Vielä kerran

tuttu aihe

Jos on tunteita toista kohtaan, muttei voi olla suhteessa hänen kanssaan, onnistuuko ystävyys ?
Voiko hänen kanssaan olla hyvä ystävä ?

23

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+8

      voi tietty. tunteetkin siitä tasaantuu ja laantuu kun tuntee enemmän

      • tuttu aihe

        Lohdullista.


    • Ei voi.

      Mahdotonta.

      • tuttu aihe

        ei niin lohdullista, mutta varmaan totta.


    • veikkaisin

      Riippuu varmaan ihmisen seksuaalisuudesta. Jos ei ole kovin seksuaalinen niin kyllä sitten. Myös kahden naisen välillä vois toimia.

    • voi onnistua

      Jos olet suhteessa ja tunteittesi kohde ei ole ja ei tunne sinua kohtaan myöskään mitään romanttista niin ystävyys onnistuu mikäli itse kestät nuo vastakaiuttomat tunteet.

    • Man from south

      Itse tein ratkaisuni tuossa viime vuonna johon vaikutti kyllä ulkoiset muutkin seikat etten voi.

      Tuo nainen oli aivan upea ja tiedän että se tapa jolla kommunikoimme jo tuolloin niin meistä olisi tullut todella hyvät ystävät.
      Samalla kuitenkin huomasin että hän oli kiinnostunut minusta ainakin jonkin verran ja itsekkin olin kiinnostunut hänestä.
      Tiesin hänen olevan varattu ja ajattelin että ehkä parempi kaikkien kannalta jos emme tutustuisi. Tuo asia surettaa kovasti koska hänessä oli jotakin jota on hyvin vaikea selittää, jotain todella tuttua ja turvallista, samankaltaisuutta.

      Olen lähes täydellisen varma että meistä olisi tullut todella hyvät ystävät, mutta vaarana olisi ollut ettei se olisi jäänyt siihen.

      Tietysti asiaan vaikutti se että hän on biseksuaali nainen ja suhteessa naisen kanssa.

      Anteeksi sinä, mutta varmaan parempi näin. Oli kiva kuitenkin kohdata tässä elämässä...

    • Miksi ei voisi

      Tietenkin voi olla ystävä, edellyttäen että molemmat tietävät ja hyväksyvät asian. Toisaalta, eihän tässä maailmassa liikaa hyviä ystävyyssuhteta ole. En näe mitään estettä ystävyydelle.
      Toisaalta, onhan hyvä ystävyys parempi kuin onneton suhde.

    • onnellinen hänestä

      Todellakin voi olla. Itselläni on tavanomaista voimakkaammat tunteet
      erästä henkilöä kohtaan. Meillä on hyvä vuorovaikutus keskenämme.
      Ja tiedostamaton luottamus. Asiat hoituu ja viihdymme hyvin keskenämme.
      Tuskin hänellä on minua kohtaan mitään tunteita, sen kummemmin.

      • oiuvsdt

        Se taitaa riippua juuri aika paljon siitä ihmisestä, jolla olisi ollut tunteita. Hänen kypsyydestään ottaa asia vastaan sellaisena kuin se on.

        Minäkään en usko sen onnistuvan esimerkiksi silloin, jos toinen on ylihimokas "ystävänsä" suhteen, roikkuu toiveikkuuttaan, se "ystävä" ei taas ei ole tuntenut koskaan mitään himoa tai kemiaa. Luultavasti olisi kiusallista "ystävälle", jos se toinen taas aina vain elättelee toiveitaan kaikesta kanssakäymisestä.

        Tavallaan kaikki vastaukset tässä ketjussa ovat oikeita, variaatioita on niin paljon kuin henkilöitä.


    • totuus tässä

      Ei voi. Pystyn jo melkein näkemään tulevaan ja kuinka iniset jollain palstalla että mikähän sussa on oikein vikana kun se ei tunne sinua kohtaan kuten sinä häntä ja itse vierestä haluaisit koko ajan kuitenkin vaan enemmän koskea.

      Jos et halua tuohon skenaarioon niin lopeta itsellesi valehtelu ja unohda ystävyys sellaisen kanssa jota haluaisit koskea intiimisti.

    • tilanteesta riippuu

      Mulle kävi niin, että aikoinaan tapailin yhtä tosi mukavaa miestä, mutta ei mun tunteeni syttyneet häneen sen enempää, hänen kyllä minuun. Kun sitten tein selväksi, että nauttisin kyllä suuresti hänen ystävyydestään ja voin olla ystävä, lähetellä sähköposteja ja viestejä ja tavata "muuten vaan", niin ei se sitten onnistunut hänen puoleltaan, hän piti minusta ihan liikaa eikä halunnut sitten olla enää tekemisissä ollenkaan.

      Toinen tyyppi oli myös ihana, mutta seurustelin jo silloin toisen kanssa... olisin tykännyt hänestä tosi paljon ystävänä, mutta sama juttu kuin ed. tapauksessa.

      Sitten taas hän, jonka vuoksi olen täällä (edelleen)... jos mietin vain mitä haluan, niin haluaisin kyllä tutustua paremmin ja olla enempi tekemisissä, mutta kun lyön siihen järjen matkaan, niin no way, ei se onnistuisi se ystävyys.

      Mutta nää siis vain omia kokemuksiani, toisilla voi olla toisin.

    • vaikea sanoa

      Ei voi olla tai voi olla. Riippuu niin ihmisistä ja heidän keskinäisestä historiastaan.
      Toisaalta hyvä ystävyys on aina hyvä pohja myös suhteen muodostumiselle. Nykypäivänä kun ei koskaan tiedä mihin suuntaan suhteet muuttuvat.

    • j---

      Tunteet voi muuttua ystävyydeksi? Teistä voi tulla hyviä ystäviä, kun arvostat ominaisuuksia ihmisessä. Aika näyttää miten fiilikset muuttuu. Ei kannata tyrmätä kuitenkaan. Mitä jos kohde on huomannut?

    • Vain työkaveri

      Kyllä voi, kun itselle se todellisuus näyttäytyy, niin tunteetkin muuttuu ja tasaantuu. Itse satuin ihastumaan naimisissa olevaan työkaveriini, mutta kun sattumoisin törmäsin häneen vapaa-ajalla ja hänellä oli vaimonsa mukana, niin pilvilinnani hajosi siihen paikkaan. Lähinnä oma moraalinen asenteeni auttoi siinä etten kertonut hänelle tunteistani ja kun näin heidät yhdessä, että kuinka onnelliselta parilta he näyttivätkään, niin se olikin se viimeinen tikki ja oma järkeni otti sen lopullisen otteen tunteistani. Ihastus muuttuikin siksi kivaksi työkaveriksi, jonka kanssa on mukava vaihtaa muutama sana työpäivän lomassa sen kummempia haaveilematta.

      • haaveilijatar-84

        Oi...kävispä mullekin näin


    • miksi ei 84

      Tunteita no onko ne tunteet kovin pysyviä kun kaukaa haikailee.Voi olla ystävä ja lähteä pohjalta että tutustuu ensin toiseen.Kannattaako tunteita ventovieraaseen kasvatella ajan kuluksi.

      • Sitten tutustaan

        Ok?


    • fool on the hill

      Minä en pystynyt. Yritin kyllä, huonolla menestyksellä. Vetovoimaa oli vaan liikaa... "juttu" oli sitten pakko lopettaa kokonaan :( se tuntui aivan hirveältä, mutta siinä tilanteessa ainoa vaihtoehto. Vieläkin hän pyörii jatkuvasti mielessä.

    • Broke me

      Minäkin yritin. Me yritettiin. Olla vaan ystäviä. Mut ei. Tunteita vaan oli liikaa ja se sotki kaiken. En tiedä, lakkaanko koskaan kaipaamasta. Nyt on mennyt jo useampi vuosi. Koskaan en ole kenenkään jäänyt näin pahasti kiinni. Kun tuntui niin vahvasti, että toisessa on Jotain. Ja sitten siitä ei voi tulla mitään..... elämä on.

      • rakkaus eri

        Onneksi en itse syyllistynyt moiseen. Jos on suuret tunteet niin pitää uskaltaa ja raivata esteet. Tietysti, jos kyseessä ihminen joka ihastuu useasti niin sitten ei kannata toimia, silloinhan se toinen on vain tusinakamaa.


    • Rautalankaa

      Tiedän monta jotka voisivat. Itse en voisi. Olen sen verran voimakastunteinen sekä skorpioni ja tekisin itselleni pahaa vaikka olisin näennäisesti onnellinen toisen läsnäolosta. Se kuitenkin söisi sisimmästä jotain että toinen ei kuitenkaan ole se tärkein minulle. Ja en voisi olla sitä sen kanssa johon minulla on tunteet vaikka sydän se hajoaa näinkin mutta vähemmän kuin että olisin vain "joku".

      Tuliko tarpeeksi selkeesti..?

      Tää naiselle naiselta........... oon sinkku ite......

    • 999999+999999

      Vähän sama tilanne kuin jos on ihastunut työpaikalla ja tilanne sellainen ettei siinä voi alkaa ehdottelemaan. Sit on parempi panostaa hyvään työkaveruuteen.

      Tilanne on tietenkin toinen jos teillä on ollut jo jotain säätöä keskenänne, ja sitten yhtäkkiä päättää että ollaankin vaan kavereita. Ja tunteita olis molemmilla. Sit tuskin onnistuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe