A4 -98 1.8 vai 1.8 Turbo ?

Mike

Kiinnostuksen kohteena olisi tuollainen
A4 malli vuodelta -98.

Nyt vaan mietityttää, että kannattaako hankkia 1.8 vai 1.8 turbo?

Antaako turbo oleellista etua normaali käyttöön.Autosta ei ole tarkoitus tehdä "ralli" autoa vaan ihan normaali käytöön tulee.

Miten kulutus näiden kahden välillä ja yleenkkin on viisas hankinta?

Antakaa audi meihet ja naiset tulle nyt tekstiä.
Nyt sitä oikeasti tarvitaan :)

Kiitti

-Mike-

13

12721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mike

      Vai olisiko mahdollisesta 2.4 litran koneella paras valinta?

      -Mike-

      • juha_koo

        Moro! ota 1.8t, perusvarma kone jossa ihan riittävästi potkua, ei mikään tykki mutta ihan ok, itelläni a6 1.8t ja ihan jees. Kannattaa miettiä aina mitä isompi kone kuluttaa jne käyttömaksut, että sillain.


    • jeppe

      1,8t. Siinä on vääntöä ja kiihtyvyyttä aivan riittävästi. Kulutus on pienempi kuin 2,4 litraisessa, ja jos en väärin muista niin sama kuin norm. 1,8:ssa.

    • audi4ever =)

      Ilman muuta 1.8T. Itse hommasin moisen Saksasta ja vääntöä löytyy mukavasti. Ei tartte paljon keppiin koskea, kun vitosella menee tiúkatkin ylämäet ylös. 1.8T quattro olisi paras varsinkin näin talvisin. Quattro on kyllä kalliimpi huoltaa ja kuluttaa hieman enemmän.

      A4 huollot eivät ole halvimmasta päästä, mutta eipä tuota ole tarttenut useasti turhaan käyttääkään huoltamolla.

      1.8 ilman turboa on laiska, mutta ájo-ominaisuudet ovat toki samat kuin 1.8T:ssä, jos on sama jousitus.

    • ilman Turboa

      Kohta vuosi täynnä A4 1,8 kanssa, hyvin menee kulkee jopa paremmin kuin 2,0 versiot muilla merkeillä, pitkästä imusarjasta laajavääntöalue.
      Mutta bensaa syö reilusti, matka ajoon ilmoitetaan jopa alle 6litran, omalla taloudelisella ajotavalla menee 7-8litraa ja vähänkin kaupunkia niin 9litraa.
      Ehkä tuohon 6litraan pääsee kun ajaa 60km/h nelosvaihteella (testaan kun ehdin).

      No laatuauto on huono nimitys A4 Audeille, paljon teknisiä vikoja (huolimattomuutta ja suunniteltu keskieurooppaan), nitisee ja natisee (sisätilanlämmitin helpottaa talvella muttei poista kesä nitinöitä).
      Niin onhan se hyvä ajaa, mutkat suoriksi, vaan kun kääntyy juuri siitä mistä kääntää (puskee harvoin), ei lähde talviliukkailla sladiin kovin helposti (uudet continental nastat alla), sohjossa peräpää heittelee (pitkä auto ehkä syynä).

      Valot on tosi huonot (umpiot H4, -99 lähtien H7 voi olla parempi en tiedä).

      Varaosa hinnat varmaan laskee kun niitä alkaa olla todella paljon liikenteessä.

      Välillä tuntuu että pitäs myydä koko läjä pois mutta pienen autokauppa kiertelyn jälkeen istuu taas tyytyväisenä omaan jämäkkään kärryyn, nykyiset japanilaiset tehdään euroopassa joten olisikohan laatu heikentynyt mutta -98 vuoden Audi tuntuu paremmalta kuin -05 Japsi.

      Oikea Turbo auto tottelee nimeä Saab joten koska samalla rahalla kuin A4 1,8T saa Saab 9-5:n turbolla 2,0t , 2,0T , 2,3t ,2,3T ja Aero, noista ehkä paras on 2,3t jossa 280Nm vääntöä mutta bensa kulut kohtuulliset. Volvojakin kannattaa vilkaista. Molemmat ovat ainakin tehty talviautoiksi:)

      "Valoa vailla"

      • aadisti

        9kk olen itse ajellut omalla -95 1.8 aanelkulla.
        Ja käsi sydämellä täytyy minunkin sanoa, että ihan ok olen pärjäillyt tuolla 1.8 vaparilla.

        "Ilman turboa"-nimimerkin kokemukset myöskin allekirjoitan, en ole myöskään Audi-silmälasit päässä kulkeva vaan objektiivisesti autoihini suhtautuva.

        Eli miinuksia:
        -huonot valot, paranivat vähän kun ostin tehokkaat polttimot
        -pakkasella ja kylmällä autolla hattuhylly nitisee, muita nitinöitä en yllätyksekseni ole kuullut, en kesälläkään.
        -tehoa ja vääntöä voisi olla tietysti lisää, etenkin alakierroksilla
        -bensaa syö siinä 8l keskimäärin sekakäytössä. 6 litran kulutukseen olen päässyt tasaisella 80km/h ajamisella
        -etuikkunan tiivisteet suhisevat 100km/h vauhdissa ärsyttävästi
        -etupäässä liikaa osia jotka kuluessaan saattavat aiheuttaa kolinoita


        plussat:
        hyvän näköinen, etenkin mustana ja 10v vanhaksi autoksi :)
        hyvä ajaa
        yleinen laatuvaikutelma 10v vanhaksi autoksi tosiaan HYVÄ, kestää käydä autoliikkeissäkin katsomassa muita uudempiakin autoja.
        oikeilla renkailla mukavan hiljainen
        1.8 vaparillakin kyllä ohi pääsee kunhan kierroksia käyttää



        summa summarum tuosta alkup. kysymyksestä:

        Kyllä minäkin noin kysymyksen aseteltuna turbon ottaisin, mutta lisää hintaahan se tuo väistämättä.

        Jos kysymyksestä hieman elaboroidaan ja ajatellaan vaikka turbollista, mutta huonompikuntoista ja hyväkuntoista turbotonta niin ei minulle ainakaan olisi vaikeuksia päätyä jälkimmäiseen. Etenkään jos olisi tuntuvaa hintaeroa jälkimmäisen hyväksi.
        Loppukaneettina: jos seuraava autoni on A4 niin otan siihen turbon, mutta tulonikin ovat kasvaneet.


    • audiko?

      Mulla on kans mielessä audi A4 hankinta, joku 97 tai 98, mutta en tiedä millä koneella sitten pitäis olla. 1,6 1,8 vai 1,8T valintaan lähinnä vaikuttaa tietty kulutus ja mikä nyt on käytännöllisin.


      Nykysin ajelen 1,6 primeralla vm 97 ja se ei ainakaan miltään hätäseltä tunnu mutta on aika taloudellinen tehoon nähden. Pitkällä matkalla 6l/100km kun 100 ajelee.

      Mielipiteitä kiitoksia...

      • Nettiautosta

        Itselläni oli ennen vm -95 1.6 Nissan Primera, nyt vm. -98 Audi A4 Avant 1.8T.

        Toin Audin Saksasta itse ja nyt on reilut 50 tkm. takana. Kalliit määräaikaishuollot Nissaniin verrattuna, varaosat hiukan kalliimpia ja työ sikahintaista. Kaiken kaikkiaan n. 30% kalliimpi ylläpitää kuin Nissan.

        Hyvänä puolena Audissa on tietenkin Nissania parempi ajettavuus, suorituskyky, mukavuus ja turvallisuus. Ero on samaa luokkaa kuin Ladalla ja Nissanilla...

        1.6 kone on A4 Audiin ehdottomasti liian pienitehoinen ja ilman turboa oleva 1.8 on siinä ja siinä. Turbokoneen vääntökäyrä on melkoisen laaja ehkä tärkein tekijä koneen suorituskyvyssä ja käyttömukavuudessa.

        Turbo kestää normaalikäytössä koneen käyttöiän (kuten maksa koko elämän ;-), polttoaineen kulutus voi toki kasvaa kohti ääretöntä ankarasti polkiessa, mutta rauhallisesti ajaessa pääsee 7l pintaan / 100 km. 130 km/h motarilla vie 8,5-9 l/100 km. kelistä ja renkaista riippuen.

        Parhaiten pääset asista selville kun koejat Audia eri koneilla varustettuna. Nettiauto.com :sta löytyy melkoinen valikoima niin yksityisten kuin liikkeiden ilmoituksia.


      • Mike
        Nettiautosta kirjoitti:

        Itselläni oli ennen vm -95 1.6 Nissan Primera, nyt vm. -98 Audi A4 Avant 1.8T.

        Toin Audin Saksasta itse ja nyt on reilut 50 tkm. takana. Kalliit määräaikaishuollot Nissaniin verrattuna, varaosat hiukan kalliimpia ja työ sikahintaista. Kaiken kaikkiaan n. 30% kalliimpi ylläpitää kuin Nissan.

        Hyvänä puolena Audissa on tietenkin Nissania parempi ajettavuus, suorituskyky, mukavuus ja turvallisuus. Ero on samaa luokkaa kuin Ladalla ja Nissanilla...

        1.6 kone on A4 Audiin ehdottomasti liian pienitehoinen ja ilman turboa oleva 1.8 on siinä ja siinä. Turbokoneen vääntökäyrä on melkoisen laaja ehkä tärkein tekijä koneen suorituskyvyssä ja käyttömukavuudessa.

        Turbo kestää normaalikäytössä koneen käyttöiän (kuten maksa koko elämän ;-), polttoaineen kulutus voi toki kasvaa kohti ääretöntä ankarasti polkiessa, mutta rauhallisesti ajaessa pääsee 7l pintaan / 100 km. 130 km/h motarilla vie 8,5-9 l/100 km. kelistä ja renkaista riippuen.

        Parhaiten pääset asista selville kun koejat Audia eri koneilla varustettuna. Nettiauto.com :sta löytyy melkoinen valikoima niin yksityisten kuin liikkeiden ilmoituksia.

        Hyvää kommenttia tuli ja olen päättänyt, että käynkin koeajamassa 1.8 ja 1.8T:n.

        Koeajo varmaankin kertoo minulle sen onko turbo minun käytössä tarpeellinen vai ei.

        Auto varmaakin hankitaan "saksasta" eli kohdemaasta johon se on tuotu saksasta.

        -Mike-


    • juha_koo

      Hei! osta miulta jo varmaksi ja hyväksi havaittu audi a6 1.8t -98 pois, sis.kaikki herkut ja ajettu 130tkm, voin lähettää kuvia jos kiinostaa.

    • temmi

      minulla oli ennen 97 1.8 avant.
      autossa runsaasti vikoja.
      moottori japanilais tyyppinen eli kierroksilla tehoja koneesta(yäk). ajaa satasta niin kiertää melkein 3tonnia. ei ollut ensimmäinen audi joten laadun lasku yllätti. vielä kun jätti välille niin meni 10v pannaan.
      nykyään alla -00 passat variant muuten kaikin puolin parempi kuin audi paitsi silmälle audi oli paljon nätimpi.

      • audiPassat

        oon pahoillani, mutta Passat ja Audi A4 on identtiset tekniikkaansa osalta...kori vain on erilainen


    • Turssiaudi

      Turbo kulkee kevyesti vähemmällä polkemisella, ja jos kauheesti haluaa kulkua niin tehoa siitä saa kummasti...
      Mulla on 1.8t 380000 km ja kestää hyvin, mitä laatuun tulee niin mulla on edelleen alkuperänen pakoputkisto paikallaan... ja auto on vuodelta 98, eli laatu on musta hyvä. Moni asentaja on sanonut että b5 koppa on se kestävin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe