Maitotuotteet yms Intiassa

Unknown traveler

Olen kuullut, että etenkin pastöroimattomia maitotuotteita ei kannata syödä/juoda. Olen myös kuullut, ettei pitkään huoneenlämmössä olleita ruokia kannata syödä. Miten voi varmistua, onko jossain käytetty maitoa ja jos on niin miten? Vielä vaikeampaa on varmistua, kauanko jokin ruoka on ollut huoneenlämmössä. Tuntuu, että jokaisesta ruuasta varoitetaan. Onko Intiassa todella niin epähygienistä, että jokaisen suupalan alkuperä täytyy tietää tarkkaan ennen kuin suomalainen turisti voi sen suuhunsa pistää vai onko tämä vain tällaista yleistä hössötystä? Entä oletteko te ottaneet mukaan maitohappobakteeritabletteja tai muita vatsatauteja ehkäiseviä pillereitä ja onko niistä ollut hyötyä? Mitä kaikkea kannattaa varata mukaan pysyäkseen terveenä? Ruuasta vielä sen verran, että matkallani oleilen kaupungissa Uttarakhandin osavaltiossa, en maaseudualla, ja tarkoituksena on nauttia paikallisista ruuista, tosin minulla ei ole siitä paljon muuta tietoa kuin että Intiassa käytetään huimasti mausteita. Olen lähdössä Intiaan ensimmäistä kertaa ja täten kaikki vinkit ovat tervetulleita. Matkani kestää vain viikon. Ei olisi kiva sairastaa ripulia koko viikkoa..

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervettä järkeä

      Tervettä järkeä tarvitaan kaikista eniten Intiassa matkailussa. Maitohappobakteereja voi toki syödä, vaikka niiden tehoon kyseenalaistettu, ei niistä voi vahinkoakaan olla. Meidän perhe on syönnyt jotain Lacto seven tabletteja ja on myös huolehdittu hyvästä käsihygieniasta, pesty käsiä ahkerasti ja mukana on käsidesiä.
      Syöty on aika huolettomasti erilaisissa ravintoloissa, tosin ruokaa on myös tehty itse aika paljon matkojen aikana ja kotiapulainen on tehnyt ruokaa, että on myös syöty aika paljon ihan "kotiruokaa".
      Vatsataudeilta on vältytty!

    • gogogo1

      ota lavantauti rokote sillä estää ne pahimmat pöpöt jos tulee tauti . monesti ihmiset joutuu matkoilla sairaalaan pahojen vatsatautien takia, mutta tämä rokote estää ne pahimmat. itselläni ei ole koskaan tullut vatsa kipeäksi intiassa. hyvä ja huolellinen käsihygeinia autta. muista pestä aina kädet rahan käsittelyn jälkeen. raha on likaista.
      maalaisjärki syömiseen.

    • Lacto

      Käsihygienia tärkeää. Osta Intian apteekista LactoBact. Minä uskon Intiassa valmistettuun maitohappobakteerien tehoon Ainakin toivon että Intiassa valmistetuissa on Intian bakteereita. Mukavaa matkaa, kyllä kaikkea voi syödä enkä usko että tarjoavat maitoa. Jugurttia kyllä ja jugurttipohjaisia ruokia mutta jos puhtaasti valmistettu niin turvallisia.

    • Omat matkat Intiaan

      Ihan maitoa en menisi juomaan Intiassa, mutta muita maitotaloustuotteita voi kyllä syödä.
      Jos jossain katukeittiössä porisee daalipata, voi siitä melko huolettomasti ostaa syötävää, vaihtuvuus on sen verran suuri. Vihanneksia on syytä varoa kypsentämättöminä, ellei halua ottaa tietoista riskiä. Tosin itse söin kerran kaikki tarjotut suurelta lautaselta, jossa osa oli sellaisia vihanneksia, jotka varmasti eivät olleet pesty "länsimaisen" käsityksen mukaan, hieman otti jälkikäyntiä, mutta mitään suurempaa ei ilmennyt.
      Maitohappobakteerit jakaa leirin, virallista näyttöä ei kait löydy niiden vaikutuksesta. Olen itsekin syönnyt niitä perhesovun vuoksi... Toisaalta, ei me olla sairasteltu vatsatautejakaan matkoillamme.
      Käsihygieniaa kyllä suosittelen pitämään hyvänä, sen olen huomannut matkoillani, että säästyy paljolta hyvällä käsihygienialla. Käsidesi ja kosteuspyyhkeitä kannattaa pakata reppuun ja käyttää myös niitä. Kosteuspyyhkeet ovat parhaita hankkia lapsille tarkoitetut isossa pakkauksessa, helppo sulkea ja käyttää, ei ärsytä ihoa.
      Ruokaa ei tosiaan kannata syödä, jos se on ollut pitkään huonelämpimässä, Intiassakin pätee sama, kuin muuallakin; kuuma kuumana ja kylmä kylmänä!

      Tervettä maalaisjärkeä, sillä selviää Intiassakin! http://aijaa.com/LGuLdc

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe