AutomaattiPajeron kulutus

A/T-pajero

Onko täällä ketään automaattivaihteisella Pajerolla ajavaa? Kyseessä siis 2.8 TD-IC. Paljonko autonne kuluttaa ja millaisella ajolla?
Omani vie näköjään tuommoisest 13,5 l/100km ja pidän sitä liian suurena.

17

3073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 95 gls

      oma 95 2.8 tdic vie kesä-maantieajossa n 10.5 l/100, takavedolla, ilmastointi päällä. Talvella,nelivedolla, sekalaisessa ajossa kaupunki-maantie on kulutus n 11-12 l/100 km.

      • A/T-Pajero

        Niin takennuksena vielä tuo 13,5 on nyt talvikelissä mitattu jatkuva neliveto päällä, pääosin maantieajoa nopeudella 80-90 km/h. Auto on ollut vasta 1,5 kk, joten kokemusta ei siitä vielä enempää ole.
        Vertailun vuoksi, 3,5l bensam. automaattiv. Pajero vei vuoden keskikulutuksena 14 l/100km. Jos kulutus ei kesällä putoa, ei dieseli ole edullisempi vaihtoehto.


      • l-200
        A/T-Pajero kirjoitti:

        Niin takennuksena vielä tuo 13,5 on nyt talvikelissä mitattu jatkuva neliveto päällä, pääosin maantieajoa nopeudella 80-90 km/h. Auto on ollut vasta 1,5 kk, joten kokemusta ei siitä vielä enempää ole.
        Vertailun vuoksi, 3,5l bensam. automaattiv. Pajero vei vuoden keskikulutuksena 14 l/100km. Jos kulutus ei kesällä putoa, ei dieseli ole edullisempi vaihtoehto.

        No niin.

        tuossahan se syy tulikin miksi pajesi kuluttaa enemmän, laitappa takavedolle niin kulutuskin putoaa litran pari jo sillä.

        Neliveto kuluttaa enemmän polttoainetta koska kone joutuu pyörittämään etuperää jolloin kone myös "työskentelee" enemmän. Sama juttu oli itselläkin viime talvena kun nelivedolla ajelin alkuunsa, kone hörppi tasaisesti liki 13l/100km, ja kun vaihtoi takavedolle niin kulutus putosi n. 10L/100km ja on pysynyt siinä läpi vuoden.

        Autona itsellä -98 manuaalivaihteinen 2,8 TD-IC, eikä ajotapani ole koskaan ollut mitään pisaralla pisimmälle tyyliä, tosin ei mitään typerää revittelyäkään ja silti viimeisen vuoden ajan kulutus on pysytellyt aika tarkkaan n. 10l/100km. Moottoritiellä yli 120km/h nopeudessa kulutus pomppaa kiitettäviin lukemiin, kiitos modernin liki tiiliskivimäisen muotoilun ansioista :D, koitappa joskus kesällä miten paje kulkee ja menovesi maistuu.....

        Paras tankkaus mitä olen suorittanut tänä vuonna oli tuossa joulun pyhinä kun sukulaisiin oltiin menossa, 84 litraa dieseliä kertatankkauksella. Siinä rupesi vierellä ollut vajaavetoisen kuski katselemaan pajen alle "että vuotaako sulla tankki vai miten kauan sää meinaat tankata". Tuumasin vain että mitä sitä vajaalla tankilla ajelemaan, kyllä vähän itseäkin hymyilytti kun litroja katselin mittarissa. Menovettä sitten riittikin liki 800 km:n matkalle.

        Terveisin.
        L-200.


      • A/T-Pajero
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        tuossahan se syy tulikin miksi pajesi kuluttaa enemmän, laitappa takavedolle niin kulutuskin putoaa litran pari jo sillä.

        Neliveto kuluttaa enemmän polttoainetta koska kone joutuu pyörittämään etuperää jolloin kone myös "työskentelee" enemmän. Sama juttu oli itselläkin viime talvena kun nelivedolla ajelin alkuunsa, kone hörppi tasaisesti liki 13l/100km, ja kun vaihtoi takavedolle niin kulutus putosi n. 10L/100km ja on pysynyt siinä läpi vuoden.

        Autona itsellä -98 manuaalivaihteinen 2,8 TD-IC, eikä ajotapani ole koskaan ollut mitään pisaralla pisimmälle tyyliä, tosin ei mitään typerää revittelyäkään ja silti viimeisen vuoden ajan kulutus on pysytellyt aika tarkkaan n. 10l/100km. Moottoritiellä yli 120km/h nopeudessa kulutus pomppaa kiitettäviin lukemiin, kiitos modernin liki tiiliskivimäisen muotoilun ansioista :D, koitappa joskus kesällä miten paje kulkee ja menovesi maistuu.....

        Paras tankkaus mitä olen suorittanut tänä vuonna oli tuossa joulun pyhinä kun sukulaisiin oltiin menossa, 84 litraa dieseliä kertatankkauksella. Siinä rupesi vierellä ollut vajaavetoisen kuski katselemaan pajen alle "että vuotaako sulla tankki vai miten kauan sää meinaat tankata". Tuumasin vain että mitä sitä vajaalla tankilla ajelemaan, kyllä vähän itseäkin hymyilytti kun litroja katselin mittarissa. Menovettä sitten riittikin liki 800 km:n matkalle.

        Terveisin.
        L-200.

        Eikös sinulla, L-200, ole se jäykkä neliveto? Se varmaan osaltaan aiheuttaa suuremman kulutuksen kuin jatkuva nelivetoaski, Select track.
        Voisihan sitä ajella tankillisen takavedollakin. Muistan vain taannoin, kun minulla oli 3,5 l V6 Pajero, että en saanut ihmeempää eroa näkyviin ajoi sitten jatkuva neliveto tai takaveto päällä.
        Tokihan se on selvää, ettei se neliveto päällä vähennä kulutusta.


      • l-200
        A/T-Pajero kirjoitti:

        Eikös sinulla, L-200, ole se jäykkä neliveto? Se varmaan osaltaan aiheuttaa suuremman kulutuksen kuin jatkuva nelivetoaski, Select track.
        Voisihan sitä ajella tankillisen takavedollakin. Muistan vain taannoin, kun minulla oli 3,5 l V6 Pajero, että en saanut ihmeempää eroa näkyviin ajoi sitten jatkuva neliveto tai takaveto päällä.
        Tokihan se on selvää, ettei se neliveto päällä vähennä kulutusta.

        No niin.

        Juu, "vanha" jäykkä loota, ei ole sitä super-select:iä, tiedä sitten onko se yhtään sen jäykempi kuin SS-lootalla varustettu malli, eiköhän se 4-vedon jäykkyys johtune muista tekijöistä oli vaihteistotyyppi kumpi hyvänsä.

        Eikös tuo SS-loota meinaa vain sitä että sen saa kytkeä päälle 2H:lta 4H:lle vauhdissa(alle 100km/h). Tietääkseni pajea ei ole tehty jatkuvalla 4-vedolla varustettuna kuten es. HDJ80-land cruiser:it ovat vaan paje on joko taka tai nelivetoinen. Tässä uskossa olen ainakin tähän asti ollut, ainakaan mistään ei ole korviini kantautunut että SS-lootalla varustetut pajet olisivat jatkuvalla 4-vedolla olevia. Jos näin olisi niin jakovaihteistossahan olisi vain 4H ja 4L-asennot koska auto ei saisi lainkaan takavetoiseksi, vai miten.. :).

        Kyllähän auto joka on jatkuvalla 4-vedolla kuluttaa enemmän kuin auto joka on varustettu erikseen kytketävällä 4-vedolla, pakkohan sen on näin olla muutenhan kaikki autot olisivat järestään 4-vetoisia jos se kulutusta vähentäisi :D.

        Utelias kun olen niin kuinkas miehekkäästi 3,5l V6 hörppi bensaa 100:lle km:lle?

        Terveisin.
        L-200.


      • A/T-Pajero
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Juu, "vanha" jäykkä loota, ei ole sitä super-select:iä, tiedä sitten onko se yhtään sen jäykempi kuin SS-lootalla varustettu malli, eiköhän se 4-vedon jäykkyys johtune muista tekijöistä oli vaihteistotyyppi kumpi hyvänsä.

        Eikös tuo SS-loota meinaa vain sitä että sen saa kytkeä päälle 2H:lta 4H:lle vauhdissa(alle 100km/h). Tietääkseni pajea ei ole tehty jatkuvalla 4-vedolla varustettuna kuten es. HDJ80-land cruiser:it ovat vaan paje on joko taka tai nelivetoinen. Tässä uskossa olen ainakin tähän asti ollut, ainakaan mistään ei ole korviini kantautunut että SS-lootalla varustetut pajet olisivat jatkuvalla 4-vedolla olevia. Jos näin olisi niin jakovaihteistossahan olisi vain 4H ja 4L-asennot koska auto ei saisi lainkaan takavetoiseksi, vai miten.. :).

        Kyllähän auto joka on jatkuvalla 4-vedolla kuluttaa enemmän kuin auto joka on varustettu erikseen kytketävällä 4-vedolla, pakkohan sen on näin olla muutenhan kaikki autot olisivat järestään 4-vetoisia jos se kulutusta vähentäisi :D.

        Utelias kun olen niin kuinkas miehekkäästi 3,5l V6 hörppi bensaa 100:lle km:lle?

        Terveisin.
        L-200.

        Tuota noin, tässä Super Select jakolaatikossa on siis järjestyksessä: 2wd, tasattu 4wd, lukittu 4wd ja lopuksi hidas lukittu 4wd. Eli siinä siinä on keskitasauspyörästö. Eihän se 4wd siinä mielessä ole jatkuva,kun sen saa pois päältä, tarkoitin jatkuvalla tuota keskitasauspyörästö mukana olevaa nelivetoasentoa (kuten HDJ80 mm.).

        No se V6 vei vuoden keskiarvona tasan 14 l/100km.


      • l-200
        A/T-Pajero kirjoitti:

        Tuota noin, tässä Super Select jakolaatikossa on siis järjestyksessä: 2wd, tasattu 4wd, lukittu 4wd ja lopuksi hidas lukittu 4wd. Eli siinä siinä on keskitasauspyörästö. Eihän se 4wd siinä mielessä ole jatkuva,kun sen saa pois päältä, tarkoitin jatkuvalla tuota keskitasauspyörästö mukana olevaa nelivetoasentoa (kuten HDJ80 mm.).

        No se V6 vei vuoden keskiarvona tasan 14 l/100km.

        No niin.

        Juu, tuttu järjestys jakolootan pykälissä :).
        Tuo tasattu vetotapa olisi kyllä hyvä omassakin, nyt on vain tyytyminen noihin mitä jakiksesta löytyy, niillä on pärjättävä. Arvelinkin että meinasit tuota 4Hlc-asentoa kun puhuit jatkuva4-vetoisesta pajesta.
        Ei muuten ole kovin paha keskiarvokulutus V6-koneelle, ottaen huomioon auton painon, ko'on ja ilmanvastustuksen.

        Terveisin.
        L-200.


    • maasturi

      Vanha -89 A/T Pajero oli aikas taloudellinen. Se meni kympin pintaan kesät talvet ja maantiellä vähän vähemmän. Tässä Pajerossahan oli pidempi välitys kun manuaalissa eli ylivaihde kun lukittu jossain 90 paikkeilla niin kierrokset tippuivat rutkasti.

      Tämä 2.8 TD-IC GLS (man) joka minulla nyt on niin kuluttaa kyllä menovettä tehon suhteessa elikkä tuollaista 13L/100km menee normaalisti ja traileriperässä (nelosella ajaen) tytöt sai meneen sillä 17L/100km. Itse käytän tasasella ja alamäissä 5 vaihdetta myös trailerin kanssa jotta menee huokeammalla. Syystä tai toisesta GLS näyttäisi syövän hieman enemmän kun vastaava GL Pajero:( Kaverilla on nimittäin kokemukset molemmista ja tilastotietoa löytyy.

      Jos pidät tuota kulutusta liian suurena niin silloin täytyy ajaa hiljempaa tai vaihtaa autoa. Jos autosi on 2.8 TD-IC aut. GLS niin tuo on täysin linjassa oleva kulutus.

      Itse tyydyn näihin kulutuslukemiin ja vaihdan sitten pienempään jos veturin tarve loppuu.

      • A/T-Pajero

        Kiitos tiedosta.
        Lähinnä nyt haen juuri tuota tietoa, että onko kulutus kohdallaan muiden peleihin nähden. Ymmärrän toki, ettei raskas auto tyhjällä kulje.


      • uraherkkä
        A/T-Pajero kirjoitti:

        Kiitos tiedosta.
        Lähinnä nyt haen juuri tuota tietoa, että onko kulutus kohdallaan muiden peleihin nähden. Ymmärrän toki, ettei raskas auto tyhjällä kulje.

        235/70*15 kummeilla mulla vei n. 10 takavedolla.
        nyt alla on yli 5 cm korkeammat kummit niin kulutus on noussut lähes 2 litraa / 100 km (mittarilukemilla laskien) en ole jaksanut ynnäillä mikä on vaikutus todellista matkamäärää käyttäessä. Eli nakit vaikuttaa oleellisesti asiaan kun tuijotetaan vaan km mittaria.


      • 1998

        11-12L menee parin kuukauden kokemuksella, 1500kg vaunu perässä meni n. 16L ensilenkillä osan matkaa nelivedolla.
        Mites renkaat mahtavat vaikuttaa? Laitoin alle 235-75-15 nastarenkaat 30-9.5" (275) kitkojen tilalle. Kesäksi pitäisi hankkia uudet kumit. Laittaisko tuota isompaa kokoa vai pienemmät kärrynpyörät, onko kokemusta? Pienemmillä talvirenkailla ajo vakautui mutta miten mahtaa kulutuksen laita olla? Tuossa isommassa kumissa on myös isompi halkaisija vaikka leveys aiheutanee lisävastusta. Taitaa olla lähinnä makuasia...


    • aivan normaalia

      15 L menee helposti.
      Se on aika normaali kulutus 13-14 L

      Auto on painava, kantikas, aerodynamiikka kuin maitotölkissä....
      Akselistojen vastukset suuret,,, se vie bensaa!

    • jaska jokunen

      tiesittekö että latinalaisessa amerikassa slangisana pajero (lausutaan paheero)tarkoittaa ru***aria :D

      • Ananasakääm(ij)ä

        Tiedetään! Aikas hauska juttu muuten!


      • 4wd

        Tarkoittaa kyllä espanjan-kielessä ylipäätään.

        Tässä syy, miksei Espanjassa ole Pajeroita (Mitsubishejä), vaan ne on nimetty joko Montero:ksi tai Galloper:ksi.


      • sehän selittää paljon
        4wd kirjoitti:

        Tarkoittaa kyllä espanjan-kielessä ylipäätään.

        Tässä syy, miksei Espanjassa ole Pajeroita (Mitsubishejä), vaan ne on nimetty joko Montero:ksi tai Galloper:ksi.

        Nyt kun tarkemmin katson noita pajero kuskeja, niin nehän näyttävätkin rknnn.....

        Toyota-miehetkin erottaa normaalijoukosta.


      • l-200

        No niin.

        Hihiii, lapset on taas päässet isin koneelle....hoh hoijaaah..

        Ensinnäkin parit selvennykset. Eteläamerikassa elää kissapeto jota kutsutaan pajeroksi, tästä mitsubishi otti mallimerkin autoon. Tosin seuraukset olivat espanjankielisissä maissa hieman onnettomat juuri sanan lausunnan vuoksi.

        Tuo runkkari on slangisana ja sitä ei sitäpaitsi kirjoiteta pajero vaan ellen väärin muista niin kirjoitusmuoto on pakhero, tosin lausutaan ~paheero~ ja pajero lausutaan ~pahero~ eli kuten huomataan niin eroa on yksi ~e~äänne joten ilmiselvä sekaannuksen vaara on olemassa.

        Samanmoinen kömmähdys kävi chevrolet:lle kun automalli nova lanseeratiin myyntiin ja kauppa takkusi espanjankielisissä maissa urakalla. Selvisi myöhemmin että nova>> no-va tarkoittaa ei kulje, samanmukaisesti käännettynä joten kumma kun ei kauppa käy kun automalli jo mainostaa että auto ei kulje :D.

        Mutta kiva kun lapset oppivat edes jotain uutta :D.

        Terveisin.
        L-200.

        p.s. http://chameleon-translations.com/Index-Companies-pajero.shtml
        p.p.s. kivaa tietoa niille jotka ymärtävät auton päälle http://www.pajero.com/index1.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe