Onko Jumalasta olemassa mitään todisteita?

kaikki kiinnostaa

Minä olen kysellyt sitä kymmeniltä ns. uskovaisilta, mutta eivätpä ole voineet esittää ainuttakaan todistetta.

Lisäksi minua kiinnostaa tietää, mitä kieltä Jumala käytti luodessaan kaiken "sanoilla"

Miten pelkillä sanoilla voi luoda esim. kokonaisen galaksin, jossa on 200 miljardia auringoa?

87

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simelius

      Esimerkiksi ihminen. Ei näin monimutkainen olento synny sattumalta. Atomikasa, jolla tietoisuus.

      • Sadut satuina

        Miksi ihminen "luotiin" vasta n. 7 miljoonaa vuotta sitten, kun taas koko maailankaikkeus "luotiin" 13.2 miljardia vuotta sitten?

        Miksi todisteet evoluutiosta ovat niin murskaavia?

        Raamattu taitaa olla vain taikauskoisten ihmisten luomaa hölynpöyä.


      • ööööööööööööööööö.
        Sadut satuina kirjoitti:

        Miksi ihminen "luotiin" vasta n. 7 miljoonaa vuotta sitten, kun taas koko maailankaikkeus "luotiin" 13.2 miljardia vuotta sitten?

        Miksi todisteet evoluutiosta ovat niin murskaavia?

        Raamattu taitaa olla vain taikauskoisten ihmisten luomaa hölynpöyä.

        Luomistyö on todistus. Se riittää.


      • missä aivosi?
        ööööööööööööööööö. kirjoitti:

        Luomistyö on todistus. Se riittää.

        Luomistyöstä ei ole olemassa ainuttakaan todistetta. Evoluutiota tukevat miljoonat todisteet.


      • Simelius
        Sadut satuina kirjoitti:

        Miksi ihminen "luotiin" vasta n. 7 miljoonaa vuotta sitten, kun taas koko maailankaikkeus "luotiin" 13.2 miljardia vuotta sitten?

        Miksi todisteet evoluutiosta ovat niin murskaavia?

        Raamattu taitaa olla vain taikauskoisten ihmisten luomaa hölynpöyä.

        Vaikka olisi triljoona vuotta, niin minun maalaisjärki ei suostu uskomaan että atomit osasivat järjestäytyä näin äärettömän monimutkaisiksi kokonaisuuksiksi ilman älyllistä ohjausta.

        Raamattu ei ole satukirja koska siitä löytyy paras viisaus ihmisen tässäkin ajassa elettävää elämää ajatellen. Ihmiselle ei vaan kelpaa se viisaus, siksi pahuutta ja kurjuutta riittää tällä pollikalla. Se ennustukset käyvät toteen varmuudella mutta uskomattomat koheltaessaan eivät näe niitä asioita.


      • Sadut satuina
        Simelius kirjoitti:

        Vaikka olisi triljoona vuotta, niin minun maalaisjärki ei suostu uskomaan että atomit osasivat järjestäytyä näin äärettömän monimutkaisiksi kokonaisuuksiksi ilman älyllistä ohjausta.

        Raamattu ei ole satukirja koska siitä löytyy paras viisaus ihmisen tässäkin ajassa elettävää elämää ajatellen. Ihmiselle ei vaan kelpaa se viisaus, siksi pahuutta ja kurjuutta riittää tällä pollikalla. Se ennustukset käyvät toteen varmuudella mutta uskomattomat koheltaessaan eivät näe niitä asioita.

        Olet harhainen ja yksinkertainen ihminen. Raamatussa ei ole mitään "viisautta", jota pitäisi noudattaa. Päinvastoin: se on pahuutta, taikaukoisuuta ja sivisymättömyyttä ruokkiva satukirja.

        Olet aivan liian yksinkertainen ihminen ymmärtämään, että olet väärässä.


      • Uskova2
        Sadut satuina kirjoitti:

        Miksi ihminen "luotiin" vasta n. 7 miljoonaa vuotta sitten, kun taas koko maailankaikkeus "luotiin" 13.2 miljardia vuotta sitten?

        Miksi todisteet evoluutiosta ovat niin murskaavia?

        Raamattu taitaa olla vain taikauskoisten ihmisten luomaa hölynpöyä.

        Evoluutio ei ole tiede, se ei voi täyttää tieteen määritelmää. Ei siis voida tehdä montaa tieteellistä koetta, mitkä antaisivat aina saman tuloksen. Evoluutio on siis vain uskonto uskontojen joukossa.

        Miten voidaan määrittää juuri 7 miljoonaa vuotta? Onko joku elänyt niin kauan ja nähnyt? Voiko tuolta ajalta olla elossa todistajia?

        Miksi evoluution todisteet ovat täysin kestämättömiä? Ei ole aivan ainuttakaan oikeata tieteellistä todistetta! Eikä voi tullakaan.

        Raamatun Jumala loi avaruuden ennen kuin Hän loi ihmisen. Sen Hän teki n. 6000-10 000 vuotta sitten.

        Tiede ei ole koskaan voinut todistaa ainoatakaan Raamatun jaetta valheeksi tai epätodeksi. Otapas selvää!


      • Simelius
        Sadut satuina kirjoitti:

        Olet harhainen ja yksinkertainen ihminen. Raamatussa ei ole mitään "viisautta", jota pitäisi noudattaa. Päinvastoin: se on pahuutta, taikaukoisuuta ja sivisymättömyyttä ruokkiva satukirja.

        Olet aivan liian yksinkertainen ihminen ymmärtämään, että olet väärässä.

        Sinäkin toteutat Raamatun ennustuksia kun pilkkaat uskovia. Tuskin sinäkään tiedät maailman ja ihmisen synnystä juurikaan vaikka varmaksi evon väitätkin. Raamatun pääsanoma on että ihminen tekisi vääryyksistään parannuksen eikä suinkaan pahuuden tekeminen. Sinä et ymmärrä Raamattua ja Jumalaa, etkä Jumalan tarkoituksia ihmiselle ellet tule uskoon. Sinun on turha tulla uskosta osattomana selittämään Raamattua uskoville. En sano että itse olen Raamatun tietäjä, mutta jotain tiedän Jumalan tarkoituksesta ihmisen parhaaksi.


      • Simelius
        Simelius kirjoitti:

        Sinäkin toteutat Raamatun ennustuksia kun pilkkaat uskovia. Tuskin sinäkään tiedät maailman ja ihmisen synnystä juurikaan vaikka varmaksi evon väitätkin. Raamatun pääsanoma on että ihminen tekisi vääryyksistään parannuksen eikä suinkaan pahuuden tekeminen. Sinä et ymmärrä Raamattua ja Jumalaa, etkä Jumalan tarkoituksia ihmiselle ellet tule uskoon. Sinun on turha tulla uskosta osattomana selittämään Raamattua uskoville. En sano että itse olen Raamatun tietäjä, mutta jotain tiedän Jumalan tarkoituksesta ihmisen parhaaksi.

        En minäkään uskalla mennä maanviljelijänä neuvomaan kirurgia kuinka päätä leikataan. Sama pätee uskomattoman ja uskovan kohdalla. Uskomattomat vaan muka tietävät Raamatunkin paremmin kuin asiaan perehtyneet. Ei hyvää päivää.


      • Hyvää huomenta
        Simelius kirjoitti:

        En minäkään uskalla mennä maanviljelijänä neuvomaan kirurgia kuinka päätä leikataan. Sama pätee uskomattoman ja uskovan kohdalla. Uskomattomat vaan muka tietävät Raamatunkin paremmin kuin asiaan perehtyneet. Ei hyvää päivää.

        Väitteesi ei pidä paikkaansa. On tehty useita tutkimuksia, jotka ovat osoittaneet, että henkilöt jotka eivät usko Raamattuun tuntevat sen paremmin, kuin ne jotka siihen uskovat.

        Tästä hyvänä esimerkkinä on teologit: uskova teologian opiskelija hyvin usein muuttuu ateistiksi perehdyttyään kristinuskon ja muidenkin uskontojen syntyyn ja historiaan.

        On siis niin, että Raamattuun tarkemmin perehtynyt ihminen on yleensä perehtynyt myös muihinkin asioihin paremmin, ts. hänellä on parempi yleistietämys. Näin hän kykenee ajattelemaan kriittisemmin ja analyyttisemmin lukemaansa.

        http://articles.latimes.com/2010/sep/28/nation/la-na-religion-survey-20100928


      • Otapas selvää!
        Uskova2 kirjoitti:

        Evoluutio ei ole tiede, se ei voi täyttää tieteen määritelmää. Ei siis voida tehdä montaa tieteellistä koetta, mitkä antaisivat aina saman tuloksen. Evoluutio on siis vain uskonto uskontojen joukossa.

        Miten voidaan määrittää juuri 7 miljoonaa vuotta? Onko joku elänyt niin kauan ja nähnyt? Voiko tuolta ajalta olla elossa todistajia?

        Miksi evoluution todisteet ovat täysin kestämättömiä? Ei ole aivan ainuttakaan oikeata tieteellistä todistetta! Eikä voi tullakaan.

        Raamatun Jumala loi avaruuden ennen kuin Hän loi ihmisen. Sen Hän teki n. 6000-10 000 vuotta sitten.

        Tiede ei ole koskaan voinut todistaa ainoatakaan Raamatun jaetta valheeksi tai epätodeksi. Otapas selvää!

        Sinunlaisille järjen harhapoluille eksyneille on yksi maailman arvosteruimmista ekologian ja evoluutiotutkimuksen professori kirjoittanut erinomaisen kirjan:

        Miksi evoluutio on totta
        Jerry A. Coyne

        Siinä on pakattu 312 sivuun (lisäksi 50 sivua liitteitä) n. 2000 vakuuttavaa todistetta evoluution puolesta.

        Taidat olla muuten trolli tai sitten aivan nuori lapsi.


      • Simelius
        Hyvää huomenta kirjoitti:

        Väitteesi ei pidä paikkaansa. On tehty useita tutkimuksia, jotka ovat osoittaneet, että henkilöt jotka eivät usko Raamattuun tuntevat sen paremmin, kuin ne jotka siihen uskovat.

        Tästä hyvänä esimerkkinä on teologit: uskova teologian opiskelija hyvin usein muuttuu ateistiksi perehdyttyään kristinuskon ja muidenkin uskontojen syntyyn ja historiaan.

        On siis niin, että Raamattuun tarkemmin perehtynyt ihminen on yleensä perehtynyt myös muihinkin asioihin paremmin, ts. hänellä on parempi yleistietämys. Näin hän kykenee ajattelemaan kriittisemmin ja analyyttisemmin lukemaansa.

        http://articles.latimes.com/2010/sep/28/nation/la-na-religion-survey-20100928

        Saattavat kyllä tuntea Raamatun vaikka ulkoa, mutta jos ei heillä ole Henkeä, tulkinnat voivat olla mitä tahansa. Vastaavasti vähän koulutettu voi olla Jumalan lapsi vaikka ei osaisi Raamattua juurikaan. Katsos kun uskossa olo ei kysy oppimäärää ja älykkkyyttä. Henki tekee eläväksi.


      • Hyvää huomenta
        Simelius kirjoitti:

        Saattavat kyllä tuntea Raamatun vaikka ulkoa, mutta jos ei heillä ole Henkeä, tulkinnat voivat olla mitä tahansa. Vastaavasti vähän koulutettu voi olla Jumalan lapsi vaikka ei osaisi Raamattua juurikaan. Katsos kun uskossa olo ei kysy oppimäärää ja älykkkyyttä. Henki tekee eläväksi.

        Kaikki maailman uskonnot ovat niiden harjoittajille "ainoita oikeita uskontoja".

        Tämä johtuu tietenkin siitä, että "usko tulee sanasta", mikä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että ihminen voidaan saada systemaattisella "opettamisella" (mentaalinen käsittely) uskomaan aivan mihin tahansa.

        Suuri osa Saksan kansaa uskoi itse olevansa "herra-kansaa" ja juutalaisten olevan kaiken pahan takana, koska heille oli pitkään niin opetettu.

        Luepa esim. muutama kirja, joka käsittelee ufoja. Lisäksi mene sellaisten ihmisten seuraan, jotka todellakin uskovat ulkoavaruuden olentojen vierailevan täällä. Kohta uskot sinäkin kuten he.

        Jos esim. olisit syntynyt Kalkutan slummiin, niin olisit nyt 100%:lla varmuulla hindu.
        Saudi-Arabiaan syntyneenä olisit 100%:lla varmuudella sunni (siis muslimi).


      • Lightning Star
        Hyvää huomenta kirjoitti:

        Kaikki maailman uskonnot ovat niiden harjoittajille "ainoita oikeita uskontoja".

        Tämä johtuu tietenkin siitä, että "usko tulee sanasta", mikä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että ihminen voidaan saada systemaattisella "opettamisella" (mentaalinen käsittely) uskomaan aivan mihin tahansa.

        Suuri osa Saksan kansaa uskoi itse olevansa "herra-kansaa" ja juutalaisten olevan kaiken pahan takana, koska heille oli pitkään niin opetettu.

        Luepa esim. muutama kirja, joka käsittelee ufoja. Lisäksi mene sellaisten ihmisten seuraan, jotka todellakin uskovat ulkoavaruuden olentojen vierailevan täällä. Kohta uskot sinäkin kuten he.

        Jos esim. olisit syntynyt Kalkutan slummiin, niin olisit nyt 100%:lla varmuulla hindu.
        Saudi-Arabiaan syntyneenä olisit 100%:lla varmuudella sunni (siis muslimi).

        Niin... usko syntyy siitä mitä olemme kuulleet.
        Usko Jeesukseen lähtee liikkeelle, hänen tuomistaan sanoista ja opetuksista.

        Tietenkin ihminen voi turvat johonkin muuhun kuin Jumalan Pojan uskoon, mutta usko kristuksessa antaa todellisen vapauden.


      • Pääkonttorin mies
        missä aivosi? kirjoitti:

        Luomistyöstä ei ole olemassa ainuttakaan todistetta. Evoluutiota tukevat miljoonat todisteet.

        Et tiedä missä ihmisen aivot on?


      • ei-hihhuli
        Lightning Star kirjoitti:

        Niin... usko syntyy siitä mitä olemme kuulleet.
        Usko Jeesukseen lähtee liikkeelle, hänen tuomistaan sanoista ja opetuksista.

        Tietenkin ihminen voi turvat johonkin muuhun kuin Jumalan Pojan uskoon, mutta usko kristuksessa antaa todellisen vapauden.

        Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee.


      • Pääkonttorin mies
        Otapas selvää! kirjoitti:

        Sinunlaisille järjen harhapoluille eksyneille on yksi maailman arvosteruimmista ekologian ja evoluutiotutkimuksen professori kirjoittanut erinomaisen kirjan:

        Miksi evoluutio on totta
        Jerry A. Coyne

        Siinä on pakattu 312 sivuun (lisäksi 50 sivua liitteitä) n. 2000 vakuuttavaa todistetta evoluution puolesta.

        Taidat olla muuten trolli tai sitten aivan nuori lapsi.

        Onko se evo uskovien kanonisoitu pyhä kirja? Virheetön?


    • Jeesuksen nimessä...

      Niihin perhtymisen voi alotta Raamatua lukenaan alkamalla, silloin alkaa silmät ja korvat avautumaan tukoksistaan, ja muut aistit herkistymään tunnistamaan Hänen tekonsa, jotka on kaikkialla nähtävissä ja kuultavissa ja tunnettavissa.

      Mitää ei puutu. Vain kunkin pimeydessä elävän sokeus ja kuurous, ja astiensa tunnottumuus / tiedostamattomuus. Jotka täytyy koitaa saada herämään ja toimmaan. Jossa siis se Luojan Luojan ihmikunnalle ilmoitus kirja Raamattun lukeminen on se herättäjä ja avaaja.

    • sama vanha tarina

      Ei ole todisteita, eikä koskaan tule olemaankaan.

      • sama vanha jankuttaja

        Miten itse todistat minulle, että sinä olet olemassa?


      • sama vanha tarina
        sama vanha jankuttaja kirjoitti:

        Miten itse todistat minulle, että sinä olet olemassa?

        Kerro minkälaisen todisteen haluat, niin annan sen.


      • sama vanha jankuttaja
        sama vanha tarina kirjoitti:

        Kerro minkälaisen todisteen haluat, niin annan sen.

        Haluan nähdä sinut ja kuulla sinun puhuvan.


      • sama vanha tarina
        sama vanha jankuttaja kirjoitti:

        Haluan nähdä sinut ja kuulla sinun puhuvan.

        Tuu katsomaan ja kuuntelemaan.


      • sama vanha jankuttaja
        sama vanha tarina kirjoitti:

        Tuu katsomaan ja kuuntelemaan.

        Mene siis sinäkin taivaaseen katsomaan jos epäilet Jumalan olemassa oloa.


      • sama vanha tarina
        sama vanha jankuttaja kirjoitti:

        Mene siis sinäkin taivaaseen katsomaan jos epäilet Jumalan olemassa oloa.

        Miksi menisin? Minulle on yhdentekevää onko hän siellä vai ei.


      • sama vanha jankuttaja
        sama vanha tarina kirjoitti:

        Miksi menisin? Minulle on yhdentekevää onko hän siellä vai ei.

        Hyvä, älä sitten enää siitä täällä jankuta.


      • sama vanha tarina
        sama vanha jankuttaja kirjoitti:

        Hyvä, älä sitten enää siitä täällä jankuta.

        Täällä esitettiin kysymys:
        "Onko Jumalasta olemassa mitään todisteita?"

        Siihen minä vastasin:
        "Ei ole todisteita, eikä koskaan tule olemaankaan."

        Sinä aloit kyselemään minulta asioita, joten lopeta sinä jankuttaminen.


    • Simelius

      Ateisteilla on vain teoriat ja uusia pukkaa. Uskovilla on todistus mutta eihän sitä uskota koska ei haluta kokea sitä uskon kautta. Kukaan ei voi uskoa toiselle antaa, vaan Jumala sen lahjoittaa.

      • "#¤%&

        Ja niistä ateistien teorioista uskovatkin hyötyvät ja käyttävät päivittäin.


      • vanha ukko

        Mikä todistus, raamattu ei todista mitään ai pelkkä usko.
        Jos teillä olisi yksikin täysin pitävä todiste niin silloin uskoisin, en enne.


      • öhöhöhö
        "#¤%& kirjoitti:

        Ja niistä ateistien teorioista uskovatkin hyötyvät ja käyttävät päivittäin.

        Ja miten jos saan kysyä?


      • tee mitä tahdot
        vanha ukko kirjoitti:

        Mikä todistus, raamattu ei todista mitään ai pelkkä usko.
        Jos teillä olisi yksikin täysin pitävä todiste niin silloin uskoisin, en enne.

        Ei sinun ole mikään pakko uskoa. Ihan oma asiasi.


      • Uskot väärää Jumalaa
        tee mitä tahdot kirjoitti:

        Ei sinun ole mikään pakko uskoa. Ihan oma asiasi.

        Oletko koskaan harkinnut kääntymistä islamilaisuuteen?

        Ajattele miten vahva usko esim. Isis-sotilailla on Allahiin. He ovat milloin vain valmiit uhraamaan henkensä Jumalansa puolesta. Ei kenelläkään helluntailaisella on noin vahvaa uskoa Jumalaan.

        Eikö tämä todista, että Alllah onkin "se oikea" Jumala ja sinä palvot epäjumlaa!


      • "#¤%
        öhöhöhö kirjoitti:

        Ja miten jos saan kysyä?

        Käytätkö esimerkiksi navigaattoria tai muuta paikannuspalvelua koskaan?


      • tee mitä tahdot
        Uskot väärää Jumalaa kirjoitti:

        Oletko koskaan harkinnut kääntymistä islamilaisuuteen?

        Ajattele miten vahva usko esim. Isis-sotilailla on Allahiin. He ovat milloin vain valmiit uhraamaan henkensä Jumalansa puolesta. Ei kenelläkään helluntailaisella on noin vahvaa uskoa Jumalaan.

        Eikö tämä todista, että Alllah onkin "se oikea" Jumala ja sinä palvot epäjumlaa!

        En ole mutta sinäkin saat tehdä ihan mitä haluat ja uskoa ihan mihin haluat.


      • öhöhöhö
        "#¤% kirjoitti:

        Käytätkö esimerkiksi navigaattoria tai muuta paikannuspalvelua koskaan?

        En.


      • "#¤%&
        öhöhöhö kirjoitti:

        En.

        Etkä käytä varmasti tietokonettakaan?


      • Uskot väärää Jumalaa
        tee mitä tahdot kirjoitti:

        En ole mutta sinäkin saat tehdä ihan mitä haluat ja uskoa ihan mihin haluat.

        Minä en usko mihinkään Jumalaan, koskapa olen aina ajatellut omilla aivoillani.

        Minulla ei ole myöskään ollut huume-, alkoholi- tai mielenterveysongelmia, jotka usein näyttävat edeltäneen taikauskoisuuteen hurahtamista.


      • öhöhöhö
        "#¤%& kirjoitti:

        Etkä käytä varmasti tietokonettakaan?

        Tietokoneet ovat pitkälti juutalaisten innovaatiota.


      • tee mitä tahdot
        Uskot väärää Jumalaa kirjoitti:

        Minä en usko mihinkään Jumalaan, koskapa olen aina ajatellut omilla aivoillani.

        Minulla ei ole myöskään ollut huume-, alkoholi- tai mielenterveysongelmia, jotka usein näyttävat edeltäneen taikauskoisuuteen hurahtamista.

        Onko sinulla joku ongelma asian kanssa?
        Sinullakin on oikeus tehdä niin.


      • #¤%&
        öhöhöhö kirjoitti:

        Tietokoneet ovat pitkälti juutalaisten innovaatiota.

        "Tietokone" ei ole yksi asia. Tietokoneessa on erilaisia komponentteja, eikä juutalaiset todellakaan niitä keksinyt. Mistä keksit näitä älyttömyyksiä?


      • öhöhöhö
        #¤%& kirjoitti:

        "Tietokone" ei ole yksi asia. Tietokoneessa on erilaisia komponentteja, eikä juutalaiset todellakaan niitä keksinyt. Mistä keksit näitä älyttömyyksiä?

        Juuri komponentit on juutalaisten keksimiä. Kännykkäkamerakin on.


      • Uskot väärää Jumalaa
        tee mitä tahdot kirjoitti:

        Onko sinulla joku ongelma asian kanssa?
        Sinullakin on oikeus tehdä niin.

        Teenkin mitä tahdon, päinvastoin kuin sinä, joka olet taikauskoisuuden orja.

        Olen älyllisesti ja muutenkin rehellinen, sinä et.


      • "#¤%&
        öhöhöhö kirjoitti:

        Juuri komponentit on juutalaisten keksimiä. Kännykkäkamerakin on.

        Taidat olla ihan omassa haavemaailmassa nyt.


      • öhöhöhö
        "#¤%& kirjoitti:

        Taidat olla ihan omassa haavemaailmassa nyt.

        Eipä tuohon tietoon sinultakaan muuta vaadita kuin Googlen käyttöä. Onko tieto sellainen, että se ei sinua miellytä?


      • tee mitä tahdot
        Uskot väärää Jumalaa kirjoitti:

        Teenkin mitä tahdon, päinvastoin kuin sinä, joka olet taikauskoisuuden orja.

        Olen älyllisesti ja muutenkin rehellinen, sinä et.

        Mikä oli valetta? Mikä sanomani on taikauskoa?
        Olisi syytä lukea mitä kirjoitin ennen kuin syytöksiäsi latelet.


      • ¤%&/
        öhöhöhö kirjoitti:

        Eipä tuohon tietoon sinultakaan muuta vaadita kuin Googlen käyttöä. Onko tieto sellainen, että se ei sinua miellytä?

        Minulle on yhdentekevää kuka keksi kännykkäkameran. Kännykkäkamera ei ole teoria. Kännykkäkamera(kaan) ei toimi, jos fysiikan teoriat ovat väärässä.


      • olet väärällä palstalla
        ¤%&/ kirjoitti:

        Minulle on yhdentekevää kuka keksi kännykkäkameran. Kännykkäkamera ei ole teoria. Kännykkäkamera(kaan) ei toimi, jos fysiikan teoriat ovat väärässä.

        Jos teorioita kaipaat mene ateismipalstalle.


    • Uskova2

      Luomakunta todistaa Jumalasta. Kukaan normaali ihminen ei voi vilpittömästi uskoa, että maailma syntyisi itsestään. Alkuräjähdys ei minkään teorian mukaan voi synnyttää elämää, kaikki tietävät jo sodista, että räjäytykset tuhoavat ja tappavat.
      Luonnon kiertokulku, kasvillisuus, eläimet ja ihmiset ovat nekin selkeän suunnittelun tulos. Ei siis voi syntyä vähitellen evoluution kautta.
      Tiedemiehet tietävät, että maapallon "kuuluisi" fysiikan lakejen mukaan räjähtää saman tien. He vain tyytyvät ihmettelemään "mikä ihme tätä kaikkea pitää koossa?" Jumala pitää koossa on ainoa järkevä vastaus!
      Näiden totuuksien PITÄISI johdattaa ihminen etsimään Jumalaa. Ja löytäminenkin on tehty helpoksi: Jumala on antanut kirjallisen ilmoituksen itsestään, siis Raamatun.
      Sen vuoksi Room. 1:18-19 sanookin "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, SENTAHDEN ETTÄ SE, MIKÄ JUMALASTA VOIDAAN TIETÄÄ ON ILMEISTÄ HEIDÄN KESKUUDESSAAN; SILLÄ JUMALA ON SEN HEILLE ILMOITTANUT." Kannattaa lukea koko roomalaiskirjeen 1. luku, niin siitä selviää jokaiselle, miten Jumala on itsensä ilmoittanut ja olemassaolonsa todistanut.

      • Hae apua

        Olet psykoosisa. Hae väittömästi itsellesi apua soittamalla hätänumeroon 112.

        Vai kuuluisi "maailman räjähtää". Kuka reinikainen sinulle tuollaista potaskaa on syöttänyt?


      • ateistille
        Hae apua kirjoitti:

        Olet psykoosisa. Hae väittömästi itsellesi apua soittamalla hätänumeroon 112.

        Vai kuuluisi "maailman räjähtää". Kuka reinikainen sinulle tuollaista potaskaa on syöttänyt?

        Etkö kestä totuutta? Sinä kun atskulta loppuu argumentit te hyökkäätte ihmisen kimppuun kun ette kestä tappiotanne.


      • Hae apua
        ateistille kirjoitti:

        Etkö kestä totuutta? Sinä kun atskulta loppuu argumentit te hyökkäätte ihmisen kimppuun kun ette kestä tappiotanne.

        Te uskovaiset olette valheinenne itse sa*tanasta.

        Te ette kestä totuutta Jumalanne olemattomuudesta.


      • Uskova2
        Hae apua kirjoitti:

        Te uskovaiset olette valheinenne itse sa*tanasta.

        Te ette kestä totuutta Jumalanne olemattomuudesta.

        Kuolemasi päivänä tulet tietämään totuuden! Mutta silloin et enää voi hakea apua!


      • Uskova2
        Uskova2 kirjoitti:

        Kuolemasi päivänä tulet tietämään totuuden! Mutta silloin et enää voi hakea apua!

        Nimimerkki hae apua! Huomasin, että uskot saa tanaan, mutta et Jumalaan? Todella outo mielenlaatu....


      • Hae apua
        Uskova2 kirjoitti:

        Nimimerkki hae apua! Huomasin, että uskot saa tanaan, mutta et Jumalaan? Todella outo mielenlaatu....

        Vai että saat*nan kätyri huomasi, että "uskon" saat*naan.

        Minä en usko mihinkään henkimaailman juttuihin. Niihin uskovat vain yksinkertaiset tai psyykesairaat.


      • mene koloosi
        Hae apua kirjoitti:

        Vai että saat*nan kätyri huomasi, että "uskon" saat*naan.

        Minä en usko mihinkään henkimaailman juttuihin. Niihin uskovat vain yksinkertaiset tai psyykesairaat.

        Uskotko sossuun, melko varmaan uskot, ja sixpäkki saa uskosi aivan liekkeihin !


      • satuja vain
        mene koloosi kirjoitti:

        Uskotko sossuun, melko varmaan uskot, ja sixpäkki saa uskosi aivan liekkeihin !

        Henkimaailma kuuluu satukirjoihin.


      • myös siellä
        satuja vain kirjoitti:

        Henkimaailma kuuluu satukirjoihin.

        On sitä saduissakin. Saduissa on paljon muutakin mitä on myös oikeassa elämässä.


    • vanha ja vakaa

      Ei kerrassaan mitään. Uskovaisia on jymäytetty pahasti. Aurinko voisi kuitenkin olla hyvä jumala sille joka sellaista kaipaa. Olihan muinaisilla egyptiläisilläkin Ayrinkojumala Ra-Aton. Egyptiläiset olivat viisasta kansaa, hieno kulttuuri aikoinaan.
      Palvellaan aurinkoa, se ainakin on olemassa.

      • luuserien lauantaipö

        J a mikä vakaa se siinä nököttää höh, muutam a aika niin on äijä monot suorana muiden kannettavana, siinä se on sitten talitintin sukulainen taas yks!

        oho oikein on käyty kirjastossakin jonain kirkkaana päivänä heheheee..vo surkeus.


      • vanha ja vakaa
        luuserien lauantaipö kirjoitti:

        J a mikä vakaa se siinä nököttää höh, muutam a aika niin on äijä monot suorana muiden kannettavana, siinä se on sitten talitintin sukulainen taas yks!

        oho oikein on käyty kirjastossakin jonain kirkkaana päivänä heheheee..vo surkeus.

        poika poika, minulla on itsellä kirjasto. Ja sitten kun minun raatoa kannetaan olen jo kaukana. Naapurigalaksissa tai sitten siellä ulommaisessa. Tänneppähän jäätte tempausta odottamaan.


      • hörönauru
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        poika poika, minulla on itsellä kirjasto. Ja sitten kun minun raatoa kannetaan olen jo kaukana. Naapurigalaksissa tai sitten siellä ulommaisessa. Tänneppähän jäätte tempausta odottamaan.

        Ja sinä pilkkaat uskovia!!!


    • Simelius

      Evoluutio on keksitty vaan sen takia että saataisiin tehdä syntiä joutumatta siitä tilille. Yksi sana selittää kaiken - synti. Synnin eli pahuuden teon halu vaikuttaa sen että ei haluta uskoa johonkin sellaiseen tahoon, joka laittaa ihmisen vastuuseen teoistaan. Halutaan olla itsemme herroja ylpeyksissämme, eikä haluta antaa jonkun muun puuttuvan elämään. Tässä on perimmäinen syy näille evo-sepitelmille, myönsitte tai ette. Ylpeys eli synti ovat synonyymejä.

      • vanha ja vakaa

        synti on uskovaisten keksimä termi. Ihminen vain tekee huonoja ja hyviä valintoja joista tulee karmalliset seuraukset. Siinä se "synti".


      • ei pahalla

        Vai keksitty, meeppäs vaikka opetus ministeriöön ja kerro väittämäs, saattaisit saada hymyileviä katseita, voisin ajatella sinun olevan harhaan johdettu.


      • Simelius
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        synti on uskovaisten keksimä termi. Ihminen vain tekee huonoja ja hyviä valintoja joista tulee karmalliset seuraukset. Siinä se "synti".

        Ajatteleppas miten hieno paikka tämä pallikka olisi jos ei syntiä olisi? Kaikki tekisivät toisilleen hyvää. Synti osataan kyllä selittää pois kaikenlaisilla verukkeilla kuten sanonnalla - väärä valinta. Tämä on sitä lopun alkua ja aikaa.


      • Simelius
        Simelius kirjoitti:

        Ajatteleppas miten hieno paikka tämä pallikka olisi jos ei syntiä olisi? Kaikki tekisivät toisilleen hyvää. Synti osataan kyllä selittää pois kaikenlaisilla verukkeilla kuten sanonnalla - väärä valinta. Tämä on sitä lopun alkua ja aikaa.

        Tuohon viimeiseen viestiini ei kuulu kysymysmerkki. Tuli virhe.


      • Simelius
        ei pahalla kirjoitti:

        Vai keksitty, meeppäs vaikka opetus ministeriöön ja kerro väittämäs, saattaisit saada hymyileviä katseita, voisin ajatella sinun olevan harhaan johdettu.

        Mutta kai te myönnätte että haluatte olla elämänne herroja ilman että ulkopuolinen taho tekemisiinne puuttuu?


      • nii on
        Simelius kirjoitti:

        Mutta kai te myönnätte että haluatte olla elämänne herroja ilman että ulkopuolinen taho tekemisiinne puuttuu?

        Evoluutioon uskoo melkein kaikki, se on todiste uskosta


      • fakta mikä fakta
        nii on kirjoitti:

        Evoluutioon uskoo melkein kaikki, se on todiste uskosta

        Ei evoluutiossa ole kyse uskosta, vaan todisteiden hyväksymisestä.


      • ihan miten haluat
        fakta mikä fakta kirjoitti:

        Ei evoluutiossa ole kyse uskosta, vaan todisteiden hyväksymisestä.

        Ihan samalla tavalla me uskovaiset hyväksymme Jumalan ja Raamatun ilmoituksen.


      • Simelius
        ihan miten haluat kirjoitti:

        Ihan samalla tavalla me uskovaiset hyväksymme Jumalan ja Raamatun ilmoituksen.

        Ja sen tuntee syömmessään jokainen uskova.


    • Meingott

      Riippuu millaisia todisteita kaipaat.

    • aloitukseen vastaus.

      Aloittajalle.

      Jos kysyt tietä ja ystävät neuvovat, niin jos neuvosta ei ota vaari, niin ongelma on kysyjässä, ei vastaajassa.

      Siis, jos et usko neuvoa, mene rauhassa, omaatietäkin saa kulkea ja uskoa vain siihen, mitä olettaa.

      Näin ne kyselijälle neuvot loppuvat ja neuvojat loppuvat. Turhaa on neuvoa, jos sitä ei kuunnella.

      Tuli vanha tarina mieleen, kun joku tahallaan aina huusi apua.
      Hänelle siitä sanottiin, ettei pidä huutaa turhaa.
      Kun sitten hän todella apua tarvitsi, mutta kukaan ei enää uskonut hänen avuntarpeeseensa ja näin ollen hän hukkui sanoihinsa.

      Eli mene rauhassa, emme neuvo, emmekä sano, jos ei ole kuulevaa korvaa ja avointa sydäntä.

      • Mitä hah?

        Kirjoitit:"Jos kysyt tietä ja ystävät neuvovat, niin jos neuvosta ei ota vaari, niin ongelma on kysyjässä, ei vastaajassa."

        Jos siis kysyn muslimi-kavereiltani neuvoa, mihin uskontoon/Jumalaan kannattaa uskoa ja tietenkin he vastaavat islam/Allah, niin silloinhan teeen sinun periaatteesi mukaan oikein.


      • tolppaan vaan.
        Mitä hah? kirjoitti:

        Kirjoitit:"Jos kysyt tietä ja ystävät neuvovat, niin jos neuvosta ei ota vaari, niin ongelma on kysyjässä, ei vastaajassa."

        Jos siis kysyn muslimi-kavereiltani neuvoa, mihin uskontoon/Jumalaan kannattaa uskoa ja tietenkin he vastaavat islam/Allah, niin silloinhan teeen sinun periaatteesi mukaan oikein.

        Niin teet lihasi mukaan. Kun lukee viestitystäsi, olet saanut vastauksia, muttet usko.

        Ongelmaa ei kannata siirtää tällepuolen, vaan pidä hyvinäs. Jos ei Raamatun sana kelpaa, kysele vaikka budhalta.

        Meinaan yhtä kadotettu on silloinkin. Kannattaa muutes mennä kokeilemaan pylväänpäähän muutamaksi vuodeksi. Siellä oppii lihaansa hallitsemaan.

        selllaiseksi tolppauskovaksi.


      • Pysy Kirjoitetussa S
        tolppaan vaan. kirjoitti:

        Niin teet lihasi mukaan. Kun lukee viestitystäsi, olet saanut vastauksia, muttet usko.

        Ongelmaa ei kannata siirtää tällepuolen, vaan pidä hyvinäs. Jos ei Raamatun sana kelpaa, kysele vaikka budhalta.

        Meinaan yhtä kadotettu on silloinkin. Kannattaa muutes mennä kokeilemaan pylväänpäähän muutamaksi vuodeksi. Siellä oppii lihaansa hallitsemaan.

        selllaiseksi tolppauskovaksi.

        Miten on sinä kurja uskova:

        Onko Jumala jakanut muut Jumalat pakanoille ?
        Jos on tuleeko meidä sitten hyljätä Jumalan hyvä lahja eli meidän omat Jumalat ? ja vaihtaa toisten kansojen Jumaliin ?

        Mitä Jumala sanoo jos hylkäämme oman Jumalamme ?


      • se on kuolema.
        Pysy Kirjoitetussa S kirjoitti:

        Miten on sinä kurja uskova:

        Onko Jumala jakanut muut Jumalat pakanoille ?
        Jos on tuleeko meidä sitten hyljätä Jumalan hyvä lahja eli meidän omat Jumalat ? ja vaihtaa toisten kansojen Jumaliin ?

        Mitä Jumala sanoo jos hylkäämme oman Jumalamme ?

        On jakanut, eli jos ihmistä ei ole kiinnostanut Jumala, on hän lähettänyt heille sen heidännäköisensä jumalan.
        Siksi paratiisissa on Jumalan kasvattamana Hyvän ja pahantiedon puu, sekä elämänpuu. Ihminen saa valita, ketä kunnioittaa.

        Jos hylkäämme oman Raamatullisen Jumalan, sehän on meitin häpeä, ei Jumalan häpeä. Hän ei välttämättä kaipaa kunniaa, sillä Hänessä on se Kunnia itsellään.
        Hän on vanhurskas, me mätiä. Tämä pitää muistaa.

        Siksi ihminen, joka syntiä tekee on kuoleman oma.

        Näinollen, kun aikain alussa ihminen läksi omalle tielleen niin ihmispalvonta eri muotomenoin kiiltää eri suunnissa.
        Aivan luvallisesti, sillä pakkouskoa ei ole olemassa.

        ts. kysyit. Mitä Jumala sanoo, jos hylkäämme Jumalamme.

        Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät. Niin hän sanoo ja se on IsoonKirjaan muistiinmerkitty. Hän ei kunniaansa jaa.


      • anna kaikki kestää
        se on kuolema. kirjoitti:

        On jakanut, eli jos ihmistä ei ole kiinnostanut Jumala, on hän lähettänyt heille sen heidännäköisensä jumalan.
        Siksi paratiisissa on Jumalan kasvattamana Hyvän ja pahantiedon puu, sekä elämänpuu. Ihminen saa valita, ketä kunnioittaa.

        Jos hylkäämme oman Raamatullisen Jumalan, sehän on meitin häpeä, ei Jumalan häpeä. Hän ei välttämättä kaipaa kunniaa, sillä Hänessä on se Kunnia itsellään.
        Hän on vanhurskas, me mätiä. Tämä pitää muistaa.

        Siksi ihminen, joka syntiä tekee on kuoleman oma.

        Näinollen, kun aikain alussa ihminen läksi omalle tielleen niin ihmispalvonta eri muotomenoin kiiltää eri suunnissa.
        Aivan luvallisesti, sillä pakkouskoa ei ole olemassa.

        ts. kysyit. Mitä Jumala sanoo, jos hylkäämme Jumalamme.

        Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät. Niin hän sanoo ja se on IsoonKirjaan muistiinmerkitty. Hän ei kunniaansa jaa.

        Tuo ei voi olla tervejärkisen kirjoittamaa!


      • -ee-
        anna kaikki kestää kirjoitti:

        Tuo ei voi olla tervejärkisen kirjoittamaa!

        Ei niin. Hän on uskova.


      • Ukko ja Akka !
        se on kuolema. kirjoitti:

        On jakanut, eli jos ihmistä ei ole kiinnostanut Jumala, on hän lähettänyt heille sen heidännäköisensä jumalan.
        Siksi paratiisissa on Jumalan kasvattamana Hyvän ja pahantiedon puu, sekä elämänpuu. Ihminen saa valita, ketä kunnioittaa.

        Jos hylkäämme oman Raamatullisen Jumalan, sehän on meitin häpeä, ei Jumalan häpeä. Hän ei välttämättä kaipaa kunniaa, sillä Hänessä on se Kunnia itsellään.
        Hän on vanhurskas, me mätiä. Tämä pitää muistaa.

        Siksi ihminen, joka syntiä tekee on kuoleman oma.

        Näinollen, kun aikain alussa ihminen läksi omalle tielleen niin ihmispalvonta eri muotomenoin kiiltää eri suunnissa.
        Aivan luvallisesti, sillä pakkouskoa ei ole olemassa.

        ts. kysyit. Mitä Jumala sanoo, jos hylkäämme Jumalamme.

        Menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät. Niin hän sanoo ja se on IsoonKirjaan muistiinmerkitty. Hän ei kunniaansa jaa.

        Missä vaiheessa Jumala jakoi kaikille kansoille omat Jumalat ?
        baabelin tornin hajaannuksen yhteydessä ?

        Onko kaikilla Jumalilla omat hallitukset kuten on ilmoitettu Ef 6:12 ?
        jos on kuinka voi näitä hallituksia vastustaa kun Jumala nimen omaan on ne pakanoille antanut ?

        jos vastustaa vastustaa Jumalan tahtoa ?
        Pysykää Kirjoituksissa ei mutussa !


      • Ukko ja Akka !
        Ukko ja Akka ! kirjoitti:

        Missä vaiheessa Jumala jakoi kaikille kansoille omat Jumalat ?
        baabelin tornin hajaannuksen yhteydessä ?

        Onko kaikilla Jumalilla omat hallitukset kuten on ilmoitettu Ef 6:12 ?
        jos on kuinka voi näitä hallituksia vastustaa kun Jumala nimen omaan on ne pakanoille antanut ?

        jos vastustaa vastustaa Jumalan tahtoa ?
        Pysykää Kirjoituksissa ei mutussa !

        Lisäys koska kaikki ovat syntyneet ?
        mahdollisesti juuri tässä hetkessä kun jako tapahtui eli baabelin hajaannus.


    • Ei ole mitään todisteita ettei Jumala olis sittenkin olemassa. Ja ettei h-elvettiä ole olemassa . Tämä texti suututti ateistit niin että aloitus ateistipalstalla heti hävitettiin.

    • Orginal Vastavoima

      Itse olen ollut uskossa vuodesta -77, VALITETTAVASTI.
      Joten. olen varma, 100% varma että tunnen ja tiedän Raamatun, se on Kirjoitukset paremmin kuin kukaan tällä tahi muulla hengellisellä foorumilla tahi seurakunnassa tahi muilla hengellisillä tahoilla.
      Siis, niin kutsutun krisin uskon.

      Jos olet uskova aloita ketju mistä tahansa aiheesta ja osoitan en kuvittele tahi mutuile, sinulle sinun vanheesi, sinun raamatustasi tahi jopa omista sanoistasi !

      eli te heveltin kyykäärmeitten sikiöt, uskovat! eli mukamas uskovat.

      nyt lyhyesti virsi laulettuna.

      Sinä sanot kuka lie uskova, että uskot Jeesuksen Elävän Jumalan Pojan Sanat ?

      Hyvä, katsotaan miten vastaat !

      Herra Jeesus lupasi, (Jumalan Pojalla ei ole raamatussa ilmoitettua OMAA nimeä joten nimi Jeesus on Isän nimi) vastata jos tahi kun kaksi uskovaa anovat mitä tahansa!

      eli mitä tahansa.
      Nyt usein te helvetin kyykäärmeiden sikiöt, heti pyritte tuomaan listan mitä sitten todella saa anoa. joten vastaan ennenkuin olet sitten vikissyt.

      Jumalan SANA, jonka kautta me (ihmiset, ihminen on Adam, ei mies ja nainen vaan yksin MIES) löydämme ja saamme pelastuksen eli Jumalan SANA on PAKOLLINEN.

      Nyt Jumalan Sana on meille kartta mistä tiedämme minne menemme että pelastumme.

      Jeesus sanoi, MINÄ olen TIE!

      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      ja kukaan ei tule Isän tykö muuta kautta kuin TIEN kautta.

      Joten meillä on pakollista että meillä on selvä ja OIKEI SANA eli kartta että pääsemme perille.

      Jes. 35:8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.

      ja sama käännös eli väännös mallia -92
      8 Ja sinne syntyy tie, valtatie, sitä kutsutaan Pyhäksi tieksi. Epäpyhä ei saa sille astua: Herran tien kulkijoille se kuuluu, heille yksin. Siellä ei tyhmäkään eksy.

      Joten kartan tulee olla niin selvä että jopa hullut/tyhmät pääsevät perille.

      Nyt etten kiusaa teitä enempää, niin, uskovat tässä on Elävän Jumalan Pojan LUPAUS:

      Matt. 18:19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.


      eli toki olet varma että sitten saamme mitä yhdessä sopimuksen kautta anomme ?

      eli 100% varmasti Jumala tahtoo että meillä on puhdas ja oikea Jumalan SANA (oikea ja luotettava KARTTA) että pelastumme.

      Joten Nyt yhdessä tehkäämme sopimus että Jumala, KAIKKIVALTIAS, jolle kaikki on mahdollista, antaa meille SUOMALAISILLE, sen oikean SANAN ja kartan että pääsemme varmasti perille.

      joten tässä sopimus:

      "Isä, Jumala Kaikkivaltias joka pystyt kaiken tekemään mitä lapsesi anovat ja yhdessä sopivat, joten Elävä Jumala, Poikasi Jeesuksen Nimessä anommme ja pyydämme että annat meille SUOMALAISILLE, suomenkielellä sanasi jonka uskoit juutalaisille jotka kuitenkin aina vastustavat sinua ja estävät pakanoita pääsemästä sisälle pelastukseen ja itse eivät tahdo sisälle mennä, ja olet todistanut, Jumala, että he juutalaiset ovat kaiken maailman vihollisia ja erikoistesti, Poikaasi uskovien vihollisia, ja Isä, Elävä Jumala, Poikasi todistuksen sanan mukaan heille on annettu TIEDON AVAIN, mutta he eivät sitä anna meille pakanoille. Joten
      Rakas ISÄ, anne meille meidän omalla kielellä sinun sanasi, niinkuin sen olet sanonnut ja miten olet sen sanasi tarkoittanut ettei yksikään joka tahtoo päästä perille ei eksyisi, tämän väärän ja vääristetyn sanan eli kartan takia eksy.
      Herra, anna tätä Sanasi, karttasi meille tänä vuonna, 2015.
      Isä, tässä me olemme yhdessä, rukoilleet ja anoneet Poikasi, uhrin ja sovitus veren turvin että me pääsemme perille.
      Totisesti, Totisesti, Isä kuule anomisemme, Jeesuksen nimen kautta."

      Nyt jos joku uskova yhtyyn tähän sopimusrukoukseen olen varma että me saamme SUOMENkielellä Jumalan Sanan ilman virheitä.
      eli me saamme kartan jota seuraten hullutkaat eikä tyhmät eksy !
      eli väärät opettaajat eivät voi enää meitä eksyttää sillä me emme tarvitse heitä tähän selvää kartan lukemiseen heitä.muissa jutuissa enkä mutta emme tässä TÄRKEIMMÄSSÄ :)

      Iloitkaa ja riemuitkaa !

      Orginal Vastavoima.
      eikä halpa tahi heikko vääristelty kopio.

      JK.
      anteeksi mahdolliset kirjoitus virheet.

    • Tietenkii Jumala käytti luodessaan voimasanoja. On siitä uskosta jossakin todisteena siemenistä pienimmät; Uskon siemenet; Kuka ne löytää?

      Matteus 17
      20 'Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

      Matteus 21
      21 'Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi.'

      Luukas 17
      6 'Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä.'

      Uskon pitäisi ehkä olla suurempi kuin epäily — tai ainakin vahvempi?!

      • Tosi Jumala

        Jumala on todistanut Itsensä olemassa olon ainakin minulle, minun ei tarvitse todistaa sitä sinulle.


    • Jos evoluutiolla tarkoitetaan luomakunnan ja ihmisen kehitystä, niin kyllä uskon Jumalan käyttävän sitäkin oman tahtonsa tekemiseen. Mutta Jumala valvoo kehitystäkin, joka on vain yksi osa luomista, syntymistä, kehitystä, kasvamista, tekemistä ja valmistamistamista!

      Onko se totta kun useat itämaisten kielten tutkijat kuuluvat sanovan että Sananlaskujen kirjan 8:22 jakeessa oleva oleva Jumala loi minut "loi"-sana korvata myös "synnytti", "teki", "omisti", "valmisti" ja vastaavilla synonyymi-sanoilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe