Mikä merkki älykkäin?

...

Mitä horoskooppimerkkiä pidetään älykkäinpänä?

45

6115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O-inas

      Hmmm... Varmaankin Neitsyttä ja vesimiestä pidetään yleisesti älykkäimpänä. Lisäisin siihen vielä skorpionin. Tosin olen sitä mieltä että joka merkistä löytyy todella fiksuja ja tyhmiä ihmisiä =)

      • Vaaka-tyttö

        Moikkelis vaan! Mun mielestäni älykkäin merkki on Vaaka... näin on..


      • Skorppari
        Vaaka-tyttö kirjoitti:

        Moikkelis vaan! Mun mielestäni älykkäin merkki on Vaaka... näin on..

        Ei tod. ole vaaka!


      • emilie *
        Skorppari kirjoitti:

        Ei tod. ole vaaka!

        Skorpioniin päähän mahtuu paljon älyä, kun jatkuvasti tallentaa uutta tietoa, kun uudistaa itsensa. Skorpioni on ikuinen oppija ja erittäin älykäs. Hyvät aivot, vaistot- skorpionille ominaista.


      • Skrpn

        Pidetään vain Skorpionia yhtenä älykkäimmistä, kyllä se minulle passaa! Kuten joku täällä jo sanoi, perintötekijöilläkin lienee hieman osuutta tässä älykkyysasiassa. Mutta minäkin listan rustaan.

        Kaksoset on kylläkin suorastaan älykkö. Mielestäni Kaksosten kanssa voi käydä hedelmällisiä keskusteluja, koska hän ei ala kesken kaiken puolustaa itseään luettuaan rivien välejä, eikä poikkea aiheesta, josta parhaillaan puhutaan. Hän siis pysyy asiassa, ja kuuntelee jopa mitä toinen sanoo. Ja joku täällä mainitsikin verbaalisen lahjakkuuden.

        Neitsyt on nokkela kyllä, ja analyyttinen, mutta se pilkun viilaaminen on miinusta.

        Leijona, vaikkakin on hieman ;O) itserakas, niin on laajakatseinen ja hyvämuistinen. Hänellä on omaperäisiä ajatuksia, ja parhaina päivinä jopa kuuntelee muidenkin mielipiteitä.

        Onkohan tämä listojen laatiminen itse asiassa lainkaan älykästä touhua...?


      • peijooni
        Skrpn kirjoitti:

        Pidetään vain Skorpionia yhtenä älykkäimmistä, kyllä se minulle passaa! Kuten joku täällä jo sanoi, perintötekijöilläkin lienee hieman osuutta tässä älykkyysasiassa. Mutta minäkin listan rustaan.

        Kaksoset on kylläkin suorastaan älykkö. Mielestäni Kaksosten kanssa voi käydä hedelmällisiä keskusteluja, koska hän ei ala kesken kaiken puolustaa itseään luettuaan rivien välejä, eikä poikkea aiheesta, josta parhaillaan puhutaan. Hän siis pysyy asiassa, ja kuuntelee jopa mitä toinen sanoo. Ja joku täällä mainitsikin verbaalisen lahjakkuuden.

        Neitsyt on nokkela kyllä, ja analyyttinen, mutta se pilkun viilaaminen on miinusta.

        Leijona, vaikkakin on hieman ;O) itserakas, niin on laajakatseinen ja hyvämuistinen. Hänellä on omaperäisiä ajatuksia, ja parhaina päivinä jopa kuuntelee muidenkin mielipiteitä.

        Onkohan tämä listojen laatiminen itse asiassa lainkaan älykästä touhua...?

        leijonat tuppaa olemaan vähän junttimaisella tavalla yksinkertaisia.. sori : )

        kauris on nokkela, neitsyet (tietysti), skorpparit vielä menee myös..


      • Skrpn
        peijooni kirjoitti:

        leijonat tuppaa olemaan vähän junttimaisella tavalla yksinkertaisia.. sori : )

        kauris on nokkela, neitsyet (tietysti), skorpparit vielä menee myös..

        ...tuota tavattiin tuolla Neitsyiden puolella. Siellä missä pidin sen yksinpuhelun.

        Milloin junttius on muuttunut ei-älykkyydeksi?

        Kauris on nokkela silloin, kun se haluaa ilkeillä. Neitsyet ovat nokkelia, kekseliäitä, analyyttisiä ja ilkeitä.

        Skorpioni... Menee vai?

        Kaksoset on semmonen merkki, joka kyseenalaistaa. Minusta se on älykkyyden kannalta tärkeää.


      • peijooni
        Skrpn kirjoitti:

        ...tuota tavattiin tuolla Neitsyiden puolella. Siellä missä pidin sen yksinpuhelun.

        Milloin junttius on muuttunut ei-älykkyydeksi?

        Kauris on nokkela silloin, kun se haluaa ilkeillä. Neitsyet ovat nokkelia, kekseliäitä, analyyttisiä ja ilkeitä.

        Skorpioni... Menee vai?

        Kaksoset on semmonen merkki, joka kyseenalaistaa. Minusta se on älykkyyden kannalta tärkeää.

        kaksosia en tunne, paitsi oman tyttäreni joka ei osaa vielä puhuakaan, mutta tokihan hän on kovin älykäs, horoskooppimerkistä viis : )

        leijona ei ole älykäs.. leijonalla on vain suunnaton usko omaan erinomaisuuteen ja sitä kautta osaa olla vakuuttava. huijaa jopa minua aluksi ; ) mutta pikkuhiljaa alkaa kulissit rapista ja alta paljastuu "ei-mikään-älykäs" suurisuinen ja kovaääninen minäminäminä.. eli luokkaa: hyvää viihdettä, mutta ei painoarvoa : )

        kauriita olen tavannut, ehkä sitten tuo v-mäisyys yhdistää ja pidän heitä nokkelina siksi(-kö?)..?

        vesimiehet eivät ole älyllään häikäisseet, ennemminkin päinvastoin (ole hyvä faija)

        kalat on myös melko älykäs, tai ehkä se luovuus yhdistettynä sympaattisuuteen.. mene ja tiedä, tykkään kuitenkin!

        sitten on härät ja oinaat.. samaa kastia, ei suurta älykkyyttä, lähinnä vain umpiluinen pää - haasteellisia ja tosi jees, jos ovat fiksuja : )

        rapu menee hieman kalojen kanssa samaan kastiin, tosin tuppaavat olemaan välillä marttyyreita.. se on ehdoton nounou.

        jellonat, skorpparit ja neitsyet menikin jo.

        vaakoja en tunne vissiin yhtään...?

        jousimies on haihattelija.

        tässä oma näkemykseni, mikäli yleistetään : )


    • hebe

      Eihän mikään merkki ole muita tyhmempikään.
      Tai ainakaan en ole huomattu mainittavan

    • Marjut

      ..haluan vain lisätä että ainakin yksi tuntemani oinas on "vain" tunneälykkö,eräs vaaka ei ehkä niin kovin älykäs,mut en kyllä tunne edes kun vaan tän yhden vaakan.Tiedän yhden neitsyen joka taas on hyvinkin älykäs,älykkäämpi ainakin kuin minä:) ite olen jousimies.

      • Kaksoset

        Kaksoset ovat mielestäni todella nokkelia, sanavalmiita monesti ja hyvin verbaalinen kielenkäyttö on varmaan kaikilla kaksosilla.


      • härkäliini
        Kaksoset kirjoitti:

        Kaksoset ovat mielestäni todella nokkelia, sanavalmiita monesti ja hyvin verbaalinen kielenkäyttö on varmaan kaikilla kaksosilla.

        Skorpioneja olen tuntenut monia ja varsin järkeviä ovatkin vaikka eivät aina sitä esille tuo... :P näyttävät päälle päin ehkä hieman hönteiltä.. ja sitten kans vesimiehet on aika fiksuja.


      • nopeasti.
        härkäliini kirjoitti:

        Skorpioneja olen tuntenut monia ja varsin järkeviä ovatkin vaikka eivät aina sitä esille tuo... :P näyttävät päälle päin ehkä hieman hönteiltä.. ja sitten kans vesimiehet on aika fiksuja.

        miehillä ja kauriilla nuppi toimii yleensä erinomaisesti ja ...


      • Anonyymi

        Neitsyt ja kaksonen.. Tyhmimpiä ovat ehdottomasti härkä miehet!


    • minä

      älykkyyteen vaikuttaa muutkin kuin aurinkomerkki.. (eh.. muutkin kuin astrologia)

      mut mutta älykkäitä:

      neitsyt - yleensä paljon tietoa, realisti
      vaaka - objektiivinen ja syvällinen
      kaksonen - nopea ajatuksenjuoksu
      vesimies - itsenäinen ajattelija, vahvat mielipiteet

    • einstein

      Eli tunne,laaja-alaisuus,suhteellisuudentaju,todellisuudentaju,molemmat aivolohkot käytössä erinomaisesti niin skorpioni,sitten ehkä vesimies ja oinas!

      • Neitsytmies

        Ei skorpparilla pelaa muuta kuin sukupuolielimet. Oinalta puuttuu harkintakyky. Vesimieheltä intuitio. Kaksosella riittää lahjoja ja kykyä toteuttaa niitä käytännössä! Neitsyet hyvänä kakkosena.


      • Skrpn
        Neitsytmies kirjoitti:

        Ei skorpparilla pelaa muuta kuin sukupuolielimet. Oinalta puuttuu harkintakyky. Vesimieheltä intuitio. Kaksosella riittää lahjoja ja kykyä toteuttaa niitä käytännössä! Neitsyet hyvänä kakkosena.

        Jos puhutaan Skorpionien sukupuolielinten toimimisesta, niin oletan, että tässä puhutaan nyt herra Skorppareista? Minäkin olen huomannut, että siellä missä hame vilahtaa, siellä Skorpparimies saalistaa. Mutta hänellä kyllä onkin suorastaan animaalista vetovoimaa, toisin sanoen hän on seksikäs. Eikä kyllä taatusti ole tyhmä, vaan suorastaan säkenöivän nerokas, ja kaiken lisäksi syvällinen. Itse olen naispuolinen (jos ei vielä täysin tullut selväksi) Skorpioni, joten ei ihan omakehu haise.

        Minunkin mielestäni Neitsyt on kakkonen (nokkela ja analyyttinen), Kaksosten jälkeen, jos listataan horoskooppimerkkien perusteella älykkäimpiä. Mutta, kuten sanottu jo toisaalla, pilkun viilaaminen ärsyttää Neitsyessä. Skorpparia en kolmen kärkeen edes laittaisi, mutta näköjään jotkut ovat sinne kelpuuttaneet...


    • Max

      Tutkikaapa vaan kuuluisien tutkijoiden ja valtionpäämiesten listaa, kauriita löytynee aika pitkä rivi!!

    • Kauris

      Oman kokemukseni perusteella neitsyt, pää on heillä kuin partaveitsi.
      Itse olen kauris.

    • oinastus

      Kaikissa merkeissä on älykköjä, se on selvää.

      Ravuilla ja kaloilla on eniten ehkä tunneälyä, mikä on hirvittävän tärkeää.
      Skorpionit ovat ovelia ja heillä on yleensä terävä äly.
      Leijonilla on taas enemmän bisnesälyä, osaavat tehdä rahaa.
      Kaksonen ja vaaka omaavat sosiaalista älyä, elikkä ovat hyviä tulemaan toimeen monenlaisten ihmisten kanssa ja osaavat käyttäytyä tilanteen mukaan. He ovat nopeita oppimaan.
      Neityillä älykkyys on analyyttistä, heillä on hyvä muisti joten heillä on paljon tietoa päässä. Heidän älykkyytensä on enemmänkin kirjoista opittua.
      Kauris ja härkä ajattelevat maalaisjärjellä, heidän älynsä on lähtöisin siitä että jalat ovat maassa.
      Oinas taas on myös hyvä muistinen joten he oppivat helposti kirjoista lukemalla ja maailmaa seuraamalla. Oinaan uteliaisuus on tiedonhalua.
      Vesimies on terävä tyyppi kekseliäisyytensä takia.
      Jousimies taas hankkii usein elämänkokemusta paljon monista eri ympyröistä ja kehittyy myös älyllisesti sitä kautta.

    • tähtisiina

      että älykkäimpiä ovat kaksonen, neitsyt ja vesimies.

    • veskari

      maapallon tiedemiehistä on vesimiehiä!!

    • Poison

      Riippuu nyt mitä älykkyydellä tarkoitetaan, mutta vastaisin että ilmamerkit. eli vesimies, vaaka ja kaksoset. Kaksonen on tosin ehkä turhan ailahteleva, tuo havainto tosin perustuu vain erääseen tuntemaani kaksoseen. :)

    • oikku4

      Kyllä oinas on älykäs. esim pertti spede pasanen kehitti monenlaisia härveleitä ja koneita tosin jotkut jäivät puolitiehen. liiallisen vilkkauden takia, joten ei oinaat tyhmiä ole olenhan itsekin oinas ja mielestäni hyvinkin luova tyyppi esim taiteen ja kulttuurin saralla. itsekin seuraan paljon yhteiskunnan asioita jne. ja muitakin oinaita löytyy , jotka on älykkäitä esim näyttelijöinä ja taiteilijoina, eli ei oinaat ole tyhmiä

      • Kolme älykkäintä

        Oinaiden omakehu haisee taas tänne asti. Kaikki oinaat jotka itse olen tavannut ovat olleet hyvin yksinkertaisia tyyppejä, ei mitään ruudinkeksijöitä. Älykkäimmät merkit ovat neitsyt (analyyttinen ja pikkutarkka, hyvä huomaamaan yksityiskohdat, hyvä päättelykyky), vesimies (tiedemiestyyppisiä, luovia, eksentrisiä, omaperäisiä, tieteellinen lähestyminen eri asioihin) ja kaksoset (tämä merkki neitsyiden ohella on merkuriuksen hallitsema. Omaavat tunneälyä, ovat nokkelasanaisia, heillä on nopea päättely ja oivalluskyky. Verbaalisesti lahjakkaita).


    • Älykkyys sydämessä

      Mikä merkki älykkäin - Skorpioni, Jousimies. Älykkyys on osa ihmistä, persoonaa. Härkä voi olla älykäs. Mistä älykkyydestä on kyse? Millä älykkyydellä ollaan hyvä ihminen ja luodaan hyvä elämä? Onko olemassa hyvää ihmistä? Ihmisen älykkyyden voi pilata hänen Venus, Mars, huone, mikä tahansa asia. Älykkyys voi kaatua MC:llä, Marsilla, tai Venuksella. Huone 5 kaataa monen älykkyyden.
      Millä merkillä on paras sydän? Sydän ei saa olla huoneessa 5.

    • Leijonasydän.

      Naiseen vetoava älykkyys miehessä - Yhdistelmä Skorpionia (huoneessa 8) - Jousimiestä - Leijonaa. Voisin kuunnella tuota ihmettä lopun elämääni. Mutta, niin kuuntelee myös muun maailman kaikki naiset. Hirveän petollista.

    • Omia havaintoja

      Tuskin tuo yhdistelmä on kaikkien mieleen, se on paljon kiinni karttojen yhteen sopivuudesta että miten kahden ihmisen henkilökemiat pelaavat yhteen. Älykkäimpiä ovat ilman merkit eli kaksonen, vaaka ja vesimies sekä neitsyt.

      • Missä hyvä mies?

        Niin. Miehen hyvä Venuksen kulma minun kuuhuni ja myös minun Marsiini. Mutta, hän ei ymmärtänyt asiaa. Miehellä on tapana napata nainen sosiaalisella statuksella, jopa avioliittoihin saakka. Mikä lurjus. Tosi sika.
        Mutta Kaksosen tapa pitää joka tarpeeseen eri nainen on sikailua myös. Mikä onkaan sikamaisin tyyppi miehissä? Skorpioni, Jousimies, Kaksonen, Neitsyt.


    • Oma kokemus

      Tunnen kauriita, jotka ovat verbaalisesti todella lahjakkaita, älykkäitä ja tietävät asioihin kuin asioihin järkevän ratkaisun.

      Olen oinas ja useimmiten tulen toimeen vesimiesten kanssa. Oinas on oman tien kulkija ja tunne ihminen. Vesimies on rauhallinen, joka ajattelee fiksusti eikä ota paineita/stressiä elämästä tai asioista. Elää päivä kerrallaan kuin myös oinas. Paras ystäväni on Vesimies. Rauhoittava vaikutus oinaan menevään/sekavaan elämään.

      Vaa'at, kaksoset ja jousimiehet ovat positiivisella asenteellaan luotettavia ikuisia ystäviä. Pärjäävät yleensä koulussa/työelämässä hyvin ja ovat myös fiksuja.

      Härät ovat hyvin itsepäisiä, niin myös oinas. Härät tykkäävät olla kotona ja välillä aika laiskoja monessakin asiassa. Oinas taas menevä ja sosiaalinen. Huomannut ettei kemiaa löydy näiden kahden välillä.

      Oinas ajattelee asioita luovasti, eikä ole pikkutarkka. Neitsyet pikkutarkkoja melkein kaikissa asioissa. Ei välillä pää kestä... :D

      • MrJuha82outolintu

        Härät on niin tunneihmisiä, että ovat siksi kotona, koska eivät kestä ihmisten piikikkyyttä/ilkeyttä??
        Olen härkä aurinkomerkiltäni.
        Tiedän sen, että oon tunneihminen(mutta myös järki-ihminen, koska esim en ryyppää ja ymmärrän hyvin asioita kuten yhteiskunnalliset asiat) ja kartan ihmisiä, jotka piikikkäitä enkä ymmärrä niijen karkeaa ja ilkeää huumorintajua.
        Väistän semmoset tyypit ja enkä siedä ollenkaan tunnekylmyyttä.
        Jos esim mun lemmikki kuolee, niin suren tosi paljon.
        Tiiän ihmisiä, joille on kuin yksi hailee, jos lemmikki kuolee.
        Ehkä mä oon vain poikkeus härkänä sitten, mene ja tiedä enkä oo tehny mitään havaintoja muista härkäihmisistä, että millaisia ovat.
        Ainaki entiset naapurit, jotka härkiä olivat aika liikkuvaista sakkia ja kävivät ulkomaillaki ne oli hyvin itsepäisiä ja perheen isäntä välillä aika sarkastinen, jonka huumorin kanssa en tullu toimeen.


        Oon siis kai paljon kotona nmyös sairauteni(asperger) takia, mut muutenki oob tunneihminen enkä pidä ihmisistä paljoakaan, koska niin monet ihmiset on ILKEITÄ.


    • Anonyymi

      Vesimies on varmasti älykkäin omasta mielestäni. Kaikki tietää sen.

    • Anonyymi

      Me kaksoset olemme kaikkein älykkäimpiä, jopa niin älykkäitä, että emme usko horoskooppeihin.

    • Anonyymi

      Jos lukee horoskooppeja, ei kannata osallistua keskusteluun joka koskee älykkyyttä!

    • Anonyymi

      jatilulilulei sanoi kemianopettaja

    • Anonyymi

      Älykkäimpiä ovat neitsyet. Heillä on hyvät ongelmanratkaisukyvyt, he ovat luovia ja älykkäitä niin matemaattisesti kuin kielellisestikin. Lisäksi he ovat älykkäitä ihmissuhteissa ja ottavat muut sopivasti huomioonsa.

    • Anonyymi

      Mun mielestä kauris on älykkäin mutta se on vaan mun mielipide

    • Anonyymi

      Kaksonen

    • Anonyymi

      Vesimies se on kukaan ei puhu siitä, mutta näin se on

      • Anonyymi

        John M. Chivington, Saparmurat Nijazov, Yahya Khan, Volodymyr Zelenskyj, Dick Cheney, Luis Alfredo Garavito, Mitsuo ”Iesu” Matayoshi, Ylva Johansson...?

        Ehkä, jos valtaa ei anneta?


    • Anonyymi

      Rotta ja hevonen. Näistä jälkimmäinen luultavasti eniten.

    • Anonyymi

      En voinut olla nauramatta. Yksikään ketjuun ylempänä kirjoittanut ei voi kerskailla älyn lahjoilla. Horoskooppiko nyt ihmisen älyn mittaa, ihan oikeasti? Kyllä se on edelleen genetiikka, joka tähänkin asiaan vaikuttaa!

      • Anonyymi

        Muu muu vaan sinnekin.


    • Anonyymi

      1.Vesimies
      2.Neitsyt
      3.Jousimies
      4.Vaaka
      5.Oinas
      6.Skorpioni
      7.Kaksonen

      Oinaan älykkyys on enemmän maalaisjärkeen perustuvaa kun taas vesimies hallitsee matematiikan, psykologian , filosofian ja yhteiskuntatieteet. Neitsyen äly on terävää. Kaksosella nopeat hoksottimet ja kirjallisuus hyvää tasoa eli verbaalisesti älykäs. Jousimiehen äly melko samantyylistä kuin vesimiehen. Skorpioni ymmärtää paljon filosofiasta, uskonnoista ja psykologiasta ja ovat lisäksi elämänviisaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe