Puolassa vaihtarina??

tuleva vaihtari?

Onko kukaan ollut Puolassa vaihtarina? Mietin jos lähtis sinne yliopistoon vaihtoon. Kaupunki on Wrocklaw.. Onko tuttu paikka?
Millasia kokemuksia Puolasta? Millasta on asua, millasia puolalaiset on? Yms... Kertokaa omia kokemuksia, auttais kovasti mun päätöksessä.. :D

8

1327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zubrowka hunter

      Siis mene. Ehdottomasti, Puolalaiset ovat euroopan mukavinta väkeä. Juovat kuin suomalaiset, ja siellä on lisäksi paljon kauniita naisia.

      Olin yhden lukukauden Slubicessa (Saksan rajalla Frankfurt (oderin) vieressä vaihtarina, ja reissailin puolaa ympäri ämpäri. Hinnat ovat halpoja, paikat eivät ole turismin pilaamia ja mm. Gdansk ja Krakova ovat todella hienoja kulttuurikaupunkeja. Maa on todellinen positiivinen yllätys.

      • oooo

        Miten Puolan lukukaudet ajoittuvat?

        Erään koulun (paikallinen amk, polyteknillinen) sivujen perusteella syyslukukausi loppuu vasta tammikuun lopussa, mikä on suomalaisittain hieman huono vaihtoa ajatellen...


    • Heli

      Suosittelen lämpimästi! Olin itse Etelä-Puolassa vaihtarina, mutta kävin myös kyseisessä kaupungissa. Se on kiva ja lämminhenkinen kaupunki.

      Opiskelijalle Puola on hyvä vaihtopaikka. Asuminen, ruoka juoma, liikkuminen on halpaa. Myös matkustelu naapurimaihin on helppoa ja halpaa. Puolalaiset ovat ystävällisiä, vaikkakin kielen kanssa minulla ainakin oli suuria ongelmia välillä. Mutta kaikesta selviää =) Suosittelen lämpimästi!!!

    • Kukkanen

      Olin viime lukuvuoden Puolassa Lodzissa vaihdossa. Aivan ilmiömäinen vuosi, joten suosittelen kovasti. Hintataso halpa, puolalaiset ystävällisiä, hyvät matkustusyhteydet ja paljon muuta! Itse kävin Varsovassa monta kertaa, Krakovassa ja Wrocklawissa pari kertaa, sekä Gdanskissa, Sopotissa, Gdyniassa, Osviecimissa (Auswitch), Torunissa ja Ciehocinekissa. Wroclaw varsinkin oli todella ihana paikka. Turisteja jonkin verran, mutta huomattavasti vähemmän kuin Krakovassa. Wrocklawissa hyvä kuubalainen ravintola Havanna ja klubi ZW... :)

    • Minä myös

      Olen itse lähdössä ensi huhtikuussa Krakovaan vaihtoon 5kk:ksi University of Economics:iin, ja sen jälk. olisi tarkoitus mahdollisesti suorittaa työharjoittelukin Puolassa. Suurin syy, miksi sinne halusin on, että olen käynyt kolmisen vuotta sitten Varsovassa, Krakovassa ja Opolessa. Täytyy myöntää, että Krakova on hienoin kaupunki missä olen koskaan käynyt; uskomattoman hienoja rakennuksia,puistoja, ihmiset mukavia ja hintataso on suomalaiselle vielä alhainen (ruoka,juoma). Myös Varsova oli vaikuttava, Opole oli pieni kaupunki, mutta nätti sekin.
      Ainut, mikä saattaa tuottaa ongelmia on kielitaito, puolalaiset eivät ole ehkä Euroopan parhaita puhumaan englantia, mutta kyllä sille toimeen tulee, ainakin monen korkeakouluopiskelijan kanssa. Ja suvasti, kun puhuu käsillään niin kyllä sitä aina johonkin ratkaisuun päästään..=)Saksan ja Venäjän, jos hallitsee,niin apua varmasti on.
      Niin ja en voi väittää,etteikö uskomattoman kauniit naiset olisi yksi syy lähtööni...
      Olisi myös itse kiva kuulla kommentteja Puolassa opiskelleilta tai asuneilta.

      • helmikuussa

        Olen lähdössä 2006 helmikuun loppupuolella Krakovaan vaihtoon. Olisi kiva kuulla Puolassa ja varsinkin Krakovassa olleiden kokemuksia, ja tietenkin onko kukaan muu lähdössä sinne päin samana ajankohtana?!


    • anna7

      Olen kanssa lähdössä Krakovaan vaihtoon ensi vuonna.
      Olen 21 vuotias tyttö, joka haluisi vinkkejä esimerkiksi asumiseen, ruokapaikkoihin ja ylipäätänsä Krakovan opiskelijaelämästä (opiskelu, yöelämä, kurssien vaativuus jne.)
      Tell me!

      • Huono paikka

        Katso sieltä Sts:än toimistostas vaikka jos sielt löytys infoo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe