gradun kansitus

köyhääkin köyhempi

Pitääkö gradun kansitus maksaa kokonaan omasta pussista? Myös kirjastoon ja laitokselle menevät kappaleet? Entä jos ei ole varaa, jääkö valmistuminen siihen?

23

7615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu..

      Meillä ei opiskelijan tarvitse maksaa muuta kuin oma kappale jos sellaisen haluaa (n. 5 euroa), mutta tämä on tietääkseni ihan laitoskohtaista. Joillakin laitoksilla työ pitää palauttaa kansitettuna täälläkin, joten varmimmin sen saat tietää omalta laitokseltasi.

    • dddddd

      että gradu palautetaan kahtena kappaleena pahvi- tai muovikansissa (n. 3-4 e/kpl). Siinä se. Laitos teettää toisesta kappaleesta tiedekunnan kirjastoon "virallisen" kansioidun kappaleen ja toisesta en itse asiassa tiedä mitä sille tapahtuu. Oman työn saat viedä sidottavaksi jos haluat, sitä ei kukaan vaadi, joillekin saattaa olla tärkeää, että oma työ on omassa kirjahyllyssä nätissä kansissa, toiset taas unohtavat koko gradun sen tehtyään.

    • FM04

      Meillä piti kyllä maksaa kaikki itse. Eikä se ihan halpaa lystiä ollukaan, varsinkin kun otin pari ylimääräistä. Mutta oma ratkaisu oli se. Toivottavasti saisit joltain lainattua rahat.

    • TaY

      Meidän laitoksella gradu palautetaan kolmena kappaleena, joista kaksi on mapitettu ja yksi rei'ittämättömänä kirjekuoressa. Varsinaista kansitusta ei siis edes vaadita. Toki ne kaksi mappia maksaa muutaman euron, mutta konkurssiin se tuskin ketään vie. Itselläni ei ole paperiversiota lainkaan, mitäs sillä nyt enää tekisin?

    • Joensuun yliopisto

      Ainakin meillä pitää palauttaa gradu kolmena kappaleena, joista kaksi sidottuna. Ei maksa kuulemma juuri mitään yliopistopainossa.

      Irtolehtikappale menee mikrofilmattavaksi ja jää sinne. Molemmat sidotut menevät tarkastajille, toinen palautuu gradun tekijälle ja toinen jää laitokselle.

      Selkeä ja järkevä systeemi. Pari vuotta sitten oli toinen systeemi, vaimon piti palauttaa yksi kappale "puristemekanismilla varustetussa kansiossa", eikä löytynyt sellaista johon gradu 110s. olisi mahtunut. Piti kuitenkin viedä sellaisen sisässä.

      Palautan omani kahden viikon päästä JES.
      Lykkyä pyttyyn vaan kaikille uurastajille.
      Valmis työ palkitsee. Tai no ei palkitse, mutta kiva siitä on päästä eroon.

    • kohta KTM

      LTY:llä näköjään ryöstetään viimeisetkin pennit, sillä kirjastoon on toimitettava 1 kpl ja molemmille tarkastajille omat versiot kansissa, joiden teettäminen esim. Aalefilla maksaa 25e/kpl, vaikka tulostaa itse sivut. RYÖSTÖÄ!! Vielä jos firmalle pitää palauttaa yksi kpl kansissa ja itselleen haluaa yhden, niin se tekee 5 x 25 = 125 euroa!!! Että sillä tavalla meillä täällä.

      • Myös kohta KTM

        Juu itse olen samaa ihmetellyt. Koulumme (Aalefin) kansitus on pirun kallista. Jos olet kotoisin pk-seudulta, niin kannattaa kansittaa gradu täällä http://www.kirjansitomovkjokinen.fi/
        Maksaa 15-20 €. 20 € hinta on kai jos gradu on yli 200 sivuinen.

        Missä muuten olet ajatellut tulostaa gradusi. Vai tulostatko firmassa, johon teet gradusi? Mulla menee gradun tulostamiseen jo noin 150 € sitten 75 € kansitukseen, eli ei oo halpaa. Pitääkö muuten meidän koulun kaikki 3 gradua maksaa itse?


      • kaupp.tiet.yo
        Myös kohta KTM kirjoitti:

        Juu itse olen samaa ihmetellyt. Koulumme (Aalefin) kansitus on pirun kallista. Jos olet kotoisin pk-seudulta, niin kannattaa kansittaa gradu täällä http://www.kirjansitomovkjokinen.fi/
        Maksaa 15-20 €. 20 € hinta on kai jos gradu on yli 200 sivuinen.

        Missä muuten olet ajatellut tulostaa gradusi. Vai tulostatko firmassa, johon teet gradusi? Mulla menee gradun tulostamiseen jo noin 150 € sitten 75 € kansitukseen, eli ei oo halpaa. Pitääkö muuten meidän koulun kaikki 3 gradua maksaa itse?

        Mistä tuo noin suuri tulostusmaksu muodostuu? Eikös gradun voi tulostaa normaalisti koulun koneilla? Itsellä ainakin on aikomus tehdä näin, jolloin tulostus on ilmaista?
        Lappeenrannassa toimii myös kirjasitomo Hulkkonen jos ei halua Aalefin palveluita käyttää. Hinnasta en ole varma mutta kuvittelen sen olevan vähän halvempi.


      • Kohta myös KTM
        kaupp.tiet.yo kirjoitti:

        Mistä tuo noin suuri tulostusmaksu muodostuu? Eikös gradun voi tulostaa normaalisti koulun koneilla? Itsellä ainakin on aikomus tehdä näin, jolloin tulostus on ilmaista?
        Lappeenrannassa toimii myös kirjasitomo Hulkkonen jos ei halua Aalefin palveluita käyttää. Hinnasta en ole varma mutta kuvittelen sen olevan vähän halvempi.

        Niin kyllähän siellä vois tulostaa, mutta pitäisi saada tulostettua myös 75 sivua värillisinä. Tai sitten pitää ihan suosiolla jättää värit pois. Tällöin tosin käppyröistä ei välttämättä saa oikein selvää. Myös koulun printtereiden paperinlaadusta en tiedä. JOs niillä tulsotaa 2 puolisia tulosteita, niin näkyykö teksti läpi?


      • Myös kohta KTM
        kaupp.tiet.yo kirjoitti:

        Mistä tuo noin suuri tulostusmaksu muodostuu? Eikös gradun voi tulostaa normaalisti koulun koneilla? Itsellä ainakin on aikomus tehdä näin, jolloin tulostus on ilmaista?
        Lappeenrannassa toimii myös kirjasitomo Hulkkonen jos ei halua Aalefin palveluita käyttää. Hinnasta en ole varma mutta kuvittelen sen olevan vähän halvempi.

        NIin niistä tulostuskustannuksista. Ajatuksena oli siis tulostaa gradu vähän paremmalle paperilla ja ois kiva saada ne värit muutamille sivuille. Ja halvin tarjous on tällä hetkellä 12,2 senttiä sivu värisivut. Ja proffa haluaa gradun litteeksi kaikki SPSS tulosteet, joita on yli 60 sivua. Eli kyllä noita sivuja tulee.

        Onko muuten tietoa, että onko meidän koululla (LTY) väritulostinta opiskelijoiden käytössä? Siellä on ainakin se yks henkilökunnan käytössä, jota kukaan ei kuitenkaan ikinä käytä.


      • kohta KTM
        Myös kohta KTM kirjoitti:

        Juu itse olen samaa ihmetellyt. Koulumme (Aalefin) kansitus on pirun kallista. Jos olet kotoisin pk-seudulta, niin kannattaa kansittaa gradu täällä http://www.kirjansitomovkjokinen.fi/
        Maksaa 15-20 €. 20 € hinta on kai jos gradu on yli 200 sivuinen.

        Missä muuten olet ajatellut tulostaa gradusi. Vai tulostatko firmassa, johon teet gradusi? Mulla menee gradun tulostamiseen jo noin 150 € sitten 75 € kansitukseen, eli ei oo halpaa. Pitääkö muuten meidän koulun kaikki 3 gradua maksaa itse?

        Aion tosiaan (väri-)tulostaa firmassa, tosin olen tässä pohtinut minkä paksuiselle paperille se kannattaisi tulostaa. Kyselin Aalefin kommenttia 120g paperista, ja totesi, että kuulostaa paksuhkolta. Toisaalta normaali paperi tuntuu aika ohkaselle, no toisaalta kun en tulosta kaksipuoleisesti niin kai se peruspaperikin menee... vai olisko suosituksia esittää? Kyllä kaikki koululle jäävät gradut täytyy maksaa itse - ainakin tietääkseni.


      • kohta KTM
        kaupp.tiet.yo kirjoitti:

        Mistä tuo noin suuri tulostusmaksu muodostuu? Eikös gradun voi tulostaa normaalisti koulun koneilla? Itsellä ainakin on aikomus tehdä näin, jolloin tulostus on ilmaista?
        Lappeenrannassa toimii myös kirjasitomo Hulkkonen jos ei halua Aalefin palveluita käyttää. Hinnasta en ole varma mutta kuvittelen sen olevan vähän halvempi.

        Kiitos tuosta toisesta Kirjansitomo Hulkkosen tiedosta, tosiaan säästää sitä kautta jo 35 euroa. Sehän on melkein parisataa vanha markkaa, joten melkoinen summa - ja ainoastaan siitä syystä tuo säästö, ettei haksahda Aalefin kiskurihintoihin.


    • musicmama1

      Meillä tarvii itse kustantaa 5 kpl minulla lisäksi 2 eri tahoa asianosaisinia, joten tarvitsen 8-10 kpl... Kovilla kansilla 350 euroa ei näytä olevan kaukana...On se melkoinen summa!!!

    • nykyaikana

      Hiukka vanha ketju. Esim. Jyväskylässä ei graduja kansiteta ollenkaan, vaan ne laitetaan sähköiseen jakeluun. Itse painatin kolme kappaletta omaani, hintaa tuli n. 100 e lähetyskuluineen.

      • kallista on

        Riippuu vähän opiskelupaikasta, onko tieto vanhentunut. Itse valmistuin Aalto-yliopistosta tekniikan puolelta alkuvuonna ja minun piti toimittaa koululle kaksi sidottua kappaletta. Meidän diplomitöissämme töiden pitää olla vielä mustissa kovissa kansissa, jotka ovat kalliimpia kuin pehmeät kannet. Toinen noista kappaleista menee kirjastolle ja toinen työn valvoneelle professorille.

        Lisäksi toimitin tällaisen yritykseen, jossa tein diplomityön ja yhdelle säätiölle, joka maksoi hieman stipendiä. Sitten otin vielä itsellenikin kappaleen, joten kyllä noissa oli maksamista.

        Näiden lisäksi piti toimittaa sähköinen kappale koulun kirjastolle, mutta se oli vain noiden lisäksi.


      • Hirvittävä ongelma
        kallista on kirjoitti:

        Riippuu vähän opiskelupaikasta, onko tieto vanhentunut. Itse valmistuin Aalto-yliopistosta tekniikan puolelta alkuvuonna ja minun piti toimittaa koululle kaksi sidottua kappaletta. Meidän diplomitöissämme töiden pitää olla vielä mustissa kovissa kansissa, jotka ovat kalliimpia kuin pehmeät kannet. Toinen noista kappaleista menee kirjastolle ja toinen työn valvoneelle professorille.

        Lisäksi toimitin tällaisen yritykseen, jossa tein diplomityön ja yhdelle säätiölle, joka maksoi hieman stipendiä. Sitten otin vielä itsellenikin kappaleen, joten kyllä noissa oli maksamista.

        Näiden lisäksi piti toimittaa sähköinen kappale koulun kirjastolle, mutta se oli vain noiden lisäksi.

        On todellakin kallista. Kun yliopistotutkinnon suoritusaika on käytännössä viidestä kuuteen vuoteen, niin säästämällä joka opiskeluvuosi kympistä viiteentoista euroon, opinnäytetyön kannet saa maksetuksi.

        Tiedän kyllä, että noin pitkän ajan suunnitteluun ja toimintaan ei yksikään yliopisto-opiskelija pysty.


      • kallista on
        Hirvittävä ongelma kirjoitti:

        On todellakin kallista. Kun yliopistotutkinnon suoritusaika on käytännössä viidestä kuuteen vuoteen, niin säästämällä joka opiskeluvuosi kympistä viiteentoista euroon, opinnäytetyön kannet saa maksetuksi.

        Tiedän kyllä, että noin pitkän ajan suunnitteluun ja toimintaan ei yksikään yliopisto-opiskelija pysty.

        Oliko tuossa mielestäsi jokin ongelma?

        Kerrataanpa laskutoimituksiasi. Jos tuosta valitsee maksimisumman eli 6 v * 15 e/v kertyy rahaa yhteensä 90 e. Kun laskee Unigrafian laskurilla (http://www.unigrafia.fi/fi/opiskelijoille/gradut-ja-lopputyöt/gradulaskuri), paljonko maksaa kolmen työn kansitus koviin kansiin, tulee hinnaksi 84,75 e. Sitten jos jostain kumman syystä haluaisi kirjoihin vielä sisältöä, sanotaan vaikka 80 mustavalkoista sivua per kirja on hinta jo 123,15 e, eli budjettisi ylittyy. Harva myöskään selviää tuolla kirjamäärällä tai ilman värisivuja. Mustavalkoiset sivut pystyy ehkä tulostamaan koulun printterillä, mutta harvalla tämä onnistuu enää värillisten sivujen kanssa.

        Mielestäni tuosta voi siis rehellisesti sanoa, että se on kallista. Toki odotuksena on, että tuon maksamisen jälkeen voi valmistua ja alkaa tienata hirveitä summia rahaa, joten siksi kenelläkään ei varmaan jää valmistuminen siitä kiinni. Se voi kuitenkin aiheuttaa vaivaa ja muuta harmia silloin, jos on vaikkapa opintotuki vähissä eikä sitä huipputyöpaikkaa ole vielä.


      • kallista on
        kallista on kirjoitti:

        Oliko tuossa mielestäsi jokin ongelma?

        Kerrataanpa laskutoimituksiasi. Jos tuosta valitsee maksimisumman eli 6 v * 15 e/v kertyy rahaa yhteensä 90 e. Kun laskee Unigrafian laskurilla (http://www.unigrafia.fi/fi/opiskelijoille/gradut-ja-lopputyöt/gradulaskuri), paljonko maksaa kolmen työn kansitus koviin kansiin, tulee hinnaksi 84,75 e. Sitten jos jostain kumman syystä haluaisi kirjoihin vielä sisältöä, sanotaan vaikka 80 mustavalkoista sivua per kirja on hinta jo 123,15 e, eli budjettisi ylittyy. Harva myöskään selviää tuolla kirjamäärällä tai ilman värisivuja. Mustavalkoiset sivut pystyy ehkä tulostamaan koulun printterillä, mutta harvalla tämä onnistuu enää värillisten sivujen kanssa.

        Mielestäni tuosta voi siis rehellisesti sanoa, että se on kallista. Toki odotuksena on, että tuon maksamisen jälkeen voi valmistua ja alkaa tienata hirveitä summia rahaa, joten siksi kenelläkään ei varmaan jää valmistuminen siitä kiinni. Se voi kuitenkin aiheuttaa vaivaa ja muuta harmia silloin, jos on vaikkapa opintotuki vähissä eikä sitä huipputyöpaikkaa ole vielä.

        Tarkistin vielä, paljonko omien töideni painatus ja kansitus maksoikaan yhteensä ja summa oli 395 e. Sillä rahalla sai kuusi kappaletta kovakantisia pitkähköjä töitä, joissa oli melko paljon värisivuja.


    • Opiskelija Turusta.

      Itse jouduin kyllä maksamaan kaikki kolme ottamaani kappaletta itse, ja hinnaksi tuli yhteensä 76€. Kannattaa varmaan vertailla hintatasoja noissa sitomoissa.

      Uskon että keskimäärin yhden gradun sitominen maksaa jotain kahden ja kolmenkympin väliltä sivujen lukumäärästä riippuen. Oma graduni oli peräti 130 sivua, että siihen nähden vielä aika edullista sitomista.

    • austerism1

      En ihan tarkkaan muista prosessia (valmistuin 2006), mutta muistaakseni pari kappaletta piti toimittaa. Paikkana VY ja englannin kielen laitos. Yliopiston painossa sai hoidettua homman ja ihan etänä onnistui, sillä asuin graduvaiheessa jo toisella puolella Suomea Joensuussa. Ei tullut mitenkään erityisen nätti, mutta tulipahan jonkinlaisiin kansiin, ja siellä se kai kirjastossa pölyä kerää. Jos varsinaisen (mustakantisen) prujun olisi halunnut, niin se olisi kai pitänyt teettää jossain muualla kuin yliopistopainossa.

    • Selväse

      Tulostin graduni omalla tulostimella kymmenen sivun erissä kahtena kappaleena. Yliopistokirjakauppaan vein kansitettavaksi, ei se nyt kovin paljon maksanut. Osasivat laittaa tiedekunnan mukaisiin vaaleankeltaisiin kansiin :) Sitten vein ne valmiina vaadittuihin paikkoihin, oliskohan ollut 2 kpl kansliaan.

    • Vinku vinku

      Älkää viitsikö. Itse olen ihmisiä, jotka ovat tehneet ja kansittaneet peräti kolme yliopiston opinnäytettä. Siitä huolimatta talous on edelleen aivan kohdallaan ja vieläpä vahvassa nousussa lamasta huolimatta.

      Väittäisin, että ainakin aloittaja harrastaa turhaa vinkumista, ei kenenkään talous ja etenkään loppututkinto voi oikeasti olla muutaman kympin varassa.

    • KauhistunutKanki

      Vuosi on 2015 ja Unigrafia laskuttaa n. 100 sivun gradun tai opparin kovilla kansilla sitomisesta 45 € jos mustavalkosivuja ja 80 € jos värisivuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe