Teen niinkuin

sydän käskee

luovun sinusta. Se ei tarkoita, etteikö minulla olisi tunteita sinua kohtaan. Niitä on aivan liikaa.
Joudun tekemään niin kuin järki sekä sydän sanoo.

26

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos sillai on asiat

      Kerrothan sen myös hänelle, ettei jää epätietoisuuteen?

      • sydän käskee

        Ei tarvitse kertoa, koska mitään ei ole ollut. luovun ihan itsekseni.


      • ****
        sydän käskee kirjoitti:

        Ei tarvitse kertoa, koska mitään ei ole ollut. luovun ihan itsekseni.

        Oletko nainen?


    • lost....

      Mun järki sanoi aikanaan toista ja sydän toista. Mikään ei ole muuttunut vaikka aikaa on kulunut.

      • Näinkö sitten

        Eikö ole tullut mitään sen tilalle?


      • lost....
        Näinkö sitten kirjoitti:

        Eikö ole tullut mitään sen tilalle?

        Ei ole kun mikään ei tunnu miltään.
        Sydän ei tottele järkeä, näemmä.


      • Sydän vai mieli
        lost.... kirjoitti:

        Ei ole kun mikään ei tunnu miltään.
        Sydän ei tottele järkeä, näemmä.

        Huomaan sinulla sisäisen ristiriidan, eli sydämesi toivoo ja haluaa, mutta mielesi/ järkesi ei saa sitä mitä odottaa. Tunnetteko te hyvin. Oletteko todellisuudessa puhuneet asioista niin, että ne ovat selvät, vai onko kyseessä vain toisen olettamuksia ilman tietoa.
        Entäpä, jos vastapuoli on ujohko ja odottaa sopivaa tilaisuutta kertoa sinulle todellisista tunteistaan ja näkemyksistään.

        Tuo sanamuotosi, mikään ei tunnu miltään on sellainen, että voisitko tarkentaa, mitä sinä reallimaailmassa toivot/ odotat.? Mitä sellaista olet odottanut, mitä et ole saanut?

        Jos luotaan asiaa syvemmälle, niin olet todellisuudessa ihastunut/ rakastunut, mutta jollain tasolla ajatuksenne eivät kohtaa. Oletteko olleet täysin rehellisiä alusta pitäen toisillenne vai mikä nakertaa luottamusta.

        Valitettavasti ihmisen mieli eli ego ei ole koskaan yhtä viisas kuin sydän. Anna alitajunnallesi aikaa ja laita se ongelma ratkaistavaksi, kun käyt nukkumaan. Todennäköisesti heräät yöllä ja tajuat, mistä on ollut kyse.


      • lost...
        Sydän vai mieli kirjoitti:

        Huomaan sinulla sisäisen ristiriidan, eli sydämesi toivoo ja haluaa, mutta mielesi/ järkesi ei saa sitä mitä odottaa. Tunnetteko te hyvin. Oletteko todellisuudessa puhuneet asioista niin, että ne ovat selvät, vai onko kyseessä vain toisen olettamuksia ilman tietoa.
        Entäpä, jos vastapuoli on ujohko ja odottaa sopivaa tilaisuutta kertoa sinulle todellisista tunteistaan ja näkemyksistään.

        Tuo sanamuotosi, mikään ei tunnu miltään on sellainen, että voisitko tarkentaa, mitä sinä reallimaailmassa toivot/ odotat.? Mitä sellaista olet odottanut, mitä et ole saanut?

        Jos luotaan asiaa syvemmälle, niin olet todellisuudessa ihastunut/ rakastunut, mutta jollain tasolla ajatuksenne eivät kohtaa. Oletteko olleet täysin rehellisiä alusta pitäen toisillenne vai mikä nakertaa luottamusta.

        Valitettavasti ihmisen mieli eli ego ei ole koskaan yhtä viisas kuin sydän. Anna alitajunnallesi aikaa ja laita se ongelma ratkaistavaksi, kun käyt nukkumaan. Todennäköisesti heräät yöllä ja tajuat, mistä on ollut kyse.

        Vastauksesi oli enemmän kuin osuva ja hyvä, kiitos siitä!
        Kovin tarkkaan en tähän vastaa täällä, mutta jotain voin kuitenkin.
        Polku ristesi ihmisen kanssa joka yllätti suuresti. Miksi vaikutus oli niin suuri, sitä en tiedä. Oliko jotain erityistä vaiko silkka oman mielen tepponen. Mutta jotain tapahtui mitä ei ole pitkään aikaan tapahtunut, liekö sekin syynä voimakkuuteen. Se on myös syynä siihen, ettei kukaan muu tunnu vielä miltään. R-sanaa en uskalla käyttää, emme tunteneet niin hyvin. Asia on jotenkin selvitetty ja tiedän mikä on tilanne, ei siitä tässä sen enempää. Kyse ei kuitenkaan ole ujoudesta tai tilaisuudesta, tunteet eivät kohdanneet ja se on tällä erää selvä asia. Nämä tunteet on osa jotain prosessia ja uskon että menee ajan kanssa ohi. Voimakkuus oli se joka tekee sen, ettei unohdu ihan yhdessä yössä. Alitajunta työstää koko ajan mutta ei ole sellaista vastausta jonka yön tunteina tajuaisin tai ei ainakaan kovin miellyttävää sellaista, se tulee varmaan aikanaan.
        Kiitos sinulle vastauksestasi ja pohdinnan aiheesta!


      • Voimia sinulle
        lost... kirjoitti:

        Vastauksesi oli enemmän kuin osuva ja hyvä, kiitos siitä!
        Kovin tarkkaan en tähän vastaa täällä, mutta jotain voin kuitenkin.
        Polku ristesi ihmisen kanssa joka yllätti suuresti. Miksi vaikutus oli niin suuri, sitä en tiedä. Oliko jotain erityistä vaiko silkka oman mielen tepponen. Mutta jotain tapahtui mitä ei ole pitkään aikaan tapahtunut, liekö sekin syynä voimakkuuteen. Se on myös syynä siihen, ettei kukaan muu tunnu vielä miltään. R-sanaa en uskalla käyttää, emme tunteneet niin hyvin. Asia on jotenkin selvitetty ja tiedän mikä on tilanne, ei siitä tässä sen enempää. Kyse ei kuitenkaan ole ujoudesta tai tilaisuudesta, tunteet eivät kohdanneet ja se on tällä erää selvä asia. Nämä tunteet on osa jotain prosessia ja uskon että menee ajan kanssa ohi. Voimakkuus oli se joka tekee sen, ettei unohdu ihan yhdessä yössä. Alitajunta työstää koko ajan mutta ei ole sellaista vastausta jonka yön tunteina tajuaisin tai ei ainakaan kovin miellyttävää sellaista, se tulee varmaan aikanaan.
        Kiitos sinulle vastauksestasi ja pohdinnan aiheesta!

        Noin voimakasta ja vahvaa tunnetta ei tule kun sen omansa löytämisestä, mitä kuvasit asiaa vastauksessasi ja alkuperäisessä tekstissä. Olen pahoillani, mutta en pysty auttamaan tässä asiassa, minun pitäisi olla selvännäkijä ja kun en ole.

        Ainoana ohjeena voin sanoa, että jos sinun on hyvä olla hänen vieressään, niin jää siihen. Ellei ole, niin lähde, äläkä katso taaksesi. Itse olen tehnyt aikanaan ratkaisuni ja tiedän, että se ei todellakaan ole helppoa. Mutta jälkeenpäin kun ajattelen, tein oikein, kun kuuntelin sydäntäni, vaikka terve järki sanoi kaikkea muuta.

        Tutki ja mieti asiaa eri näkökannoilta ja miksi et uskalla antaa tilaa rakkaudelle, jonka saisit. Olen lukevinani sellaista rivien välistä.

        Tee harkittu päätös, koska se on kuitenkin lopullinen.


      • lost.
        Voimia sinulle kirjoitti:

        Noin voimakasta ja vahvaa tunnetta ei tule kun sen omansa löytämisestä, mitä kuvasit asiaa vastauksessasi ja alkuperäisessä tekstissä. Olen pahoillani, mutta en pysty auttamaan tässä asiassa, minun pitäisi olla selvännäkijä ja kun en ole.

        Ainoana ohjeena voin sanoa, että jos sinun on hyvä olla hänen vieressään, niin jää siihen. Ellei ole, niin lähde, äläkä katso taaksesi. Itse olen tehnyt aikanaan ratkaisuni ja tiedän, että se ei todellakaan ole helppoa. Mutta jälkeenpäin kun ajattelen, tein oikein, kun kuuntelin sydäntäni, vaikka terve järki sanoi kaikkea muuta.

        Tutki ja mieti asiaa eri näkökannoilta ja miksi et uskalla antaa tilaa rakkaudelle, jonka saisit. Olen lukevinani sellaista rivien välistä.

        Tee harkittu päätös, koska se on kuitenkin lopullinen.

        Tilanne ei ole tuollainen eikä minun tarvitse tehdä valintoja. Tilanteet ja tunteet menivät omia polkujaan kauan aikaa sitten.

        Kiitos vastauksistasi ja oikein hyvää kevään odotusta!


      • ajatuksia, ajatuksia
        lost. kirjoitti:

        Tilanne ei ole tuollainen eikä minun tarvitse tehdä valintoja. Tilanteet ja tunteet menivät omia polkujaan kauan aikaa sitten.

        Kiitos vastauksistasi ja oikein hyvää kevään odotusta!

        Onko hän sanonut, ettei hänellä ole tunteita sinua kohtaan tai ettei ole kiinnostunut? Jos ei, niin silloin kaikki on mahdollista, jos on niin silloin voit mennä eteenpäin. On hyvä miettiä myös sitä, minkälaista viestiä itsestä antaa toiselle eleillä/sanoilla.


    • sitä kaipaaville

      Asiat eivät todellakaan monesti ratkea nopeasti, mutta asioiden selvittelylle on aina hyvä antaa mahdollisuus.
      Päivänjatkoja.

    • sydän käskee

      minusta on hienoa, että aloitukseni on herättänyt keskustelua. Jos joku muukin saisi avautua asiasta tämän ketjun kautta. Mahdollisimman moni.

      • lost.

        Kiitoksia vain ketjun "lainasta". Näistä(kin) asioista on joskus hyvä saada puhua. Miten itse olet jaksellut ja onko sinulla ihan toivoton tilanne?


      • sydän käskee
        lost. kirjoitti:

        Kiitoksia vain ketjun "lainasta". Näistä(kin) asioista on joskus hyvä saada puhua. Miten itse olet jaksellut ja onko sinulla ihan toivoton tilanne?

        "Mikään ei tunnu miltään". En jaksa muuta nyt. Et lainannut mitään, vapaa palsta.
        Toivon vain, että hän olisi onnellinen, se on tärkeintä.


      • lost...
        sydän käskee kirjoitti:

        "Mikään ei tunnu miltään". En jaksa muuta nyt. Et lainannut mitään, vapaa palsta.
        Toivon vain, että hän olisi onnellinen, se on tärkeintä.

        Sama tunne täälläkin. Tuli äsken tunne että tämä oli tässä, muuta ei voi ja sanat loppuu. Ei jaksa.. mitään.

        Hyvää jatkoa sinullekin ja kevään odotusta, kyllä se aurinko joku kaunis päivä paistaa meidänkin ikkunoista sisään!


      • särähti korvaan
        sydän käskee kirjoitti:

        "Mikään ei tunnu miltään". En jaksa muuta nyt. Et lainannut mitään, vapaa palsta.
        Toivon vain, että hän olisi onnellinen, se on tärkeintä.

        Nämä toiselle toivomiset sydän käskee anonyymipalstalla ovat aivan turhanpäiväisiä. Ajatteletko todella, että toivominen on sama asia kuin tekeminen, toisen lähellä olo. Pelkkä toivominen on vain toisen siirtäminen syrjään. Niin tekee ihminen, joka ei todellisuudessa ole kiinnostunut.


      • Hypograafikko
        särähti korvaan kirjoitti:

        Nämä toiselle toivomiset sydän käskee anonyymipalstalla ovat aivan turhanpäiväisiä. Ajatteletko todella, että toivominen on sama asia kuin tekeminen, toisen lähellä olo. Pelkkä toivominen on vain toisen siirtäminen syrjään. Niin tekee ihminen, joka ei todellisuudessa ole kiinnostunut.

        Niin toimii ihminen, jolla on jokin este, eikä suhde näinollen ole mahdollinen. Se ei tarkoita, ettei hänellä olisi tunteita. Noin käyttäytyy myös sellainen ihminen, jonka tunteet ovat yksipuoliset. Kuten myös ihminen, joka on ujo, epävarma itsestään.
        Todellisuus on muuta kuin meidän oman päämme luulomme.
        Voi toivoa toisen lähelle, mutta teot ovat yllä mainittujen seikkojen valossa joko mahdottomia tai epätodennäköisä. SE ei suinkaan tarkoita, ettei heillä ole tunteita.
        Toisten tunteiden väheksyminen on aina epäilyttävää ja mustavalkoista ajattelua.
        Semmottii se o kuulkaa ihimiset, että mustavalakosuus o meijän omn mielikuvituksen puutetta.


    • särähti korvaan

      Aina voi keksiä jonkun tekosyyn ettei juuri minun tarvitse toimia. Tällaisia ihmisiä löytyy yhdessä jos toisenkinlaisessa tilanteessa. En minä, mitäpä jos joku muu. Mitäs jos kaikki tekisivät niin, mikä olisi seuraus? Kollektiivisuus esim. on täysin vieras käsite joillekin ihmisille, he odottavat että joku/jotkut hoitavat asian ja seisovat itse tumput suorassa. Ei kannata puolustella tällaista.
      Entäpä, jos itse olisit suuressa hädässä, tarvitsisit toista ihmistä sinuako lämmittäisi, että hän jossakin kaukana toivoo sinun parasta. Ei taida auttaa sinua, jos tarvitsisit hänet lähelle.

      • Ei muuta

        Oletko ajatellut, että on myös päteviä syitä. Mustavalkoista ajattelu-tyylisi paljastaa ikäsi tai vähäisen elämänkokemuksesi.


      • Samassajamassa
        Ei muuta kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että on myös päteviä syitä. Mustavalkoista ajattelu-tyylisi paljastaa ikäsi tai vähäisen elämänkokemuksesi.

        Jos ystävälläsi on useampi kaveri ja hän ei vilä osaa tehdä päätöstään.Jos teidän välit on ok ja pidätte yhtä,niin kehottaisin vaan rohkeisiin päätöksiin.Elämä on lyhyt,mutta siihen sopii,huonoa hyvää.Eläkää dsilloin kun vielä olette elossa,sill
        elämä on elämistä varten ja vaåinta on jokaisella itsellään.Hyvää ja menestyksellistä jatkoa sinulle&teille.


      • särähti korvaan
        Ei muuta kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että on myös päteviä syitä. Mustavalkoista ajattelu-tyylisi paljastaa ikäsi tai vähäisen elämänkokemuksesi.

        Oijoi sinä ei muuta, taisi kolahtaa. Tuota minä juuri tarkoitin, että joillakin ihmisillä on aina syyt paeta ja jättää asiat muille, elämänkokemuksellani olen tämän havainnut. Elämänkokemustakin on jonkin verran, paljonkohan sitä oikein pitäisikään olla. Ja kyllä asiat ovat monesti mustavalkoisia, ne joko tehdään tai ei tehdä. Värisävyjä tulee tietysti myös siitä miten hyvin ne tehdään.
        Nyt päivänjatkoja.


    • Sydän ei käske

      Vaan sinun mielesi. Tuon ketjun perusteella olet niitä ihmisiä, jotka hakevat huomiota, mutta eivät kykene sitoutumaan todellisuudessa. ELi haitattelijoita.

      Todellisuudessa sellaisen ihmisen menettämisessä ei menetä mitään. Eli mene minne haluat ja tee mitä haluat, niinhän teet kuitenkin. Todennäköisesti niitä tunteita ei ole ollut alunperinkään, tai jos on, ne ovat olleet pinnallisia eli näyteltyjä. Mitä mies voi menettää teatteri ihmisessä, todellisuudessa ei mitään.

      Tuo on varmasti helpoitus sille, jonka jätät rauhaan.

    • singlegirl
    • aika jäykkä mielipide,, minä kallistuisin sinne hempeemmän aihtoehdon suuntaan

    • lonely rider

      Niin....Menin jo sekaisin että miksi se sydän käskee luopumaan koska jos on tunteita niin ne tulee myös sydämestä ja käskee pitämään kiinni.

      Siksi mä ajattelen että järkesi käskee luopumaan ja sydän pitämään kiinni. Minä uskoisin sydäntä. Se on rehellisintä mitä ihmisessä on.


      Ja mun pienelle ihmeelle. Vielä sä olet mun mielessä vaikka torjuntasi satutti. Ehkä jos sulla olisi ollut rohkeutta tutustua niin olisin ollut yhtä rohkea tulemaan vastaan.

      Mutta tämäkin suru häipyy joskus. Näin isoa asiaa ei musta pitäis päättää ainakaan millään toisten vaikutuksilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe