Yksityinen elinkeinonharjoittaja/ammatinharjoittaja

abcd

Minkälaisia maksuja/kuluja tuo otsikossa mainittu asia tuo? Mitä muita velvollisuuksia siinä on?

7

1044

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tmi

      Elinkeinonharjoittajalla kahdenkertainen kirjanpito (ei ammatinharjoittajalla). Jos arvonlisävelvollinen, niin joka kuukausi ilmoitus verottajalle. Eläkemaksut pitää itse maksaa, jos ei ole pieni sivutoiminen. Siinä pääkohdat. Mieti myös, mitä hyötyjä!!!

    • elinkeinonharj.

      Ei ne niin isoja maksuja ja velvollisuuksia ole. Veroja maksat, jos tulosta syntyy. Eläkemaksut on joka tapauksessa maksettava, oli tulos mikä tahansa. Kannattaa hankkia kirjanpitäjä, sille muutama kymppi kuussa. Älä usko kaiken maailman pelottelijoita.

    • Pienyrittäjä

      Jos vain voit mennä toiselle töihin niin mene. Ja mahdollisimman isoon firmaan. On palkalliset lomat, työttömyysturva jne.

      Etenkään pienen yrittäjän asema (kaikesta muusta propagandasta huolimatta) ei sossu-suomessa ole mikään erityisen onnekas.

      • osaani

        Olen ollut 15 vuotta työssä ISOSSA firmassa ja vielä kohtuullisella palkalla johtavassa asemassa. Nyt ollut yrittäjänä reilut 7 vuotta enkä vaihtais tätä kenenkään orjaksi. Minua ei kukaan soita perään jos menen töihin vähän myöhemmin, velvollisuuksia on enemmän mutta työ antaa paljon enemmän kuin kenenkään orjana olo... että mieti todellakin,,,


      • mitä tekee
        osaani kirjoitti:

        Olen ollut 15 vuotta työssä ISOSSA firmassa ja vielä kohtuullisella palkalla johtavassa asemassa. Nyt ollut yrittäjänä reilut 7 vuotta enkä vaihtais tätä kenenkään orjaksi. Minua ei kukaan soita perään jos menen töihin vähän myöhemmin, velvollisuuksia on enemmän mutta työ antaa paljon enemmän kuin kenenkään orjana olo... että mieti todellakin,,,

        Kyllä kuule soitellaan perään, jos jonkun kauppapuljun yrittäjänä olet tai vaikka parturina, putkimiehenä ja jos et ole täsmällinen, olet entinen yrittäjä. Toisella sentään saat ehkä varoituksen, jos sitä nyt kukaan edes huomaa.


      • riippuu
        mitä tekee kirjoitti:

        Kyllä kuule soitellaan perään, jos jonkun kauppapuljun yrittäjänä olet tai vaikka parturina, putkimiehenä ja jos et ole täsmällinen, olet entinen yrittäjä. Toisella sentään saat ehkä varoituksen, jos sitä nyt kukaan edes huomaa.

        Joo siitä riippuu mistä roikkuu,, valintakysymys. Mulle ei soitella perään,,,,


    • pienyrittäjä

      No, tulihan niitä pelottelijoita palstalle. Ohita ne kommentit. Jos pystyt liikuttamaan itseäasi ilman että joku käskee, olet hyvä yrittäjän alku. Ei ole mitään suuria velvotteita, mitä ei normaali-ihminen pystyisi hoitamaan. ja kirjanpitävät ovat avustamassa, tietävät / hoitavat kaiken paperipuolen. kaikki maanviljelijätkin ovat ammatinharjoittajia, mikset sinäkin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe