Alavatsan turvotus

tii@

Missäköhän voisi olla vika kun aina on alavatsa turvoksissa. Oon miettinyt johtuuko pillereistä (Melian), mutta olen niitäkin useasti vaihtanut. Nykyiset pilsut ollut jo pari vuotta.
Välillä vatsa ei ole niin turvoksissa, mutta lähes koko ajan pullottaa, kuukautisista riippumatta.
En usko raskauden mahdollisuuteen, menkat tullu normaalisti.
Hiiva on vaivannut aika ajoin, vaikka sitä ei kokeessa ole ikinä todettu.
Pitää varata aika lääkärille, ei ole mukavaa kun koko ajan maha pingoittunut.
Niin ja ilmavaivoista ei ole kyse.

Onko ketään samassa tai saman tyyppisessä tilanteessa?

10

18393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalotoveri

      Minunkin alavatsani pömpöttää. Eikä kyseessä ole nyt mikään ilmavaivapömpötys tms, sillä alavatsalla on selvä alue, joka on ympäristöään koholla. Koko alavatsa on ihan näkyvästi siis pullollaan, ja lisäksi kipeä. Vaivaa on kestänyt jo pari-kolme kuukautta. Lääkärissä kävin, joitain labrakokeita tehtiin, mutta vielä ei ole löytynyt syytä. Lisäksi oikealla puolella alavatsaa mulla tuntuu sellanen "patti", joka on arka. Uudelleen olen lääkäriin menossa, kunhan saan ajan. Ja pillerit on käytössä (Yasmin).

      • tii@

        Tänä aamuna huomasin, siis pari päivää myöhemmin, että oli tullu välivuotoo, ihan kuin menkat olis. Alamaha on tosi kipee, menkoista on vasta 8 päivää aikaa. Unohdin ottaa maanantain pillerin, taitaa liittyä tää vuoto siihen. En oo ikinä ennen unohtanut, kai jotenki hormonit menny sekaisin tai jotain?

        Sitä alamahan turvotusta ollu kauan ettei varmaan liity tohon pillerin unohtamiseen.
        Pelottaa hiukan....


      • Kohtalotoveri
        tii@ kirjoitti:

        Tänä aamuna huomasin, siis pari päivää myöhemmin, että oli tullu välivuotoo, ihan kuin menkat olis. Alamaha on tosi kipee, menkoista on vasta 8 päivää aikaa. Unohdin ottaa maanantain pillerin, taitaa liittyä tää vuoto siihen. En oo ikinä ennen unohtanut, kai jotenki hormonit menny sekaisin tai jotain?

        Sitä alamahan turvotusta ollu kauan ettei varmaan liity tohon pillerin unohtamiseen.
        Pelottaa hiukan....

        Luin jostain joskus, että alavatsan kivut ja pömpötys saattavat joissain tapauksissa olla merkki myoomista tai kystasta, jotka eivät kaiketi sinänsä ole vaarallisia...


      • Kohtalotoveri

        Menkat tällä hetkellä, ja ihan SAIRAAT kivut... Ikinä ei ole ollut sentään tällasta, vaikka kovat kivut yleensäkin on... Paracetamolia menee reippaalla yliannoksella, että edes melkein sietää olla...

        Lisäksi vihloo tosi ikävästi ja kipeästi oikean mumasarjan kohdalta, lisäksi ko. oikeanpuoleinen tuntuu suuremmalta kuin vasen...
        Ja alavatsa turvoksissa ihan kunnolla.. :(
        Mitähän tämä on.. *huokaus*


      • tii@
        Kohtalotoveri kirjoitti:

        Menkat tällä hetkellä, ja ihan SAIRAAT kivut... Ikinä ei ole ollut sentään tällasta, vaikka kovat kivut yleensäkin on... Paracetamolia menee reippaalla yliannoksella, että edes melkein sietää olla...

        Lisäksi vihloo tosi ikävästi ja kipeästi oikean mumasarjan kohdalta, lisäksi ko. oikeanpuoleinen tuntuu suuremmalta kuin vasen...
        Ja alavatsa turvoksissa ihan kunnolla.. :(
        Mitähän tämä on.. *huokaus*

        Mulla kans toinen puoli enemmän turvoksissa kuin toinen ja välillä vihlasee niin pahasti että tekee mieli mennä kaksin kerroin.... Onneks nää ns. menkat, jotka johtu siitä pillerin unohduksesta, on pian ohi. Kyllä yhdet menkat kuukaudessa riittää:) Niin ja mullakaan ei auta särkylääkkeet, mulla on Clotamiin resepti, ei sekään oikeestaan auta.

        Koitetaan kestää:) Ja toivottavasti sun kivut helpottaa, tiedän meinaan miltä tuntuu.


      • Lallar
        tii@ kirjoitti:

        Mulla kans toinen puoli enemmän turvoksissa kuin toinen ja välillä vihlasee niin pahasti että tekee mieli mennä kaksin kerroin.... Onneks nää ns. menkat, jotka johtu siitä pillerin unohduksesta, on pian ohi. Kyllä yhdet menkat kuukaudessa riittää:) Niin ja mullakaan ei auta särkylääkkeet, mulla on Clotamiin resepti, ei sekään oikeestaan auta.

        Koitetaan kestää:) Ja toivottavasti sun kivut helpottaa, tiedän meinaan miltä tuntuu.

        Pakko nyt nostella näinkin vanha täältä, kun niin tutulta kuulostaa. Mistähän tosiaan voi johtua, kun itselläkin tuo alavatsa turposi äkisti ja on nyt ollut samanlainen jo muutaman viikon? Ihan selvät rajat alavatsalla sekä erottuu että tuntuu, oikein sellainen kunnon kulma tulee muuhun vatsaan verrattuna. Ei ole lihomisihraa kun koko alue on ennemminkin kova, ja raskaustestitkin tulee takasin negatiivisina. Mitä ihmettä?


      • Lallar
        Lallar kirjoitti:

        Pakko nyt nostella näinkin vanha täältä, kun niin tutulta kuulostaa. Mistähän tosiaan voi johtua, kun itselläkin tuo alavatsa turposi äkisti ja on nyt ollut samanlainen jo muutaman viikon? Ihan selvät rajat alavatsalla sekä erottuu että tuntuu, oikein sellainen kunnon kulma tulee muuhun vatsaan verrattuna. Ei ole lihomisihraa kun koko alue on ennemminkin kova, ja raskaustestitkin tulee takasin negatiivisina. Mitä ihmettä?

        ...tosiaan, tuntuu varsinkin vasen munasarja varsinaiselta patilta tuossa. Ennen ei mitään tällasta ole ollut, enkä kyllä mielestäni ole edes syönyt tavallisuudesta poikkeavasti.


      • pullava91
        Lallar kirjoitti:

        ...tosiaan, tuntuu varsinkin vasen munasarja varsinaiselta patilta tuossa. Ennen ei mitään tällasta ole ollut, enkä kyllä mielestäni ole edes syönyt tavallisuudesta poikkeavasti.

        Kuulostaa ihan samalta mistä ite oon kärsiny nyt 3kk! Oon koittanu laihduttaa 3kk mut ilman mitään tuloksia :o vatta on vaan tollanen turvonnut pallo ja tosiaan vasen munasarja on turvoksissa. Menkat on tulleet ihan normaalisti. Oot varmaan jo saanut vastauksen tähän mistä johtui? olis kiva kuulla mitä on itellä eessä mahdollisesti.


      • Rii25690
        pullava91 kirjoitti:

        Kuulostaa ihan samalta mistä ite oon kärsiny nyt 3kk! Oon koittanu laihduttaa 3kk mut ilman mitään tuloksia :o vatta on vaan tollanen turvonnut pallo ja tosiaan vasen munasarja on turvoksissa. Menkat on tulleet ihan normaalisti. Oot varmaan jo saanut vastauksen tähän mistä johtui? olis kiva kuulla mitä on itellä eessä mahdollisesti.

        Mulla samat vaivat :s pelottaa kun lukenu oireitten perusteella kauheista sairauksista et mikä tää on.. Onko sulla selvinnyt mikä on? Ajattelin kyllä varata gyne ajan jos nää oireet ei kohta häviä.


    • Stinde

      Kuulostaa kystalta! Itellä se leikattiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe