Suunnaton inho miestä ja kotiamme kohtaan

epätoivoinen

Olen ihan älyttömän ahdistunut tästä tilanteesta. Meillä on toivottu raskaus, mutta olen mennyt totaalisen sekaisin. Jo heti raskauden alussa aloin tuntea inhoa miestäni ja kotiamme kohtaan ja tunne on voimistunut niin, että jouduin muuttamaan väliaikaisesti pois kotoa ja miehen läheltä. Olen siis todella ahdistunut miehestä ja kodista enkä voi sietää miestäni lähelläni, en edes samassa talossa! Mitä pirua tämä raskaus ihmiselle tekee?! Mies todella kärsii, sillä hän on meistä se rakastavampi osapuoli eikä voi ymmärtää miksi en siedä häntä milläänlailla. Hän on alkanut näyttää vastenmieliseltä ja kaikki mitä hän tekee tai sanoo jne ärsyttää ja inhottaa. Olen siis syystäkin paniikissa, eroko meille nyt tulee vaikka yhdessä toivottiin lasta?

5

342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghjklöä

      palaa takaisin. jos tämä johtuu raskaudesta, niin kestät kyllä muutamat kuukaudet, vaikka ällöttäisi. ota itseäsi niskasta kiinni, jos hormoneja epäilet.

      minua ällötti ekalla raskauskolmanneksella mieheni ominaistuoksu ja jouduin sen takia vaihtamaan lakanoita 3 päivän välein, kun tuntui, että laatta lentää siitä hajusta. samoin meidän vessa haisi mielestäni aivan järkyttävälle ja oksensin siellä niin paljon, että siellä käyminen ällötti koko raskauden. mutta se meni ohi ja kaikki palautui normaaliksi, kun vain sinnittelin.

      palaa hyvä ihminen takaisin ja pyydä mieheltäsi anteeksi.

      tai sitten tämä on vain sinulle hyvä syy jättää miehesi...

      • äiti 2010

        Nyt on hyvää aikaa (9kk) pohtia elämää ja parisuhdetta syvällisesti.. :) Mikä miehessä ja kodissa tuntuu vastenmieliseltä? Mitä sinä itse toivot ja tarvitset? Onko teillä hyvä ja tasapainoinen parisuhde? Millaista vauvaperhearkea odotatte? Raskaus herkistää pohtimaan elämää pintaa syvemmältä..


    • Lady grey

      Moi Epätoivoinen!
      Samoin kävi yhdelle kaverilleni - tilanne ei kuulemma ole ennenkuulumaton. Heillä raskaus meni valitettavasti kesken, mutta sen aikana ystäväni luuli myös seonneensa kun oma rakas mies tuntui vastenmieliseltä ja hänestä tuntui ettei hän halunnutkaan sen miehen lasta. Luultavasti joku hormonijuttu - ehkä lääketieteellisellä puolella osattaisiin neuvoa?
      Tsemppiä ja toivottavasti miehesi ymmärtää!

    • kyse

      Mielestäni tällä on yhteys omaan lapsuuteesi. Nyt nousevat pintaan ne asiat, jotka sinä olet lapsena tiedostanut. Sinä olet se lapsi, joka on kohdussasi.

      Alitajunta nostaa raskausaikana ja sen jälkeen pintaan asioita, joita ei ole käsitelty loppuun ja joihin ihminen on juuttunut. Sinä et ole kypsä ihminen tunne-elämältäsi. Eräs vaihtoehto on, että sinulla on käsittelemätön trauma.

      • hormonit vaan

        eiköhän lady grey ole enemmän oikealla jäljillä kuin sinä. hormonit oikeasti saa mielen sekaisin, itsekin olen aina pari päivää ennen kuukautisia itsemurhan partaalla esim. siitä, jos maito on loppu ja pitää lähteä sen takia kauppaan, muuten oon aika tasainen tallaaja. ja tää tosiaan on suhteellisen yleistä raskaana, olen kuullut. kantsii siis vaan yrittää, ei se raskaus oo loppuikää kestävä tila, vaikka moni esikoista odottava niin saattaa kokea. toisella kerralla on jo helpompaa kun osaa suhteuttaa asioita...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1769
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1721
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1538
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1436
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe