oooon työtööön

työtöntyötön

Onko kuinka monta kohtalotoveria Kotkassa?

11

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahmed husu hussein

      mina oo pakolaine somalia mina ei tarvi toyta koskaa tehda suomi maksa kaiki

    • niin se on

      Työtönkin voi lähteä joka aamu töihin.

    • Pahalta näyttää

      En oo työtön, mutta työttömiä Kotkassa on ihan helkutisti!

    • rompe-edu

      No siis ajatelkaa: Kymenlaaksossa siis yksinomaan Kymenlaaksossa on tälläkin hetkellä yli 24 000 työtöntä! Se on valtava määrä, siis ihan katastrofaalinen.

      Mä tiedän mitä on olla työtön, koska olen 90-luvulla ollut työttömänä pitkiä aikoja. Vasta 2004 sain töitä ja töissä olen toistaiseksi pysynyt.
      Mutta tiedän, ettei se ole tänäpäivänä ollenkaan varmaa läheskään kaikilla aloilla. Maan talous on niin huonolla tolalla, ettei 90-luvullakaan olla nähty.

      Työttömän arki ei ole helppoa. Jokapäiväinen toimeentulo voi olla jo yksinkin rankkaa, puhumattakaan jos on perhettä, huollettavia ja velkaa ja sairastuu.

      Jollain ihmeen lailla minä kampesin itsestäni vielä voimaa ja laitoin hakemuksia. Monet kerrat sain pettyä ja toimeentulo oli kelan toimeentulotuen ja sossun varassa! Kuin ihmeen kaupalla töitä sain tosin aluksi työkkärin harjoittelun kautta ja sitten työllistettynä ja lopulta sain paikan.

      Kannattaa yrittää jaksaa pitää itseään säännöllisessä päivärytmissä ja liikkua. Liikkuminen kannattaa aina, ja pysyä ihmisten ilmoilla, käydä kirjastossa, torilla, kaupassa, luonnossa, ihan missä vaan. Itse en ole koskaan ole ollut turhamainen; en ostellut mitään kalliita vaatteita enkä viihde-elektroniikkaa tms, liikuin pyörällä. Silti parturissa ja hammaslääkärissä koetin käydä säännöllisesti.
      Sitä ei voi liikaa korostaa, että liikkuminen on hirveen tärkeetä joka päivä. Tai edes joka toinen päivä. Ja jonkunlainen sosiaalisuus ja yhteydenpito toisten kanssa.
      Jospa se aurinko vielä paistaa risukasaan, niin toivon:)

      • jortsaaa

        Kirjotat kyllä täyttä asiaa tämän päivän tilanteesta. Onneksi tekin saitte työtä


      • Ari S

        Minä muistan ajan kun olin töissä kyllä se oli hirveetä kuinka kotona enää illalla jaksoikaa nalkuttavaa akkaa lapsista puhumattakaa ! Nyt paljon hienompaa olla pitkäaikaistyötön stressi laski 88% nyt aikaa lapsille ja voi kuunnella nalkuttavaa akkaa paremmin ja käydä päivisin päiväkahvi tapaamisilla olen ajatellut että voisi ottaa pimeästi rahaa näiltä varatuilta naisilta , kun heidän ukot ei enää jaksa pitkän ahtaustyön jälkeen kotona veivata niin jonkun se on tehtävä .


    • kankee

      Joo tiedetään se työttömän elämä ihan kantapään kautta, ei pelkästään korvakuulolta.
      Tärkeintä on just säännölliset elämäntavat ja liikunta. Kaikenlaiset harrastukset on kanssa hyviä, jos on mahdollisuus osallistua.
      Siis lähtien ihan puutarhanhoidosta tai vaikka parvekeruukkukasvien kasvatuksesta (hyötykasvejakin voi kasvattaa muutamalla eurolla kurkut ja tomaatit jos on tilaa) kansalaisopiston harrastepiireihin, jos sellaisia on lähikulmilla.
      Missään tapauksessa ei kannata lässähtää kotisohvalle, mikä vetää kyllä puoleensa.

      Mut ne "teesit":

      1) nuku yöt, valvo päivät, noudata säännöllistä päivärytmiä

      2) liiku paljon, siis harrasta kaikenlaista liikuntaa, ulkoilua kävelyä, pyöräilyä...

      3) harrastukset, puutarhanhoito, koira, kalastus...

    • Terve Työtön.

      Työttömänä raitistuu kun ei ole varaa Alkoholiin.
      Tupakka jää. Pitsat ja Kebabit vaihtuu Hernekeittoon ja itse kalastettuun Kalaruokaan.
      Autolla ajelu jää ja kunto kohoaa kun kävelee ja pyöräilee.
      Luonto säästyy jne...

      Työttömyydessä on myös hyvät puolet.

    • Mirkku 63v

      Onneksi olen nainen sillä istun pankin päällä ja vientii on

    • ikuinen rakas

      Työtön olen ollut 8kk

    • resus

      Työttömänä kävin kirppiksillä, ostin muutamalla eurolla vaatteita itselleni, ja hyviä laadukkaita vaatteita ostinkin, paitoja, housuja, takkeja, kenkiä.

      Eli kannattaa nekin kierrellä säännöllisesti, ei siinä mitään pahaa tai häpeämistä ole. Sieltä saattaa löytää mattoja, kodinkoneita, viihdettä ja kaikenlaista kivaa.

      Mihinkään "turhakkeeseen" ei itselläni ollut koskaan varaa, eikä ole vieläkään. Itse asiassa olen täysin tyytyväinen enkä tippaakaan kateellinen niille, joilla on kaikkea ja "millä mällätä". Johan se nyt nähdään mihin kulutusyhteiskunta ja jatkuvan kasvun ylisuuret odotukset ovat johtaneet - kuplaan ja kuplan puhkeamiseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe