Pata kattilaa soimaa...

Politikointia ei täällä pitäisi harrastaa, mutta voihan sitä arvostella näin vaalien alla.
Hyvä kolumni siitä on Paavo Raution kirjoittama kolumni tämän päivän Hesarissa.
Kannattaa ehkä lukea.

21

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c c

      En ole vielä HS avannut. Jotain tuosta netistä eilen luin. Jotain että äkkiä Natoon.

      Kuka on laskenut, mitä natojäsenyys suomelle maksaisi. Varmaan miljoonia vuodessa. Muutenkin suomen talous on kauan kuralla ilman natoon uppoavia eurojakin.

      • ulpu a

        Avaa vain CC Hesari, voit lukea mitenSallan lähistöllä olevassa Ala-Kurtissa touhuillaan varuskuntaa täysivalmiuteeen.


      • Hei, HALOO!
        ulpu a kirjoitti:

        Avaa vain CC Hesari, voit lukea mitenSallan lähistöllä olevassa Ala-Kurtissa touhuillaan varuskuntaa täysivalmiuteeen.

        Mitäs Jopel tästä sanot?
        Lipponen ja Mönkäre nostivat SUOMEN POMOJEN palkat , optiot ja BONUKSET USA:n tasolle ....
        .... ja se vain jatkuu!
        Silloin yhdelle pomolle jos toisellekin kymmeniä miljoonia, nyt lisää:

        http://www.hs.fi/politiikka/a1422153836761


        Fortumin johtajien lisäksi myös Neste Oilin palkkioihin kovia korotuksia!


      • tätä emme hyväksy -
        Hei, HALOO! kirjoitti:

        Mitäs Jopel tästä sanot?
        Lipponen ja Mönkäre nostivat SUOMEN POMOJEN palkat , optiot ja BONUKSET USA:n tasolle ....
        .... ja se vain jatkuu!
        Silloin yhdelle pomolle jos toisellekin kymmeniä miljoonia, nyt lisää:

        http://www.hs.fi/politiikka/a1422153836761


        Fortumin johtajien lisäksi myös Neste Oilin palkkioihin kovia korotuksia!

        Palkkojen huima nostaminen ei tule kysymykseenkää,
        nyt rosvoukselle on tultava LOPPU

        kauhistuttavaa,
        kun muilta tavallisilta kansalaisilta pienenetään palkkoja ja eläkkeitä , mutta nämä muutamat on röyhkeästi nostamassa omia palkojaan TAAS,
        Lipponen, Mönkäre ja Brax syytteeseen siis vastuuseen teoistaan aikoinaan ollessaan hallituksessa oikeusministerinä,
        porsaanreikä tuli lakipykällinn, että raa alko virtaamaan vain muutaman taskuun kuin seula ,
        rikolliset pois eduskunnasta ja haalituksista,
        osaavatko edes hävetä tekojaan,
        ei varmastikkaa,


      • exopettaja

        HS: " Eduskunta sääti Cajanderin punamultahallituksen esityksestä vuonna 1937 kansaneläkelain, joka oli ensimmäisiä ellei peräti ensimmäinen niin sanottu sosiaalilaki ja pieni askel köyhien aseman parantamisen suuntaan. Se kohensi maanpuolustustahtoa, sai kansan taistelemaan talvisodassa yhtenäisenä, ja Suomi säilytti itsenäisyytensä.

        Historia toistaa itseään. Nytkin monilta tahoilta vaaditaan lisämäärärahoja Puolustusvoimille, vaikka viimeisimpien tutkimusten mukaan kansa on huolestunut köyhien ja rikkaiden välisen eron kasvusta.

        Jos kansa aiotaan pitää yhtenäisenä ja maanpuolustustahto korkealla, köyhien ja rikkaiden välille ei saa päästää syntymään leveää elintasokuilua. Kaikista on pidettävä huolta. Yhtenäistä kansaa ei voita mikään."

        (Taito Taskinen Kuopio)

        Yhtenäisyys löydettiin vielä talvisodassa, talvisodan henki oli niin vahva, että pystyimme säilyttämään itsenäisyytemme niiden 22 vuoden itsenäisyysaikamme voimin, minkä ennen sitä sotaa saimme viettää ja parantua sorron ja alisruksen kurjuudesta vuosina 1917 -39, jolloin Venäläisen armeijan hyökkäyksen taas jouduimme kokemaan.

        Pienipalkkaiset opettajat, pitkän koulutuksen käytyään ilman taloudellista apua,

        ja maksettuaan palkoistaan kansaneläkettään koko työelämänsä ajan, joutuivat eläkkeelle päästessään kansaneläkkeensä ryöstön kohteeksi. Sen ryöstön teki Paavo Lipponen.

        Sen lisäksi Paavo Lipponen ( Mönkäre) toi Suomeenkin USA:n kaltaiset pomojen suunnattomat palkat, sekä optio-, bonus- systeemit.

        Köyhien opettajien (ym. samaan kastiin kuuluvien)varsinkin pääkaupunkiseudun korkeiden asuntohintojen kanssa kamppaillessa, kun ei ollut päiväkoteja eikä mitään apuja, niin ITSE maksoimme joka kuukausi TuLEVAA kansaneläkettämme, sitten kun eläkeikä tuli,niin Lippos-diktaattori veikin ne itse maksamamme kansaneläkkeet! ......ja rikkaiden pomojen etäisyys kasvoi mittaamattomiin yhden diktatoorisen äijän takia. sama äijä vei meidät € - euroon ilman kansanäänestystä, diktatoorisesti, perustuslain vastaisesti.

        Kansan yhtenäisyyttä on rikkonut myöskin siirtolaisten, toisten kansojen tänne marssittaminen ja hotellimajoituksella kotiuttaminen.


    • etsiskelijä
    • Joku EK:n boss sanoi joskus, että isojen valtioyhtiöiden pomojen palkat ovat vain työpaikalletulokorvauksia ja itse työstä täytyy saada kunnon korvaus. Nyt on kiire saada ne korotuksen enne vaaleja. Ei sitä koskaan tiedä millainen hallitus seuraava on. Tiijä vaikka ne ei ymmärrä ollenkaan pomojen rahantarvetta. Oliko se tarve jotain 20-30%.

    • pullaulla

      Elämässä on paljon politikoimista --ja mitä se sitten on ?
      Minä ainakin sanonsanaseni aina kun on tarvis minunmielestäni -- siihen on minulla oikeus --sananvapaus .Perustuslailla on kielletty monta asiaa jotka ovat lainvastaisia . Niinkun kansanjoukon sotaanlietsominen Jopa valtionpetoskin -- nämä ovat vain heidän jotka ovat vallassa ,ja kuitenkin nykyaikanakin on heitä -- pikkusen sakkoja tulee vaikka rikos on kirjattu perustuslakiin .

    • pullaulla

      Jossain Depatissa lossa juuri puhuttiin myös näistä Johtajien isoista palkoista --oli yksi joka uskalsi sanoa että nyt on jo katto tullut vastaan -- Ja että tämä tuli yleiseksi kun matkittiin USA pomojen palkkoihin - Hän sanoi että Jos tosiaan ovat niin hyviä kun palkkaa vastaa --niin kuinka on mahdollista monen firman huono vuositulos. Ja että kyllä johtohenkilöiksi on aina ollut tunkua -

    • pullaulla

      Joku haluaa välttämätt ,että Suomesta tulisi Hädän tullen USA:n sotilasvaruskunta -- ottakaahan nyt järki käteen jos teillä sellainen on . Älkää aivopestä itseänne sotapaniikkiin --se on pahinta mitä siopmalaisille toitotaan tapahtuvaksi - Ehdottomasti ei suurvaltojen Sotiin ole pikkusella maalla mitään asiaa --jos aiotaan saada elää rauhassa .

      • ulkoministeri

        anteeksi kun taas kirjoitusvirheitä Tarkoitin ,että se on pahinta mitä Suomalaille toivoisimme tapahtuvaksi - Jos nyt ymmärrätte


      • mirandakolmas

        ullapulla/ulkoministeri/pullaulla

        Toivottavasti viestini tavoittaa tämän Ruotsissa asuvan Ullan, koska häneltä haluaisin kysyä, mistä tuli silloiset (sodan jälkeiset) vaalituet Suomeen? Kuka maksoi vasemmistolle, kuka oikeistolle?

        Ainakin olen lukenut, että niitä kuskattiin, niin Yhdysvalloista ja Neuvostoliitosta enemmän?

        Onhan meillä 10-v ikäeroa, että Sinä muistat paremmin nuo asiat, ainakin, jos olet ollut kiinnostunut niistä, kun minulla ei ollut silloin mielenkiinto niihin.

        Olen myös ymmärtänyt, että olet syntyisin Tampereen seudulta, joten Sinulla on varmasti tuttavia, tai jopa sukulaisia, joita muistat näistä 1918 tapahtumista?

        Älä pahastu, kun kyselen näistä, koska Sinun tietosi voi olla parempi, kuin kirjoista lukemani.


      • Miranda 3 jaa ettäkö tänne rupeaisin keskusteluun kirjoittelemaan historiaa jota en tietenkään ole sillon 1918 itse elänyt mutta tosi on --Tampereella oli kova kapina taistelut -- Ei niistä yleensä puhuttu -- kaikki halus elää eteenpäin sovussa . Vaikka Punasten olikin vaikea päästä alkuun -- Lapsiakin kauan haukuttiin -- ja opettajat kouluissa ei antanut kaikille lapsille arvosteluja tasapuolisesti -- Alas työläisiä painettiin .
        Ja viestit tavoittaa vaikka asuisin kiinassa --on tämä sellainen vehje tämä internetti - jota ilman enään itsekkään haluais olla . heti ostin v 2000 sen ensimmäiseni milleniumin-
        Kysyä saa -- ja mitäs minä pahastuisin .
        Haeppas sinäkin täältä internetistä Googlettamalla historin tietoja --jos kiinnostaa.


      • Jaahasnyttaas
        mirandakolmas kirjoitti:

        ullapulla/ulkoministeri/pullaulla

        Toivottavasti viestini tavoittaa tämän Ruotsissa asuvan Ullan, koska häneltä haluaisin kysyä, mistä tuli silloiset (sodan jälkeiset) vaalituet Suomeen? Kuka maksoi vasemmistolle, kuka oikeistolle?

        Ainakin olen lukenut, että niitä kuskattiin, niin Yhdysvalloista ja Neuvostoliitosta enemmän?

        Onhan meillä 10-v ikäeroa, että Sinä muistat paremmin nuo asiat, ainakin, jos olet ollut kiinnostunut niistä, kun minulla ei ollut silloin mielenkiinto niihin.

        Olen myös ymmärtänyt, että olet syntyisin Tampereen seudulta, joten Sinulla on varmasti tuttavia, tai jopa sukulaisia, joita muistat näistä 1918 tapahtumista?

        Älä pahastu, kun kyselen näistä, koska Sinun tietosi voi olla parempi, kuin kirjoista lukemani.

        voi herra jumala haluutko hajottaa kansan taas uuelleen?
        Taidat taas vallankumousta yrittää ja venäjään liittyä.

        Yritysjohtaja vangittiin Venäjä-kaupoista
        Helsingin Lauttasaaressa sijaitseva toimistorakennus päätyi suomalaisen yritysjohtajan kautta Venäjän federaation omistukseen.


      • ulkoministeri

        Jos minua tarkoitat ja otat osaa keskusteluun moittimalla sitä ajatusta jota ajoin takaa --,että lähellä on venäjä joka ei halua Sotilasvaruskuntaa USA.sta -- lähellensä --johan se olisikin vailla järkeä --
        Ajatus minulla on , jos ollaan sivussa näistä varsinkin Natosta , joka mielellään varustaisi suomeen ,niinkun Balttianmaihin onkin jo tehnyt -- -- Kun antaa pikkusormen ,otta se koko käden


      • pullaulla
        ulkoministeri kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat ja otat osaa keskusteluun moittimalla sitä ajatusta jota ajoin takaa --,että lähellä on venäjä joka ei halua Sotilasvaruskuntaa USA.sta -- lähellensä --johan se olisikin vailla järkeä --
        Ajatus minulla on , jos ollaan sivussa näistä varsinkin Natosta , joka mielellään varustaisi suomeen ,niinkun Balttianmaihin onkin jo tehnyt -- -- Kun antaa pikkusormen ,otta se koko käden

        Ja nämä maakaupat ja aluevaltaukset ovat näiden Suomalaisten rahanahneiden ihmisten ansioo. Hauku heitä -- hyviä kauppoja Ryssänkannalta -- Niin missä on kansan ylpeys -- onko sitäkään enään Aina suomi on pokkuroimassa johonkin suuntaan -- saksa on ottamassa koko eurooppaa . Siinä suurin uhka Suomelle


      • Eivallankumouksellinen

        Kerran kuuntelin Paavo Arhinmäkeä ennen vaaleja
        en muista mikä vuosi oli
        ja ajattelin kun hän puhui vanhemmista ihmisistä niin hyvin
        että äänestänkin häntä
        mutta pelkkä viinajuoppo taitaakin olla
        ja Kreikan kommunistien ihailija ja kannattaja

        kyllä rahansa saa loppumaan juomalla viinaksia
        ja kun ei säästä
        siitä sitten vain oman kansansa ihmisiä ampumaan
        ja vallankumousta tekemäänsehän on suomessakin koettu joskus pari sukupolvea sitten j haavat vuotavat verta edelleenkin


      • Eikäomienampuja

        Vaikuttaa pitää muilla keinoin kuin juomalla viinaa ja ampumalla


      • Vallankumousvaan

        ja sisällissota pystyyn taas . kovat piippuun ja naapuri jyvälle!!


      • ylpeitäollaa

        myö ollaa prempii kuin työ myö ollaa ylpeit itestämme!!


      • Oliks toi taas se Miranda vai oliko pullaulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe