Miksi yhtä ammattiryhmää vedätetään ihan tappiin? Ammattiliiton olisi jo aikaa sitten ollut mahdolllista pistää homma kuriin.
Bussikuskit väsyy tähän touhuun
39
417
Vastaukset
- Kom Mari
Ei se ole AKT.n vika pelkästään. Jäsenistö ja monet liittoon kuulumattomatkin ovat kääntyneet , jos ei nyt sanottaisi luopioiksi ,mutta jos kunnon taistelua pitäisi saada aikaiseksi asioitten kuntoon saamiseksi , niin ainoastaan hyssytellään ja pelätään.
j.s.46 kirjoitti:
http://download.live.com
mietintää nykykuskeille
- 858648
Itse oon vielä akt:n jäsen mutta meinaan vaihtaa. Turha niille on maksaa kun mitään ei tapahdu vaikka hommat vi tuillaan.
' - 0,0
kyllä nyt olis aika näyttää taas miten yhteisvoima tehoaa kuten (oliko se nyt syksy 86 )tuo tulosta nyt olisi varmaan vain suurin syy tuohon hsl ,ja sen lähes järjetön mielivalta .uskoisin tästä hyötyvän niin isännät kuin renkit
- jhikl
Vuonna 86 kuljettajia pidettiin vielä ihmisinä. Tänään ne on vaan pakollisia nappuloita. Sama koskee alalla toimivia yhtiöitä.
- Vaihde laatikko
Meidän puulaakissa on ihan järjettömät ajosarajt ja ajoajat.Pomo sanoo että ei tarvitse ajaa aikataulussa jos se on mahdotonta mutta miksi niitä sitten sorvataan? Tämänlaiset aikataulut luovat piilostressiä kun lappu on koko päivän silmien edessä ja kello käy.Aikatauluihin on vielä lisäksi laitettu joka sivu jonka aikana alkaa ruoka ym tauko niin kireäksi että hävität omasta tauosta aina firmalle! Moni kakku päältä kaunis mutta tää ala on ihan perseestä!
- kyllä nyt revitään
Kuljettajasta kaikki irti. Sarjat on niin kireitä suurelta osin ettei ilman myöhästymistä kerkeä vessassa käydä, samaan aikaan pitää kuitenkin säästää polttoainetta eli ajaa sikakireitä sarjoja taloudellisesti ja tottakai ilman vahinkoja. Vahingon sattuessa kuuluu sitten välittömästi kutsu "keskusteluun", samoin sairaslomista jne.. Tähän kaikkeen on johtanut munaton liiton touhu ja ulkomaalainen halpatyövoima jota viedään kuin pässiä..
Ja vielä kysymys, kuka ajaa kuljettajien asiaa jos tulee tämä paljon puhuttu liittojen yhdistyminen yhdeksi jättiläiseksi kun nytkään AKT ei tee mitään parantaakseen työolosuhteita?- Talkoo-Taavetti
Kyllä se tekee. Se on jäsenistöstä kiinni miten paljon painetta annatte liittoonne päin ja työtaistelutilanteissa pitää olla jokaisen mukana , tai ruutta soi.
Ruuttaryhmällämme alkoi jo 5.s vuosikymmen rikkurinestotoiminnassa. Ahtaajien lakon aikaan jokunen vuosi sitten ruiskutettiin urakalla. - helppoheikki69
Talkoo-Taavetti kirjoitti:
Kyllä se tekee. Se on jäsenistöstä kiinni miten paljon painetta annatte liittoonne päin ja työtaistelutilanteissa pitää olla jokaisen mukana , tai ruutta soi.
Ruuttaryhmällämme alkoi jo 5.s vuosikymmen rikkurinestotoiminnassa. Ahtaajien lakon aikaan jokunen vuosi sitten ruiskutettiin urakalla.missä muussa ammatissa voi pitää työntekijää noin kauvan kiinni,ootos tunenteja ne perseestä ihminen työssä kiinni silloinkin ne pois nin lisäis työntekijöitäkin.
Kyllä se on kaikilla aloilla sama meininki yhdellä palkalla tehdä 3työt... ...nyt olisi aihettaa liittyä ammattiyhdistykseen ja jäsen äänestyksissä äänestää työ oloja puolustavaa jäsentä liiton hallitukseen
- Ahmieii
Talkoo-Taavetti kirjoitti:
Kyllä se tekee. Se on jäsenistöstä kiinni miten paljon painetta annatte liittoonne päin ja työtaistelutilanteissa pitää olla jokaisen mukana , tai ruutta soi.
Ruuttaryhmällämme alkoi jo 5.s vuosikymmen rikkurinestotoiminnassa. Ahtaajien lakon aikaan jokunen vuosi sitten ruiskutettiin urakalla.Jes kun ruiskutetaan! Saako ihan miten vain estää työntekijää? Entä tukilakot?
- Talkoo-Taavetti
Ahmieii kirjoitti:
Jes kun ruiskutetaan! Saako ihan miten vain estää työntekijää? Entä tukilakot?
Kun ruiskutetaan , se estää kyllä isoimmat rikkurointihalut. Varakeinona on hankalimmille portin sisäpuolelle pyrkiville munien voiteleminen tärpätillä. Se pitää kyllä loitolla ja vieroittaa rikkurin työstä lakon ajaksi.
- maisteriäo163
Talkoo-Taavetti kirjoitti:
Kun ruiskutetaan , se estää kyllä isoimmat rikkurointihalut. Varakeinona on hankalimmille portin sisäpuolelle pyrkiville munien voiteleminen tärpätillä. Se pitää kyllä loitolla ja vieroittaa rikkurin työstä lakon ajaksi.
Mitään lakkoja ei koskaan enää tule AKT: n toimesta joten paskanna housuus taavetti
- edsedddd
Joskus kuljetus alaa pohtineena (ei kokemuksen perusteella alkujaan tietenkään) niin valitsin oikein, EI maantierekka ajoa eikä bussikuskiksi. Koska en jaksa ajaa satojenkilometrien matkoja yhtä soittoa, että sitä tekisi vielä työkseen niin ei kiitos missään nimessä. Bussikuskin duuni taasen liian sellaista saman reitin ja aikatauluntahkoomista, no en nyt ihan alle kirjoita onko se nyt huono homma mutta mun duuni on kivempaa.
Itse ajan invataksia, kyllä tässä saa olla ns leppoisammin, koskaan et tiedä onko keikkaa 2 päivässä vai 20 keikkaa. Joku kultainen keskiarvo keikkojen määrässä varmaan on eli luokkaa 10 asiakasta päivässä. Reitit on aina eri,osaltaan paljon tuttuja paikkoja tietysti tahkotaan tahkoamistaan uudestaan ja uudestaan mutta sitten on aas kiva piipahtaa vähän toisessa kaupungissa välillä tai ajaa kaupunkien väliä.
Ajan siis pk-seudulla, pääsääntöisesti toimialue on Espoo hki mutta ainahan sitä vähän poiketaan muuallekkin joskus. Työn monipuolisuus on kyllä se mikä saa jaksamaan työssä ja se että keikkaa ei ole säännöisesti koko ajan x määrä vaan se vaihtelee paljon.
Tätä duunia olen tehnyt koko työikäni ajan, 20 vuotta alkaa jo lähestyä työelämän ikää. Palkka on mikä on, sama liksa putoo aina ns aina teet sitten paljon tai vähän duunia, ylityöt tulee erikseen että extraakin voi tienata välillä ja usein työpäivää voi venytellä jos jaksaa. Mun duunipäivä on 8h jota teen ihan vapaaehtoisesti, ylityöpakkoa ei ole kuitenkaan että lyhyemmälläkin työpäivällä pääsee jos haluaa.
Kuorma-autokin on tullut ajettua, sellasta paskajakelua, ei kovin herkkua sekään, isoa autoa kaikkiin pakettiauton kokoisiin pihoihin ja keikkaa niin paljon ettei niitä kerkii hoitaa päivän aikana. Super kovaa kuntoa jatkuva juokseminen, ei kiitos, hautaan pääsee helpommallakin. En siis yleistä että kaikki kuorma-autot hommat kusee mutta ainakin mitä olen niitä tehnyt työn ohella 10 vuoden ajan..
Kukin kai löytää sen oman hommansa, se on se paras ja muut paskaa.- j.s
Oman mielipiteesi hallitsia olet. Se sinulle suotakoon.
Minä olen viimeisimmän aloluvan saanut vuonna 1971. (MP. kortin selvitin 1962) Nykyinen oikeuttaa ajamaan kaikkia koneita mikä liikkuu maan pinnalla.
(A BE CE DE). Minusta kaikki työ on mielekästä, Olkoon se vaikka paskan ajoa. Samaa hommaa se on bussikuskinakin!
- BULSSI..
Meillä kysellään miten menee ja ihmiset vastaa "HYVIN MENEE"kaikki "TOIMII" no se on sanahelinää oikeasti mennään ---- eli vituttaa koko ajan eikä saikuttelu ole mitään harvinaista.
- Ala Vaihdettu
Niin kun kukaan , tai aniharva uskaltaa kertoa mikä on totuus. Lisäksi sellaisilta ei kysytä jotka tiedetään sellaisiksi jotka totuuden tuovat julki. Onko kukaan lukenut yhtään lehtihaastattelua ,missä joku työntekijä kertoisi epäkohtia ? En muista itse nähneeni kuin eläkeukkojen ja akkojen hehkutuksia kuinka työ on koko elämän sisältö.
- kuljettaja
Ala Vaihdettu kirjoitti:
Niin kun kukaan , tai aniharva uskaltaa kertoa mikä on totuus. Lisäksi sellaisilta ei kysytä jotka tiedetään sellaisiksi jotka totuuden tuovat julki. Onko kukaan lukenut yhtään lehtihaastattelua ,missä joku työntekijä kertoisi epäkohtia ? En muista itse nähneeni kuin eläkeukkojen ja akkojen hehkutuksia kuinka työ on koko elämän sisältö.
tuolla on eräs kuljettaja antanut palautetta työstään...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288627598002.html
- Paraneeko
Liitosta eroaminen ei ratkaise ongelmia. Valittajien pitäisi pyrkiä vaikuttamaan henkilövalintoihin liitossa. Eroamalla vaan heikennetään liitojen asemaa neuvotteluissa. Liittyminen Loimaahan on työnantajan toive kun silloin ei tarvitse käydä neuvotteluja kenenkään kanssa. Kun saadaan kaikki Loimaalaisiksi voidaan maksaa huomattavasti alempaa palkkaa.
- ei mikään bussikuski
Kyllä sitä näin ulkopuolisena (en ole koskaan ajanut henkilöautoa kummempaa enkä bussia käytä kuin harvoin) ihmettelee miten voi niin helppo työ ottaa niin koville ihan kuin olisi helvettiin matkalla?
Herranjumala sentään, ajella nyt hienoilla uusilla, vieläpä automaattivaihteisilla busseilla päivät pitkät ja sitten se on niin helvetin vaikeaa. Mikä siinä? Istua ilmajousitetulla, hyvillä säätömahdollisuuksilla varustetulla pehmeällä penkillä, vai kääntää rattia joka pyörii vaikka pikkusormella tehokkaan ohjaustehostuksen ansiosta.
Tuntuu että vaikeinta koko hommassa olisi pysyä hereillä. Ja sitten valitetaan kuin perkeleet minkä keretään miten huonosti on. Kermaperseitä kaikki, sanoisin.- kuski70v
Puhut asiaa!
- ooollio
kuski70v kirjoitti:
Puhut asiaa!
veteles 12 tuntisia päiviä jatkuvasti,välillä joku lyhyempi voi olla seassa.ei sitä jaksa pitkään.
- MAISTERIÄO163
Kyllä tuosta kirjoituksestasi huomaa ettet ole mikään bussikuski etkä ymmärrä koko touhusta yhtään mitään. TOLLO!
- masa headhill
Olet osaltaan oikeassa, ei linja-autonkuljettamisessa mitään vaikeata ole- lähes jokainen ajokortillinen sitä osaisi tehdä. Moni kokee jatkuvan epäsäännöllisyyden ikävänä, ruuhkissa seisomisen stressaavana , jonkun mielestä päivät ovat liian pitkiä, jne. Tästä työstä pitää, tai sitten ei-ihan samalla tavalla kuin mistä tahansa duunista. On turhastaa purnaajia, ja aiheesta purnaajia. Parhaiten alalla(millä tahansa alalla) pärjää ne, jotka omaavat hyvän asenteen tehdä tätä työtä hyväksyen epäkohdat( kaikkia ei voida laittaa kuntoon) ja nauttien ajamisesta ja asiakkaiden palvelemisesta!
- masa headhill
Ja vielä tuosta AKT:n touhusta sen verran, että omasta mielestäni se ei ole päässyt vielä 2000-luvulle. Siinä touhussa on ainakin linja-autopuolella vielä hyvinkin paljon parannettavaa. Kokonaan oma liitto olisi paras ratkaisu JÄRKEVILLÄ linja-autonkuljettajataustan omaavilla henkilöillä varustettuna!
- 231431
Ei epäsäännöllisyys ole stressaavaa jos pysytään tietyissä pelisäännöissä. Esim aamuvuoroviikolla ei iltaa jne. Nythän näin on.
Ruuhkassa seisominen ei ole stressaavaa, mutta liian kireät ajoajat ovat monille.
Liian pitkät päivät ovat se suurin ongelma. Siihen päälle nämä muut niin soppa valmis.
Mitä tulisi tehdä niin yleislakko, päivät 8 tuntia kuten muillakin. Ei yhtään enempää. Mikäli 9 tuntia, 1 tunti olis 50%.
Aamu, ilta ja yövuorot siten että vuorojen vaihdossa aina kunnon lepoajat. Eikä vuoroja sekaisin kuten nyt.
Jonka jälkeen kaikille kuljettajille tehdään selväksi että ajakaa niin hiljaa kun mahdollista. Jos menee yli niin merkatkaa vihkoon ja kerran viikossa täyttäisivät lapun josta sitten överinä. Nythän ne pitää täyttää joka päivä jota harva viitsii.
Näillä ala saataisiin kuntoon.- j.s
Asiat pitää hoitaa asiallisesti!
Ei sinun neuvosi ole oikea: " Jonka jälkeen kaikille kuljettajille tehdään selväksi että ajakaa niin hiljaa kun mahdollista. "
Ei tuota voi hyväksyä. Ei liitot edes keskustele tuosta vaihtoehdosta.
Luottamusmiehelle selvitys ajo-ajoista ja piirurin kiekko mukaan, Johan asiat selkiintyvät. Ei se muuta tatvitse. Asiallisuutta pellin!
- j.s
JOO..
Ite olette ryssineet koko jutun. Luulitte, että palkka tulee kuin luontaisetuna kaksviikkojaksoittain. - Eihän se niin ole! Me vanhat jäärät olemme olleet aktiivisia ja neuvotelleet sopimukset ja te nuoret oletatte ettei teidän tarvitse tehdä etuuksien säilyttämien eteen mitään! Työnantaja kyllä sen on huomioinut. "Kurkuttaa" teitä koko ajan.
Tehkää etuuksienne eteenne edes se, että pidätte huolen siitä jotta työnantaja ei alista saatikka kyseenalaista toimenkuvaanne.
-juhani- - ukni
Niin pitkien työpäivien lisäksi hallinoiva taho opastaa asiakasta eritavalla kuin kuljettajaa ihan tarkoitus hakuisesti jotta voisi sanktioida kuljettajan toiminnan tai ainakin Korte ja Tervonen toimii turussa
- tasarahaarvid
Mä oon jo ihan kuitti nää työvuorot / sidonnaisuusajat vie oman elämän tuhoon kiun työn jällkeen olet tasaraha
- Riisi3
Voi kun olisikin 12h sidonnaisuus, mulla tilausajossa 15h sidonnaisuuksineen päiviä mahtuu 2vk jaksoon 6-7kpl ei ole muuta elämää enää kuin työ:-(
- AKTsopimus
Kaukoliikenteessä max 14h sidonnaisuus aika. Katso peiliin kenen vika. Syyllinen löytyy peilin näyttämästä henkilöstä kun et uskalla ottaa asiaa puheeksi työnantajan kanssa.
- riisi3
Onko näin? 14h. Luulin että 15h on max työhönsidonnaisuus tilausajossa.
- Soita
Mikä estää soittamasta AKT:n toimistoon ja kysyä miten sidonnaisia ja taukoja sovelletaan tilausliikenteessä.
- tilulipellet
Tilausajokuskit ajavat liivipuku päällä ja nuolevat asiakkaiden pyllyjä. Ovat olevinaan parempaa porukkaa. Oikein koirille että luut on kovia
- otaselvääitse
15h on max työhönsidonnaisuusaika tilausajossa.
- Mistätiedät
Laita osoite mistä näkyy sidonnaisuusaika vai heititkö vaan hatusta tiedon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 575500
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233517Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281642Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2051604- 761076
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261058Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49907Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259836Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71809Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35798