neuvoja kaivataan

eiputooenää

Elikkä olen 22v nainen 158cm pitkä ja painan tällä hetkellä 72kg pitäisi saada painoa pois mielellään 10-15kg aloitin painon pudotuksen viime vuoden tammikuussa ja lähtö paino oli 85kg eli pudonnut jo ihan kivasti
Apua kaipaan ravinnon kanssa mitä pitäis oikeesti syödä että rasva palais nopeammin kun kaikki on kertynyt vyötärölle
Esimerkki päivän ruokailustani:

Aamupala n.klo 8
n.5dl "kaurapuuro"( eli hiutaleet,maito ja vähän sokeria syön sellaisenaan en keitä)
Kuppi vihreää tai maustettua teetä paripalaa sokeria

Lounas (välillä syön välillä en)
Yleensä paripalaa ruisleipää tai heldelmä

Päivällinen n klo 18-20 tiedän liian myöhäinen aika syödä
Riippuu päivästä mitä syön yleensä ns normi kotiruokaa

8

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      miten voit painaa noin paljon jos et syö tuon enempää?

    • Enemmän ruokaa

      Liian pitkä väli syömisillä. Mikset keitä puuroa? Ja onko siis puurossa 5dl maitoa? Sokerin sijaan laita sekaan marjoja. Makeuta tee hunajalla tai jätä makeutus pois.
      Lounas kannattaa syödä aina. Vähintäänkin nyt vaikka banaani ja pähkinöitä vettä vettä et näytä juovan päivän mittaan ollenkaan, voisi auttaa). Jos lounaalla on lämmitysmahdollisuus, mikset ota pientä annosta edellisen illan päivällistä mukaan? Todella kätevää.
      Iltapäivällä söisin välipalan, esim. hedelmän tai vaikka ihan leivän kurkulla, juustolla ja kananmunalla.
      Päivällisellä ruoan lisäksi vihanneksia. Vettä.
      Jos päivällinen on ollut jo klo 18, söisin vielä pienen iltapalan.

      Reipas kävely auttaa vyötäröläskeihin.

      • eiputooenää

        En pysty syömään keitettynä oksennan jos edes haistan keitetyn kaurapuuron haluaisin syödä muttei vain onnistu (lapsuuden traumoja) maitoa puurossa mahdollisesti jotain 3-5dl välillä ja välillä käyttänytkin marjoja sekä hedelmiä. Olen vähentänyt sokerin käyttöä ennen meni teehen 8-9palaa täytyykin kokeilla hunajalla.. Tuohon lounas asiaan, en jotenkin vain saa syötyä päivällä joskus iskee nälkä ja saatan syödä jotain jolla näläntunne katoaa, päivällisen jälkeen harvemmin tulee enää syötyä kun yritän pitää kiinni siitä etten enää klo20 jälkeen syö pitäisikö vielä syödä ennen nukkumaanmenoa menen nukkumaan normaliisti siinä 22-23
        Ai niin mainitsit tuon juomisen juon vettä n 0,5-1L päivässä ja Paljon kahvia 5-10 kuppia päivässä juon mustana..


      • Enemmän ruokaa
        eiputooenää kirjoitti:

        En pysty syömään keitettynä oksennan jos edes haistan keitetyn kaurapuuron haluaisin syödä muttei vain onnistu (lapsuuden traumoja) maitoa puurossa mahdollisesti jotain 3-5dl välillä ja välillä käyttänytkin marjoja sekä hedelmiä. Olen vähentänyt sokerin käyttöä ennen meni teehen 8-9palaa täytyykin kokeilla hunajalla.. Tuohon lounas asiaan, en jotenkin vain saa syötyä päivällä joskus iskee nälkä ja saatan syödä jotain jolla näläntunne katoaa, päivällisen jälkeen harvemmin tulee enää syötyä kun yritän pitää kiinni siitä etten enää klo20 jälkeen syö pitäisikö vielä syödä ennen nukkumaanmenoa menen nukkumaan normaliisti siinä 22-23
        Ai niin mainitsit tuon juomisen juon vettä n 0,5-1L päivässä ja Paljon kahvia 5-10 kuppia päivässä juon mustana..

        Hmm. Kahvimäärä kuulostaa paljolta. Veikkaan, että se vie pois nälkää, mutta jos elimistösi on säästöliekillä, se ei ole hyvä asia. Vettä voisit yrittää juoda pari litraa päivässä, eli voisit osan kahvistakin korvata ihan pelkällä vedellä.
        Itse kyllä söisin vielä iltapalan, jos ruoan ja nukkumaanmenon väliin jää 4-5 tuntia. Ei tarvitse/kannata olla mitään suurta, mutta että säännöllisyys säilyy.
        Kokeile päivittäin syödä edes jotain lounaalla välipala & mahdollinen iltapala. Näin uskoisin kehosi pääsevän parempaan rytmiin ja energiaa tulevan tarpeeksi, jolloin laihtuminen pääsee jatkumaan.


      • eiputooenää
        Enemmän ruokaa kirjoitti:

        Hmm. Kahvimäärä kuulostaa paljolta. Veikkaan, että se vie pois nälkää, mutta jos elimistösi on säästöliekillä, se ei ole hyvä asia. Vettä voisit yrittää juoda pari litraa päivässä, eli voisit osan kahvistakin korvata ihan pelkällä vedellä.
        Itse kyllä söisin vielä iltapalan, jos ruoan ja nukkumaanmenon väliin jää 4-5 tuntia. Ei tarvitse/kannata olla mitään suurta, mutta että säännöllisyys säilyy.
        Kokeile päivittäin syödä edes jotain lounaalla välipala & mahdollinen iltapala. Näin uskoisin kehosi pääsevän parempaan rytmiin ja energiaa tulevan tarpeeksi, jolloin laihtuminen pääsee jatkumaan.

        Kiitos hyvistä vinkeistä en ole ajatellutkaan että söisin liian vähän. Täytyy yrittää muuttaa "huonoja" tapoja paremmiksi kun tavoitteena olisi kuitenkin osittainen elämäntapojen muutos ei mikään dieetti..
        Muutaman kuukauden päästä joudun leikkaukseen jonka jälkeen olen melkein kaksi viikkoa nestekuurilla eli kaikki kiinteä kielletty olisiko vinkkejä mitä voisin syödä kun en usko että jogurtti/jäätelö/smoothie kattaa energia tarvetta?


    • lisää ruokaa

      Syöt liian vähän. Elimistösi kärsii nälänhätää,
      Saat liian vähän ravintoaineita. Sinun pitää lisätä vihanneksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja ruokailuusi. Lisäksi lounaalle enemmän syötävä, esimerkiksi marjarahka.
      Söisin myös iltapalan.

      Ehditkö saada riittävästi unta?

      • eiputooenää

        Nukun 6-9h yöunia en oo koskaan osannu nukkua enempää? Illalla yleensä 22-23 nukkumaan ja herään siinä 7-7.30 joka aamu vihanneksia ja hedelmiä oon nyt lisännyt ruokailuihin toi esimerkkipäivä on ns kiire päivän ruokailu.
        Annetujen vinkkien jälkeen tän päivän ruokailu oli Tälläinen olin töissä n10h
        Aamupala klo 8: "kaurapuuro" välipala n klo 10 kreikkalainen jogurtti sitruuna Lounas n.klo13 Kreikkalainen jogurtti vadelma Päivällinen klo 19 makaroonia,spagettikastiketta ja vihanneksia vettä päivän aikana n1litra kahvia 5kupillista meinaan vielä kohta syödä activian vilja jogurtin kuulostaako paremmalta? Yllätyin kuinka paljon energisempi oloni on tänään ollut ei ole ollut niin "ratakireä" olo KIITOS enemmänruokaa kirjoittajalle vinkeistä toivon että alan voimaan jatkossa paremmin


      • Enemmän ruokaa
        eiputooenää kirjoitti:

        Nukun 6-9h yöunia en oo koskaan osannu nukkua enempää? Illalla yleensä 22-23 nukkumaan ja herään siinä 7-7.30 joka aamu vihanneksia ja hedelmiä oon nyt lisännyt ruokailuihin toi esimerkkipäivä on ns kiire päivän ruokailu.
        Annetujen vinkkien jälkeen tän päivän ruokailu oli Tälläinen olin töissä n10h
        Aamupala klo 8: "kaurapuuro" välipala n klo 10 kreikkalainen jogurtti sitruuna Lounas n.klo13 Kreikkalainen jogurtti vadelma Päivällinen klo 19 makaroonia,spagettikastiketta ja vihanneksia vettä päivän aikana n1litra kahvia 5kupillista meinaan vielä kohta syödä activian vilja jogurtin kuulostaako paremmalta? Yllätyin kuinka paljon energisempi oloni on tänään ollut ei ole ollut niin "ratakireä" olo KIITOS enemmänruokaa kirjoittajalle vinkeistä toivon että alan voimaan jatkossa paremmin

        Joo kuulostaa paremmalta, hyvä että heti tuli parannusta vointiin :) ei sitä välttämättä tajua tarvitsevansa lisäenergiaa, jos näläntunnetta ei ole (=on tottunut pitkiin ruokaväleihin). Unimäärä kuulostaa sopivalta. Nyt vaan laihdutuksessa eteenpäin kirjaimellisesti uusin eväin ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe