Onko Viktor Klimenko vielä uskossa

laulajapoika

Luulin joskus hänen luopuneen muutta taisin erehtyä.
Siksi tämä kysymys.
Entä nouseeko vielä lavalle todistamaan Jeesuksesta?
Oletteko ehkä nähneet?

16

2283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Uskossa. En uskois,että on ikinä oikeasti milloinkaan totuudella Jeesusta seurannut.
      Epäilen hänen käyttäneen tätä konstia rahan pyyntiin itselleen.

      • fri

        jo pitkälle menee ku näillä sivuilla jo ihmiset toisten uskossa olot määrää.
        Jumala asian kyllä tietää ja varmaan vikikin.
        En usko et rahallisesti olis hyötyny uskostaan.
        Ei ne helluntaissa "ihan yllä" keikka lavojen tai ravintoloitten palkoille.
        Tai jos ajattelit levytyksiä niin en niissäkään usko et menekki yltää likellekään.
        spekulointia%


      • laulajap.
        fri kirjoitti:

        jo pitkälle menee ku näillä sivuilla jo ihmiset toisten uskossa olot määrää.
        Jumala asian kyllä tietää ja varmaan vikikin.
        En usko et rahallisesti olis hyötyny uskostaan.
        Ei ne helluntaissa "ihan yllä" keikka lavojen tai ravintoloitten palkoille.
        Tai jos ajattelit levytyksiä niin en niissäkään usko et menekki yltää likellekään.
        spekulointia%

        Tiedätko onko Viki yli 60 v?


      • fri
        laulajap. kirjoitti:

        Tiedätko onko Viki yli 60 v?

        arvailla viimeksi tapasin -89 enkä ole tullu ajatelleeks,arvelisin et kyllä,jos nyt minulta asiaa kysyit.
        Kyllä täällä on varmaan moni joka tietää syntymä päivänkin.


      • upotettu.
        fri kirjoitti:

        arvailla viimeksi tapasin -89 enkä ole tullu ajatelleeks,arvelisin et kyllä,jos nyt minulta asiaa kysyit.
        Kyllä täällä on varmaan moni joka tietää syntymä päivänkin.

        Viktor Klimenko syntyi neuvostoliittolaisella vankileirillä marraskuussa 1942.
        Päivää en tiedä!

        Sodan jälkeen Klimenkon perhe muutti siirtolaisena suomeen!

        -80 luvun alkupuoliskolla olin Helsingin lähetysseurakunnan jäsen ja Viki kuului tuolloin samaan seurakuntaan. Nyttemmin hän ei enään ole siellä, eikä missään muussakaan seurakunnassa, vaan hän toimii "itsenäisenä" vapaana evankelistana! Minäkään en enään ole helsingissä vaan olen aivan muulla paikkakunnalla nykyään, kuitenkin olen edelleen hellunt,srk,n jäsen.


      • tod e
        upotettu. kirjoitti:

        Viktor Klimenko syntyi neuvostoliittolaisella vankileirillä marraskuussa 1942.
        Päivää en tiedä!

        Sodan jälkeen Klimenkon perhe muutti siirtolaisena suomeen!

        -80 luvun alkupuoliskolla olin Helsingin lähetysseurakunnan jäsen ja Viki kuului tuolloin samaan seurakuntaan. Nyttemmin hän ei enään ole siellä, eikä missään muussakaan seurakunnassa, vaan hän toimii "itsenäisenä" vapaana evankelistana! Minäkään en enään ole helsingissä vaan olen aivan muulla paikkakunnalla nykyään, kuitenkin olen edelleen hellunt,srk,n jäsen.

        klimenko on yksi niistä, jotka mitätöivät seurakunnan merkityksen uskovan elämässä. on erittäin valitettavaa,kun julkkis-julistaa olevansa vahva ja täydellisen vapaa ilman seurakunta-yhteyttä.


      • Varovainen uskovainen

        erään kerran tuosta kirjoituksestasi.

        Matt. 7:

        "1. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

        2. sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan."


      • atri.parkka
        tod e kirjoitti:

        klimenko on yksi niistä, jotka mitätöivät seurakunnan merkityksen uskovan elämässä. on erittäin valitettavaa,kun julkkis-julistaa olevansa vahva ja täydellisen vapaa ilman seurakunta-yhteyttä.

        oikeasti ole ilman seurakuntayhteyttä.
        Heidän seurakuntansa ovat vain rakenteellisesti erilaisia.
        Vikilläkin on se seurakuntansa aina siellä :"Missä kaksi tai kolme on koolla Hänen nimessään".
        Niissä seurakunnissa ei vain ole aina virallisesti päätetty kuka on vanhimmistoveli ja kuka kanttori.


      • tod e
        atri.parkka kirjoitti:

        oikeasti ole ilman seurakuntayhteyttä.
        Heidän seurakuntansa ovat vain rakenteellisesti erilaisia.
        Vikilläkin on se seurakuntansa aina siellä :"Missä kaksi tai kolme on koolla Hänen nimessään".
        Niissä seurakunnissa ei vain ole aina virallisesti päätetty kuka on vanhimmistoveli ja kuka kanttori.

        siltähän se äkkipäätään näyttää, ettei etevä lammas paimenta tarvitse.
        Jeesuksen sanat "missä kaksi tai kolme..." eivät minun mielestäni tarkoita ollenkaan seurakuntaa.
        seurakunnan maanpäällisiä esivalmisteluja käytiin Jeesuksen ja pietarin keskustelussa, jossa pietari vakuuttaa rakkauttaan Vapahtajaa kohtaan ja saa väkevän kehoituksen lampaiden kaitsemiseen ja ruokkimiseen.
        miksi Jeesus ei tuossa tilanteessa vain kehoittanut pietaria paimentamaan laumaa, vaan kävi läpi tuon kuuluisan "olenko minä sinulle rakas"-episodin?


      • atri.parkka
        tod e kirjoitti:

        siltähän se äkkipäätään näyttää, ettei etevä lammas paimenta tarvitse.
        Jeesuksen sanat "missä kaksi tai kolme..." eivät minun mielestäni tarkoita ollenkaan seurakuntaa.
        seurakunnan maanpäällisiä esivalmisteluja käytiin Jeesuksen ja pietarin keskustelussa, jossa pietari vakuuttaa rakkauttaan Vapahtajaa kohtaan ja saa väkevän kehoituksen lampaiden kaitsemiseen ja ruokkimiseen.
        miksi Jeesus ei tuossa tilanteessa vain kehoittanut pietaria paimentamaan laumaa, vaan kävi läpi tuon kuuluisan "olenko minä sinulle rakas"-episodin?

        Hyväksyn tuon oikaisun.
        Olen osittain sitä mieltä, että ns allianssiseurakunta on olemassa.
        Siinä yhteydessä Jeesuksen sanat "Kaksi tai kolme" liittyy seurakuntaan ja varsinkin sen yhteys-puoleen.
        Paikallisseurakuntaoppiin katson kuuluvan seurakuntavirat, jotka mahdollistavat uusien lampaiden kasvattamisen. Jos ei olisi seurakuntaa, ei olisi kotia mihin Jumala synnyttäisi uusia lampaita.

        Nämä kaksi ulottuvuutta eivät ole toisiaan poissulkevia, vaan toisiaan täydentäviä.

        Katson myös asiaa niin, että seurakunta kasvattaessaan uskovan "täysikäiseksi" hengelliseksi aikuiseksi, on mahdollistanut sen, että"Aikuinen" voi myös lähteä kodistaan paimentamaan laajempaa laumaa. ( Niinkuin Viki)

        Paavali oli mielestäni aika kypsä aikuinen uskossaan ja tuli toimeen ilman paikallisseurakuntaa lähetysmatkoillaan. Se mahdollisti uusien seurakuntien synnyn.


      • tod e
        atri.parkka kirjoitti:

        Hyväksyn tuon oikaisun.
        Olen osittain sitä mieltä, että ns allianssiseurakunta on olemassa.
        Siinä yhteydessä Jeesuksen sanat "Kaksi tai kolme" liittyy seurakuntaan ja varsinkin sen yhteys-puoleen.
        Paikallisseurakuntaoppiin katson kuuluvan seurakuntavirat, jotka mahdollistavat uusien lampaiden kasvattamisen. Jos ei olisi seurakuntaa, ei olisi kotia mihin Jumala synnyttäisi uusia lampaita.

        Nämä kaksi ulottuvuutta eivät ole toisiaan poissulkevia, vaan toisiaan täydentäviä.

        Katson myös asiaa niin, että seurakunta kasvattaessaan uskovan "täysikäiseksi" hengelliseksi aikuiseksi, on mahdollistanut sen, että"Aikuinen" voi myös lähteä kodistaan paimentamaan laajempaa laumaa. ( Niinkuin Viki)

        Paavali oli mielestäni aika kypsä aikuinen uskossaan ja tuli toimeen ilman paikallisseurakuntaa lähetysmatkoillaan. Se mahdollisti uusien seurakuntien synnyn.

        eikö paavalin kotiseurakunta ollut ensin damoskossa ja myöhemmin (apt.9:26-28) jerusalemissa?
        apt. 9:10 sanotaan "ja kun hän (paavali) nautti ruokaa, niin hän vahvistui". paavalia siis ruokittiin seurakunnassa!
        paavalihan oli kaiketikseen myös seurakuntansa "saarnaaja"/evankelista, ensimmäisenä työparinaan barnabas?

        minun ymmärtääkseni juuri "sai ruokaa ja vahvistui" oli pohja paavalin vahvalle seurakunta-näylle.
        ja se muuten on yksi totuuden torven syy hyökätä paavalia vastaan!!!


    • KTS

      Viki on mielestäni yksi esimerkillisimmistä kristityistä Suomessa.

      Se että hän ei tullut toimeen helluntaiherätyksen rahanahneiden johtajien kanssa ja läksi liikkeestä lätkimään ei mitenkään vähennä hänen kristillisyyttään. Pikemminkin päin vastoin.

      Hän ei kuitenkaan kanna kaunaa, vaan esiintyy nykyisin sekä hellareitten että luterilaisten tilaisuuksissa silloin tällöin.

    • Saa

      Ei hellariusko ketään pelasta, vaan usko Herraan Jeesukseen, joten ei se tehnyt Klimenkosta luopiota, kun hän lähti hellareista pois! Jumala vain osoitti hänelle vapaamman tien evankeliumin sanoman eteen päin saattamiseksi! Ei ole tenyt muuten minustakaan luopiota se, etten ole kuulunut vuosikymmeneen hallariseurakuntaan. Olen todella vapaa Kristuksessa! Näin uskon Vikinkin kokevan. Joskus vuosia sitten sain jutella hänen kanssaan hetken ja tämä käsitys minulle jäi hänestä ja hänen uskostaan!

      • Nimetön

        olen minäkin helluntailaisuudesta(kuulun yhä helluntai srk:aan)viime vuosina. Kuitenki koen että olisi hyvä olla hengellinen koti.En vain nykyisellä paikka kunnalla missä asun,päässyt oikein sisälle helluntai srk:aan. :(


      • tod e
        Nimetön kirjoitti:

        olen minäkin helluntailaisuudesta(kuulun yhä helluntai srk:aan)viime vuosina. Kuitenki koen että olisi hyvä olla hengellinen koti.En vain nykyisellä paikka kunnalla missä asun,päässyt oikein sisälle helluntai srk:aan. :(

        että koet seurakuntayhtyeden tärkeäksi!
        meillä on monenlaisia odotuksia, kun etsimme hengellistä kotia, eikä siinä etsinnässä omat luonteenpiirteemmekään ole helpottava tekijä.
        helluntaikirkkoja, kuten muitakin kristillisiä seurakuntia on monenlaisia, mutta yksi yhteinen piirre kaikilla kuitenkin on: ne koostuvat loppujen lopuksi hyvin monenlaisista ihmisistä.
        itse olen kotiutunut (tulin uskoon reilusti yli kaksikymmppisenä)helluntaikirkkoon lapsuuteni lämpöisten muistojen saattelemana.
        monenlaista taaplajaa olen matkan varrella tavannut, eikä heistä kaikista ole jäänyt mukavaa ja auvoista kuvaa. samaa voi joku muu sanoa minusta, se on varmaa!
        toivon, että löydät sinulle sopivan seurakunnan kotipaikkakunnaltasi. älä etsi täydellistä paikkaa, vaan sellaista, jossa sinä voit palvella Jumalaa ja voit kokea yhteyttä Häneen ja toisiin uskoviin.


    • onhan hän

      edelleen evankeliumia julistamasssa. Mikä sitten lienee motiivi? Siitä kantsii varmasti mennä kyselemään itseltään!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe