pajeron mittarit

miten on

Mulla pajero 2.5tdi onko näissä alunperin lainkaan öljynpaine ja hehkun valoa mulla on ölyn paine mittari mutta ei valoa hehku toimii mutta siitäkin valo puuttuu miten kuuluu olla?

6

1219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp

      Hehkun merkkivaloille saattaa olla lamputkin paikoillaan, mutta eivät ole käytössä.
      Öljynpaineen varoitusvalolla taas on lampun paikka tyhjänä ja piirilevystä puuttuu siltä kohdin johteet, eli ei ole sitäkään.

      • l-200

        No niin.

        Mitenkähän nyt lienee?? Kyllä ainakin omassa -98:ssa on hehkun merkkivalo kojetaulussa ja hyvin loistaa oranssina ennen kuin sammuu(olisiko päällä n. 2-3 sek.)
        Niin joo tosiaan, meinaatko että tuo väite siitä että öljynpaineelle ei olisi varoitusvaloa lainkaan, mulla on sitten varmasti joku ihan erikoismalli koska kojetaulussa on sekin valo, se punainen jossa tippakannun kuva.

        Ei nyt sentään kerrota ihan mitä satuja sentään, jookos.

        Terveisin.
        L-200.


      • -90
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Mitenkähän nyt lienee?? Kyllä ainakin omassa -98:ssa on hehkun merkkivalo kojetaulussa ja hyvin loistaa oranssina ennen kuin sammuu(olisiko päällä n. 2-3 sek.)
        Niin joo tosiaan, meinaatko että tuo väite siitä että öljynpaineelle ei olisi varoitusvaloa lainkaan, mulla on sitten varmasti joku ihan erikoismalli koska kojetaulussa on sekin valo, se punainen jossa tippakannun kuva.

        Ei nyt sentään kerrota ihan mitä satuja sentään, jookos.

        Terveisin.
        L-200.

        kun aikoinaan ostin ko. auton, ihmettelin samaa asiaa ja totesin, että asia on suurinpiirtein niin kuin tuossa edellä kerrottiin. tästä on joskus ennenkin ollu juttua tällä palstalla.
        asiaa perusteltiin jollain pikahehkuilla ja painemittarilla


      • l-200
        -90 kirjoitti:

        kun aikoinaan ostin ko. auton, ihmettelin samaa asiaa ja totesin, että asia on suurinpiirtein niin kuin tuossa edellä kerrottiin. tästä on joskus ennenkin ollu juttua tällä palstalla.
        asiaa perusteltiin jollain pikahehkuilla ja painemittarilla

        No niin.

        No siis mitä...
        Kyllä mulla ainakin on omassa -98:ssa sekä hehkun merkkivalo kojetaulussa ja on pikahehkut, samoin löytyy ö-paineen merkkivalo kojetaulusta.
        Auto on ihan originaali suomisuolamarinaadi-yksilö ja karvalakki malli.

        Samoin siskon ex-pajessa -89 2,5 td-ic oli nuo molemmat varoitusvalot(hehku ja ö-paine) ja oli myös se monimittaristo jossa ö-paine kiloina, maastoajo mittaristo(pystyakselin kallistuma ja vaaka-akselin kallistuma) ja kolmas mittari näytti latauksen ja jännitteen.

        Tietty, voihan olla että ko. valot on palaneet kojetaulusta, mutta ihan heti ensi vakuutteluilla en niele tuota väittämää että ko. varoitusvaloja ei mitsussa olisi, vaikka siinä olisi pikahehkut ja paineen mittaus(ja osoitus siinä monimittaristossa). Tiedän, olen sitten vissiin vastavirtaan uiva kerettiläinen luonne :D. Voihan se olla että olen väärässä, errare humanum est.

        Terveisin.
        L-200.


      • ppp
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        No siis mitä...
        Kyllä mulla ainakin on omassa -98:ssa sekä hehkun merkkivalo kojetaulussa ja on pikahehkut, samoin löytyy ö-paineen merkkivalo kojetaulusta.
        Auto on ihan originaali suomisuolamarinaadi-yksilö ja karvalakki malli.

        Samoin siskon ex-pajessa -89 2,5 td-ic oli nuo molemmat varoitusvalot(hehku ja ö-paine) ja oli myös se monimittaristo jossa ö-paine kiloina, maastoajo mittaristo(pystyakselin kallistuma ja vaaka-akselin kallistuma) ja kolmas mittari näytti latauksen ja jännitteen.

        Tietty, voihan olla että ko. valot on palaneet kojetaulusta, mutta ihan heti ensi vakuutteluilla en niele tuota väittämää että ko. varoitusvaloja ei mitsussa olisi, vaikka siinä olisi pikahehkut ja paineen mittaus(ja osoitus siinä monimittaristossa). Tiedän, olen sitten vissiin vastavirtaan uiva kerettiläinen luonne :D. Voihan se olla että olen väärässä, errare humanum est.

        Terveisin.
        L-200.

        Vasta pari viikkoa sitten tutkiskelin kytkentäkaavioita ja niiden toteutusta käytännössä, eli purkasin mittariston, vaihdoin lamput jne. Vaivasi juuri se ö-painevalon puuttuminen. Auto on -88.
        Uudemmissahan se normaalisti on kuten sanoit. Ja näissä vanhoissa ropaleissakin joissain malleissa, ainakin niissä, joissa on 20 sek. hehkut 11V. Mahdollisesti myös muissa, mutta minulla ei todellakaan ole. Varsinkin ö-painevalon kohta on kumma, kun tippakannunkin kuva on, mutta ei lamppua ja vaikka olisikin, sille ei tulisi :aa, eikä anturilta -:sta.


    • maasturi

      -89 Pajerosta kokemusta: Öljynpaineet katsellaan mittarista jonka olisi syytä olla kunnossa. Vanhemmiten ne tuppaavat näyttämään alle totuuden ja se johtuu anturista joka vanhenee.

      Hehkuvalossa on polttimo, mutta eihän siihen valoa tule vaan kosla käynnistetään kun rele naksahtaa. Näinhän ne muutkin tekee;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe