Pitkittynyt vatsakipu vasemmalla

Omppu5

Moi!
Minulla vasemmanpuoleiset vatsakivut kestäneet neljä kuukautta. On tutkittu veriarvot,ultrattu ym. ja mitään vikaa ei ole! Kävin gynellä joka poissulkisi sieltä johtuvat vaivat,kohdussa ehkä joku tulehdus,mikä ei selittänyt kipua.Olen syönyt neljä antibioottikuuria,vaivat hävisivät kolmeksi viikoksi.Nyt kipu pahentunut,yöllä rauhoittuu aamupäivä menee suht kivuttomasti,mutta ilta ollaankin sitten todella tuskissaan. Vatsa toimii normaalisti. Pitävät lääkärillä ihan pilkkanaan,koska missään ei mitään ole.Kolonoscopia yritettiin tehdä,muttei päästy alkua pidemmälle kovien kipujen vuoksi. Olen täysin epätoivoinen,kipu on todella kovaa. Josko jollain olisi samantyyppisiä kokemuksia,mitä tämä voisi olla? Josko päässä on vikaa,niinkuin ajattelevat…pitäisikö sekin tutkia? ;)

10

7162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöpä?

      Prosessoitu suomalainen maito, viljat, sokerit, stressi, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasvirasvat (margariinit, kasvirasvakermat jne...) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.

      Viljojen ja/tai maidon karsiminen ei tietenkään ratkaise kaikkien ihmisten kaikkia mahdollisia terveysongelmia, mutta todella monella erittäin nopea ja yksinkertainen tapa parempaan hyvinvointiin, joka ei maksa mitään.


      Mutta jos ruokavalion muutos parempaan ei auta, niin VAADI ehdottomasti tutkimuksia, koska voit sairastaa jotain vakavaa sairautta, joka vaatii hoitoa ja hakeudu välittömästi hoitoon, jos sinulla on esimerkiksi näitä oireita: jatkuva oksentelu, jatkuva kipu, laihtuminen, jatkuva sairastelu, veriripuli, pitkittynyt ripuli, nielemisvaivat, ruuan takertumisen tunne tai jatkuvaa kuumetta.


      Viljat ja/tai maitotuotteet pois 2-4 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa. Voi olla, että kumpikaan ei sovi. Jo 1-2 viikossa huomaa eron entiseen, jos jokin ruoka-aine ei sovi.


      Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteeni (vehnä, ruis ja ohra), viljojen tärkkelys sekä maito tuottavat limaa ja tulehdusta elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm


      Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm


      Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle suomalaiselle lehmänmaidolle.

      Näiden diagnoosi perustuu aina välttämisaltistuskokeeseen.

      • kahvimaitoo

        Olen kanssa kallistumassa tuohon maitotuotteiden aiheuttamaan vatsakipuun vasemmalla puolella. Käytän maitoa lähes litran päivässä, sitä menee kaurapuuron keittoon (puolet vetta , puolet maitoa), kahviin ja ruuan kanssa. Sitten illalla ehkä puolilasia nukkumaan mennessä. Ruisleipää en syö, enkä juuri muitakaan viljatuotteita.
        Olen aina ollut ns. kovavatsainen, mutta ummetusta ei usein ole, vatsa tyhjenee n. 3krt viikossa riippumatta siitä mitä olen syönyt.
        Niin, ikää on jo 65v. että kai sitä jotain #täytyy olla#.


    • omppu5

      Kiitos vastauksestasi! pitänee koettaa tuota ruokavalion muutosta.Jos siitä olisi apua,kipu on ihan kauheeta ja jokapäiväistä.Kouristavaa,kuumetta ei ole ollut ja myös vatsa toiminut normaalisti.

    • Hei!

      Vasemmalla alavatsalla tuntuvan vatsakivun syynä voi olla divertikuliitti eli suolen seinämässä olevien pullistumien (divertikkelit) tulehtuminen. Tällöin kivut ovat melko kovat ja lisäksi on yleensä ainakin lievää lämpöä. Kenties mainitsemasi antibioottikuurit ovat liittyneet juuri tähän diagnoosiin?

      Mikäli oireet kuitenkin jatkuvat toistuvina, yritetään paksusuolen tähystystä varmasti vielä uudelleen. Se voi olla kivulias toimenpide, mutta hyvällä esivalmistelulla tutkimus saadaan yleensä kuitenkin suoritetuksi (katso http://klinik.fi/terveysinfo/kolonoskopia).

      Voimia eteenpäin toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

    • Todettiinitselläni

      Testaa heliko-bakteerin mahdollisuus!

      Helppo ja halpa toimenpide.

    • omppu52

      Helikobakteeri tutkittu,ja negatiivinen. Nyt viime viikko mennyt rauhallisesti muuten mutta ke-to välisenä yönä heräsin hurjaan vatsanpolttoon,taju meinasi lähteä.Hetken polttelun,ja suuren hikoilun jälkeen kuitenkin rauhottui.Nyt ollut suht rauhallinen taas loppuvkon.Tässä mennään nyt päivä kerrallaan,mikä ihme siellä mahtaa vikana olla.Nyt huhtikuussa edessä paksusuolen tt-kuvaus,huhtikuuhun vaan aikamoinen odottaminen…. :(

    • Helmixx

      Mulla kanssa ollu vatsakipuja joulukuusta lähtien. Välillä kipu on vasemmalla alhaalla, välillä oikealla alhaalla, joskus taas keskellä. Välillä vatsa on täynnä ilmaa, mutta mitään ei tule ulos. Joskus taas ilmaa tulee ihan solkenaan. Tällä hetkellä särkee kovasti vasemmalta ja oikeelta. Olen ollut gynellä, on ultrattu alhaalta. Olin sisätautilääkärillä ja nyt jonossa paksusuolen tähystykseen. Jotenkin tuntuu, että kipu on munajohtimissa. Olen jo ihan epätoivoinen. Mitähän muuta tämä voi olla, kuin syöpää??

    • kaarman

      Moi!" mies 54v mulla muuten täysin saman tyyppinen vika? paitsi on vielä ummetusta kestänyt n,2v tuntuu että pää räjähtäää, kipu on todella kovaa ja lähes jokapäivä, kipuhäviää ainoastaan vahvoilla särkylääkkeillä,esim,Ardinex Codeiinipitoinen lääke ,navasta n,15cm vasemmalla puolella ja samalla korkeudella suunilleen kuin napa, siis toisella puolella missä umpisuoli sekin on tosin leikattu jo 44v sitten,,aina sama kohta on ultrattu rongen tähystetty alakautta 11 2015, verik, helikob,tutkittu ei ole pakteeria,ei allergioita,ym ym..eikä muka mitään vikaa ei se voi olla mahdollista särky on todellakin todellista!!!.yöllä ei kipua,nukkuminen ok oisko jollain jotain järkevää selitystä tälle ?? kiitos!!!!!!!!!!!!!!

    • Surullinennainen1

      Helmixx
      Vastaan
      Hei!Minulla on myös samalla tavalla ala vatsassa, oikealla, vasemmalla ja keskellä välistä se säteilee ylös asti. Raskauden jälkeen ollut jo 1vuoden ajan.
      Olen ollut gynellä (Ei olevinaan mitään ), on ultrattu alhaalta.(Ei olevinaan mitään)Kävin myös paksusuolen tähystyksessä eikä sielläkään ollu mitään. Lääkärit eivät ota mitään kantaa enää tähän

    • ihanvaantiedustelen

      te jolla on ibs niin onko teillä kipukohta aina samassa paikassa(minulla oikealla puolella 90 % ja joskus keskellä vatsaa ja harvemmin vasemmalla puolella) ja onko teidän vatsa ihan kokoajan kipeä siis tauotta? en ole käynyt lääkärissä asian vuoksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe