joka ajaa vain omia asioita ja jättää muiden ehdotukset huomioimatta. Ja nämä sitten äänestävät aina omat kaverinsa sinne hallitukseen ja sama mafia jatkuu vuodesta toiseen.

      Ja mikä parasta, ei olla vähääkään kiinnostuneita muuttuneista mm. lakipykälistä vaan tehdään niin kuin on aina ennenkin tehty. Ei olla kiinnostuneita siitä, miten nykyään asiat tehdään ja miten ne voisi tehdä paremmin! Konservatiivisesti vaan puolustetaan että "aina on näin ollut ja se on just hyvä niin". Ja vastuuasioissa paetaan takavasemmalle ja huudellaan turvasta, että "ei saa valittaa!".. ja kun konflikti vähän tasaantuu ja on kerätty ne omat luottokaverit turvallisesti ympärille, aletaan muunnella totuutta itseä palveleviksi "faktoiksi" ja tehdään jälleen kerran itseä hyödyttäviä päätöksiä kuulematta lainkaan viisaampien näkökantoja.

      Itse olen päättänyt, että hallitukseen en niiden uuvattien kanssa enää ikinä suostu, koska vastuu näiden järjen jättiläisten päätöksistä on liian iso. Jos ei lakeja suostuta noudattamaan, niin tehkööt omat päätöksensä ihan itse. Heti kun sopiva okt tulee eteen, niin tuosta paskaläävästä pakenen ja en enää ikinä muuta asuntoyhtiöön.

      Anna tyhmälle valtaa, niin se myös käyttää sitä!

      • tyytyväinen keskustan as

        No ei varmaan kannattasikaan asua taloyhtiössä jossa noin huono henki tai tarkastele myös itseäsi persoonana. Oletko enemmän ok-asuja? Meillä on sujunut kaikki suht kivasti ja on mukava isännöitsijäkin.Eikä mitään asiantuntijoita sinällään hallituksessa olla. Minä en siihen kuulu.


      • Tyytymätön
        tyytyväinen keskustan as kirjoitti:

        No ei varmaan kannattasikaan asua taloyhtiössä jossa noin huono henki tai tarkastele myös itseäsi persoonana. Oletko enemmän ok-asuja? Meillä on sujunut kaikki suht kivasti ja on mukava isännöitsijäkin.Eikä mitään asiantuntijoita sinällään hallituksessa olla. Minä en siihen kuulu.

        Tyhmät ovat tyytyväisiä. Se on jo todistettu. Uusia todistuksia ei tarvita eikä kaivata. Maailma on täynnä tietoa, mutta harvoilla on taitoa ottaa selvää ja hallita oikeaa tietoa kuin erottaa väärä tieto. Mielipiteet on sitten asia erikseen.


    • Tuavettivuan

      Eräästä huoltokeskuksesta kuultua, kuinka sitä taloyhtiötä rahastetaan kovilla katteilla. Rappukäytävien valot on kuulema hyvä kohde. Kun ilmoitus rikki menneestä lampusta tulee, niin ensin huoltomies laitetaan katsomaan, että onko se rikki. Ei tietenkään vielä uusi lamppu mukana. Huoltomies kirjaa käynnin ja todellakin toteaa, että rikki mikä rikki. Sitten kirjataan huoltotarve. Sitten laitetaan uusi mies vaihtamaan lamppu. Ja ei mikä tahansa lamppu. Sekundaa sen olla pitää. Kestää vain hetken ja taas päästään uutta tarkistus ja huoltokäynti laskuttamaan. Hallitus itse asuu talossa ja ilmoitteleekin nämä lappurikot. Eivät ymmärrä, että halpiksia laitetaan tilalle että saadaan huoltokeikkaa mahdollisimman paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe