pankinjohtajien palkka

kolmesataatuhatta

Ymmärsinkö varmasti oikein että pankinjohtajat saa vain noin 300 tuhatta euroa vuodessa ? Ja sillä summalla pitää pärjätä koko vuosi .

15

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimuspalkka

      Se kai on sopimuspalkka.

      Ottaisin mielelläni 300 000 euroa vuodessa palkkaa, mutta kun kukaan työnantaja ei suostu minulle maksamaan kuin 30 000 euroa.

      Miksi ei suostu?

      No siksi, kun en osaa tehdä mitään sellaista työtä, jonka joku työnantaja katsoisi niin arvokkaaksi, että olisi valmis maksamaan haluaamaani summaa.

      Minulle jää nyt vain kaksi vaihtoehtoa:

      1. Tyydyn nykyiseen palkkaan.

      2. Rupeaan kouluttautumaan vaikkapa juristiksi tai ekonomiksi tai joksikin vastaavaksi ja yritän sitten päästä uusiin, parempipalkkaisiin töihin. Sekään ei ole niin yksinkertaista. Vaikka minulla olisi kuinka korkea koulutus, jos minulla ei ole kykyä johtamistehtävään, ei kukaan minua huoli sellaiseen työhön. Toisaalta koen, että ei minulla ole ominaisuuksia ollakaan tuollaisessa tehtävässä.

      Joten... olen tyytyväinen, että minulla on nykyinen 30 000 euron tehtävä ja elää kitkuttelen sillä. Onhan minulla kuitenkin työtä ja käytän rahaa sen verran kuin minulla on. Olen oppinut säästäväiseksi ja pienellä toimeen tulevaksi. En myöskään kadehti 300 000 euron palkkalaista.

      Ollaan tyytyväisiä ja eletään ja yritetään!

      • johtajasopimus

        Eipä ole tällä palstalla moneen vuoteen ollut näin hyvää kirjoitusta, jonka "sopimuspalkka" kirjoitti.


    • Mihin seuraavaksi ?

      Eipä tainnut tuostakaan miehestä olla hoitamaan sitä tehtävää koska lähtö tuli ja joutikin.

    • Tolkku käteen

      Olen monesti mielessäni pähkäillyt noita jättipalkkoja, mutta järjellä ajatellen ei kenenkään työpanos oikeasti voi olla noin sikamaisten summien arvoinen ja korvaamaton.

      Esimerkki:
      Pomo tienaa 300000€ vuodessa ja hänen alaisensa kymmenesosan, eli 30000€ vuodessa.
      Pomo ei yksinään pystyisi mitenkään selviytymään 10 alaisensa kaikista työtehtävistä, mutta todennäköisesti joku niistä kymmenestä 30000€ tienaavista pystyisi selviytymään pomon hommista sillä pienemmälläkin palkalla.

    • täytyy pyrkiä

      Tuon 30 000 hankkivan täytyy pyrkiä tuohon 300 000 hankkivan henkilön tehtäviin. Jos hänet kelpuutetaan siihen, asia on ok.

      Ei työmäärä välttämättä ratkaise palkan suuruutta. Vastuusta myös maksetaan. Mitä vaativampi tehtävä, sitä enemmän vaaditaan henkilöltä. Hän ei välttämättä tee niin konkreettisesti näkyvää työtä. Silloin tällöin tekee päätöksen ja allekirjoittaa muutaman sopimuksen, mutta nämä päätökset saattavat tuoda paljon tuloja yritykselle, antaa työtä henkilökunnalle puhumattakaan muista vaikutuksista. Ison päätöksen tekeminen vaatii paljon näkymätöntä työtä, ajatustyötä, materiaaliin perehtymistä, kokouksia jne. Näitä ei vaan kaikkia aina mielletä työnteoksi. Kyllä ne vaan ovat sitä.

      Yleensä tuollaisella korkeapalkkaisella henkilöllä ei ole työaikoja. Hän on periaatteessa työnantajan käytettävissä 24 tuntia vuorokaudessa ja 7 päivää viikossa. On lisäksi edustustehtäviä, puheiden pitoja, esitelmiä, edustamista jne. Monesti luullaan, että edustaminen on vain huvia. Se on monesti kaukana siitä. Eihän johtaja edusta itseään vaan yritysta. Monesti siihen on valjastettu perheestä ainakin puoliso.

      Joskus yritysjohtaja joutuu käyttämään ilta-aikaa vieraiden kestitsemiseen, purjehdukseen, kalastukseen, metsästämiseen. Voi tuntua, että tämä on vain hauskaa, mutta ne ovat asiakassuhteiden etsimisen ja ylläpidon kannalta tärkeitä. Jos tällaisella saavutetaan jotakin, se vaikuttaa mm. työpaikkojen säilymiseen.

      Eivät nämä työ- ja palkka-asiat aina ole niin yksiselitteisiä.

      • Tolkku käteen

        No jos se palkka olisi vaikkapa 120000€, niin kyllä siinäkin olisi jo kenelle tahansa enemmän kuin tarpeeksi korvausta. Kymppitonni kuussa. Jos ei sillä kykene pärjäämään, niin sitten kyseisen henkilön ei edes kuuluisi työskennellä sellaisella alalla jossa joutuu olemaan raha-asioista vastuussa, koska ei nähtävästi hallitse edes omaakaan taloutta.

        Ennen vanhaan johtajien ja suorittavan portaan välinen palkkaero on ollut huomattavan paljon pienempi, mutta nykyään ahneudella ei ole enää mitään rajaa.


    • Ei kai auta purnata

      Toki elää paljon pienemmälläkin kuin 120 000 euroa, mutta ei kai palkkaa määrää kulut vaan aivan muut tekijät.

      Turha näistä suurista palkoista on purnata. Täytyy vaan itsensäkin yrittää päästä korkeille palkoille. Niin ne kaikki korkeapalkkaisetkin ovat päässeet.

      En ole päässyt korkeille palkoille, enkä ole pyrkinyt. Minulle on riittänyt aivan keskinkertainen palkka ja olen ollut siihen tyytyväinen.

    • Vastuuvastuu

      Mikä on vastuu? Aina lauletaan johtajien ja muiden isopalkkaisten vastuusta.'

      Käytännössä mitään vastuuta ei ole mistään. Jos hommat kusee niin pomot ja muut kupparit saavat palkkansa ja bonuksensa jokatapauksessa, menipä miten tahansa.

      Duunari vastaa selkänahallaan omista epäonnistumisistaan.

      En ole ikinä käsittänyt tätä puhetta vastuusta. Saatana, politikoillakin pitäisi olla sellainen vastuu että saunan taakse jos hommat ei suju.

      • Rotat ja laivat

        Lisäksi nämä herra isoherrat eivät sitoudu pitkäjänteisesti työhönsä. Kun pääsevät siihen isopalkkaiseen työhön, niin samantien aletaan jo toisella silmällä kuikuilla mahdollisuutta päästä seuraavalle oksalle vielä isompipalkkaiseen hommaan.

        Jonkinlaista narsistin vikaa kai tuohonkin vaaditaan.


    • Savolaes ukko

      Mistee ne nuo kokkoomuslaeset on peräsi ?
      Ee kaet vuan nuo entisaekojen parrooniin sukulaesia ?
      Nykyset työläeset oes niitä torpparia, joeta parroonit
      nylyköö.
      Mualimassa oes hyvät mahollissuvet elle jokkaese, mutta kun
      kaekki haluaes olla PARROONI.
      Kuitennii nuo palakka erot ovvaat liia isot, joo niin non.
      Kyllä kaet mualima on mänössä arveluttavvaan alakyntee.
      Voep käävä niinnii, jotta ku tiukalle m,ännöö, niin kaekki on
      koht sillee sammoo mieltä, jos on ?

      "Hyvä niin, huono näin, kaikki menee väärin päin"

    • Ei kateutta

      Meillä on kaikilla mahdollisuus pyrkiä hyville palkoille.

      Ei purnaaminen eikä kadehtiminen auta. Kateudella ei saavuta mitään. Jos joku haluaa maksaa toiselle hyvää palkkaa hyvin tehdystä työstä niin maksakoon. Ei kukaan suuripalkkainen itse itselleen maksa sitä palkkaa. Ainoastaan yrityksen omistajajohtaja voi sen tehdä, mutta hän on ensin luonut tai hankkinut yrityksen ja sitä rataa.

      Yritetään!

    • Vaihdoin

      S-Pankissa ei ole noin kovapalkkasia johtajia, mutta ei siellä peritä myöskään kuukautisia palvelumaksuja.

    • ei yksi palkka

      Ei muutaman johtajan palkka vaikuta tuollaisiin asioihin. Palkkaperusteet ovat aivan muut, niin kuin tuolla muutamassa aikaisemmin kirjoitetuista kommenteista käy ilmi.

      • Fortum yn. muut

        En ymmärrä alkuunkaan näitä ylisuuria palkkoja , joita perustellaan sillä että on vastuullinen tehtävä. Hesarissa oli uutinen Fortumin hallituksen kokouspalkkioiden 20 % korotus aikeista.Hallituksen puheenjohtan vuosipalkan nousisi 90 tuhanteen euroon . Tämä sama porukka vaatii muilta vastuullisia palkankorotuksia !!!


    • Tupla tai kuitti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe