Primashipping

Tiedon halu

Onko kellään kokemusta Primashipping varustamosta?
Etenkin Casandrasta ja Cleopatrasta?

17

11480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistaa

      väärinkin mutta oisko porvoolainen grönkvistien omistama varustamo.

      • arskaw

        tai oli ainakin tuossa vuosi kaksi sitten,varustamon nimi taisi muuttua tai jotain sellaista eli oli ennen Grönkvistien mutta nyt nimi muuttui primashippingiksi,porvoo kotipaikka ja taitaa omistajatkin olla samoja.jos olet lähdössä laivalle,kysele vähän porvoolaisilta.vanha varustamo tuo on eli omistajilla ollut aluksia jo varmaan 50 vuotta.
        yksi taisi upota ahvenanmaan pohjoispuolelle vuosia sitten sokerijuurikaslastissa,oliko vielä jouluaikoja,osa omistajista oli mukana ja hukkui.
        oli siitä lehdissäkin juttuja mutta en nyt tarkemmin muista.pari kolme vuotta sitten näin casandran turussa telakalla,tai oliko juliet tower joka ainakin silloin oli saman omistajan.enempää en tiedä mutta tuosta voi jatkaa.


      • arskaw kirjoitti:

        tai oli ainakin tuossa vuosi kaksi sitten,varustamon nimi taisi muuttua tai jotain sellaista eli oli ennen Grönkvistien mutta nyt nimi muuttui primashippingiksi,porvoo kotipaikka ja taitaa omistajatkin olla samoja.jos olet lähdössä laivalle,kysele vähän porvoolaisilta.vanha varustamo tuo on eli omistajilla ollut aluksia jo varmaan 50 vuotta.
        yksi taisi upota ahvenanmaan pohjoispuolelle vuosia sitten sokerijuurikaslastissa,oliko vielä jouluaikoja,osa omistajista oli mukana ja hukkui.
        oli siitä lehdissäkin juttuja mutta en nyt tarkemmin muista.pari kolme vuotta sitten näin casandran turussa telakalla,tai oliko juliet tower joka ainakin silloin oli saman omistajan.enempää en tiedä mutta tuosta voi jatkaa.

        oli varmaankin uponnenn laivan nimi tapahtui joskus 68-69 vuonna.
        Tämän uponneen lavan perijänä Bengt Grönkvist perusti Bo johanssonin kanssa Bårgo Sjötransportin ja taisi olla Lindqvistikin mukana .
        Varustamolla oli ainakin sellaisia laivoja kuin
        ms.Garm ms.David Salman ms.Carelia(ex finnfood)ja
        ms.Neopalmira.
        Itsekkin oli näissä muutamassa ehkä Salmanni oli vauhdikkain niistä, niin ja "konttoria" ei ollut ollenkaan vaan kaikki asiat hoidettiin laivalta
        ja miehistösta 1/3 osa oli ulkolaisa koska lava ei käynyt suomessa


      • arskaw
        mtz kirjoitti:

        oli varmaankin uponnenn laivan nimi tapahtui joskus 68-69 vuonna.
        Tämän uponneen lavan perijänä Bengt Grönkvist perusti Bo johanssonin kanssa Bårgo Sjötransportin ja taisi olla Lindqvistikin mukana .
        Varustamolla oli ainakin sellaisia laivoja kuin
        ms.Garm ms.David Salman ms.Carelia(ex finnfood)ja
        ms.Neopalmira.
        Itsekkin oli näissä muutamassa ehkä Salmanni oli vauhdikkain niistä, niin ja "konttoria" ei ollut ollenkaan vaan kaikki asiat hoidettiin laivalta
        ja miehistösta 1/3 osa oli ulkolaisa koska lava ei käynyt suomessa

        samoja tarkoitin,uskoisin että konttoripuoli edelleenkin on samassa mallissa,eihän kukaan tietääkseni aikoihin ole vetten päällä kävellyt.
        eli näillä pohjilla kannattaa työpaikkaa sieltä katsella.alukset ovat -70-80 luvulta uusimmat.olin kuulevinani että katsastelevat niitä tuolla pietarissa luokitukset vissiin sitten ranskasta?


      • Rami W
        mtz kirjoitti:

        oli varmaankin uponnenn laivan nimi tapahtui joskus 68-69 vuonna.
        Tämän uponneen lavan perijänä Bengt Grönkvist perusti Bo johanssonin kanssa Bårgo Sjötransportin ja taisi olla Lindqvistikin mukana .
        Varustamolla oli ainakin sellaisia laivoja kuin
        ms.Garm ms.David Salman ms.Carelia(ex finnfood)ja
        ms.Neopalmira.
        Itsekkin oli näissä muutamassa ehkä Salmanni oli vauhdikkain niistä, niin ja "konttoria" ei ollut ollenkaan vaan kaikki asiat hoidettiin laivalta
        ja miehistösta 1/3 osa oli ulkolaisa koska lava ei käynyt suomessa

        ...tai upposihan se Irmakin, niin kuin moni muukin laiva, mutta kyseessä (tuon epäilijän tarkoittama) alus lienee ollut Hanna-Marjut, joka upposi omistajineen. Sen oli naantalilaisen Marttilan omistama ja hän meni laivan mukana.


      • arskaw
        Rami W kirjoitti:

        ...tai upposihan se Irmakin, niin kuin moni muukin laiva, mutta kyseessä (tuon epäilijän tarkoittama) alus lienee ollut Hanna-Marjut, joka upposi omistajineen. Sen oli naantalilaisen Marttilan omistama ja hän meni laivan mukana.

        upposi grönkvisteiltäkin,ja siinä meni mukana osa suvusta,en ikävä kyllä saa mieleeni aluksen nimeä ja uppoamisvuotta,tuo irma sopisi kyllä.
        oli mielestäni ennen joulua vielä.


      • 744
        arskaw kirjoitti:

        upposi grönkvisteiltäkin,ja siinä meni mukana osa suvusta,en ikävä kyllä saa mieleeni aluksen nimeä ja uppoamisvuotta,tuo irma sopisi kyllä.
        oli mielestäni ennen joulua vielä.

        Minulla on vähän kokemusta yhtiöstä ja Cleopatra laivasta parin vuoden takaa. Olin siellä kuukauden harjoittelussa. Ihan mukava pieni laiva oli. Aika "kostea" laiva oli, mutta onko se nyt niin huono... Ajeli Itämerellä, välillä mm. Hollantiin. Pari virolaista kaveriakin oli töissä siellä toinen matruusi ja toinen moottorimies. Muuten suomalaista porukkaa. Firman nettisivut www.primashipping.fi


      • Borgåbisin
        arskaw kirjoitti:

        upposi grönkvisteiltäkin,ja siinä meni mukana osa suvusta,en ikävä kyllä saa mieleeni aluksen nimeä ja uppoamisvuotta,tuo irma sopisi kyllä.
        oli mielestäni ennen joulua vielä.

        Irma upposi antrasiitti lastissa muistaakseni 25-26.10 1968 ja perjantai päivä. 11 hukkui josta yksi löytyi ylösalaisin olevasta lautasta. Ainakin vielä 2001 niin laivaa ei ole löydetty. Hukkuneista 4 oli veljeksiä jolla kolmella vaimot mukana ja yhdellä perheellä 3v poika mukana.Muuta miehistöä oli vielä 3. Eivät ehtineet hätäkutsua saada ilmoille. Pelastuslautat oli uusia ja laiva tuplapohjainen ja hyväkuntoinen. Uppoamis teorioita on monia. Yksi on että Irma ajoi päin 80metriä pitkää muoviputkea joka silloin kellui meressä , toinen että lastiluukut pettivät ja lasti kastui tai siirtyi. Myrskyä oli 10 beufortia.


      • Yksi omaisista
        Borgåbisin kirjoitti:

        Irma upposi antrasiitti lastissa muistaakseni 25-26.10 1968 ja perjantai päivä. 11 hukkui josta yksi löytyi ylösalaisin olevasta lautasta. Ainakin vielä 2001 niin laivaa ei ole löydetty. Hukkuneista 4 oli veljeksiä jolla kolmella vaimot mukana ja yhdellä perheellä 3v poika mukana.Muuta miehistöä oli vielä 3. Eivät ehtineet hätäkutsua saada ilmoille. Pelastuslautat oli uusia ja laiva tuplapohjainen ja hyväkuntoinen. Uppoamis teorioita on monia. Yksi on että Irma ajoi päin 80metriä pitkää muoviputkea joka silloin kellui meressä , toinen että lastiluukut pettivät ja lasti kastui tai siirtyi. Myrskyä oli 10 beufortia.

        Irman tekniset tiedot.Rakennettu Norjassa 1947 Seutlevens Mekaniska Verkstad/Fredrikstad Vuodelta 1947-1956 nimellä Kari -56-61 nimellä Veslemöy 1961- Irma Pituus 44,64 m Leveys 7,55 m syvyys 3,6 m.Meidän suku osti laivan Norjasta ja muutti nimen Irmaksi.Emme ole sukua Prima Shippingin omistajille, mutta hyviä ystäviä. Me olemme kotoisin Voolahdesta ja he ovat naapurikylästä mutta sama sukunimi....Toivomme että Irman kohtalo selviäisi joskus.Me kaikki muistamme meidän menetettyjä sukulaisia ja isoäiti puhuu heistä vielä usein.Isoäiti täyttää huomenna 11.02.2006 91 vuotta.Terveisin muutama lähiomainen.


      • Kohtalokas yö
        Yksi omaisista kirjoitti:

        Irman tekniset tiedot.Rakennettu Norjassa 1947 Seutlevens Mekaniska Verkstad/Fredrikstad Vuodelta 1947-1956 nimellä Kari -56-61 nimellä Veslemöy 1961- Irma Pituus 44,64 m Leveys 7,55 m syvyys 3,6 m.Meidän suku osti laivan Norjasta ja muutti nimen Irmaksi.Emme ole sukua Prima Shippingin omistajille, mutta hyviä ystäviä. Me olemme kotoisin Voolahdesta ja he ovat naapurikylästä mutta sama sukunimi....Toivomme että Irman kohtalo selviäisi joskus.Me kaikki muistamme meidän menetettyjä sukulaisia ja isoäiti puhuu heistä vielä usein.Isoäiti täyttää huomenna 11.02.2006 91 vuotta.Terveisin muutama lähiomainen.

        25.10.1968 m/s Irma upposi Ahvenanmerellä.Laivalla oli 11 henkilöä, 8 heistä oli meidän sukulaisia ja kaikki hukkuivat.Eikä ikinä selvinnyt miksi tai minne laiva upposi.


      • kaukana
        mtz kirjoitti:

        oli varmaankin uponnenn laivan nimi tapahtui joskus 68-69 vuonna.
        Tämän uponneen lavan perijänä Bengt Grönkvist perusti Bo johanssonin kanssa Bårgo Sjötransportin ja taisi olla Lindqvistikin mukana .
        Varustamolla oli ainakin sellaisia laivoja kuin
        ms.Garm ms.David Salman ms.Carelia(ex finnfood)ja
        ms.Neopalmira.
        Itsekkin oli näissä muutamassa ehkä Salmanni oli vauhdikkain niistä, niin ja "konttoria" ei ollut ollenkaan vaan kaikki asiat hoidettiin laivalta
        ja miehistösta 1/3 osa oli ulkolaisa koska lava ei käynyt suomessa

        juu, itse myös david salmanissa,tunnen kyllä paatin!


      • vaasa
        kaukana kirjoitti:

        juu, itse myös david salmanissa,tunnen kyllä paatin!

        koska olit salmanis itse myös joskus siinä


    • Skipper

      Vastaus kyselyyn!

      olen henk koht ollut varustamon kaikissa laivoissa töissä. Laivat ovat vanhoja mutta tarkoituksiinsa ihan ok. Casandra on juuri läpikäynyt massiivisen remontin, tankkitoppia ja painolastitankkeja myöten. Cleopatra viljan ajossa on suht ideaali laiva, jos linja vaan suuntautuu pohjanmeren puolelle jolloin työtaakkaa helpottaa extra perämies. Sekä casandra että cleopatra ovat itämeren liikenteessä raskaita työpaikkoja. Ei kannata laskea tuntipalkkaa, sillä työtunteja tulee roimasti. Yrityksestä itsestään en kommentoi

    • stena

      Prima shipping on vanha varustamo, laajentunut nykyään aika paljon. Olen ollut siellä töissä M/S Casandralla. Liksat tuli ainakin silloin niin kun piti.

    • stena

      Minulla on sen kohtalom hetkistä aika tarkka määritelmä ja niin sanottu aika jana. periaatteessa tiedetään kaikki mitä siellä on käynyt ja mitenkä.Asiassa on kuitenkin vielä eräitä isoja kysymys merkkejä.

    • Engineer69

      Hyvä firma toi on mesuna tein keikkaa eripaatella. Ja saa mitä pyytää eli mesuna 7000e kk

      • Hölmönnnn

        Filpotkin tienaa paremmin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe