Kitsasmies, ei koskaan käytä rahaa kunnolla, vaikka sitä onkin.

Leenuska 32

Seurustelimme oikeastaan pitkään, olemme uusiopari.
Muutimme yhteen sitten ajatuksella, asuminen puoliksi, ja muu käytön ja kulutuksen mukaan. Tämä on sitten mennytkin oikein hyvin. Näistä käytännön asioista ei käytännössä ole tarvinnut edes keskustella. Mutta muu rahan käyttö on jotenkin kitsasta, vaikka miehellä on vanha velaton asuntonsa ja aika isosti sijoituksia, ei käytännössä ole mitään ylimääräistä rahaa, vaikka viedä minut etelään?
Mitä ajattelette tästä?
Onko tämä kovinkin yleistä, kuolla on pätäkkää vaikka kuinka, ja ei edes minua etelään vie. Muutaman kerran on käyty, kumpikin maksanut omat matkansa.
Mä en tuota rahan panttaamista ymmärrä, kuolla sitä on yllinkyllin, miksei se ymmärrä käyttää sitä meidän hyväksi?

9

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gold digger?

      Miks vi-tus sen pitää sulle matkan kustantaa? Sen omat rahat niin se saa tehdä niillä mitä huvittaa. Tasa-arvoinen parisuhde hei! Sitähän te naiset hoette. Kumpikin maksaa omat lystinsä.

    • liuhiu

      No meillä, myös uusperheellä, on lähtökohtainen periaate, että nyt kohtuullisen tuoreena parina (pari vuotta) maksamme puoliksi asumisen ja ruuat päivittäistavarat (pesuaineet yms), sekä hankinnat kotiin. Tarkoittaa siis huonekaluja tms. Molemmat maksamme itse muut menomme, eli omien autojen kulut, biologisten lastemme hankinnat, harrastukset, omat vakuutukset yms. Ja kun lähdemme reissuun, niin molemmat maksaa omansa.

      Joskus kun käydään vaikka ulkona syömässä, niin tarjoillaan vähän vuorotellen. Saattaa olla, että mies on tarjonnut useammin.

      Mies tienaa paljon enemmän kuin minä. Hänellä on myös pikkuisen enemmän varallisuutta tällä hetkellä.

      Tarkoitus on, että ensin rauhassa totutellaan, opittaan luottamaan (molemmilla kurjat kokemukset takana), kasvetaan yhteen... Ja ajan kanssa hiljalleen "omien rahojen" rajapinta häilyy. Siis tuskin meillä tulee näin erilliset rahat olemaan vielä 20 vuoden päästäkin.

      Mutta koskaan en oleta, että mies käyttäisi rahojaan minuun, jos minä en tekisi samoin. Miehellä on nyt enemmän tuloja ja enemmän omaisuutta, mutta tulevaisuutta ajatellen tiedän että asia tulee muuttumaan. Esimerkiksi minä tulen perimään huomattavasti enemmän omilta vanhemmiltani.

      Minun mielestäni sinä vaikutat ahneelta. Rahalla ei ole merkitystä. Ja kun kasvaa yhteinen luottamus, niin silloin voi toiselle tarjota vaikka kaikkensa. Sinun tyyppinen etelän matkojen odottelija tuskin ansaitsee sitä luottamusta?

    • Mitä mies saisi vastineeksi?

    • 8oikuerydgf

      Elämä on täynnä valintoja. Mies on elänyt nuukasti, joten sukan varteen on jäänyt.
      Sinä et kaiketi ole niin tehnyt, no voi voi.
      Miksi miehen pitäisi maksaa sinun matkasi? Joka haluaa matkalle, varautukoon siitä maksamaan.
      Sorry vaan, mutta vaikutat ahneelta pas-kal-ta. "Aika isosti sijoituksia"... Hyvin ainakin olet perillä hänen tilanteestaan, oletko nyt pettynyt, kun mies ei hukuta sinua kivoihin matkoihin ja lahjoihin?

      "... miksei se ymmärrä käyttää sitä meidän hyväksi?" = v-tun kitupiikki, kun ei anna mulle rahaa!

    • Mene muualle

      Aloittajan miesystävä on viisas. Ei se ole välttämättä nuukuutta vaan säästäväisyyttä. Tuhlaamalla kuten oletan aloittajan elävän ei saa mitään koskaan laitettuakaan. Ja nyt hän haluaa miesystävänsä laittavan rahat menemään ja tuhlaamaan naisen oikkuihin ja haluihin. Sanon suoraan että minä pistäisin tuommoisen valittajan ja onnenonkijan saman tien matkoihinsa.

    • vuorotellen elätetty

      Meillä talous meni niin, että alkujaan minä elätin itseni ja kahden lapseni lisäksi miestäni hänen usean vuoden opiskelujen ajan.
      Sovimme, että sen jälkeen mies on päävastuussa elatuksestamme ja minä voisin valita, olisinko kotiäitinä vai töissä.
      Sopimus toimi hyvin. Olin alkujaan vanhempi ja huomattavasti varakkaampi. Avioehtoa emme tehneet. Mieheni tienasi lopulta hyvin eikä kitsastellut rahojensa jakamisessa. Kaikki on ollut yhteistä, niin palkat (minun paljon pienempi) kuin minun perintökin.
      En kuitenkaan neuvoisi ketään muuta ottamaan yhtä suurta riskiä ellei ole valmis myös luopumaan omastaan, jos huono tuuri käy.

    • Miehen keksimä provo.

    • täti sininen

      Minustakin sanavalinnat ja tuo "etelänmatkan" usea maininta vaikuttaa feikiltä. Joku ei täsmää.

    • ............

      Et ole itse tarpeeksi naisellinen, jotta mies haluaisi olla miehekäs, eli käyttää sinuun resurssejaan. Kasvata pitkä tukka, lähde salille, uusi vaatevarasto seksikkäämpään, älä nalkuta, siivoa, tee ruokaa. Avot, jo ollaan etelässä kohta miehen kustannuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe