Laivalla nähtyä

Mikä ihmeotus olikaa

laivalla? Tuolla otuksella oli lyhyt turkki ja käsilaukku joten siitä oli pääteltävissä, että kyseessä oli nainen. Turkkiin ja käsilaukkuun se naiseus sitten loppuikin ja mieleen tuli joku transpelle joka epätoivoisesti yritti esittää naista. Joka tapauksessa jäi arvoitukseksi, että mikä otus oli olevinaan.

41

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsoitko peiliin

      Missä on kielletty ettei mies saa käyttää turkkia ja käsilaukkua?

      Toisaalta joku rikas vanha kotka voi näyttää ihan mieheltä vaikka papereiden mukaan onkin nainen.

      • Kyseessä oli melko

        nuori ihminen. Onhan se täysin sallittua, että mies käyttää turkkia ja käsilaukkua, mutta melko erikoista. Yleensähän transnaiset haluavat edelleen näyttää miehiltä, että eivät herättäisi äänen suhteen ihmetystä.


      • Miksi rikas

        Miksi juuri rikas? Vanha on aina vanha ja voi näyttää mieheltä, mutta mikä merkitys sillä rikkaudella on asiassa? Rikkaalla kun on ainakin taloudellisesti parempi lähtökohta muokkauttaa itseään kun persaukisilla.


      • Ovat tavallisia
        Kyseessä oli melko kirjoitti:

        nuori ihminen. Onhan se täysin sallittua, että mies käyttää turkkia ja käsilaukkua, mutta melko erikoista. Yleensähän transnaiset haluavat edelleen näyttää miehiltä, että eivät herättäisi äänen suhteen ihmetystä.

        Oudoissa porukoissa liikut kun tapaat vaan transuja ja miehiltä näyttäviä transnaisia. Ne transnaiset joita minä olen tavannut, ovat näyttäneet aivan samannäköisiltä kuin suomalaiset cis-naisetkin.


      • laivalla
        Ovat tavallisia kirjoitti:

        Oudoissa porukoissa liikut kun tapaat vaan transuja ja miehiltä näyttäviä transnaisia. Ne transnaiset joita minä olen tavannut, ovat näyttäneet aivan samannäköisiltä kuin suomalaiset cis-naisetkin.

        matkustaminenko erikoisissa porukoissa liikkumista? Miksi ihmeessä transnaisen tunnistaa todella helposti jos he kerran niin naisilta näyttävät? Eivät miehiset piirteet minnekään katoa vaikka kuinka yrittäisi

        Suomessa alkaa olemaan melko monta hoidettua transsukupuolista joten ei sellaiseen törmääminen mitenkään harvinaista ole. Varsinkaan sellaiselle ihmiselle joka liikkuu paljon.


      • Niin se vaan on
        laivalla kirjoitti:

        matkustaminenko erikoisissa porukoissa liikkumista? Miksi ihmeessä transnaisen tunnistaa todella helposti jos he kerran niin naisilta näyttävät? Eivät miehiset piirteet minnekään katoa vaikka kuinka yrittäisi

        Suomessa alkaa olemaan melko monta hoidettua transsukupuolista joten ei sellaiseen törmääminen mitenkään harvinaista ole. Varsinkaan sellaiselle ihmiselle joka liikkuu paljon.

        Mutta suurin osa menee ohi silmiesi niin ettet bongaa transsukupuoliseksi.


      • Tuo on taas sitä
        Niin se vaan on kirjoitti:

        Mutta suurin osa menee ohi silmiesi niin ettet bongaa transsukupuoliseksi.

        itsensä pettämistä. Lähes jokaisesta ts naisesta kyllä näkee lähtökohdan. Petä itseäsi jos haluat, mutta tuo on toyuus.


      • Selitä mitä selität
        Tuo on taas sitä kirjoitti:

        itsensä pettämistä. Lähes jokaisesta ts naisesta kyllä näkee lähtökohdan. Petä itseäsi jos haluat, mutta tuo on toyuus.

        Onneksi laitoit lauseeseen sanan Lähes.

        Pitää olla pirun tarkka bongari joka tunnistaa transnaisen jonka tavikset lukevat automaattisesti naiseksi. Tavis ei ala etsimään mahdollisia paljastavia merkkejä, mutta transbongari etsii niitä ja aika usein erehtyy luulemaan cis-naista transnaiseksi.


      • Transnaisen
        Selitä mitä selität kirjoitti:

        Onneksi laitoit lauseeseen sanan Lähes.

        Pitää olla pirun tarkka bongari joka tunnistaa transnaisen jonka tavikset lukevat automaattisesti naiseksi. Tavis ei ala etsimään mahdollisia paljastavia merkkejä, mutta transbongari etsii niitä ja aika usein erehtyy luulemaan cis-naista transnaiseksi.

        tunnistaa todella helposti. Ei tarvitse olla mikään transbongari erottaakseen toisistaan transnaisen ja cis naisen. Usein transnainen pukeutuu, niin naurettavasti, että se jo herättää huomiota.

        Elä siinä uskossa että sinua ei tunnisteta jos se oloasi parantaa.


      • puuta heinää
        Transnaisen kirjoitti:

        tunnistaa todella helposti. Ei tarvitse olla mikään transbongari erottaakseen toisistaan transnaisen ja cis naisen. Usein transnainen pukeutuu, niin naurettavasti, että se jo herättää huomiota.

        Elä siinä uskossa että sinua ei tunnisteta jos se oloasi parantaa.

        Nyt kuulostaa jo siltä, että puhut jostain muusta kuin sukupuolen korjanneista naisista tai sitten ehkä prosessin alussa olevista joistain harvoista. Tunnen ja olen nähnyt vuosien varrella monia korjanneita naisia (monia kymmeniä) ja suurin osa heistä pukeutuu aika vaatimattomasti ja ei tule naurettava mieleen sanana kun on niin massaan hukkuvaa. Moni muotia seuraavista kaupunkilaisnaisista Helsingissä pukeutuu näyttävämmin. Tutkan alle jää monet korjanneet naiset jo siksikin, koska eivät juuri tuo itseään erityisesti pukeutumisella ilmi ja siksi eivät käännä päitä, joten moni ei kiinnitä huomiota heihin muutenkaan ja silloin ei bongaillakaan.

        Sinä se taidat jossain omituisissa uskoissa ja mielikuvissa elää.


      • Selitä mitä selität
        Transnaisen kirjoitti:

        tunnistaa todella helposti. Ei tarvitse olla mikään transbongari erottaakseen toisistaan transnaisen ja cis naisen. Usein transnainen pukeutuu, niin naurettavasti, että se jo herättää huomiota.

        Elä siinä uskossa että sinua ei tunnisteta jos se oloasi parantaa.

        Ei tarvitse elää missään uskossa kun elelen aivan tavallisena naisena jota ei bongata transnaiseksi. Pukeudun aivan samanlaisiin vaatteisiin kuin muutkin naiset. Bongailet ilmeisesti tiittejä, siinä joukossa jotkut innostuu vetämään joskus överiksi.


      • Tuokin osoittaa sen,
        Selitä mitä selität kirjoitti:

        Ei tarvitse elää missään uskossa kun elelen aivan tavallisena naisena jota ei bongata transnaiseksi. Pukeudun aivan samanlaisiin vaatteisiin kuin muutkin naiset. Bongailet ilmeisesti tiittejä, siinä joukossa jotkut innostuu vetämään joskus överiksi.

        että ts naisen erottaa helposti joukosta koska sanot tavanneesi heitä vuosian varrella kymmenia. Miksi muuten olisit kiinnostunut heidän seurastaan?

        Kinaa vaikka kuinka paljon asiasta, mutta tosiasia on se, että ts naisen erottaa. Itse suggestio on tietysti hyvä asia jos se helpottaa mieltä.


      • Transnaisten
        puuta heinää kirjoitti:

        Nyt kuulostaa jo siltä, että puhut jostain muusta kuin sukupuolen korjanneista naisista tai sitten ehkä prosessin alussa olevista joistain harvoista. Tunnen ja olen nähnyt vuosien varrella monia korjanneita naisia (monia kymmeniä) ja suurin osa heistä pukeutuu aika vaatimattomasti ja ei tule naurettava mieleen sanana kun on niin massaan hukkuvaa. Moni muotia seuraavista kaupunkilaisnaisista Helsingissä pukeutuu näyttävämmin. Tutkan alle jää monet korjanneet naiset jo siksikin, koska eivät juuri tuo itseään erityisesti pukeutumisella ilmi ja siksi eivät käännä päitä, joten moni ei kiinnitä huomiota heihin muutenkaan ja silloin ei bongaillakaan.

        Sinä se taidat jossain omituisissa uskoissa ja mielikuvissa elää.

        pukeutuminen on lähinnä miehistä. Myös mieslookissa kuljetaan, että eivät vaan herätä huomiota. Tämä johtuu siitä, että eivät uskalla elää naisina.


      • Selitä mitä selität
        Tuokin osoittaa sen, kirjoitti:

        että ts naisen erottaa helposti joukosta koska sanot tavanneesi heitä vuosian varrella kymmenia. Miksi muuten olisit kiinnostunut heidän seurastaan?

        Kinaa vaikka kuinka paljon asiasta, mutta tosiasia on se, että ts naisen erottaa. Itse suggestio on tietysti hyvä asia jos se helpottaa mieltä.

        Tuota-tuota... Jospa kertoisit missä olen väittänyt tavanneeni kymmeniä transnaisia. Mutta sinähän taidat toistaa jatkuvasti tuosta itsesuggestiosta. Taitaa olla niin ettet ole itse lämimenevä ja yrität väittää ettei muutkaan ole.


      • En tiedä, että
        Selitä mitä selität kirjoitti:

        Tuota-tuota... Jospa kertoisit missä olen väittänyt tavanneeni kymmeniä transnaisia. Mutta sinähän taidat toistaa jatkuvasti tuosta itsesuggestiosta. Taitaa olla niin ettet ole itse lämimenevä ja yrität väittää ettei muutkaan ole.

        kuka väitti, mutta jokatapauksessa joku väitti nähneensä monia korjanneita naisia ( jopa kymmeniä) Enkä nyt oikein usko, että kyseessä oli autoaan korjanneista.


      • puutajaheinää
        En tiedä, että kirjoitti:

        kuka väitti, mutta jokatapauksessa joku väitti nähneensä monia korjanneita naisia ( jopa kymmeniä) Enkä nyt oikein usko, että kyseessä oli autoaan korjanneista.

        Minä, eri kirjoittaja, väitin. Kuka tahansa vertaispiireissä (vertaisryhmiä, tapahtumia) joskus vuoden pari liikkunut on voinut Suomessakin nähdä kymmeniä sukupuoltaan korjanneita naisia, siinä missä miehiäkin. Olen nähnyt heitä alle parikymppisistä eläkeikäisiin. Osa on ollut isokokoisempia, osa pienempiä, moni siitä välistä. Miesmäisesti heistä ei ole pukeutunut kukaan muuta kuin osa ehkä prosessin alkuvaiheessa, jolloin ei ole uskaltanut vielä muuttaa lookkiaan mutta on uskaltautunut vertaisseuraan tulla ottamaan asioista selvää, hakemaan rohkaisua, tai muuta vastaavaa. Prosessin edetessä kaikki nyt äkkiseltään muistamistani ovat sekä pukeutuneet naisellisesti, joskin hillitysti ja samanlaisia hillityn naisellisia on olleet olemuksensakin. Tämä tapahtuu yleensä vuoden parin sisällä.

        Jos käyttäisit aivojasi, etkä ajattelisi ylipukeutuvia transvestiitteja ja muita stereotypioita jatkuvasti, saattaisit ehkä oivaltaa että juuri kuvaamani olemus on myös se todennäköisin transsukupuolisten hakema ja päätymä lopputulos, koska ei hyvistä syistä haluta erottua massasta. Se tarkoittaa myös sitä, että ei pukeuduta miehisesti kuten väität, koska silloin erottuisi mikäli naisena elää, muttei ylinaisellisestikaan koska silloinkin erottuisi.

        Vieläkö väität vastaan?


      • kjlkkll

        Joskus löysin vanhoja valokuvia "ylimenokaudeltani" jolloin olin pukeutunut vielä kerran eräisiin juhliin miehen tummaan pukuun ja piilotin kuvat välittömästi. Ihmettelen itsekin miten olen rohjennut julkisesti ulos tuollaisessa ulkomuodossa, naiselliset kasvot ja miehen vaatetus. Yhdistelmä näyttää karmealta.


      • Kummallist
        kjlkkll kirjoitti:

        Joskus löysin vanhoja valokuvia "ylimenokaudeltani" jolloin olin pukeutunut vielä kerran eräisiin juhliin miehen tummaan pukuun ja piilotin kuvat välittömästi. Ihmettelen itsekin miten olen rohjennut julkisesti ulos tuollaisessa ulkomuodossa, naiselliset kasvot ja miehen vaatetus. Yhdistelmä näyttää karmealta.

        että kasvot muuttuu naisellisiksi sillä, että niihin laittaa meikkiä? Täällä kirjoittavat eivät millään tunnu ymmärtävän sitä, että hoidettuja ts ihmisiä alkaa olemaan jo aika paljon. Sellaisen näkeminen ei ole mikään ihme. Nämä eivät myöskään tunnu ymmärtävän sitä, että muutama hormooninappi ei tuo naisellisia muotoja. Eivät ne kasvot juurikaan muutu.


      • kjlkkll

        Olen todella pahoillani jos sinulla hormoonit eivät enää pystyneet muuttamaan kasvonpiirteitä. Minulla on muuttunut vaikka on jo ikää ja sen huomaa vanhoista valokuvista. Minun on helppo tehdä todenmukaista vertailua kun nykyisin käytän meikkiä vain vähän ja silloinkin jossain juhlatilanteissa. Arkena naama kelpaa suihkupuhtaana ja muut ihmiset olettavat automaattisesti syntyperäiseksi naiseksi.


      • mihin
        puutajaheinää kirjoitti:

        Minä, eri kirjoittaja, väitin. Kuka tahansa vertaispiireissä (vertaisryhmiä, tapahtumia) joskus vuoden pari liikkunut on voinut Suomessakin nähdä kymmeniä sukupuoltaan korjanneita naisia, siinä missä miehiäkin. Olen nähnyt heitä alle parikymppisistä eläkeikäisiin. Osa on ollut isokokoisempia, osa pienempiä, moni siitä välistä. Miesmäisesti heistä ei ole pukeutunut kukaan muuta kuin osa ehkä prosessin alkuvaiheessa, jolloin ei ole uskaltanut vielä muuttaa lookkiaan mutta on uskaltautunut vertaisseuraan tulla ottamaan asioista selvää, hakemaan rohkaisua, tai muuta vastaavaa. Prosessin edetessä kaikki nyt äkkiseltään muistamistani ovat sekä pukeutuneet naisellisesti, joskin hillitysti ja samanlaisia hillityn naisellisia on olleet olemuksensakin. Tämä tapahtuu yleensä vuoden parin sisällä.

        Jos käyttäisit aivojasi, etkä ajattelisi ylipukeutuvia transvestiitteja ja muita stereotypioita jatkuvasti, saattaisit ehkä oivaltaa että juuri kuvaamani olemus on myös se todennäköisin transsukupuolisten hakema ja päätymä lopputulos, koska ei hyvistä syistä haluta erottua massasta. Se tarkoittaa myös sitä, että ei pukeuduta miehisesti kuten väität, koska silloin erottuisi mikäli naisena elää, muttei ylinaisellisestikaan koska silloinkin erottuisi.

        Vieläkö väität vastaan?

        Ihmeeseen tarvitaan jotain jotain vertaisryhmiä. Sukupuolenkorjaus on asiana niin yksinkertainen tapahtuma, että ei siinä tarvita muiden samanlaisten seuraa.


      • Vanhoja
        kjlkkll kirjoitti:

        Olen todella pahoillani jos sinulla hormoonit eivät enää pystyneet muuttamaan kasvonpiirteitä. Minulla on muuttunut vaikka on jo ikää ja sen huomaa vanhoista valokuvista. Minun on helppo tehdä todenmukaista vertailua kun nykyisin käytän meikkiä vain vähän ja silloinkin jossain juhlatilanteissa. Arkena naama kelpaa suihkupuhtaana ja muut ihmiset olettavat automaattisesti syntyperäiseksi naiseksi.

        Katsoo vanhoja valokuvia? Et varmasi tajua sitä asiaa, että jokainen muuttuu ajan myötä. Jokainen ihminen muuttuu ajan kanssa joten se on aika huono mittari jos vertaa itseään vanhoihin valokuviin. Se on vain uusi tapa itsensä pettämisessä.


      • kjlkkll

        Sen kyllä ymmärtää että ihminen muuttuu 20 vuoden kuluessa, mutta jos ulkonäkö muuttuu ylimenovaiheessa vuoden sisällä, se pistää jo silmään valokuvia katsellessa.


      • tarpeeks
        kjlkkll kirjoitti:

        Sen kyllä ymmärtää että ihminen muuttuu 20 vuoden kuluessa, mutta jos ulkonäkö muuttuu ylimenovaiheessa vuoden sisällä, se pistää jo silmään valokuvia katsellessa.

        kun itse uskoo johonkin asiaan, niin se alkaa tuntumaan todelta. Aina voi harrastaa itsesuggestiota ja kuvitella itsensä naisen näköiseksi.


      • kjlkkll
        tarpeeks kirjoitti:

        kun itse uskoo johonkin asiaan, niin se alkaa tuntumaan todelta. Aina voi harrastaa itsesuggestiota ja kuvitella itsensä naisen näköiseksi.

        Pahoittelen edelleen ettei hormoonit ole pystyneet vaikuttamaan sinuun. En pysty määräämään sitä että muut ihmiset kokee minut naiseksi.


      • Ilmeisesti
        kjlkkll kirjoitti:

        Pahoittelen edelleen ettei hormoonit ole pystyneet vaikuttamaan sinuun. En pysty määräämään sitä että muut ihmiset kokee minut naiseksi.

        et pystymmärtämään sitä asiaa, että on kyse yleisestä transnaisten läpimenosta. Ts naiset erottuvat todella helposti massasta.


    • Joka lähtöön

      Tallinnan laivalla näkee useasti yhden mustatukkaisen kotkan jolla on parta huonosti ajettu.

      Pitää itseään varmasti kovin naisellisena lompsiessaan ympäri laivaa melkein marssiaskeleella.

      • Käyn melko usein

        Tallinnassa, mutta tuollaiseen mustatukkaiseen en ole törmännyt.


      • Ihan tyhmää

        Mallit lompsii marssiaskelin ja monet nuoret naiset matkii tätä kävelytyyliä.


      • Kake keka
        Käyn melko usein kirjoitti:

        Tallinnassa, mutta tuollaiseen mustatukkaiseen en ole törmännyt.

        Jotenkin tuntuu, että luulet puhuttavan itsestäsi?


      • Kulkeehan siellä
        Kake keka kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu, että luulet puhuttavan itsestäsi?

        matkustajia joten miksi kukaan täällä kirjoittava luulisi en koskevan itseään?


      • Kun nyt kysyit
        Kulkeehan siellä kirjoitti:

        matkustajia joten miksi kukaan täällä kirjoittava luulisi en koskevan itseään?

        Miksikö?

        No puhtaasti tyhmyydestä tai sitten sairaaloisesta vainoharhaisuudesta!


      • 7+19
        Ihan tyhmää kirjoitti:

        Mallit lompsii marssiaskelin ja monet nuoret naiset matkii tätä kävelytyyliä.

        Kyllä Transnainen pyrkii käveleen rauhattomammin kuin tavis nainen, onhan se ymmärrettävää. Tästä syystä juuri heidät katukuvassakin erottaa, Itsevarmuus on vielä poissa ja monelle ei tule koskaan!


      • Selittäisitkö
        7+19 kirjoitti:

        Kyllä Transnainen pyrkii käveleen rauhattomammin kuin tavis nainen, onhan se ymmärrettävää. Tästä syystä juuri heidät katukuvassakin erottaa, Itsevarmuus on vielä poissa ja monelle ei tule koskaan!

        Miten niin "rauhattomammin". Jospa selittäisit mitä tuolla tarkoitat. Mieskö kävelee rauhattomammin.


      • Ilmeisesti rakastat
        Kun nyt kysyit kirjoitti:

        Miksikö?

        No puhtaasti tyhmyydestä tai sitten sairaaloisesta vainoharhaisuudesta!

        tyhmiä arvoituksia. Millä tavalla joku täällä kirjoittava voisi ymmärtää typeriä arvoituksiasi.?


      • Toivotonta kohdallasi
        Ilmeisesti rakastat kirjoitti:

        tyhmiä arvoituksia. Millä tavalla joku täällä kirjoittava voisi ymmärtää typeriä arvoituksiasi.?

        Jotkut ymmärtävät ja jotkut ei ymmärrä vaikka kuinka selitettäisin.


      • Oletko selittänyt
        Toivotonta kohdallasi kirjoitti:

        Jotkut ymmärtävät ja jotkut ei ymmärrä vaikka kuinka selitettäisin.

        jotain? Kas kun en ole huomannut.


      • Hyvin selvä juttu
        Oletko selittänyt kirjoitti:

        jotain? Kas kun en ole huomannut.

        Joillain se on heikko havaintokykykin heikon ymmärryksen lisäksi.


      • Sinulla taas on
        Hyvin selvä juttu kirjoitti:

        Joillain se on heikko havaintokykykin heikon ymmärryksen lisäksi.

        erittäin huono ulosanti koska et osaa asiaasi selittää.


      • Katsottiin mallia
        Sinulla taas on kirjoitti:

        erittäin huono ulosanti koska et osaa asiaasi selittää.

        Kumma kuinka valitat siitä, että muut käyttävät samaa tyyliä sinun kanssasi.


    • tgirl

      Ihmisellä ei ole tarvetta arvostella toista, ellei ensin ole tuominnut itseään jollain tavalla.

      Rakkautta.

    • onko oikeus elää?

      Et varmaan tiedä, että niitä on oikeasti miehen näköisiä naisia kuten esim. minä. Se, että pukeutuu sittern naisen vaatteisiin siitä saa naurut ja pilkat tyyliin "tuoki muka yrittää olla nainen"

      Pitäiskö kaikkien mismäiset piirteet ja luuston omaavien naisten vain tappaa itsensä niin miehiä ei häiritsisi? Harmi vaan kun omalle luustolle ja kasvon piirteille ei voi yhtään mitään. Onko meillä oikeutta edes normaaliin elämään, tai elämään ylipäätään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe