AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

Transit

9 Vastausta 1 111 Lukukertaa
Vanhojen (88-93) Transitien tekniikan (moottori, voimansiirto, jne.) hyvät ja heikot kohdat?

Talviajoa...

Mikään muu pakettiauto ei oo niin huono lumessa/ jäällä kuin takaveto Transit, tasaisellakaan ei pääse mihinkään...

niitähän riittää..

..vikoja nääs:
kaikki missä lukee lucas: laturi, startti, ruiskupumppu

kaikki lamput ja sähköt (kannat ja liitokset heikkoja/huonosti suunniteltuja)

laatikko ei kestä jos se on sitä vanhempaa mallia, ei MT75 (88->

perävälitys (laakerit, sitten kun aikansa ulvoo niin hampaat)

takajarrut/käsijarru (huonosti suunniteltu)

kytkin (ravistaa)

kytkinvaijerin automaatti säätö (hajoaa vuorenvarmasti)

takaluukku ja etuluukku lahoaa

naftaputket vuotaa jos ne on niitä muovisia, ei kestä naftaa vaan kovettuu.

talviominaisuudet: kiinni jäät tasaisellekin, punaisiin valoihin ei kannata talvella pysähtyä. muuten ajo-ominaisuudet on kuin ostoskärryssä, yhtään ei liukkaalla tiedä puskeeko vai yliohjaako seuraavassa mutkassa.

sisämelu on ihan hirvee, kone on tosi karkea käyntinen ja äänekäs.

hyvää: ainakaan mulla ei pohja ollu pehmeä, lyhytkin tiloiltaan parempi kuin hiace, yksinkertainen rakenteeltaan eli helppo korjata, osat edullisia (ei kaikki tietenkään), kone (lucasin pumppu poislukien) kestävän maineessa, eikä tarvii kesällä hehkutella.

..jatkuuu..

..hyvää sarakkeeseen vielä:

hankintahinta edullinen, samalla hinnalla saat 5 vuotta vanhemman, lahon ja loppunajetun hiacen.

autossa tarkenee talvella, (esim. uudessa TDI vw:ssa ei tarkene jos ei ole tajunnut ostaa webastoa), lämpiääkin suht nopeasti..

pitkänokkaisena ehkä hieman kolariturvallisempi kuin pystynokkaiset.

huonoa sarakkeeseen: jos autossa ei ole ikkunoita, ei sieltä näe taakse/takaviistoon ollenkaan: peilit on nimittäin ihan perseestä

tuulilasin pesuri on mahdoton säätää siten että se osuisi lasiin kunnolla.

kaikissa autoissa on omat hyvät ja huonot puolensa, pitää vaan punnita onko merkitseekö ne hyvät enemmän kuin ne huonot. ja käytetty auto on aina yksilö, automerkkiä enemmän sen historia vaikuttaa sen tulevaisuuteen, itse ostin halvan pommin jossa oli sitten näköjään paljon laittoa..

perä

juu...ainakin perästä meni poskilaakerit kun autolla oli ajettu 195 tkm. kyllähän tuon ikäisissä laittamista on mut jos osaa itse laittaa ja korjailla, niin ihan edulliset osat ja perustekniikaltaan yksinkertainen peli.
onko muilla ollut ongelmia perän suhteen?

jep

tiedän itseni lisäksi 3 transitin omistajaa henk. koht. joista kahdella ollut useita transiteja:
perä on tyyppivika, kaikilta on menny laakereita, jos ei korjaa ajoissa, niin välityskin murenee..

paljonko maksaa

tuo perän laitto? paljonko työtä?

kuulemma..

..jotain 170-250e, jos sen teettää siinä vaiheessa kun välitys on vielä ehjä, eli ilmeisesti heti kun perä alkaa vähänkin ääntää. mutta jos väljät laakerit on päässy syömään välityksen sököksi, hinta pompsahtaa johonkin yli 500e luokkaan, en tiedä ihan tarkkaan, mutta välitys joka tapauksessa maksaa......

ja laakeri rempan hinta on semmoinen jossa irroitat perän itse ja viet pajalle. itse laakeriremppaa ei ilmeisesti pysty itse tekemään, vaatii ilmeisesti jotain erikoistyökaluja ja muutenkin taitoa...

tämmöistä olen kuullut, kertokaa toki muutkin kokemuksia ja hinta tietoja..

en ole vielä itse teettänyt perä remonttia, mutta se on kyllä edessä..

perä

perän poskilaakerit liikkuu siinä 40€ kahtapuolta kappale.

melko yksinkertainen on transetin taka-akseli irroittaa, mutta poskilaakereiden, perän purkaminen yms. vaihto kannattaa jättää ammattimiehille jos ei ole aikasemmin purkanut.vaihtavat laakerit ihan kohtuuhintaan ja kiristävät laakerit oikeaan kireyteen, ettei perä ala "vonkumaan" tai jää laakerit liian löysälle....

öljyä perään menee reilu 2,5 litraa.perästä kannattaa huomioida,onko siinä kitkalukko. jos on niin pitää laittaa eri öljy.

onneksi tämä remontti ei maksanut sen enempää kun omalle työlle ei laske hintaa.korjaamolla vanhojen/ruosteisten autojen korjaaminen tulee kalliiksi. meinaa olla jokainen pultti/mutteri ruosteessa.

Ohjaustehostin

taitaa olla kulutustavaraa. Pumppu pitää herkästi ääntä kuluneena.
Hyvää on kolariturvallisuus. Faija latasi kaivurin perään ja nokattomassa autossa ei olisi selvitty pelkkillä mustelmilla ja lunastuksella!
Ajo-ominaisuudet ovat hyvät kesäkelillä.
Huomioitavaa on raidetankojen muistaakseni jotenkin prässätyt päät, jotka löystyvät ja saattavat jopa tipahtaa (?!) paikoiltaan, jolloin tapahtuu hirveitä. Vian tunnista ohjauksen löysyytenä ja hakemisena ajossa.
Osta vaan, mutta se tuoreemmalla laatikolla varustettu. Uudemmat myös huomattavasti hiljaisempia (esim. 95-malli)

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Viikon keskustelluimmat

Tietoa mainosten kohdentamisesta