Hintelärakenteinen uimahallissa, kommentoikaa

haluisin uimaan

Moikka. Olen keski-ikäinen mies. Haluaisin kovasti harrastaa uintia uimahallissa. Mutta ongelma: olen aika hintelärakenteinen. Käyn salilla, olen käynyt vuosia, mutta massaa tuntuu tulevan todella hitaasti, pitäisi olla kurinalainen ruokavalio jne.
Ujostelen siis hintelähköä vartaloani. Kuinka ylittäisin kynnyksen, ja uskaltautuisin uimahalliin ensimmäistä kertaa? Olen viimeksi uinut nuorena vuosikymmeniä sitten.
Voihan toki olla, ettei kukaan kiinnitä huomiota asiaan? Näkyyhän siellä lihaviakin ihmisiä... Mutta pelkään että joku tuijottaa mua jne.

En ole kylläkään mikä anorektikon laiha sentään. Mutta yläkroppa hintelähkö.
Uinti juuri tekisi tosi hyvää koko kropalle tässä tilanteessa!
Oletteko kiinnittäneet huomiota, että erilaisiin vartalotyyppeihin kiinnitettäisiin huomiota halleissa?
Kiinnitättekö huomionne esim. laihoihin ihmisiin uimalassa?

13

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihansamamistäroikkuu

      Voi ei todellakaan. Tässä iässä ei enään kiinnosta tuijotella muita. Mieti mikä kirjo meitä ihmisiä oikein on.

      Rohkeasti vaan nyt altaalle. Ethän ole siellä muita kuin itseäsi varten. Vai meinaatko pokata uimahallissa??? Vaatteet päällä se onnistuu paremmin kaikilta tähän ikään päässeiltä.

    • Sekaan vaan

      Hintelä tai ei, aivan sama. Jokainen on sellainen kuin on. Lakkaa miettimästä mitä muut sinusta ajattelevat.

    • haluisin uimaan

      Kiitos. Se ensimmäinen askel tässä jännittää. Kunhan pääsisi alkuun, niin ehkä se siitä.
      Kyllähän siellä toisaalta näkyy ukkojakin joilla valtava vatsa, joten... Ehkä kroppiin ei kiinnitetä huomiota.

    • ent hintelä

      Rohkeasti sekaan vaan! Voit myös ruveta käymään uimahallin kuntosalilla ja pyydät ohjaajaa auttamaan alkuun.Saat lihaksia ja aloita proteeiinipitoisten ruokien syönti.;)

    • haluisin uimaan

      Niin, nimenomaan käyn salilla jo! :) MUtta ei ne lihakset tunnu kasvavan. En tiedä miksi. Raejuustoa syön lähes päivittäin, että saisin proteiinia.

    • Näin minä vahvistuin

      Sama ongelma oli mulla muttei enään. Rupesin häpeämään itseäni jo heti murrosiässä. En käynyt uimarannoilla muutakuin pakosta lasten kanssa. Olin se, joka narisi, että lähdetään jo.
      Hintelä saa melko nopeasti aika näyttävät lihakset. Mulla meni 2 vuotta niitä rakennellessa ilman mitään nappeja. Aloitin 35-veenä ja nyt oon 45.
      En ole napinsyöjän oloinen vaan lihakset ovat paremminkin kuin sirkuksen voimailijoilla jotka kiipeävät köyttä kuin kissa vain käsillään ja kävelevät käsillään. Kyllä ne lihakset silti vaatteiden alta pullottavat. Ennen ei rintalihaksia ollu ollenkaan. Tahtoivat kylkiluutkin näkyä vaikka en ollut liian laiha vaan hintelä.
      Kyllä niilläkin lihaksilla kelpasin jopa YK-joukkoihin.
      Nyt on niin että entiset paidat kiristävät. Laihalla kun tulos äkkiä näkyy. Lihakset eivät peity rasvan alle....
      Pullistelevat lihakset saa vain napeilla tai ne ovat synnynnäisen ruumiinrakenteen tuoma "ilo". Mallina vaikka Eino Grön. On painijan ruumiinrakenne.
      Tämä vaatii omistautumista ja aikaa. Ruokavaliot on humpuukia. Jos oot terve, syö kuten ennenkin. 2 kanamunaa päivässä menee mulla ilman skarppaushumpuukia.

      Lenkillä 3-4 kertaa viikossa jotta sydän vahvistuu ja siihen lihasjumppa ja venytykset alkuun ja loppuun. Venytys myös lenkin aikana. Vastaliikkeet ovat tärkeitä. Suuria massoja ei tarvitse punnertaa. Nopeita äkkinäisiä voimakkaita liikkeitä varottava ettei revi itteensä.
      Ensin ulkolenkille että lämpiää kunnolla ja sitten varovasti alkaen massaa rakentamaan. Kunnon yhdistelmälaite riittää mainiosti, hauiskääntöö ja muuta. 3n kilon käsipainoilla saa olkapäät. Tässä kantsii varoa. Kahvakuulalla teloo olkapäänsä tai jopa jalkansa. On meinaan se nähty...Ryhmässä miehet ottavat liian raskaat painot näyttääkseen.
      Kotonakin voi vetää mahaa ja selkää. Hankin rekkitangon joka on propattu kiinni. Siinä voi vetää leukaa, mahaa ja selkää sekä voi venytellä. Kylmiltään ei rajuja vetoja!
      Matolla 4n kontin pyörittelet kevyellä painolla niskaa ja kuten painijat, kallo mattoon ja pyöritystä. Tässä voi niitä lihaksia myös venyttää. Kohta ei tarvitse edes käsien apua, on vain kallo ja polvet matossa. Näin häipyi päänsärkyni joka johtui kireistä niskalihaksista.

      Aina aamusin minä venyttelen 15 minuuttia ennen ylösnousua vaikka herätys olisi 03:10. Kaikki nivelet niin paljon kuin liikkuvat menen läpi. Kipua ei saa tuntua. Tunne on oikein makiaa herkkua. Samalla vetää maha- ja selkäliikkeet kun jalkaterät saa punkan päätyy lukittua. Myös niskan nostelu ja patjaa vasten pyöritys nelinkontin. Olkapäiden venytys ihan omalla opitulla tavalla nelinkontin on herkkua. Lihakset tuntuvat alhaalla kyljissä saakka. Selän pyöristely ja vastaliike toiseen suuntaan.
      Kun vielä käyttelee jalkojaan eikä mene autolla on se oma etu. Jokin 3n kilsan matka tai 10 kilsan matka ei tunnu missään eikä rasita jos ei ole käsissä kannettavaa. Kunnon jalkineet, kaljamilla nastalliset, lumikenkäily umpihangessa, hiihto, luistelu, uinti, pyöräily, retkeily metsässä jne ohjelmaan ILMAN AIKATAULUJA JA KELLOJA. Vain sykemittari Polar, on kiva olla mukana.

    • haluisinuimaan

      Huhtikuussa edessä viisi päivää kuntoutuskeskuksessa ja ohjelmaan kuuluu uintia, joten eiköhän se siitä... matala kynnys :)
      Toivon ainakin etten mene kipsiin.

    • uimaanvaan

      En minä ainakaan tuijottele ihmisten vartaloita uimalassa. Enkä kyllä häpeile omaanikaan, vaikka pikkuisen on liikapainoa. Yleensäkin uimassa käyvistä suurin osa on meitä taviksia. Kesällä on eri asia, kun käydään maauimalassa. Siellähän on noita vartalonsa esittelijöitä, niin naisia kuin miehiäkin, jotka ei edes käy uimassa, vaan patseerailevat vain ympäriinsä näyttelemässä itseään.

      Vastaajalle muuten tiedoksi. Kun alat lähenemään 50 vuotta, niin lihakset eivät juurikaan enää kasva vaan pikemminkin alkavat surkastumaan.

    • pimpelo

      Emme kiinnitä huomiota.Maailmassa on kaikenkokoisia ja näköistä ihmistä.Mene vain rohkeasti uimahalliin.

    • Vaivaantunut

      Mulla taas on ongelmana se, että miksi en mene uimahalliin , mulla pullottaa uimahousuissa liikaa. Vaivaannuttavaa kun ihmiset pälyilee uimahousujeni etumusta, ja alitajuisesti varmaankin lipovat huuliaan.

      • Ujonpuoleinen

        Hieman sama aihepiiriä sivuten, pitääkö se paikkansa että perjantai-iltaisin tavallisiin uimahalleihin kerääntyy muitakin "kaappihomoja" ? En tietenkään tarkoita että ihan kaikki perjantai-iltojen asiakkaat olisivat meitä "kaappihomoja" mutta aika usea kuitenkin...

        Haluaisin lähestyä miehiä uimahallin suihkutiloissa mutta kuinka sen parhaiten tekisin? Ajattelin ensi kerralla tarjoutua selänpesijäksi tai pyytää jotain miestä pesemään selkäni ja siinä samalla pyllistelisin viettelevästi.

        Sanokaa kokeneemmat tepsisikö tämä vai miten kannattaisi toimia?


    • Uppotukki1

      Voi herran pieksut! Käy terveyskeskuksen labrassa ja nää, että meitä on joka lähtöön. Rohkeasti vain uimahalliin.

    • tervetuloa-uimaan-

      Heti huomenna uimahaliin,
      siellä on jos jonkinlaista lihavaa, laihaa, vammasta, silmät kierossa, suu väärässä nilkuttajaa, kaikki sopii joukkoon, kukaan ei nosta minkäälaista äläkkää kenenkää ulkonäön puolesta,
      olet sydämellisesti tervetullu uimahallin meidän kaikkien kanssa,
      muista tulla, sinua nyt odotetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe