Tevaniemen toimintakeskuksesta

liian suolasta

tulee nykyää kauheeta ruokaa. kaikki maistuu samalle, keitot, kastikkeet ja laatikot. Eikö ole muuta maustetta ku suola? Nykkin oli niin suolasta ruokaa et pyttyy meni. Mut eiks siellä oleki nyt kolme kokkia? Mitä useempi kokki sitä kauheempi soppa.

27

1056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tevaniemen täti

      Me käytämme vain ja ainoastaan maantiesuolaa ruuassa

    • maantiesuolaako

      Nikulassaki oli maantiesuolalla maustettua ruokaa. Ja ihmettelen sitä et kuinka noin pienessä keittiössä on kolme kokkia? Mitä ne siellä tekee?

      • jukkkkk

        Täytyyhän sitä sökörinki olla.


      • Keittokauha

        Yksi tekee salaatin, toinen pääruoaksi keittoa ja toisinaan keittää perunat kastikkeineen ja kolmas tekee jälkiruoan. Olisko direktiivit eksyneet jo keittiöönkin!


    • x-kunnontyöntekijä

      Hä? Ihanko totta että 3 kokkia=O? Ennen oli yks. Toiv.nää on sit joitain työllistettyjä (lue: sakkolaisia) eikä mee kaupungin rahoi hukkaan.

      • maantiesuolaako

        Kaikki on kaupungin omaa väkeä. On kaupungilla varaa. On niin pieni keittiö et yks pärjäis. Kaks vissii kattoo ku yks ei tee mitää.


    • ruoka

      Hei kuka siellä kokkaa?

      • tevaniementäti

        Suolanen kokki tietysti.


      • maantiesuolaa

        Ei kyl hinta/laatusuhde ole paikallaan. Kallista on. Keskustorilta saa halvemmalla ja on paljon parempaa. Eikä ole liian suolasta. Keitosta yli 7 euroo on paljon, liian paljon.


    • aamusella

      Kunkahan monta kertaa ne makkarat ja juustot kiärtää ruakapöydissä? Ne siirretää lautaselta toiselle keittiössä aamukahvin jälkeen ja tiätty paljain käsin. missä on se hykieenisyys? kelmu päälle ja kaappiin ja taas samat makkarat aamusella.

    • qkunnontyöntekijä
      • hygieniaosaavuus

        Sen jälkeen kun Rönni tuli Ikaalisiin siivouspuolelle ensin ja ruokahuoltoon myöhemmin, on taso laskenut koko ajan. Omalla omaisella ruokapalveluostot menivät roskiin, niin kamalaa ruoka oli ja haisi pahalle ne laatikostot, millä sitä ruokaa tuotiin.
        Parissa paikassa olen myös katsellut henkilöitä töissä, joilla esim. on kamalia huuliherpeksiä sekä muita sairauksia, sellaisia ei ruokahuollon missään vaiheessa saa käyttää työntekijöinä. Virusten ja bakteerien leviäminen on aivan selkeä vaaratekijä. Siis huolehtikaa työnantajat, että työntekijät ovat terveitä!!!! sekä osaavat hygieniasäännöt ja myös TOTEUTTAVAT NE. Siinä menee aika nopeasti maine, kun asia leviää lehdistöön.


    • hyiolkoon

      Pappa kertoi, että oli ollut borssikeittoa joka oli ollut todella pahaa. Miksi vanhuksille laitetaan jotain tällaista? Vanhukset haluaisi kunnollista kotoruokaa. Jos on vähän elonpäiviä jaljellä niin kyllä tarvitsisi enää laittaa mitään eksoottista ruokaa. Eikö ruokalistan laatija ajattele ollenkaan vanhaa väkeä?

      • punanenvaate

        Ryssänkeittoa mummuille....


    • Mielenkiintoinen

      Ja minä ku luulin, et nykynuoriso on kranttuja,mutta luulin ilmeisesti väärin. Vai olisiko joku asiasta tietämätön, alkanut valittamaan, tiedä häntä ? Ihmeellistä, että joku, joka ei ole käynytkään ko. paikassa, alkaa sepittämään kuulopuheiden perusteella esim. käsineistä, pitäiskö käydä paikanpäällä kysymässä asiasta ? Minä en ole käynyt ko. paikassa, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa huhupuheita levittämään, niin raukkamainen en ole. Eikös tuo borssikeitto ole venäjältä tullut, kelpaahan se sielläkin? Ja, voihan ne eväät hakea torilta, ei sitä kukaan kiellä. Muuten, onko kukaan kommentoijista kysynyt ihan oikeasti vanhusten mielipidettä, vai onko tämä pelkästään kateellisten, saamattomien ja sivullisten aikaansaannosta?

      • qkunnontyöntekijä

        Jos minuun viittasit "Mielenkiinoienn" niin otin vain kantaa jonkun väittämään hanskoista että JOS näin on niin kannattaisi tuosta ilmoittaa asiasta päättävälle taholle. En ottanut kantaa asian laitaan että onko niitä hanskoja vaiko eikö. Oudon yleistä näis keskusteluis tulistua suotta kun ei itse ymmärrä lukemaansa....


      • hyiolkoon

        Siihen älähtää jne. Kaupungin hallituksessa oli myös keskusteltu vanhuksien ruokapalvelusta, joten juttu eu ole tuulesta temmattu. Myös Nikulasta oli tullut palautetta ruuasta. "mielenkiintoinen" voisi kysyä asiaa vaikka suoraan nikulasta. Pappani on Nikulassa ja sieltä kuulin tästä borssikeitosta, josta en itsekään tykkää.


    • ehtoohetki

      Lakkasin aikanaan äidille tilaamasta Tevaniemen toimintakeskuksesta ruoka-ateriaa, niin karmeata ruokaa sieltä kuskattiin. Eikä niitä pakkauksia edes pesty kunnolla siellä keskuksessa, aivan oksennukselle välillä haisi ne ruuat ja hirveä hinta.
      Muutenkin Tevaniemen toimintakeskuksen saisi lakkauttaa ja rakentaa Ikaalisiin vaikka Toivolansaareen lisää tilaa ikaalilaisille, niin että saataisiin kaikille hoito omaan kuntaan. Yksityisellä hoito ihan karmeata, menkää vaikka katsomaan Luhalahteen, niin järkytytte.

      • kuulin_ainolta

        Eikö kukaan valvo noita ylikansallisten yhtiöiden omistamia
        paikkoja ?


      • borssi

        Kannattaisiko nyt ennemmin ottaa yhteyttää Tevaniemen keittiöön, kun asiaa täällä ruotia? Täällähän niitä muutoksia asioihin varmasti tuleekin..
        Nikula käsittääkseni ei voi päättää mitenkään mitä ruokaa he saavat, ainoastaan esittää toiveita keittiölle. Yhden asukkaan tykkäämisen tai tykkäämättä jättämisen takia varmasti koko ruokalistaa ei uusiksi laiteta. Suuressa sakissahan on aina niitä jotka valittaa, asiasta kuin asiasta.


      • qkunnontyöntekijä
        borssi kirjoitti:

        Kannattaisiko nyt ennemmin ottaa yhteyttää Tevaniemen keittiöön, kun asiaa täällä ruotia? Täällähän niitä muutoksia asioihin varmasti tuleekin..
        Nikula käsittääkseni ei voi päättää mitenkään mitä ruokaa he saavat, ainoastaan esittää toiveita keittiölle. Yhden asukkaan tykkäämisen tai tykkäämättä jättämisen takia varmasti koko ruokalistaa ei uusiksi laiteta. Suuressa sakissahan on aina niitä jotka valittaa, asiasta kuin asiasta.

        Hyvä on aiheesta herättää julkista keskustelua myös meillä. Ajankohtainen aihe myös muualla: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1424280429627.html?pos=ok-trm-uutk


    • 1kunnontyöntekijä

      Kiva oli lukea uutisoivasta että huuto on kuultu ja ravitsemistoimi kuulee nyt kotiateriapalvelun piiriin kuuluvia, sieltähän se totuus varmasti kuuluu, heiltä jokka noita ruokia syö että onko se ruoka hyvää vai huonoa.

      • liiansuolasta

        Ja vanhuksilta pyydetään nimi palautepaperiin. Miksi?? Eikö vanhukset voi laittaa arvostelua ilman nimeä?? Aijaa palkinto, olisko koku kapinen t-paita vai vuoden ruuat ilmaseksi? 7.55 maksava ruoka tekee kuukaudessa n 230,00, on kallista vanhukselle, keitot ja laatikot on samanhintaisia. Tuskinpa jokpäivä kokolihaa on tarjolla kuten oli kuvassa. Mitäs niille sanotaan jolla on nimi paperissa ja ne sanoo, että ruoka on kehnoa????????


      • 1kunnontyöntekijä
        liiansuolasta kirjoitti:

        Ja vanhuksilta pyydetään nimi palautepaperiin. Miksi?? Eikö vanhukset voi laittaa arvostelua ilman nimeä?? Aijaa palkinto, olisko koku kapinen t-paita vai vuoden ruuat ilmaseksi? 7.55 maksava ruoka tekee kuukaudessa n 230,00, on kallista vanhukselle, keitot ja laatikot on samanhintaisia. Tuskinpa jokpäivä kokolihaa on tarjolla kuten oli kuvassa. Mitäs niille sanotaan jolla on nimi paperissa ja ne sanoo, että ruoka on kehnoa????????

        No mitä itua siinä olisi jos ei nimeä olisi palautteessa? Ei sitte keittiöllä tiiettäs että helmi-mummu ei tykkää silakkalaatikosta joka taas on Paavo-vaarin lempiruokaa. Sitten oltaisiin taas lähtöruudussa että yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta eikä tieto kulje että kuka ny oli milläki kannalla. Kyllä tuo tieto varmasti kerätään ihan vain oppimista ja palvelun parantamsita varten eikä kenenkää kiusaamiseksi joten ei varmastikaan ole vaarallista laittaa nimeään arvostelukyselyyn ja hyvähän se on pystyä pysymään sanojensa takana, ihan rehdisti omalla nimellään ilmaisemaan mielipiteitään..toisin kuin täällä netissä... Olen itsekin teettäny vastaavan kyselyn eräällä työpaikalla ja ensin herätti kummeksuntaa se että lomakkeessa kysyttiin nimi (toki oli mahis sanoa palautetta myös päin naamaa mutta suuren työpaikan ollessa kyseessä tällä kyselyllä tavoitettiin varmemmin kaikki) mutta kun kerrottiin että se on palkinnon arvontaa varten niin ihmiset ymmärsivät. Ei kellään järjissään olevalla mieleen tule tollaisessa tilanteessa ettäkö tuolla toimenpiteellä jotain kyttäämistä harjoitettas että kuka ny on dissannu sitä sun tätä saati että henkilökunta alkaisi johni kostotoimenpiteisiin... Mitä palkintoon tulee niin onhan noita.., mitä ny kukaki arvostaa, kun suhteuttaa että pari minuuttia kaavakkeen täyttöön sekä mahdollisuus vaikuttaa itse käyttämiinsä palveluihin niin mikä olisi riittävä palkinto siitä. Täyttäähän jotkut ristikoitakin vaikkap alkintona olisi "vain" se t-paita tai jääraappa.


      • 1kunnontyöntekijä

        Ai niin, se palkinto on kahvipaketti (joka viikko arvotaan 1).


      • kylmaar
        1kunnontyöntekijä kirjoitti:

        No mitä itua siinä olisi jos ei nimeä olisi palautteessa? Ei sitte keittiöllä tiiettäs että helmi-mummu ei tykkää silakkalaatikosta joka taas on Paavo-vaarin lempiruokaa. Sitten oltaisiin taas lähtöruudussa että yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta eikä tieto kulje että kuka ny oli milläki kannalla. Kyllä tuo tieto varmasti kerätään ihan vain oppimista ja palvelun parantamsita varten eikä kenenkää kiusaamiseksi joten ei varmastikaan ole vaarallista laittaa nimeään arvostelukyselyyn ja hyvähän se on pystyä pysymään sanojensa takana, ihan rehdisti omalla nimellään ilmaisemaan mielipiteitään..toisin kuin täällä netissä... Olen itsekin teettäny vastaavan kyselyn eräällä työpaikalla ja ensin herätti kummeksuntaa se että lomakkeessa kysyttiin nimi (toki oli mahis sanoa palautetta myös päin naamaa mutta suuren työpaikan ollessa kyseessä tällä kyselyllä tavoitettiin varmemmin kaikki) mutta kun kerrottiin että se on palkinnon arvontaa varten niin ihmiset ymmärsivät. Ei kellään järjissään olevalla mieleen tule tollaisessa tilanteessa ettäkö tuolla toimenpiteellä jotain kyttäämistä harjoitettas että kuka ny on dissannu sitä sun tätä saati että henkilökunta alkaisi johni kostotoimenpiteisiin... Mitä palkintoon tulee niin onhan noita.., mitä ny kukaki arvostaa, kun suhteuttaa että pari minuuttia kaavakkeen täyttöön sekä mahdollisuus vaikuttaa itse käyttämiinsä palveluihin niin mikä olisi riittävä palkinto siitä. Täyttäähän jotkut ristikoitakin vaikkap alkintona olisi "vain" se t-paita tai jääraappa.

        Bs. Itse olen toteuttanut nimettöminä useita kyselyitä. Loppuun olen lisännyt kentän johon on saanut omalla nimellään kertoa palautteen. Minä olen ainoa joka nuo kyselyt on nähnyt ja henkilöihin kohdistuvat palautteet olen tarpeen tullessa sitten rakentavaan muotoon välittänyt asianosaiselle. Kyse lähinnä luottamuksesta, sen parantamisesta ja virheistä oppimisesta.


      • mitenmeneee

        Kertokaa sitten tietävät mite tuo asia on parantunut vai onko?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe