YRITTÄJÄ = osta aina hlökohtaisesti

Kul Suoj Laki Wahva!

ihan mitä ostatkin, osta omalla nimelläsi.

siirrä yhtiöstä rahaa tilillesi viittteellä "käteiskassaan (kohde)", osta sillä kalusteita, koneita tms., ja sitten palauta kuitit yhtiöön.

samoin tilaa puhelimitse omalle nimellesi ja siirrä yhtiöltä rahat palveluun jotka ovat henkilön nimellä eli omallasi..

verottaja ei kyseenalaista, koska kukaan ei usko että olet ostanut mediapalveluita itsellesi nimellä Mattilan Hitsaamo OY. :)

MUTTA: kun tulee ongelmia, eli palvelun (usenmiten nettinäkyvyys tms) tai tavaran toimittava yhtiö alkaa hankalaksi ja sanoo, että "hehee!!! olet sitoutunut meihin iäksi!!! :D"

...voit vastata et "hehhee... sen olen tehnyt yksityishenkilönä eli kuluttajana, ja taidan olla nyt liian kännissä jaksaakseni jatkaa sopparia eli perun sen".

YKSIKÄÄN YHTIÖ PANKKEJA saati operaattoreita myöden ei voi MITÄÄN kuluttajalle joka haluaa eroon pitkäaikaisesta sopparista.

faktaa ja ylemmiltä portailta suomesta.

SIKSI yksikään pankki ei faktorroi kulutttajien laskuja, koska kuluttaja voi lähteä 2 v määräaikaisesta sopimuksesta koska lystää. :)

yritys ei voi.

JAKAKKAA TÄMÄ TIETO! olen toiminut näin 20 v, ja pelastanut itseni vajaa 10 kertgaa todella pahasta koska sopparin tein omissa,en yhtiön nimissä.

puhumme siis suoramyynnistä ja vastaavista ja niihin sitoutumisesta.

eli järki silti sallittua...

10

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika tyhmä oot....

      Kyllä minä teen yrityksen imiisä sopimukset, olen tehnyt jo 24 vuotta.
      Yhtään sellaista sopimusta en ole tehnyt johon olisin jäänyt nalkkiin.
      Pitää vain miettiä mihin lähtee mukaan.

      Mutta kyllähän minä nyt hyödynnän tuon yksityisoston esim takuuasioiden takia.
      Monesti yrtyksellä 1 vuoden takuu kun yksityisellä 2 uoden.

    • Yrittäjä

      Väittämäsi toiminta ei ole mahdollista. Yrityksen kirjanpitoon ei niin vain viedä omalla nimellä olevia laskuja. Se on fakta.

      • Yrittäjä myös....

        Kyllä käteiskuittilaskulla voi vähäpätöisiä, muutaman satasen ostoja liittää firman kirjanitoon.
        Mutta tuo systemaattisesti sopimusten teko omalle nimelle ja niiden siirtäminen firman nimiin ei taida onnistua.


    • keka tietaa

      Olisko aloittaja sotkenut jotain?

      Luulisi, että tilausvahvisteessa viimeistään aloittaja on Hitsaamon edustaja ja Hitsaamo on tilaaja ja maksaja.

    • Tutustu sisältäöön

      No voihan niistä sopimuksista ottaa ensin selvää, että mihin sitoutuu ja jos ehdot ovat kohtuuttomia, niin ostaa sieltä, mistä saa kohtuullisemmat ehdot.
      Tietty, jos kännissä tekee soppareita, niin silloin on parempi, että ei tee niitä yrityksen nimissä tai ihan parasta tietty olisi, ettei tekisi ollenkaan.

    • Gigantista ostamiset

      Minä olen ostanut kaikki Gigantista ostettavat elektroniikkakamat jo vuosikausia omiin nimiin ja omalla henkilökohtaisella luottokortilla.

      Juurikin tuon kuluttajasuojan takia. Jos tulee kiistaa jälkeenpäin ja haluan purkaa vaikka pas-kan, kaatuilevan digiboxin kaupat tms.

      Ostorahan siirrän firman tililtä omalle tilille. Sen Gigantin kuitin liitän firman kirjanpitoon, viitteellä että "maksettu N.N:n henkilökohtaisella luottokortilla, kun firman korttia ei ollut mukana." Kyllä ne sinne ovat hyvin uponneet.

      En minä suurilla summilla osta Gigantilta, vuositasolla, alle 500 eurolla ehkä. Jos kaikkein pahin kävisi, ja verotarkastus tulee, ja verokarjun kyylääjät sanoo että tuo tosite ei kelpaa kirjanpitoon, niin kyllä minä sen kestän. Kyllä ne asian hyvin perustellen noin pienet summat toisaalta hyväksyisikin.

      Pahimmillaan maksan sitten ne viissataset max. 6 vuoden ajalta takautuvasti omalta tililtä, eli siirrän ko. rahat takaisin firman tilille. Josta toki otan ne rahat myöhemmin vaikka KM-korvauksina takaisin

      Ei vaan ole verotarkastusta koskaan tapahtunut, 17 v toimintavuoden aikana, joten tuskin niitä kovin äkkiä tulee nytkään.

      • keka tietaa

        tjaah, mihin mahdat tarvita kaatuilevaa dixiboxia ? Niin ja ehkei Gia halua korvata konetta, jolla on tulostettu kuukaudessa 10.000 tulostetta, kun suositus on 500- 2000/kk.


    • jonne joo

      Juuri näin se menee. verkkokauppa.com ei kysele mitään jos kuluttajana palautat toimimatonta tms romua, firmalle toteavat liian usein, että ei voi palauttaa. Ihan sama siis kuin Gigantilla. Omiin nimiin kuitti ja se kirjanpitoon (oso omalla kortilla ja rahat firmasta omalle tilille)

      • Yritttäjä

        "Omiin nimiin kuitti ja se kirjanpitoon (oso omalla kortilla ja rahat firmasta omalle tilille)"
        En ymmärtänyt? Enkä myös aloittajan jorinaa? No ehkä tyhmä? Tosin vasta 32vuotta yrittäjänä!


      • Toinen yrittäjä....
        Yritttäjä kirjoitti:

        "Omiin nimiin kuitti ja se kirjanpitoon (oso omalla kortilla ja rahat firmasta omalle tilille)"
        En ymmärtänyt? Enkä myös aloittajan jorinaa? No ehkä tyhmä? Tosin vasta 32vuotta yrittäjänä!

        Pikku asioitahan tässä pyöritellään.
        Mutta ydin asiassa on se että kun ostetaan joku tavara yksityishenkilönä niin siihen saadaan kuluttajasuojan turva.
        Kun se sitten siirretään käteiskuittien tavoin firman omaisuudeksi niin kuluttajasuoja pysyy mutta rahat saa firmalta pois.
        Tämähän on ihan normaali toimenpide jota itse olen tehnyt kymmeniä vuosia.
        Mutta jokin raja mitä sitä pystyy tekemään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe