Ensi tai seuraavana vuonna olisi auton vaihto kysessä. Mutta mihin?
Itsellä Audi A4 TFSI 155 Kw vm. 2010. Olen toinen omistaja. Maksoin siitä 38 000 eur ja ostohetkellä sillä oli ajettu 25 000 km.
1. Kun mittarissa oli 35 000 km, niin jarrut alkoivat kolahdella peruuttaessa. Asia korjattiin ja meni takuuseen.
2. Kun mittarissa oli 40 000 km, niin jäi 3 kertaa tien päälle hinattavaksi. Yksi sylintereistä pimeänä ja vian aiheuttajaa ei koskaan löydetty. Tehdastakuu ei ollut enää voimassa MUTTA eräässä takuuhuoltoliikkeessä, jonne autoni hinattiin, asiakaspalvelija käänsi tietokoneen näytön minuun päin ja näytti, että sama ongelma oli tapahtunut jo 1. omistajalla 15 000 km kohdalla. Lopulta pienen taistelun jälkeen myyjäliike suostui vaihtamaan autooni uuden moottorin. Hintaa olisi tullut 13 000 eur, jos olisin joutunut itse maksamaan moottorin ja työt.
3. Mittarissa 110 000 km. Ohjauskulmat säädettiin muistaakseni toistamiseen ja jouduin ostamaan uudet kesärenkaat, koska ne olivat kuluneet epätasaisiksi rengasliikkeen mukaan vaarallisiksi sadekelille. Kulutuspintaa oli vielä reilusti muuten.
4. Mittarissa 112 000 km. Etupyörän laakerin vaihto.
5. Mittarissa 115 000 km. Vuonna 2012 vaihdettuun täysin uuteen moottoriin piti vaihtaa huohotin/öljynerotin -boxi, johon oli merkitty vuosiluku 2012. Moottori kävi laihalla.
Koska en luota autooni, niin huollatan sen merkkiliikkeellä, jotta liikkumisturva pysyisi päällä. Tästä seuraa se, että esim. tässä kuussaa tehty huolto maksoi yli 800 eur, joka sisälsi periaatteessa pienet tarkistukset ja öljyjen vaihdot.
Sitten on tietenkin sisätiloissa jatkuvaa muovien naksahtelua jne. varsinkin kesällä. Akku piti vaihtaa merkkiliikkeessä, koska se piti ohjelmoida. Kuskin puolen sivupalkista on kuulunut viime kesästä saakka välillä aika kovaa kitinää kuoppaisilla/polanteisilla teilla. Vikaa ei ole löydetty, enkä aio tehdä asialle enää mitään. Pääasia on se, että pääsen eteenpäin autolla.
Vituttaa. Voidaanko puhua maanantaikappaleesta vai onko tämä nykyisille Audeille normaalia? Kertomukseni on tosi. Olisin vaihtanut autoni pois jo aikaisemmin, mutta ajattelin, ettei se kannata, koska siihen vaihdettiin uusi moottori. Lisäksi ajattelin maksaa autolainan pois kokonaan, johon menee vielä pari vuotta. Pitää vain rukoilla, että ei tulisi isompia vikoja. Rahaa on palanut autoni ylläpitoon mielestäni runsaasti vaikken joutunutkaan maksamaan moottorin vaihtoa.
Autoni on hinta/laatusuhteeltaan huonoin, mitä minulla on ollut. Yksi asia autossani on hyvää: hyvä ajettavuus (jos ei oteta mukaan, että ratti vispaa jonkin verran edestakaisin esim. ohitustilanteessa, kun laitan kaasun pohjaan (etuvetoinen malli).
Onko olemassa luotettavaa automerkkiä?
8
62
Vastaukset
- A7"
Mitäs ostit TFSI. TDI on luotettavampia Audeissa. Lue lehtiä, nettiä niiku kaikki päänaukojat, kateelliset.
- Mikä pelle
Sun kaltaisille ei ole kukaan kateellinen vaikka tykkäät niin luullakin :D
- A7"
Mikä pelle kirjoitti:
Sun kaltaisille ei ole kukaan kateellinen vaikka tykkäät niin luullakin :D
Nyt puhutaan autoista, ei ihmisistä. Hymiöt tekee susta pellen, kakaran.
- Onnellinen Audisti
Tulihan sitä ennen ostoa tutkittua eurooppalaisia tiepalvelu- ja katsastustilastoja. En ole mikään idiootti.
Lisäksi kommenttiisi:
Talouselämälehdessä kirjoitettua...
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo tata kaytettya laatuautoa taysi pommi/a2096011
Volkswagen-konsernilla on viime vuosina kaksijakoinen moottorionni. Konserni on osannut tehdä erinomaisen pieniruokaisia ja hyväluonteisia diesel- sekä bensamoottoreita. Niissä on kuitenkin paljon ja kalliita vikoja.
Pienten, pihien ja vähäruokaisten bensaturbojen jakoketjuongelmat eivät ole ollenkaan ainoita Volkswagen -konsernin tuotteiden murheita. Suorastaan surullisen kuuluisa on 2,0-litrainen pumppusuutindiesel, tarkkaan ottaen moottorin koodimerkinnältään BMR. Pahiten ongelmainen moottori on 125 kilowatin eli 170-hevosvoimainen tehodiesel. Samoja dieseleitä löytyy myös Audeista.
- Captivated
Itsellä on ollut useita Volvoja ja kaikki ovat kestäneet moitteettomasti useamman satatuhatta. Aikoinaan Volvot oli kalliita, joten ajelin pienillä ritsoilla. Kaikki hajosivat, ennenkuin sain autolainan maksettua. Sain vihdoin hankittua Volvo V70 mallin lähes uutena vm 2002. Ajelen sillä vieläkin, vaikka auto on jo 13v vanha.
Koskaan sitä ei ole korjattu mistään, mikään paikka ei ole kulunut, eikä ruostetta ole missään.
Kuluvia osia on vaihdettu, kuten 150th kohdalla tukivarret eteen, puslia ja 200th kohdalla jarrulevyt eteen. Lisäksi jakohihna 4v välein ja autom laatikon öljyt.
Osatkin on halpoja, kun niitä saa nykyään melkein mistä vain.
Audeista on liikkeellä murheellista tarinaa ja olen vierestä katsonut, kun kaksi Audia on vienyt miehen talaoudellisen perikadon partaalle..- Onnellinen Audisti
Mulla oli aikaisempi auto Saab 9-3 vm. 2005. Se pelasi hienosti, tukivarret piti vaihtaa siihenkin 150 000 paikkeilla. Lisäksi se söi aika paljon jäähdytinnestettä. Merkkihuollossa vikaa ei löydetty. Vein sen sitten myöhemmin "paja-korjaamoon", jossa nesteen lisään laitettiin jotain "tiivisteainetta", niin ongelma poistui heti. Kun Saab meni konkurssiin, niin huollosta kerrotttiin, että erikoivaraosien saatavuusajat tulevat pidentymään. Vaihdoin sen vuoksi merkkiä.
- make012
Minulla on ollut uudesta asti Audi A4 2.0 TFSI .Ikää on nyt 10 vuotta ja etuveto manuaalilaatikolla.Lastutettu noin 7 vuotta sitten.Tehoa noin 250hv.Kone ei syö öljyä,yhtään helaa tai niveltä ei ole tarvinnut vaihtaa.Konetta ei ole aukaistu eikä laatikkoa.Ajettu nyt 160000km.Muutama ylinopeussakko tullut joten nautittu auton ominaisuuksista.Kyllä seuraava autonikin on AUDI!
- dssw'
On niitä halvemmankin luokan autoja ja yhtä hyviä ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031535
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781174- 881107
- 1391006
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580965Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1927Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8882- 19852
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9674Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8650