Vaihtoehtoja jos raskaana

Panic attack

Tiedoksi jo nyt kaikille ettei ole keksitty juttu, jos päätä tulee aukomaan voi heti jättää lukematta.
Oon 15-vuotias tyttö, mulla on 24-vuotias poikaystävä ja olin sen luona viime yön. Monta kertaa ehdittiin harrastaa seksiä ja olin kaks päivää ennen alottanu pillerit taas. Mutta kun alotin ne silleen ettei ollu menkat niin niillä kestää viikko alkaa tehota eli 5 päivää etuajassa pantiin, käytännössä siis ilman mitään suojaa, ei ollu kumiakaan kun typeränä sanoin ettei tarvii...
Nyt kun oon laskelmia tehny niin viimesimmät menkat alko 10.1. niin mulla oli TÄNÄÄN ovulaatiopäivä ja viimeks tänään puolilta päivin se laski sisään... Todennäköisyys tulla raskaaks on melko korkee mun mielestä...
Oon harkinnu vaihtoehtoja. En pysty aborttiin koska henkiset seuraukset on kaikista pahimmat alle 17-vuotiailla eikä mun henkinen tasapaino oo muutenkaan parhaasta päästä...
En pystyis antamaan lasta adoptoitavaks koska en kestäis myöhemmin nähä sitä ja ajatella että se on oikeesti mun lapsi mutta en saa kuulua sen elämään...
Mun poikaystävä yrittää saaha mua taivuteltua jälkiehkäsyn puolelle mut ei siitä enää mahda olla hyötyä kun sehän raskaus ois nyt alkanu jo...
Mulla on vaan koulut kesken, kaikilla muilla tavoilla olisin valmis äidiksi, joka ikinen mun tuttu on tätä mieltä.
Mun poikaystävä on sanonu että tuskin olis valmis vielä isäksi kun ei silläkään työpaikkaa ole.. Mutta ei haluais mua kuitenkaa hylätä. Mun pitäis 2. asteen oppilaitokselta johon oon menossa niin selvitellä miten mulla opinnot järjestyis jos saisin ekana vuonna lapsen... Jos koulu saatas järjestettyä nii ei tää mikään maailmanloppu olis varmaankaan.. Hyviä vinkkejä kuitenki kaivataan mitä voisin tehä?!

20

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voevoevoe

      Mieleesi ei sitten tullut että voisit hakea jälkiehkäisyä?

      • Alkupe

        Tottakai tuli muttakun tää ajotus oli just niin otollinen että se on koko tämän ajan ollu liian myöhästä koska raskaus on tod.näk. heti alkanut..


      • Nimetön543
        Alkupe kirjoitti:

        Tottakai tuli muttakun tää ajotus oli just niin otollinen että se on koko tämän ajan ollu liian myöhästä koska raskaus on tod.näk. heti alkanut..

        Hei,
        Kuulostaa siltä että haluat vahvistusta sille, että pärjäisit lapsen kanssa, jos nyt olet raskaana. Varmasti pärjäisitkin, mutta mieti silti millaisen perhe-elämän lapsellesi haluat. Minkälaisen elämän itsellesi haluat? Toimit vastuuttomasti tuossa ehkäisyasiassa ja saatoit kumppanisikin aika julmaan tilanteeseen. Oletko miettinyt haluaako hän isäksi? Mietitkö sitä ennen yhdyntää?

        Välttämättä mikään raskaudessa ja lapsen saamisessa ei mene siten kuin yleisesti annetaan ymmärtää. Ja vähintä mitä lapsi tarvitsee, ovat vanhemmat, joihin voi ensipäivistään lähtien luottaa. Samanlaisen kumppanin myös mies tarvitsee - ja päinvastoin.

        Selvitä oletko raskaana ja keskustele positiivisen tuloksen jälkeen rehellisesti tulevaisuudesta.


      • huoh..
        Alkupe kirjoitti:

        Tottakai tuli muttakun tää ajotus oli just niin otollinen että se on koko tämän ajan ollu liian myöhästä koska raskaus on tod.näk. heti alkanut..

        Tämän täytyy olla provo.....

        Eikä se raskaus nyt varmastikaan ole heti alkanut. Oletko ollut poissa biologian tunneilta??

        Poikaystäväsi varmasti tietää ettei saisi harrastaa seksiä kanssasi??? Jos kerran olet 15 v....


      • Alkuperä
        huoh.. kirjoitti:

        Tämän täytyy olla provo.....

        Eikä se raskaus nyt varmastikaan ole heti alkanut. Oletko ollut poissa biologian tunneilta??

        Poikaystäväsi varmasti tietää ettei saisi harrastaa seksiä kanssasi??? Jos kerran olet 15 v....

        Tämä ei oo provo.... Mähän sanoin et jos tänne tulee aukomaan nii häipykööt. Ja voi hyvinki olla raskaus heti alkanu jos ajotus on just tälleen oviksen aikaan sattunu.. Kyllä se tietää ettei saatais tämmösiä harrastella ja senpä takia on huono homma jos oon paksuna, kyllä me se pidettäs ehdottomasti jos oisin täyttäny 16...


      • no justiinsa
        Alkuperä kirjoitti:

        Tämä ei oo provo.... Mähän sanoin et jos tänne tulee aukomaan nii häipykööt. Ja voi hyvinki olla raskaus heti alkanu jos ajotus on just tälleen oviksen aikaan sattunu.. Kyllä se tietää ettei saatais tämmösiä harrastella ja senpä takia on huono homma jos oon paksuna, kyllä me se pidettäs ehdottomasti jos oisin täyttäny 16...

        Et ole sitten laisinkaan tietoinen edes siitä miten kauan hedel.alkiol.kestää KIINNITTYÄ? Mene nyt hakemaan se je-pilleri.

        Tosin uskon tämän olevan silkkaa provoilua.


      • ...........
        Nimetön543 kirjoitti:

        Hei,
        Kuulostaa siltä että haluat vahvistusta sille, että pärjäisit lapsen kanssa, jos nyt olet raskaana. Varmasti pärjäisitkin, mutta mieti silti millaisen perhe-elämän lapsellesi haluat. Minkälaisen elämän itsellesi haluat? Toimit vastuuttomasti tuossa ehkäisyasiassa ja saatoit kumppanisikin aika julmaan tilanteeseen. Oletko miettinyt haluaako hän isäksi? Mietitkö sitä ennen yhdyntää?

        Välttämättä mikään raskaudessa ja lapsen saamisessa ei mene siten kuin yleisesti annetaan ymmärtää. Ja vähintä mitä lapsi tarvitsee, ovat vanhemmat, joihin voi ensipäivistään lähtien luottaa. Samanlaisen kumppanin myös mies tarvitsee - ja päinvastoin.

        Selvitä oletko raskaana ja keskustele positiivisen tuloksen jälkeen rehellisesti tulevaisuudesta.

        Oletko sä nimetön ihan idiootti? Kehtaat syyllistää 15 vuotiasta, kun kumppani on aikuinen ihminen, jonka pitäisi osata ehkäisyasiat. Kumpikohan tässä on suuremmassa vastuussa. Teini vai aikuinen?


      • Nimetön...
        ........... kirjoitti:

        Oletko sä nimetön ihan idiootti? Kehtaat syyllistää 15 vuotiasta, kun kumppani on aikuinen ihminen, jonka pitäisi osata ehkäisyasiat. Kumpikohan tässä on suuremmassa vastuussa. Teini vai aikuinen?

        Jos haluaa olla aikuinen (mahd.äiti), tulee pystyä voida toimimaan ja ajattelemaan sen mukaisesti. Ei 15-vuotiasta voi suojella vastuulta vaan ikänsä vuoksi.

        Jos haluat tarkennusta, niin mielestäni tämä 24-vuotias tekee väärin styylatessaan lähes 10 v nuoremman tytön kanssa, mutta jotain vastuuta hän sentään näyttää ottaneen tuossa tilanteessa - ehkä. Kummasti jotkut miehet uskaltavat vetää riskillä, väliäkö sillä mistä niitä lehtolapsia vuoden päästä kasvaa...edesvastuutonta.


      • ........
        Nimetön... kirjoitti:

        Jos haluaa olla aikuinen (mahd.äiti), tulee pystyä voida toimimaan ja ajattelemaan sen mukaisesti. Ei 15-vuotiasta voi suojella vastuulta vaan ikänsä vuoksi.

        Jos haluat tarkennusta, niin mielestäni tämä 24-vuotias tekee väärin styylatessaan lähes 10 v nuoremman tytön kanssa, mutta jotain vastuuta hän sentään näyttää ottaneen tuossa tilanteessa - ehkä. Kummasti jotkut miehet uskaltavat vetää riskillä, väliäkö sillä mistä niitä lehtolapsia vuoden päästä kasvaa...edesvastuutonta.

        Britanniassa 24 vuotias, joka makaa 15 vuotiaan kanssa, saa syytteen raiskauksesta vaikka nuori olisikin ollut halukas seksiin. 15 vuotiasta pidetään uhrina. Luulisin, että Suomessakin syytettäisiin miestä lapseen sekaantumisesta.

        On eri asia kun kaksi teiniä sekoilee. 15 vuotias vasta opettelee ehkäisyasioita. Sen ikäisillä voi olla paljon harhaluuloja mm. ehkäisypillereiden oikeasta käytöstä.

        Koulussa korostetaan kondomin käyttöä, mutta pillereiden oikeasta käytöstä ei välttämättä puhuta.

        Tällaisessa tapauksessa miehen olisi pitänyt ottaa vastuu asiasta, ja varmistaa ehkäisy. Parempi olisi toki ollut jättää koko akti väliin, mutta mun mielestä on ehdottomasti väärin syyttää lasta. Jos tässä tapauksessa joku on uhri niin se on hän.


      • Nimetön...
        ........ kirjoitti:

        Britanniassa 24 vuotias, joka makaa 15 vuotiaan kanssa, saa syytteen raiskauksesta vaikka nuori olisikin ollut halukas seksiin. 15 vuotiasta pidetään uhrina. Luulisin, että Suomessakin syytettäisiin miestä lapseen sekaantumisesta.

        On eri asia kun kaksi teiniä sekoilee. 15 vuotias vasta opettelee ehkäisyasioita. Sen ikäisillä voi olla paljon harhaluuloja mm. ehkäisypillereiden oikeasta käytöstä.

        Koulussa korostetaan kondomin käyttöä, mutta pillereiden oikeasta käytöstä ei välttämättä puhuta.

        Tällaisessa tapauksessa miehen olisi pitänyt ottaa vastuu asiasta, ja varmistaa ehkäisy. Parempi olisi toki ollut jättää koko akti väliin, mutta mun mielestä on ehdottomasti väärin syyttää lasta. Jos tässä tapauksessa joku on uhri niin se on hän.

        Sikäli kun tyttö täältä kysyy neuvoa mitä hänen tulisi tehdä, niin mitä sanoisit? Siinähän tämä jutun ydin on.


    • Ihan tosi...

      Puhut kuin olisit varma jo raskaudestasi. Jokaisena kuukautena vaikka seksiä olisi otollisimpaan ovulaation aikaan on vain 25 % mahdollisuus raskautua. Mieti asioita vasta kun olen raskaana ja varmistanut sen. Älä ajattele koko asiaa ennen.

      Toimit todella vastuuttomasti, mutta iällä ja käytöksellä on yhteyksiä. Vartu 10 vuotta. Pidä huoli ehkäisystä.

    • osijoipgw

      Hui, tiedätkö, että olet vielä ihan lapsi, muksu, kakara, kersa. Ja makaat jonku 24v kundin kanssa?? Ymmärrän toisaalta sinua, monia tuon ikäisiä tyttöjä on HELPPO vietellä ja tyttö tekee mitä vaan kunhan saa olla vanhemman miehen seurassa. Mies käyttää sinua selvästi hyväkseen. Jätä tuommoinen luuseri. Mitä itse sanoisit, jos sinun 15v muksu harrastaisi seksiä 24vuotiaan kanssa?? Et varmaan tykkäisi! Tuommoisilta miehiltä pitäis kyrpä katkaista. Tiedän vaan kokemuksesta, että kun itse olin joskus myös 15v ja liikuin vanhempien miesten seurassa, näin aikuisena tajuaa, että ne vaan käytti hyväksi eikä siitä olisi voinut kunnon seurustelu suhdetta syntyä! Mies käy baareissa ja tapaa siellä hänen ikäisiään ihmisiä, alkaa 15v kersa unohtua ja äkkiä!! Ihan hullua... Ja mun neuvo on, että ota jälkiehkäisypilleri jos seksistä on alle 72h ja älä vaan tee lasta tuollaisen ihmisen kanssa! Ja mikä mies se on, jos 24v ei ole edes töissä? LUUSERI se on!!

    • cczbd

      hei, vaikka itsekkin olen suhteellisen nuori niin en yhdestä kerrasta pamahtanu paksuksi, meni 6kk lapsen yrityksen aloittamisesta ennen kuin raskauduin ja joillakin menee vuosia, ei ole mitenkään varmaa oletko raskaana. Kannattaa todella käyttää sitä ehkäisyä

      Kuka tuon ikäinen mies seurustelee tosissaan 15vuotiaan kanssa? Kannattaa todella miettiä tuon miehen motiiveja, tuohan on rikos. Ei siinä mitään vaikka aikuisten ihmisten ikäero olisikin yli 10v mutta.. Mies tuskin haluaa mitään lasta.

    • e3gafh

      No jos se raskaus ei ole toivottu, niin kannattaisiko vaikka kuitenkin kokeilla sitä jälkiehkäisyä, eihän ne munasolutkaan kellontarkasti sieltä irtoile :D Ja ko. lääke on helppo hakea apteekista, et tarvitse reseptiä eikä se maksa maltaita.

      Jos jälkiehkäisy sitten "pettää" etenet sitten asioissa eteen päin ja mietit mitkä ne vaihtoehdot ovat. Ja nehän toisinsanoen ovat abortti, lapsen adoptointi tai synnyttäminen ja kasvattaminen. Ei mikään tuossa tilanteessa varmasti mikään maailman paras vaihtoehto, mutta tätä tämä aikuisten hedelmöittymisikäisten naisten maailma on. Pitää pitää huoli itsestään myös hurjien halujen keskellä!

    • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

      sinä olet täysi idiootti ja miehesi sairas pedo...

      on sullakin tulevaisuus, millä vitulla kakara on valmis äidiksi ja millä vitulla sä ELÄTÄT sen lapses ??

      muilla, yhteiskunnan taakkana ??

      ota nyt penikka järki käteen ja tee se ehkäsy, on varmasti äitis ylpeä noin vitipäisestä kakaratsa...

      mitä aattelit tehhä kun äpärä syntyy , ilmotatko poikakaeveris isäksi ?
      onnea kun se istuu kiven sisällä alaikäseen sekaantumisesta se on muuten RIKOS !

      ja siinä' ei sun idiootin selittelyt auta, haluatko senkun kuseen, ansaitsisi kyllä joutuakin,luoja paratkoon !!!

      • ioikmokl

        Niinpä, isyyshän TÄYTYY suomen laissa tunnustaa ja se tehdään dna testein kun lapsi syntyy. Mikä soppa siitäkin syntyy kun 15v on synnyttäny muksun 24vuotiaalle? Ei pääse mies helpolla, etkä muuten sinäkään lapsen kanssa. Ota katumuspilleri.


      • ...
        ioikmokl kirjoitti:

        Niinpä, isyyshän TÄYTYY suomen laissa tunnustaa ja se tehdään dna testein kun lapsi syntyy. Mikä soppa siitäkin syntyy kun 15v on synnyttäny muksun 24vuotiaalle? Ei pääse mies helpolla, etkä muuten sinäkään lapsen kanssa. Ota katumuspilleri.

        Tarviiko isyyttä kenenkään tunnustaa jos lapsen antaa adoptioon?


      • ökjnknöä
        ... kirjoitti:

        Tarviiko isyyttä kenenkään tunnustaa jos lapsen antaa adoptioon?

        hyvä kysymys. Kyllä varmaan. Ei lasta voi antaa adoptioon ilman isän suostumusta.


    • ...............

      JOS tämä on totta ja raskaus alkanut niin joudut ap.lastensuojelun asiakkaaksi.

      • zzzzzzzz

        jep, turha kuvitellakaan mitään auvoista mamma aikaa, sossujen ym muitten tahojen asiakas olet, eikä unohdeta lastensuojelua.

        jeesus sentään kun nää teinit ei tajua mistään mitään..!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe