8.luokan lääkäri

nanna

kohta on lääkärin tarkastus edessä ja oon kuullu et siellä tutkitaan rinnat ja alapää.Miten ne siellä tutkitaan eli siis katsooko se vaan pikkareihin vai joutuuko ne ottaa kokonaan pois ja kokeileeko se kädellä alapäätä?

58

13074

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iines69

      Ei ylä-asteen lääkärintarkastuksissa alapäätä eikä rintoja tutkita. Se on gynekologin hommia. Joudut kyllä riisumaan itsesi niin ettei päällesi jää kuin rintaliivit ja aluspaita sekä alushousut/pitkikset..tai näin oli ainakin meillä joskus aikoinaan. mutta sen paidan joutuu kyllä riisumaan ryhtiä tarkastaessa..

    • Tiina...

      Ei multa ainakaan katottu rintoja eikä mitään muutakaan, onneksi. Tarkastuksen sisältö riippuu varmaankin koulusta tai kunnasta.

      • mimmu-92

        öö.. tota mä oon vasta 12 wee, mut kysyn kuitenkin:"kun kuulemma 8 luokalla on se tarkastus niin pitääkö ryhtiä tarkastaessa ottaa paita pois silleen että ei saa pitää ees rintsikoita???¿¿¿


      • Ellu
        mimmu-92 kirjoitti:

        öö.. tota mä oon vasta 12 wee, mut kysyn kuitenkin:"kun kuulemma 8 luokalla on se tarkastus niin pitääkö ryhtiä tarkastaessa ottaa paita pois silleen että ei saa pitää ees rintsikoita???¿¿¿

        Meillä piti rintsikat riisua pois kun ryhti tarkastettiin. Oon nyt ysillä ja se oli juuri viime vuoden tarkastuksessa 8. luokalla. Pikkareita ei tarvinnu, onneks, riisua. Eikä housuihin edes kurkittu.


      • tsih
        mimmu-92 kirjoitti:

        öö.. tota mä oon vasta 12 wee, mut kysyn kuitenkin:"kun kuulemma 8 luokalla on se tarkastus niin pitääkö ryhtiä tarkastaessa ottaa paita pois silleen että ei saa pitää ees rintsikoita???¿¿¿

        meillä ei tarvinu ottaa rintsikoita pois, alutopilla ja kalsareilla vaan sai olla. eikä mitään rinta tai alapää tutkimuksia, antoi kyllä lapun että ite pitäs tutkia joka kk.


      • Anonyymi

        Joo mulla tutkittiin rinnat ja alapää


    • No meillä ei ees ollu kasilla mitään lääkärin tarkastusta, mutta nyt ysillä se on. Ei siellä mitään rintoja tai alapäätä tutkita, kuten tuossa aiemmin jo tuli, ne on gynegologin hommia. Tietääkseni perus näkö ja kuulo testit on. Ja ryhti tarkastetaan, mutta ei ainakaan mulla oo ikinä tarvinnu missään fysioterapeutilla rintsikoita pois ottaa.

    • jannika

      meillä ei ainakaan tutkittu rintoja eikä alapäätä. rintsikoita ei tarvinnut ottaa pois.

      jos näin meinaa sulle käydä etkä halua niin sano ettet suostu moisiin tarkastuksiin. eihän ne voi pakottaa!

    • alice

      meillä tarkastettiin ryhti niin sai olla kalsarit ja rintsikat päällä.
      ei se oo niin paha mitä siitä sanotaan.:D

      • Hämmästynyt tyttö

        Kaikki kertoo että korkeintaan alusvaatteisillaan joutuu olemaan kun ryhti katsotaan!? Siis mitäh?! Miks meidän koulussa 8-luokalla tarkastuksessa joutu olee alasti ja lääkäri tarkasti alapään (tarkasti ulkoiset sukuelimet koskettamalla, ei työnnelly sormia sisään) ja tutki rinnat! Siis hyi hitto että mua ällötti, kaiken lisäks lääkäri oli mies. Siis onko tuollanen sitten ihan sallittua ylä-asteen lääkärintarkastuksissa? Luulis tosiaan että tuollaiset asiat tutkitaan vaan gynellä!`?


      • Marjuska
        Hämmästynyt tyttö kirjoitti:

        Kaikki kertoo että korkeintaan alusvaatteisillaan joutuu olemaan kun ryhti katsotaan!? Siis mitäh?! Miks meidän koulussa 8-luokalla tarkastuksessa joutu olee alasti ja lääkäri tarkasti alapään (tarkasti ulkoiset sukuelimet koskettamalla, ei työnnelly sormia sisään) ja tutki rinnat! Siis hyi hitto että mua ällötti, kaiken lisäks lääkäri oli mies. Siis onko tuollanen sitten ihan sallittua ylä-asteen lääkärintarkastuksissa? Luulis tosiaan että tuollaiset asiat tutkitaan vaan gynellä!`?

        Meille tehtiin muuten samanlainen tutkimus kasilla, mut lisäksi vielä sisätutkimus. Ei se minusta mitenkään ällöä ollut. Lääkärit tekee vain työtään, ei ne sua himoitse kun makaat siinä pöydällä!


      • itkupili
        Hämmästynyt tyttö kirjoitti:

        Kaikki kertoo että korkeintaan alusvaatteisillaan joutuu olemaan kun ryhti katsotaan!? Siis mitäh?! Miks meidän koulussa 8-luokalla tarkastuksessa joutu olee alasti ja lääkäri tarkasti alapään (tarkasti ulkoiset sukuelimet koskettamalla, ei työnnelly sormia sisään) ja tutki rinnat! Siis hyi hitto että mua ällötti, kaiken lisäks lääkäri oli mies. Siis onko tuollanen sitten ihan sallittua ylä-asteen lääkärintarkastuksissa? Luulis tosiaan että tuollaiset asiat tutkitaan vaan gynellä!`?

        No hui kauheeta pitää riisua tarkastuksessa. Siinä on sun terveys kyseessä. Ja on se sallittua.


      • Anonyymi
        Hämmästynyt tyttö kirjoitti:

        Kaikki kertoo että korkeintaan alusvaatteisillaan joutuu olemaan kun ryhti katsotaan!? Siis mitäh?! Miks meidän koulussa 8-luokalla tarkastuksessa joutu olee alasti ja lääkäri tarkasti alapään (tarkasti ulkoiset sukuelimet koskettamalla, ei työnnelly sormia sisään) ja tutki rinnat! Siis hyi hitto että mua ällötti, kaiken lisäks lääkäri oli mies. Siis onko tuollanen sitten ihan sallittua ylä-asteen lääkärintarkastuksissa? Luulis tosiaan että tuollaiset asiat tutkitaan vaan gynellä!`?

        Ei siinä mitään ihmeellistä ole jos lääkäri on mies, tekevät työnsä ainoastaan ja jos joku asia ihmetyttää niin voi lääkäriltä kysyä miksi se ja se tutkimus tehdään.
        Lääkäreillä on työ missä joutuvat tekemään monenlaisia tutkimuksia ,


    • miia

      Mä oon ainaski kuullu, että tarkastukset tehdään eri kouluissa aika eri tavalla. Joka paikassa ei oo samanlaista lääkärintarkastusta. Mulla oli kasin tarkastus just viime syksynä ja siellä piti riisuu alusvaatteille siis alkkarit ja rintsikat sai jättää päälle. Rintsikoita ei tarvinnu riisuu kun ryhti tarkastettiin vaikka oon mäkin kuullu joiltain kavereilta, että jotkut lääkärit on niin halunnut. Mistäköhän sekin johtuu? No, joka tapauksessa ihan tarkastuksen lopussa lääkäri pyysi hiukan laskemaan tai oikeestaan vaan raottamaan alkkareita ja se katsoi karvoituksen. Alkkareita ei todellakaan joutunu ottamaan kokonaa pois eikä se lääkäri millään tavalla edes koskettanut sitä. Katso vaan äkkiä. Vähän se jännitti, mut loppujen lopuks ei niin paha ollut. Ei jääny traumoja ainaskaa mulle.

    • lammas

      Mulle jäi kahdeksannenluokan terveydentarkastuksesta trauma! Se terveydenhoitaja oli mies ja se tutki rinnat ja kaikki perusteellisesti!!! Enpä tiedä oliko se ihan tarpeellista!

      • joku vaan

        "tutki rinnat ja kaikki perusteellisesti"

        mitä oikein tarkoitat?


    • Tarkastus on hyvä asia

      Se on hyvä asia että lääkäri/terveydenhoitaja katsoo myös kehityksen. Joku jolla voi olla ongelmia voipi olla puhumatta siitä silloin (sen ikäisenä).

      Tietenkin se olisi parempi tehdä niin että terveydenhoitaja olisi esim sellaisella liikuntatunnilla jolloin käydään uimassa ja hän olisi pesutiloissa/ saunassa liikunnan opettajan kanssa. Tottakai naispuolinen.

    • 22v

      kai te kaikki tiedätte että mihinkään ei tartte suostua, mikä ei tunnu hyvältä. ei teitä pakoteta..ihan oikeesti. paidat ja housut vaan päällä jos ei niitä haluu riisua! enkä oo ikinä kuullu et tollasia tutkimuksia olis missään tehty... pituuden, painon, näön ja ryhdin en siellä kattoo. kyselee pikkasen ruuasta ja onko menkat ym alkanu. ei mitään stressiä sitä.

    • 8luokka

      älä usko kaikkea lääkäri voi myös olla kyne
      tai kyne on yleensä lääkäri
      ja mitä pahaa on jos lääkäri tutkii kyllä sinä
      joudut vielä tutkittavaksi elämässäsi monta kertaa nyt kun olet murkku iässä susta se tuntuu
      kamalalta
      lääkäri vain katsoo onko kaikki kunnossa ja kai
      sinä haluat että sulla on tissit ok ryhti ok
      sekä ok lantio ok ja kehitys ok ja jos ei niin
      sua vidaan ohjata hoitoon
      en käsitä miks et voisi näyttää itseäsi alasti
      jos lääkäri haluaa kyllä se on nähny ihmisen
      alasti jopa kuolleena ja me kaikki kuolenme
      ole kuule ihan rauhassa

      elämää se vaan on ja sen tulet vielä kokemaan

      • särkynyt sydän

        Olen kokenut kouluterveydentarkastajan "tarkastuksen" pedofiliana,
        Josta minulle on jäänyt syvä haava sydämmeen. Josta kärsin edelleen.
        Tuo asiaton kirjoittelu "seksi novelleina" kerrotut vitsit/tarinat ja "seksi fantasia/tarinat" koulu terkkareista on loukkaavia, Kertokaa te seksi novelleiden ystävät nuo fantasiat Seksi Novellit palstalla, älkää tänne niitä seksi aiheisia kouluterveyden tarkastaja aiheisia tarinoita kirjoitelko, niille ovat omat palstansa.


      • twtwy6
        särkynyt sydän kirjoitti:

        Olen kokenut kouluterveydentarkastajan "tarkastuksen" pedofiliana,
        Josta minulle on jäänyt syvä haava sydämmeen. Josta kärsin edelleen.
        Tuo asiaton kirjoittelu "seksi novelleina" kerrotut vitsit/tarinat ja "seksi fantasia/tarinat" koulu terkkareista on loukkaavia, Kertokaa te seksi novelleiden ystävät nuo fantasiat Seksi Novellit palstalla, älkää tänne niitä seksi aiheisia kouluterveyden tarkastaja aiheisia tarinoita kirjoitelko, niille ovat omat palstansa.

        Sulla on toi oikeinkirjoitus hallussa


    • paskaaaaa

      No meillä oli tarkastus joo viidennellä luokalla(ja tietenkin yläasteellakin tulee), mutta lääkäri ei ehtiny tutkia kaikkia, joten jotkut(esim.minä) joutuivat kuudennella luokalla lääkärin tarkastukseen. Mulla se katto alapäähän!! Ja kaikilla joilla oli se tarkastus 5. luokalla, niillä ei katottu!! IHA EPPAA, EMMÄÄ HALUU KELLEKKÄÄ PALJASTAA!!

    • gfxfxv

      mitä jos terkkari tai lääkäri huomaa SELKÄ KIVUN???????????

      • höhöhöh

        Mitä pahaa siinä on? Jatkohoitoon vaan.


    • plääplööhkjuu

      meillä oli niiin et se pyys menee siihen lääkärin pöydälle ja sit se paineli vhä alavatsaa ja sit se nopee kurkkas pikkareihin mut ei kummempaa !!

    • Moiiiiiiiiiiiiiiii

      Onks niihi terveystarkastuksii pakko mennä?

    • yäk

      en halua mennä......

    • tosikko

      No niin ottakaahan iisisti. Eikös ole tullut kellekään mieleen kysyä terkkarilta itseltään etukäteen?

      Siks toisekseen mihinkään tarkastukseen ei ole pakko mennä jos ei halua.

    • JMA

      Terveydenhoitaja tai lääkäri (paikkakunnasta riippuen) katsoo rinnat ja alapään siksi, että sillä arvioidaan murrosiän kehitystä. Esimerkiksi tyttöjen rintojen kasvulle on omat vaiheensa, ja niille on määritetty iät, jolloin pitäisi jonkun tietyn vaiheen olla saavutettu. Samanlaiset rajat on tehty poikien sukupuolielinten kehitykselle ja sekä tyttöjen että poikien häpykarvoituksen kehittymiselle. Toisin sanoen näillä tutkimuksilla on tarkoitus varmistaa, että kehitytte normaalisti! Varmasti ujostuttaa ja harmittaa kun joutuu vähissä vaatteissa olemaan vieraan ihmisen edessä, mutta terveydenhoitajan pitäisi kyllä se kyllä ymmärtää ja olla hienovarainen.

      Terveisin viittä vaille valmis terveydenhoitaja

      • yeeryrer

        Juku mikä titteli sulle tuleekaan


    • rauhoittukaa :)

      Luulisi että korkeintaan painelee alavatsaa ja kevyesti rintoja (tarkistaakseen ettei ole rintasyöpää) jos kaikki vaikuttaa ihan normaalilta tuskin katselee sen enempää.

    • Tyttö

      Vois muute sillo sanoo et on kuukautiset nii eihä se nyt sillo vois kattoo minnekkää alkkareihi XD jos ees ois kattomassa :D

    • 5lk

      Oon ite5lk ja ei tarvinnu ottaa yhtään vaatteita pois kun ryhti trkistettiin... Huh c::

    • 5 älkoo

      Oon 5lk en joutunu otttaa terveydenhoitajalla mitään vaatetta pois, mutta lääkärintarkastus on vielä edessä...

    • 8-luokkalainenmuija

      Samanlainen kuin 5lk, mutta rokotteet ja hemoglopiini. Mul oli muutama vk sit, kauhea oli.
      Piti olla ihan pelkissä pikkareissa ja maata nii paineli vattaa ja yhtäkkii veti pikkarit varottamatta pois nii pitkälle ku sai ja totes et on karvotusta. Sit rintoi paino kevyest ja kysy sattuuko. Muute kaikki perus jutut.

    • Minni-01

      Kerronpa omat kokemukseni. Eli ekaks se lääkäri katto perus näön ja kuulon ja sellaset. Se se pyysi riisuutumaan niin ettei jäänyt muuta kuin pikkarit ja rintsikat päälle. Sit piti mennä kyykkyyn ja nousta ylös ja sit vielä viedä kädet lattiian. Jotenkin se ilmeisesti halus kattoo liikkuvuutta tai jotain. Seuraavaks menin tutkimuspöydälle makaan ja se lääkäri kokeili sydämmenlyönnit ja jotain muutakin tutkimuksia se teki. Sit kunnluulin et ois jo valmista niin pitikin ottaa vielä pikkarit kokonaan pois. Kysyin et miks mut kuulemma sen takia et varmistutaan murrosiän normaalista etenemisestä. Ei siin sen kummempaa ollut.

    • Terveystävät

      Itellä ainaki katottii. Ku makasin pöydällä nii sit pyysi ottaa pikkarit pois. Katto vaan karvoituksen ja häpyhuulet. Meillä oli mies, mut en traumatisoitunut.

      • huolestunut-tyttö

        entä jos on menkat ku ois tarkastus???


      • Mulla tarkastus meni vuosi sitten suunilleen noin, paitsi että kokemus oli ihan hirveä. Äijää ei kiinnostanut yhtään kuinka paljon mua nolotti ja se oli kovakourainen ja kylmäsorminen.


    • Terveydenhoitaja-

      Terveydenhoitaja tai lääkäri (paikkakunnasta riippuen) katsoo rinnat ja tunnustelee alapään siksi, että sillä arvioidaan murrosiän kehitystä. Esimerkiksi tyttöjen rintojen kasvulle ja immenkalvon kehitykselle on omat vaiheensa, ja niille on määritetty iät, jolloin pitäisi jonkun tietyn vaiheen olla saavutettu. Samanlaiset rajat on tehty poikien sukupuolielinten kehitykselle, kuten erektiolle ja sekä tyttöjen että poikien häpykarvoituksen kehittymiselle. Toisin sanoen näillä tutkimuksilla on tarkoitus varmistaa, että kehitytte normaalisti! Varmasti ujostuttaa ja harmittaa kun joutuu vähissä vaatteissa olemaan vieraan ihmisen edessä, mutta terveydenhoitajan pitäisi kyllä se kyllä ymmärtää ja olla hienovarainen.

      • Tyrätrytkyy

        Hei ihan kysyn, että mitä jos huomataan, että ei ole kehittynyt näiden rajojen sisällä, esim. Tytöllä ei ole karvoitusta ja immenkalvo on erityisen tiukka? Tehdäänkö mitään asialle? Ja miksi tehdään, jos tehdään? Eikö jokainen kehity ihan oman aikataulunsa mukaan. Haluaisinpa tietää todellisen syyn asialle.


      • ei.meillä.sellasta

        "Esimerkiksi tyttöjen rintojen kasvulle ja immenkalvon kehitykselle on omat vaiheensa, ja niille on määritetty iät, jolloin pitäisi jonkun tietyn vaiheen olla saavutettu. Samanlaiset rajat on tehty poikien sukupuolielinten kehitykselle, kuten erektiolle ja sekä tyttöjen että poikien häpykarvoituksen kehittymiselle."

        En oo kyllä kuullut kenestäkään jolta olisi immenkalvo tai erektio tutkittu.


      • ei.meilläkään

        Sama täällä. Fantasiat ne vaan kukkii.


    • Ihminen77

      No tässä jotai pelastumis keinoja jos ette mitenkään haluu sinne
      1. Sanot vanhemmilles
      2. Sanot ettet halua (lääkärille)
      3.Valehtele jotain

      Itellä 5lk tarkastuksessa oli näkö ryhti ja jotai perusjuttuja sitten piti mennä makamaan jolleki pöydälle sitten tunnusteli vatsaa sitten laski boxereita ja käänteli kalua (varmaan katto karvotuksen) Ja ihan turha kirjoittaa että valhetta kaikissa kouluissa tarkistetaan erilailla

    • itinahui

      no siis on poika meil oli eka normi tarkastus ja 3kk sen jälkeen lääkärin tarkastus lääkärin tarkastuksessa tutkittiin kivekset ja penis ja tutki onko samankokoiset yms tutki oletko myöhässä murrosiästä

    • Anonyymi

      Mulla tutkittiin 8 ja 7 luokalla alapää ja rinnat piti olla ihan alasti terkkarin nähden se pelotti mua ja oli omituista kun joku koski hanskoilla alapäähän

    • Anonyymi

      Siis oon tyttö ja se oli kauheeta! Se pyys mua ottaa alkkarit ja rintaliivit pois ja se oli siis mies nii se pyys mut makaa siihe ihme pöydälle ja se katto suoraan mun pilluu ja koski siihen

    • Anonyymi

      Meillä piti ottaa rintsikat pois ja sitten se puristeli pari kertaa tissejä. Ryhti kun katsottiin niin silloin toki myös pito ottaa paita ja ritsikat pois. Sitten vielä piti käydä makaamaan semmoselle pöydälle (silloin sai olla paita päällä) mutta alapää piti olla paljaana. Sitten se tunnusteli munasarjan ja kyllä se ihan sitä pimppaakin tunnusteli

    • Anonyymi

      Oon kasil ja kavereilt kuullu et se kattoo pikkareihin et onks karvoja mut sheivaan kaiken pois niin voiks se luulla et murrosikä ei oo alkanu vai uskooks se et jos sanon et sheivaan jos se kysyy? Mul on tarkastus ens kuussa

    • Anonyymi

      Mulla oli tänään koululääkäri ja mieslääkäri kysyi, saako katsoa rintoja ja alapäätä. Kyseinen lääkäri oli koskettanut minun polvea ja tullut todella lähelle tarkastuksen aikana. Kun sanoin ei, lääkäri kertoi minulle tarkastuksen tulevan kuitenkin jossain vaiheessa uudestaan. Monet luokkalaiseni tytöt olivat kertoneet tunteneensa hyvin epämukavalta kyseisen lääkärin tarkastuksessa. Kunta sanoi, että kyseinen käytös ei ollut normaalia. Joka tapauksessa, jos lääkäri vaikuttaa karmivalta, kannattaa sanoa ei tarkastukselle, jos pystyt

    • Anonyymi

      Oon kakkosluokalainen poika eikä alapäätä oo
      Tutkittu viä

    • Anonyymi

      Haluun alapää tutkimuksiin

    • Anonyymi

      Enny oikeesti

    • Anonyymi

      On myös mahdollista että alapää tutkitaan, ja huulet avataan, on myös mahdollista että aukkoa kuvataan usein

    • Anonyymi

      Mitä jos on sheivannut ennen tota tarkastusta? Jos ne tarkastaa et onks karvoja mut ainakin ite sheivaan aina niin ei kai ne luule et murrosikä ei oo alkanut tms? Mulla on tarkastus tulossa syksyllä

    • Anonyymi

      On myös mahdollista että pimppa tulee tutuksi se tapahtuu näin eli sinä otat vaattet kokonaan pois päältä alushousut ja rintaliivit mukaan lukien ja ja sitten vielä menet makaamaan sängylle ja sitten lääkäri ottaa kumi hanskat ja sitten lääkäri sivelee kädellä pimppaa availee pimppaa se ei tunnu olevan mitään ja tissit Se tarkastaa näin eli sinä maksat sängylle ja sitten lääkäri purista tissiä kuinka paljon maitoa

    • Anonyymi

      Kuuluisa jengi tenocles paradice rainbowers!

      Kysymys on teille kaikille noin 981174 jäljellä olevalle. Olette nyt aikuisia ja vuonna 1983 päviämääränä 2.1 te olitte Kuopiossa vanhempienne luvalla käymässä. Jokainen teistä oli silloin noin 12-vuotta eli orastavia NOITIA olite kaikki. HYI VITTU!
      Totuus percilnethea chalmersi-henkilön murhasta on tässä:
      sitä ampui takaapäin PÄÄHÄN gerhard schröder, kun se istui orrellaan Snellmanin ala-asteen opettajien autoparkkipaikan vieressä. Setämäinen paskasuu ampui takaapäin päähän ja muualle vartaloon 38 kertaa.
      Ei päässyt sissyksi tai siskoksi lempinimiltään kutsuttu noidan alku koskaan muotoiluinstituutin helmiäisosastolle, eli muotoiluinstituuttiin. Lappeenrannan paskasilvo-sissy oli ottolapsi. Itseään teollisuuspampuksi tituleeraava henry chalmers ja anetta bjolman (ei naimisissa) eivät koskaan saaneet tietää, ennen tätä viestiä, mitä sissy-vichelonille tapahtui.

      Seuraavaksi kostan katujen sotkemisen verellä ja aivoilla, palauttamalla mieleenne tämän: minulla on siellä edelleen METALLIPOHJAINEN KAMERA.
      On siinä muutakin, mutta niitä julkaisen koko kuusivuotisen juhlakautenne ajan ETÄNÄ.
      Esabolis a murdatha Kuopio ala vista eorochem ea bellis churchial bannos ele helvete ascandio BLUEHELL!

      Olen etsimänne John.

      epäterveisin,
      Edward Raven.
      (TGDM!)

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe