Vene Ulkomailta?

Kesäksi!

Olis tarkoitus hankkia ensikesäksi n.
11-13 metrin purjevene. Ulkomailla näyttää
hinnat olevan sopivampia kuin suomessa
mutta osaako joku kertoa nettisivuja joista
voisi katsella veneitä joko yksityisiltä
tai liikkeistä?

EU-maista tuonnin kanssakaan ei enää ole
ongelmia mutta enää olisi ongelmana löytää
sopiva vene. Onko jollain oma kohtaisia
kokemuksia tälläisestä.

Lähinnä kiinnostaisi teräsvene joten ekana
tulisi mieleen hollanti tai belgia. Eikös
ne ole teräsvenemaita?

13

15158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...miksi...

      Muutamia syitä miksi tähän ei tule vastauksia.

      a) Suomalaiset maksavat kiltisti mitä pyydetään
      eikä halvemmat vaihtoehdot kiinnosta

      b) Harva uskaltaa niin kauan rannasta että
      tohtisi tuoda veneen peräti ulkomailta

      c) Ne jotka niitä tuo ovat niin ahneita etteivät
      viitsi tai halua kertoa asiasta mitään ettei
      kukaan muu innostuisi tuomaan. Sithän voisi
      menettää vaikka yhden mahdollisen asiakkaan.

      • Suomesta ostanut

        ...olet oikeassa, mutta ei asia ihan noin yksiselitteinen ole.

        Teräsveneiden osalta tai Belgian / Hollannin tilanteeseen en osaa kommentoida.

        Itse myin lasikuituisen 8 m purjeveneen noin 30 000 eurolla. Samaa hintatasoa edusti muutkin Suomessa olevat pyynnöt. Tarkastelin englantilaista alan lehdistöä, missä oli useampikin saman veneen myynti-ilmoitusta ja hinnat olivat n. 41.000 euroa. Melkoinen ero.

        Vaikka löytyisikin hyvältä vaikuttava vene, niin ei sitä kai kukaan ilman näkemättä osta. Eli yksi edestakainen matka esim Englantiin maksaa helposti n 1600 euroa. Jos se ei johda kauppaan, niin hukkaan meni. ( Tietysti samalla kertaa pitää katsoa usempi vene ).

        Välimerellä on varsinkin ranskalaisia veneitä myytävänä halvalla. Eräs ystäväni on sieltä hankkimassa venettä ja hänen valokuviaan nähtyään voin kertoa, että ne ovet pääsääntöisesti erittäin huonossa kunnossa.

        Lisäksi, jos ei halua/voi/ehdi purjehtia venettä ulkomaikta Suomeen, niin rahti on n. 6000-10000 euroa veneen koosta riippuen keskisestä Euroopasta Suomeen.

        Jos haluaa veneen ulkomailta ostaa, niin järkevämmältä vaihtoehdolta tuntuu "naapurimaat" esim. Saksa ja Ruotsi.


      • Matias
        Suomesta ostanut kirjoitti:

        ...olet oikeassa, mutta ei asia ihan noin yksiselitteinen ole.

        Teräsveneiden osalta tai Belgian / Hollannin tilanteeseen en osaa kommentoida.

        Itse myin lasikuituisen 8 m purjeveneen noin 30 000 eurolla. Samaa hintatasoa edusti muutkin Suomessa olevat pyynnöt. Tarkastelin englantilaista alan lehdistöä, missä oli useampikin saman veneen myynti-ilmoitusta ja hinnat olivat n. 41.000 euroa. Melkoinen ero.

        Vaikka löytyisikin hyvältä vaikuttava vene, niin ei sitä kai kukaan ilman näkemättä osta. Eli yksi edestakainen matka esim Englantiin maksaa helposti n 1600 euroa. Jos se ei johda kauppaan, niin hukkaan meni. ( Tietysti samalla kertaa pitää katsoa usempi vene ).

        Välimerellä on varsinkin ranskalaisia veneitä myytävänä halvalla. Eräs ystäväni on sieltä hankkimassa venettä ja hänen valokuviaan nähtyään voin kertoa, että ne ovet pääsääntöisesti erittäin huonossa kunnossa.

        Lisäksi, jos ei halua/voi/ehdi purjehtia venettä ulkomaikta Suomeen, niin rahti on n. 6000-10000 euroa veneen koosta riippuen keskisestä Euroopasta Suomeen.

        Jos haluaa veneen ulkomailta ostaa, niin järkevämmältä vaihtoehdolta tuntuu "naapurimaat" esim. Saksa ja Ruotsi.

        Katselin tuossa belgian / hollannin hintoja. Eroa on todella selvästi suomalaisiin verrattuna. Kuvistä päätellen veneiden laatu on aivan toista luokkaan kuin suomessa itsetehdyt.

        > Englantiin maksaa helposti n 1600 euroa.

        Mistä läydät noin kalliita lippuja?

        > jos ei halua/voi/ehdi purjehtia venettä
        > ulkomaikta Suomeen

        En kai kyselisi moista jos en osaisi/voisi/haluisi purjehtia? Se ei ole ongelma.


        > järkevämmältä vaihtoehdolta
        > tuntuu "naapurimaat" esim. Saksa ja Ruotsi.


        Miksi? Samanlailla vene keikkuu belgisasta tai hollannistakin suomeen?


      • ulkomaille
        Suomesta ostanut kirjoitti:

        ...olet oikeassa, mutta ei asia ihan noin yksiselitteinen ole.

        Teräsveneiden osalta tai Belgian / Hollannin tilanteeseen en osaa kommentoida.

        Itse myin lasikuituisen 8 m purjeveneen noin 30 000 eurolla. Samaa hintatasoa edusti muutkin Suomessa olevat pyynnöt. Tarkastelin englantilaista alan lehdistöä, missä oli useampikin saman veneen myynti-ilmoitusta ja hinnat olivat n. 41.000 euroa. Melkoinen ero.

        Vaikka löytyisikin hyvältä vaikuttava vene, niin ei sitä kai kukaan ilman näkemättä osta. Eli yksi edestakainen matka esim Englantiin maksaa helposti n 1600 euroa. Jos se ei johda kauppaan, niin hukkaan meni. ( Tietysti samalla kertaa pitää katsoa usempi vene ).

        Välimerellä on varsinkin ranskalaisia veneitä myytävänä halvalla. Eräs ystäväni on sieltä hankkimassa venettä ja hänen valokuviaan nähtyään voin kertoa, että ne ovet pääsääntöisesti erittäin huonossa kunnossa.

        Lisäksi, jos ei halua/voi/ehdi purjehtia venettä ulkomaikta Suomeen, niin rahti on n. 6000-10000 euroa veneen koosta riippuen keskisestä Euroopasta Suomeen.

        Jos haluaa veneen ulkomailta ostaa, niin järkevämmältä vaihtoehdolta tuntuu "naapurimaat" esim. Saksa ja Ruotsi.

        Mikset myynyt Englantiin? Minä myin! Suomessa tarjottiin 280.000 FIM (oli alirikattu valtameripursi)!. Seilasin paatin viikossa Englantiin ja välittäjä myi sen siellä kolmessa viikossa noin 470.000 FIMiin! Myös uuden veneen ostin ulkomailta ja seilasin Suomeen. Esim. Englannissa on olemassa siirtokippareiden ammattikunta, jotka noin punta/maili pari yhdensuuntaista lentolippua siirtävät veneitä vaikka mihin. Tarkoittaa siis, että Suomi- Hollanti kustantaa noin 1800 euroa ja alennusta tulee, jos itse lähtee miehistöön mukaan. Meinaan, jos pelkää itse olla kippari.


    • Vene

      www.devalk.nl
      myos hakukoneilla voi kokeilla sanoilla
      boat broker nederland
      yacht broker nederland

      • Matias

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Juuri tuollaista kaipasinkin ja yleensä tietoa veneistä jne. Aika maukkaat sivut. Ainakin tuo vahvisti käsitystä mitä tuolta on saatavissa. Vieläkun ymmärtäisi paremmin tuota kieltä :)

        Saapa nähdä mitä tulee vastaukseksi kun lähetin muutamasta veneestä postia.

        Mitenköhän saisi yhteyksiä joihinkin suomalaisiin jotka asuvat esim Belgiassa? Voisi koittaa kysellä jos joku olisi halukas auttamaan sopivaa korvausta vastaan veneen etsinnässä / jutustelussa?


      • Kari
        Matias kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Juuri tuollaista kaipasinkin ja yleensä tietoa veneistä jne. Aika maukkaat sivut. Ainakin tuo vahvisti käsitystä mitä tuolta on saatavissa. Vieläkun ymmärtäisi paremmin tuota kieltä :)

        Saapa nähdä mitä tulee vastaukseksi kun lähetin muutamasta veneestä postia.

        Mitenköhän saisi yhteyksiä joihinkin suomalaisiin jotka asuvat esim Belgiassa? Voisi koittaa kysellä jos joku olisi halukas auttamaan sopivaa korvausta vastaan veneen etsinnässä / jutustelussa?

        Suosittelisin sinua ottamaan yhteyttä suomalaisten yhteisöön Belgiassa. Uskoisin, että löydät sieltä henkilöitä, jotka voisivat jeesata sinua Belgian/ Hollannin venemarkkinoissa.

        Ohessa veppi-osoite, jonka kautta pääset eteenpäin.

        http://www.ulkosuomalainen.com/belgia/yhteystiedot.html


    • PL

      Sailing Today 2/2002 veneiden hintoja: Maestro 35 -91 54950 GBP, First 375 -86 49500 GBP, Najad 370 -92 (Saksassa) 119500 GBP. Muutamia esimerkkejä sellaisista veneistä, jotka voisivat olla tuttuja suomalaisillekin. En voi kuvitella, että maksaisivat yhtään enempää Suomessa (todennäköisesti hiukka vähemmän). Ongelma on kai lähinnä ainakin Suomessa se, ettei käytettyjä juurikaan ole tarjolla. Teräsveneet ovat oma lukunsa sinänsä, Suomessahan niitä on varsin vähän ja nekin itsetehtyjä.

      • Kesäksi...

        Kyllä kun etsimällä etsii niin ulkomailta löytyy toki kalliimpiakin veneitä kuin suomesta, etenkin jos ottaa verukiksi suomesta niitä halvimmasta päästä olevia.

        Itse en noista brio-tuotteista (muovi tms. veneet)tai niiden hinnoista tiedä sillä en ole perehtynyt kuin teräsveneisiin. Sellaista olen etsimässä ja niitä suomessa on kovin vähän.

        Ainakin niiden hintoja kun vertaa esim suomi - Belgia niin eroa löytyy paljon. Lisäksi Belgiassa ne on usein pyöreä kylkisiä kiiltäväpintaisia ja suomessa vastaavasti kulmikkaita klommoisia? Mistäköhän tämäkin johtuu vaikka luulisi että suomessa osataan terästä taivuttaa kun tehdäänhän täällä hienoja risteilijöitäkin?


      • Kari
        Kesäksi... kirjoitti:

        Kyllä kun etsimällä etsii niin ulkomailta löytyy toki kalliimpiakin veneitä kuin suomesta, etenkin jos ottaa verukiksi suomesta niitä halvimmasta päästä olevia.

        Itse en noista brio-tuotteista (muovi tms. veneet)tai niiden hinnoista tiedä sillä en ole perehtynyt kuin teräsveneisiin. Sellaista olen etsimässä ja niitä suomessa on kovin vähän.

        Ainakin niiden hintoja kun vertaa esim suomi - Belgia niin eroa löytyy paljon. Lisäksi Belgiassa ne on usein pyöreä kylkisiä kiiltäväpintaisia ja suomessa vastaavasti kulmikkaita klommoisia? Mistäköhän tämäkin johtuu vaikka luulisi että suomessa osataan terästä taivuttaa kun tehdäänhän täällä hienoja risteilijöitäkin?

        Katsoppa oheista veppi-osoitetta. Siitä saa käsityksen veneitten hinnoista jenkkilän puolella, jos sattuisit saamaan hyvän rahtausdiilin tänne.


        http://www.willsborobaymarina.com/used.html


      • IK

        Juuri näin. Merkkiveneillä on maailmanlaajuiset markkinat ja siten jokseenkin yhtenäinen hintataso. Monesti kansainvälisten välittäjien hinnat ovat ilman arvonlisäveroa (lienee Hollannissa veneille 19 %), mikä kannattaa ottaa huomioon ennenkuin lyö kaupat lukkooon.


      • Kesäksi...
        IK kirjoitti:

        Juuri näin. Merkkiveneillä on maailmanlaajuiset markkinat ja siten jokseenkin yhtenäinen hintataso. Monesti kansainvälisten välittäjien hinnat ovat ilman arvonlisäveroa (lienee Hollannissa veneille 19 %), mikä kannattaa ottaa huomioon ennenkuin lyö kaupat lukkooon.

        Joku jaksaa vieläkin yrittää väittää vastaan ja tehdä ajatusta kannattamattomaksi. Ihan turha on yrittää nujertaa intoani sillä sitä ei voi nujertaa. Niin paljon olen tuotakin itämerta ristiin rastiin yksin purjehtinut että sitä on vain oppinut luottaan itseensä. ymmärrän toki että joku on maksanut veneestään ylihinnan ja koittaa saada muutkin "ymmärtään" että veneet maksaa.

        IK:lle vielä. En missään vaiheessa edes kaivannut brion-muoviveneitä tai merkkiveneitä. Nyt on kyse todellisesta veneestä joka kestää merellä. Merkki on sivuseikka.

        Kiitos kaikille asiallisille vastauksille!

        Olen ottanut emailitse yhteyksiä saamieni linkkien kautta ja saanut mukavia tarjouksia kaipaamistani veneistä.

        Ps. hintataso ei todellakaan ole yhtenäinen kun katsoo noita teräsveneitä.


      • Veneilijä
        Kesäksi... kirjoitti:

        Joku jaksaa vieläkin yrittää väittää vastaan ja tehdä ajatusta kannattamattomaksi. Ihan turha on yrittää nujertaa intoani sillä sitä ei voi nujertaa. Niin paljon olen tuotakin itämerta ristiin rastiin yksin purjehtinut että sitä on vain oppinut luottaan itseensä. ymmärrän toki että joku on maksanut veneestään ylihinnan ja koittaa saada muutkin "ymmärtään" että veneet maksaa.

        IK:lle vielä. En missään vaiheessa edes kaivannut brion-muoviveneitä tai merkkiveneitä. Nyt on kyse todellisesta veneestä joka kestää merellä. Merkki on sivuseikka.

        Kiitos kaikille asiallisille vastauksille!

        Olen ottanut emailitse yhteyksiä saamieni linkkien kautta ja saanut mukavia tarjouksia kaipaamistani veneistä.

        Ps. hintataso ei todellakaan ole yhtenäinen kun katsoo noita teräsveneitä.

        Kokeileppas noita...

        www.batborsen.com
        www.ybw-boatsforsale.com
        www.boatshop24.com
        www.helmarin.net

        Onnea veneen hankintaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3451
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1508
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1277
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1151
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      772
    Aihe