Haastemies antoi väärää tietoa...

Miksi?

Minulle tuli postitse tiedoksianto (haaste) helsingin käräjäoikeudelta. Soitin haastemiehelle ja kysyin voisiko hän sanoa mikä tiedoksianto on. Hän sanoi minulle puhelimitse että kyseessä on haaste ja se on tullut joltain valtion laitokselta, mutta enempää hän ei voi paljastaa. Mietin miten voi olla mahdollista että jotain tulee valtiolta ja vieläpä haaste oikeuteen.
No ei se ollutkaan mahdollista sillä kun sain sen haasteen, kyseessä oli riitani yksityisasiasta (ei siis mitään tekemistä valtion kanssa).
Miksi haastemies sanoi kahteen otteeseen virheellisesti puhelimitse että valtio on takana tai "joku valtion viranomainen"? Onko tuo joku yleinen käytäntö antaa virheellistä tietoa ja miksi niin?

16

6963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on valtion

      laitos. Vai luuletko, että kuka tahansa saa mennä haastemiehen luo ja käskeä lähettämään sinulle haasteita. Olisit soittanut käräjäoikeuteen ja kysynyt, haastemies toimittaa vain haasteita.

      • Tiedetään...

        että käräjäoikeus on täysin valtion laitos eikä lainkaan yksityinen. Kysyin haastemieheltä KUKA ON HAASTANUT MINUT OIKEUTEEN JA HÄN VASTASI KAHTEEN ERI OTTEESEEN : "Joku valtion laitos tai viranomainen." Minut on haastettu riita- asiassa oikeuteen ja kyllä ne ihan yksityisihmisiä ovat eivätkä valtion laitoksia tai joku niistä. Yksityisihminen ei ole valtion laitos tai joku niistä. Tai sitten en osaa suomen sanojen merkityksiä tähän ikään vieläkään.


    • J.A.H

      Katso vielä kerran tiedoksiantotodistusta kuka sen on lähettänyt vasemmassa ylä kulmassa on lähettäjä onko siinä yksityisen nimi jos on niin haastemies on väärässä.

    • Kapa

      Kun haastemies lähettää kutsuttavalle yhteydenottopyynnön, niin ei suinkaan ole tarkoitus että tämä kutsun saatuaan soittaa haastemiehelle ja alkaa tivata että kuka on hakemuksen takana. Haastemies ei voi varmuudella tietää soittajan henkilöllisyyttä, eikä varmasti ole mitenkään halukas puhelimitse setvimään asiaa. Hänellä on tiedoksianto toimitettavana ja paperi on silloin perillä, kun vastaanottaja sen häneltä kuittaa. Puhelinsoitto tulee kysymykseen silloin kun vastaanottaja ja haastemies sopivat tarkemmin tiedoksiantohetkestä tai muuhun vastaavaan liittyvästä, turhaa sinne on muuten soitella.

      • kansalainen no 7

        Oletko vähän tyhmä? TIEDOKSIANNON tarkoitus on nimenomaan antaa asianosaisille jutun tiedot tiedoksi. Eli kyllä, asianosaisella ON oikeus tietää kuka hänet on haastanut ja jos haastemies on salannut tämän tai antanut väärää tietoa, hän on syyllistynyt virheeseen.

        Valtion virkamies voi hyvin syyllistyä virheeseen ja meidän kansalaisten tehtävä on panna heidät vastuuseen.
        Itse olin vakavasti sairaana ( sairaalassa) ja olin jättänyt juristilleni ohjeet hakea tiedoksianto jutusta jonka tiesin olevan vireillä. Haastemies KIELTÄYTYI antamasta juristilleni papereita. Tämä rikkoi suomen kansalaisen perusoikeuksia vastaan joista yksi on se että kansalaisella on viranomaisissa asioidessaan oikeus asioida asiamiehen välityksellä. Siis virkamiehen laillisuusvelvoitteen rikkova teko. Lisäksi haastemies panetteli minua ja väitti julkisissa asiapapereissa että pakoilin haastetta, vaikka oli ollut puhelinyhteydessa juristiini joka oli valtuutettu hoitamaan asia ja hän itse oli ainoa asia joka esti haasteen toimittaminen. Sivunmennen sanoen valtion virkamiehellä on hallintomenettelylain mukaan velvollisuus korjata julkisissa asiakirjoissa olevat virheet. Tämä väärin toiminut ja valehteleva haastemies on nimeltään Jukka Juvonen ja valmistelen parhaillaan valitusta hänen esimiehelleen Helsingissä. Niin että kyllä , valtion virkamies voi rikkoa lakia ja jopa kansalaisen perusoikeuksia vastaan. Ainoa joka näitä valvoo on me kansalaiset jotka onneksi voimme vedota laillisuusvalvojaan kuten oikeuskansleriin näistä.


      • ..........
        kansalainen no 7 kirjoitti:

        Oletko vähän tyhmä? TIEDOKSIANNON tarkoitus on nimenomaan antaa asianosaisille jutun tiedot tiedoksi. Eli kyllä, asianosaisella ON oikeus tietää kuka hänet on haastanut ja jos haastemies on salannut tämän tai antanut väärää tietoa, hän on syyllistynyt virheeseen.

        Valtion virkamies voi hyvin syyllistyä virheeseen ja meidän kansalaisten tehtävä on panna heidät vastuuseen.
        Itse olin vakavasti sairaana ( sairaalassa) ja olin jättänyt juristilleni ohjeet hakea tiedoksianto jutusta jonka tiesin olevan vireillä. Haastemies KIELTÄYTYI antamasta juristilleni papereita. Tämä rikkoi suomen kansalaisen perusoikeuksia vastaan joista yksi on se että kansalaisella on viranomaisissa asioidessaan oikeus asioida asiamiehen välityksellä. Siis virkamiehen laillisuusvelvoitteen rikkova teko. Lisäksi haastemies panetteli minua ja väitti julkisissa asiapapereissa että pakoilin haastetta, vaikka oli ollut puhelinyhteydessa juristiini joka oli valtuutettu hoitamaan asia ja hän itse oli ainoa asia joka esti haasteen toimittaminen. Sivunmennen sanoen valtion virkamiehellä on hallintomenettelylain mukaan velvollisuus korjata julkisissa asiakirjoissa olevat virheet. Tämä väärin toiminut ja valehteleva haastemies on nimeltään Jukka Juvonen ja valmistelen parhaillaan valitusta hänen esimiehelleen Helsingissä. Niin että kyllä , valtion virkamies voi rikkoa lakia ja jopa kansalaisen perusoikeuksia vastaan. Ainoa joka näitä valvoo on me kansalaiset jotka onneksi voimme vedota laillisuusvalvojaan kuten oikeuskansleriin näistä.

        Höpö, höpö, yläkerrassasi heittää pahasti.


    • öök

      Jukka JUVONEN Kuopion kala kukko,Ilman pirii;"kestääkö pää???

      • Anonyymi

        Onkohan sama jukka Juvonen kun oli klassikassa Mauri Monni Korhosen kanssa 70 luvulla touhuumassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan sama jukka Juvonen kun oli klassikassa Mauri Monni Korhosen kanssa 70 luvulla touhuumassa?

        Ajattelin itsekin samaa. Jos sama kundi, niin oltiin luokkakavereita ja välillä aika läheisiäkin. Sitten Jukka päätyi laveammalle tielle enkä ole myöhemmin kuullut mitään.
        Seppo


    • Anonyymi

      Haastemies haluaa toimittaa haasteen perille konstilla millä hyvänsä, vaikka valehtelemalla. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, niin ne tekee. Minulle jätti haastemies kerran lapun postilaatikkoon, että soita asia on ihan mitätön, hoituu puhelimessa. No ei tietenkään hoitunut kun tarvitsi nimen haasteeseen.

      • Anonyymi

        Höpö, höpö. Lue laista haasteen tiedoksianto tavat.


    • Anonyymi

      On noita haasteita jokunen tullut elämäni aikana saatua ja aina on haastemies puumerkin paperiin halunnut. Perintätoimiston laittama velka tulee yleensä postissa, kun väittävät aina sen olevan riidaton.

      • Anonyymi

        Se, että haastemies on sinulta halunnut puumerkin paperiin johtuu siitä, että olet ollut haastemiehen tavoitettavissa. Niitä varten, jotka pakenevat haastetta ja haastemiestä laissa luetellaan muita haastamis keinoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että haastemies on sinulta halunnut puumerkin paperiin johtuu siitä, että olet ollut haastemiehen tavoitettavissa. Niitä varten, jotka pakenevat haastetta ja haastemiestä laissa luetellaan muita haastamis keinoja.

        Juuri näin. Ei keneltäkään saa väkisin allekirjoitusta haastemiehen tuomaan haasteeseen.
        Laissa luetellaan keinot, joita voi silloin käyttää, kun haastettava pakenee haastemiestä, tai kieltäytyy allekirjoittamasta haastetta.


    • Anonyymi

      Mulla on oletusasetuksena se että virkanilkki valehtelee aina kansalaisen vahingoksi, siksi tarkistan aina sen minkä virkanilkki suustaan päästää (todisteena äänitallenne) tai kirjoittaa. Valitettavan usein tuo oletusasetus on oikea.

    • Anonyymi

      Konstit ovat monet, sanoi eukko kun kissalla pöytää pyyhki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe