Köyhän perintö

tuppurala

Koulutus on paras perintö! Ja sellainen perintö, johon köyhälläkin on varaa Suomessa.

Koulutuksella köyhäkin pääsee rikastumaan. Esim. lääkärinä.

24

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekoilun SM

      Kikkelis kokkelis everybody. Muuta ei voi sanoa.

    • Masentunut köyhä

      Minulla köyhällä ei voimat riitä opiskella eikä edes töitä tehdä.Revi siitä niin.
      Revi revi ja ivaa.

    • jkli1

      Kyllähän Suomessa opiskelevat nuoret, perheen varallisuustasosta riippumatta ja se onkin ollut meidän voimavaramme. Oppia ovat saaneet motivoituneimmat ja pärjäävimmät, eivät vain varakkaimmimmat.

      Sotien jälkeen maamme oli läpeensä köyhä ja kouluttautumaton, toisin on nyt ja toivottavasti sama meno jatkuu.

      • valmennuskurssi

        Usko tuota harhaa.Kuinka suuri osa arvostetuimmissa korkeakouluissa opiskelivista
        on työläisperheistä tai maaseudulta?


    • 9e tiellä pitää

      Kaikista tulee ennemmin tai myöhemmin Ekotorin Erkkejä. 9e/pv insinöörejä/maistereita/professoreita.

    • Älä masennu

      On ihan omasta itsekunnioituksesta kiinni, että pärjää. Sillä jokaisen kohdalle tai ainakin useamman tulee vaikeuksia, työtä ei ole lamatilanteissa aina hyvän koulutuksen saaneellekaan.
      Silloin täytyy ottaa vastaa työtä kuin työtä, silloin ainakin antaa kuvan itsestään että arvostaa työn tekoa eikä vaivu itsesääliin.

      Totta on että köyhästä lapsuudesta voi päästä eteenpäin, Ole kiinnostunut ja opiskele, sillä pääsee.
      Kenestäkään ei tule noin vain jotain Ekotorin Erkkiä.

    • Giggelisgoggelis

      Mitään ei mukaan saa,kun kuolee.Ei edes koulutusta.
      Mitään ei ole pakko.Paitsi syntyä ja kuolla.Nekin vain kerran.

    • Vastuuta elämästä

      Niin juuri. Voit myös miettiä elätkö loisena, toisten kustannuksella, vai tienaatko itse elantosi. Oikotietä onneen harvoin on.

      • gg55

        Menepä raukka niiden satojentuhansien työttömien eteen osoittelemaan heitä sormella ja haukkumaan loisiksi, niin saat tuntea miten suosittu oikeasti olet. Esimakua saat kun kirjoitat tänne nimelläsi.


    • nöyräkö, ehei

      Tälläiset kirjoitukset todella käypi sieluun. Itse en päässyt minkäänlaisia
      kouluja käymään ja tuo turha tölviminenkin on juuri koulutettujen huvia.
      Nääs, kun ollaan parempia.

      Siksi juuri työttömiä on paljon, kun yhteiskunta on ottanut vastuun hyvin
      koulutetuista. Eihän he osaa tehdä muuta, kuin mihin on koulutettu.

      Minulla on työtä riittänyt, eikä teistä kukaan elätä minu vielläkään
      Ei edes eu erkki?

      • minttu657

        Kouluihin et päässy. Ei toimi tänään. Siä pääset kouluun melkein mihi vaan jos haluut. Miäkään en käyny kouluja alun perin ja oon nyt 36. Sain kuitenkin vinkin ja pääsin helposti kouluu perus koulu pohjalta. kohta oon merkonoomi revi siitä. työ paikkakin tiedossa.


      • ville567

        Ei tuleva "merkonoomi" sitten osaa yhdyssanoja kuitenkaan.


      • Haihuhuu
        minttu657 kirjoitti:

        Kouluihin et päässy. Ei toimi tänään. Siä pääset kouluun melkein mihi vaan jos haluut. Miäkään en käyny kouluja alun perin ja oon nyt 36. Sain kuitenkin vinkin ja pääsin helposti kouluu perus koulu pohjalta. kohta oon merkonoomi revi siitä. työ paikkakin tiedossa.

        Joo... kaupan kassalla et tarvitse kirjoitustaitoa.


    • mallikansalainen

      Voisi sanoa Jörn Donnerin sanoin: "lukeminen kannattaa aina". Eli pois sieltä sohvannurkasta mussuttamasta ja lihomasta ja katsomasta itsensätyhmennys-ohjelmia. Kirjastoon lainaamaan tietoteoksia. Lisäksi päivittäin reippailulenkille.

      • voisi sanoa joo

        Ei vois vähempää kiinnostaa, mitä joku Dönnerin apeface on sanonut.
        Ja ei. Ei kiinnosta lukea. Ennemmin katson telkkaria. Homo!

        Oot aivan varmasti semmonen lukutoukka vässykkä, joka päivittäisellä reippailulenkillään joutuu hiihtäjien kiinniottamaksi.

        Mee imemään sen Dönnerin munaa... hintti!


    • erika+

      Kannattaisiko vaikka opiskella ja yrittää sitten päästä työhön.

      Loisimalla ja laiskottelemalla ei työtä löydy kun työnantaja haluaa osaajan eikä mitään avutonta opettelijaa vaivoikseen.

      Suosittelen kouluttautumista vaika lähihoitajaksi, joista on huutava pula koko maassa.

      • abc,,,

        Erika, ihan turha tällä palstalla on suositella mitään, jos suosittelet, niin katsot nenän vartta pitkin, ja jos katsot mieluummin telkkaria, olet päällikköainesta.
        Koita saada vaikka joku lapsi lukemaan.


    • Huilisti

      Kyllä elämäm kova koulu opettaa tarpeelliset taidot maisterit pitäkööt yli opistonsa!!1!

    • qwerty7

      Hyvin koulutetut, varakkaat ihmiset hallitsevat halunsa paremmin kuin huonosti koulutetut, vähätuloiset ihmiset: pitkäjänteinen, sitkeyttä vaativa koulutus vaatii halujen hillintää. Esimerkiksi tupakan, alkoholin ja ylensyönnin aiheuttamia yhteiskunnallisia menoja esiintyy koulutettujen piirissä huomattavasti vähemmän.

      • fg4

        Ihanko olet itse tuon keksinyt? Kerropa lähdeaineistosi.


      • LoppuHäämöttää

        Vaikuttaa loogiselta, koska uraohjuksilla ei ole aikaa hedonistisiin nautintoihin =D ne kupsahtaa sitten infarktiin kun ei kirroosi ja ahtauma ahdista.


    • pitsanaama

      Lahjakkaimmat vaihtavat paikkakuntaa ja koululuttautuvat - veri sekoituu...paikalleen jäävä väräverisin populaatio lisääntyy kapeassa geneettisessä lammikossa.

    • Lukeminenkannattaaaina

      Tässäkin tulee mieleen luonnon valinta, valitettavasti.

    • entinenopiskelija

      Minä en käynyt aluksi edes peruskoulua loppuun se oli vain niin hurjaa nuoruusaikaa, kadun kyllä. Yhteiskunnan avulla se sitten myöhemmin onnistui. Sittemmin sujui amis ja pääsin sen jälkeen myös ammattikorkeaan. Pari vuotta valmistumisen jälkeen työttömänä, mutta nyt onneni huipulla, on meinaan niin hyvä työpaikka, haasteellinen ja kohtuullisen hyvä palkkakin. Mammonaan en tosin ole vielä päässyt käsiksi >> vuokra-asunto ja vanha Volvo,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe